Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden overal en altijd los?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou ja als mensen full time werken maar in ploegen dienst gaat het snelle goed dan als ze allemaal overdag werken, 40 uur in de week alleen al dan niet in een bench zou ik zelf niet te verteren vinden voor een hond, nu heb ik er 3 en lopen ze vrij rond. verder werk ik vaak in ploegen dienst, nu vandaag begin ik pas om 5 uur tot middernacht en dan is wederhelft al bijna of helemaal thuis. op die manier gaat het prima .. maar ik heb er ook fijne banen voor afgewezen, maar ik ben liever thuis gelukkig met beesten, dan op mijn werk zonder beesten thuis.. en ja een kat, ik twijfel, ik mis ze maar weer 16 jaar ,hoop ergens op een herplaatste noorse boskat of zo.. die honden gewent is, maar ik ben bang dat ik anders toch ga zwichten voor 1 of 2 kittens vroeg of laat :ugh:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ik ben alleen dus ik voel me wel schuldig als ik moet werken, maar goed het hoort erbij. Ze zit wel die paar uurtjes (4-6 per dag) in de bench van 1x1x1 meter, maar gaat ook elke dag mee lopen en 3 keer per week naar training. Als ze wat ouder is mag ze prima los in huis lopen van me, maar nu pakt ze dan haar rust niet maar blijft ze rondlopen tot ik thuis ben. In de bench slaapt ze en als ik thuis kom gaan we leuke dingen doen. Loslopen hier gaat niet, te druk, dus moet je dan elke dag 3 keer naar een losloopgebied rijden? Paar keer per week nu en dat gaat prima, verder alleen aangelijnde rondjes... De omstandigheden zijn nu eenmaal niet altijd perfect maar dat betekent toch niet dat het dan niet een fijn hondenleven is? Als je verder genoeg kan bieden?
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door blacky »

Doyaquba schreef: 03 jun 2021 15:06 Ik ben alleen dus ik voel me wel schuldig als ik moet werken, maar goed het hoort erbij. Ze zit wel die paar uurtjes (4-6 per dag) in de bench van 1x1x1 meter, maar gaat ook elke dag mee lopen en 3 keer per week naar training. Als ze wat ouder is mag ze prima los in huis lopen van me, maar nu pakt ze dan haar rust niet maar blijft ze rondlopen tot ik thuis ben. In de bench slaapt ze en als ik thuis kom gaan we leuke dingen doen. Loslopen hier gaat niet, te druk, dus moet je dan elke dag 3 keer naar een losloopgebied rijden? Paar keer per week nu en dat gaat prima, verder alleen aangelijnde rondjes... De omstandigheden zijn nu eenmaal niet altijd perfect maar dat betekent toch niet dat het dan niet een fijn hondenleven is? Als je verder genoeg kan bieden?
ik vind 4 a 6 uur per dag best veel. Licht er wel aan om hoeveel dagen per week het gaat. Ik zou er zelf dood ongelukkig van worden. Altijd bang zijn dat ik te weinig met ze doe. Ik zie het trainen op een club overigens niet als compensatie voor een hele dag in een bench moeten zitten. Ik lees dat wel veel, hij kan alleen zijn want ik ga ook met hem naar de club. Die dag trainen is de hond de volgende dag al vergeten.
Afbeelding
gevni havanezers
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Emma »

Ze moeten maar eens beginnen met regelgeving bij dierenwinkels, want wat daar verkocht wordt als konijnenkooi, dat zijn isoleercellen. Belachelijk veel te klein. Die vissenkommen zouden echt 30 jaar terug allang verboden moeten zijn. En ook bij de 60cm. Bakjes niet geschikt voor grotere vissen, al helemaal niet voor goudvissen.
Begin daar maar mee, praten we daarna wel verder.

En geen waterschildpadden meer als huisdier, worden veel te groot op den duur.
En geen plecostomus/ meervallen meer verkopen als aquariumvissen.worden ook veeel te groot. Of zouden groot moeten worden.
Weg met fabels dat vissen zich aanpassen aan hun aquarium.
En het liefst ook geen wildvang vissen meer verkopen. Ga maar kweken.
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Emma »

hond overal los, vind ik trouwens ook onzin.
De honden die ik altijd los zie lopen, dus ook langs drukke weg en oversteken, zijn vaak