Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwemmen met je hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door sirene »

Vinden jullie dat ook zo geweldig? :I:
Ik had altijd wel zwemmers en ik vond het 't einde om lekker samen te zwemmen maar Ren is helemaal bezeten van zwemmen en vindt het ook echt van nature leuk om samen met je te zwemmen. Die blijft de hele tijd samen met je zwemmen. Dat is zo leuk!
Vandaag in het losloopgebied om een mooie plas zelf ook maar weer eens het water in.Heerlijk!
Op de terugweg zijn we zwemmend naar de parkeerplaats gegaan. Jp met de twee dames over land en Ren en ik door het water.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door malinois »

Ja heerlijk, ik heb vorige week sanen gezwommen met Xanu en Xygan. Zo leuk om te doen. Met Xavi gaat dat helaas niet, die verzuipt me. Ik heb nog de diepe krassen op mijn rug van 5 jaar
geleden.Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door sirene »

Ja geweldig! Met die van jou wil ik ook wel zwemmen :I:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door Persistence »

Waar zwemmen jullie dan? In water waar mensen mogen zwemmen mogen geen honden hier, en waar de honden hier zwemmen wil ik zelf echt niet zwemmen.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door Lothian »

Ja, tips waar ik dit kan doen zijn welkom, lijkt me leuk!
Afbeelding
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door sirene »

Lothian schreef: 17 jun 2021 19:27 Ja, tips waar ik dit kan doen zijn welkom, lijkt me leuk!
Kom maar naar Dordt :cheer:

Ik zwom tot vorig jaar altijd in de rivier.
Er is hier ook een losloopgebied met een mensen en een hondenstrand, dat water wordt zelfs regelmatig gecontroleerd.
Nu is er een nieuw losloopgebied met een hele grote plas waar ze water uit de rivier in pompen. Daar heb ik vandaag voor het eerst gezwommen. Het water is superschoon.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door sirene »

Malinois en ik wonen dicht bij elkaar. We zwemmen in dezelfde rivier maar op een ander plekje.
Jullie moeten toch echt naar de Biesbosch komen
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Zinodo schreef: 17 jun 2021 20:17 Dat lijkt me zo leuk maar zo kansloos :LOL: mijn honden gaan tegenwoordig wel het water in, maar niet verder dan tot hun borst of zo, en ze hebben nog nooit echt gezwommen. Maar ik ben zelf ook geen zwemmer dus dat is niet zo gek dan. Ziet er wel zo gezellig uit altijd, samen lekker door het water :I:
Dat heb ik ook ja, al ben ik zelf wel een zwemmer maar ze kiezen nooit schoon water uit :pffff:
Toch maar eens mee met de club als ze weer eens gaan, kijken of ik ze zo gek krijg om de voetjes van de vloer te doen.
Lijkt me wel fantastisch! Al kan ik me de krassen van de nagels wel voorstellen...
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ja hier is dat ook mogelijk en heerlijk.. echt bij me blijven doet Boots dan weer niet, wel keten met andere honden als die er zijn .. Zillion is echt wel een mama`s kind, die blijft wel gezellig bij me
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, heerlijk, met Mila en later ook met Amy heb ik best vaak gezwommen :D Mila vond het als jonge hond heel raar en wilde mij steeds blaffend weer de kant op drijven, maar uiteindelijk geloofde ze wel dat ik ook kon zwemmen :D

Dit was in de Noordzee:
Afbeelding
Lothian schreef: 17 jun 2021 19:27 Ja, tips waar ik dit kan doen zijn welkom, lijkt me leuk!
Rondom Nijmegen zijn best veel plekken waar je samen kunt zwemmen. Ik zwom vooral op allerlei stranden aan de Waal samen, maar ook bijvoorbeeld op de Berendonck.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door Lothian »

Oh ja, de Berendonck natuurlijk. :Q:
Afbeelding
Jetski
Zeer actief
Berichten: 912
Lid geworden op: 21 apr 2015 15:19

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door Jetski »

Toen de kinderen klein waren ging Ollie de kinderen op vakantie altijd 'redden' uit het zwembad.
Dan pakte hij hun hand en trok ze naar de kant. Dat was echt schattig :I:
Nu zwemmen we af en toe in de zee of als we soms een sloep huren.. Maar hij wil altijd vlakbij je zwemmen dus is het uitkijken voor z'n scherpe nagels tegen je huid..
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door malinois »

sirene schreef:Malinois en ik wonen dicht bij elkaar. We zwemmen in dezelfde rivier maar op een ander plekje.
Jullie moeten toch echt naar de Biesbosch komen
Klopt, alleen waren we vorige week bij de Grevelingen zwemmen. Daar was t tenminste heerlijk rustig Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door malinois »

Persistence schreef:Waar zwemmen jullie dan? In water waar mensen mogen zwemmen mogen geen honden hier, en waar de honden hier zwemmen wil ik zelf echt niet zwemmen.
In de rivier hier idd met name dan 's avonds, maar vorige week in de Grevelingen. Brak water, ik moet er 45 min voor rijden maar dat heb ik er graag voor over.
En ik kan hier in de Mark zwemmen, mn vriendin woont hier aan t water. We gaan ook weleens suppen samen met haar en mijn hond(en).AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door georges »

Dat klinkt heerlijk :I: Georges gaat voor zijn plezier niet verder dan de borst en Billie wil voorlopig zelfs niet verder dan de voetjes... Misschien komt dat nog nu het zomer wordt.
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door Manuma »

Ja, heerlijk! Manu vindt het fantastisch en zelfs Uma gaat mee als ik ga. Wij zwemmen ook gewoon in zee.
Maar de Biesbosch is wel helemaal ideaal. Als het wat warmer is en ik zie mooi water ga ik er gewoon in. Korte (sport)broek aan en gaan, dat droogt snel weer op.
In z’n eentje gaat Manu niet snel wat verder maar met mij samen wel. Op vakantie in Frankrijk gaan we ook altijd even voor een duik.
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door GrethavW »

Als het heel erg warm is ga ik met Bronco het water in.
Hij zit aan een lange lijn en in het water heb ik meer controle dan vanaf de kant. Hij kan dan ook wat verder zwemmen.
Dat kan gelukkig bij mij achter het huis in de Casteleynsplas, maar meestal alleen in de ochtend. De rest van de dag is het smoordruk.
Officieel mag je daar niet zwemmen. Maar dat heeft nooit gemogen en wordt al tig jaar gedaan. :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb met Toots wel veel in de rijn gezwommen. Toen we aan de rijn woonden. Met Dex en Saar één keer in een plas. Nee ook een keer in Litouwen met alleen Dex.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door HillieS »

GrethavW schreef: 17 jun 2021 22:38 Als het heel erg warm is ga ik met Bronco het water in.
Hij zit aan een lange lijn en in het water heb ik meer controle dan vanaf de kant. Hij kan dan ook wat verder zwemmen.
Dat kan gelukkig bij mij achter het huis in de Casteleynsplas, maar meestal alleen in de ochtend. De rest van de dag is het smoordruk.
Officieel mag je daar niet zwemmen. Maar dat heeft nooit gemogen en wordt al tig jaar gedaan. :engel:
Wij gingen daar vroeger ook wel zwemmen in de zomer. Nooit geweten dat het niet mocht :LOL:

Samen zwemmen doe ik heel af en toe, vooral Jamie heeft de neiging om op me te klimmen, met krassen tot gevolg. Yara vindt het vooral erg gek als ik mee t water in ga. Wel leuk trouwens
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wij zijn nog wel bij een hondenstrandje het water in gegaan. Eigenlijk vooral om ze te leren dat zwemmen leuk is. Maar is nu ook alweer een paar jaar geleden. Het heeft wel gewerkt, want ze zijn nu allebei dol op zwemmen
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door DeDiana »

Lothian schreef: 17 jun 2021 20:46 Oh ja, de Berendonck natuurlijk. :Q:
O, en ook nog de Bisonbaai in Ooij natuurlijk en de Herperduinen bij Oss :D
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door sirene »

We hebben vandaag weer gezellig een heel eind gezwommen. Eindelijk eens een filmpje ervan. Ik ben zelf ook sneller gaan zwemmen. Nu kan Ren niet meer zo vaak een rondje om me heen zwemmen en zwemt hij vaker gewoon naast me.

Afbeelding304DD916-6EA0-49EA-8C03-C950E00869E9 by Sonja, on Flickr
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Super leuk :ok:

"even zwaaie´... " nou dacht ik toch echt dat Ren zou gaan zwaaie´ :wink:
Bellaatje
Actief
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 nov 2015 21:56
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door Bellaatje »

Fijn hè! Ik zwem een paar keer per week lekker in zee met mijn hond. Ik woon er vlakbij, paar minuutjes lopen. Twee jaar geleden zijn we hier komen wonen, onder andere met dit doel. Het is echt genieten!
Allemaal veel zwemplezier!
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat leuk! Mijn honden zijn geen zwemmers helaas.
Nu tijdens de zomer ga ik wel bijna elke ochtend naar een baaitje op een kwartier lopen. Alfil gaat er tot zijn polsen in en Lily tot haar buik :LOL: . Zelf vind ik het wel lekker om een duik te nemen en een stukje te zwemmen. Dan lopen ze mee over de rotsen om me in de gaten te houden. Als ik er dan uitkom, moeten ze even rennen en ravotten om de spanning kwijt te raken. Aanstellers.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door kloesje »

GrethavW schreef: 17 jun 2021 22:38 Als het heel erg warm is ga ik met Bronco het water in.
Hij zit aan een lange lijn en in het water heb ik meer controle dan vanaf de kant. Hij kan dan ook wat verder zwemmen.
Dat kan gelukkig bij mij achter het huis in de Casteleynsplas, maar meestal alleen in de ochtend. De rest van de dag is het smoordruk.
Officieel mag je daar niet zwemmen. Maar dat heeft nooit gemogen en wordt al tig jaar gedaan. :engel:
Hier zwem ik ook samen met de honden, en de plas naast de wellerwaard toen er nog geen huizen stonden. Hadden we een mooi privéstukje, konden die enge herders ook mee :engel:
Timber vind zwemmen niet zo heel cool, maar samen zwemmen vind hij juist weer super leuk :lol1:
Bindi vind zwemmen helemaal top, ze zwemt haar eigen rondjes, dus echt samen zwemmen is het dan niet te noemen.

Door dit topic denk ik wel... nodig tijd om weer eens samen te zwemmen :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door sirene »

mosquito1980 schreef: 06 aug 2021 11:53 Super leuk :ok:

"even zwaaie´... " nou dacht ik toch echt dat Ren zou gaan zwaaie´ :wink:
Dat wordt het volgende trucje :D
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door sirene »

Bellaatje schreef: 06 aug 2021 12:10 Fijn hè! Ik zwem een paar keer per week lekker in zee met mijn hond. Ik woon er vlakbij, paar minuutjes lopen. Twee jaar geleden zijn we hier komen wonen, onder andere met dit doel. Het is echt genieten!
Allemaal veel zwemplezier!
Wat heerlijk zeg!
De zee is altijd heerlijk schoon water ook. Geen blauwalg enzo. Ideaal!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door sirene »

Alfilillo schreef: 06 aug 2021 13:22 Wat leuk! Mijn honden zijn geen zwemmers helaas.
Nu tijdens de zomer ga ik wel bijna elke ochtend naar een baaitje op een kwartier lopen. Alfil gaat er tot zijn polsen in en Lily tot haar buik :LOL: . Zelf vind ik het wel lekker om een duik te nemen en een stukje te zwemmen. Dan lopen ze mee over de rotsen om me in de gaten te houden. Als ik er dan uitkom, moeten ze even rennen en ravotten om de spanning kwijt te raken. Aanstellers.
Ook gezellig, dan zijn ze toch mee :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Zwemmen met je hond

Ongelezen bericht door sirene »

kloesje schreef: 06 aug 2021 13:57
Hier zwem ik ook samen met de honden, en de plas naast de wellerwaard toen er nog geen huizen stonden. Hadden we een mooi privéstukje, konden die enge herders ook mee :engel:
Timber vind zwemmen niet zo heel cool, maar samen zwemmen vind hij juist weer super leuk :lol1:
Bindi vind zwemmen helemaal top, ze zwemt haar eigen rondjes, dus echt samen zwemmen is het dan niet te noemen.

Door dit topic denk ik wel... nodig tijd om weer eens samen te zwemmen :ok:
Doen :ok: Ren ging eerst de hele tijd rondjes om me heen zwemmen. Heel gezellig maar wel een beetje onhandig want ik kon niet lekker doorzwemmen omdat hij voor me langs ging en dan soms over mijn rug terug (auw). Daarom ben ik zijn speeltje mee gaan nemen (die ik heel af en toe gooi als hij naast me zwemt) zodat ik die tijdens het zwemmen kon gooien en ik heb hem steeds gecomplimenteerd voor naast me zwemmen. Nu zwemt hij het grootste deel naast me en heel af en toe nog een rondje om me heen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”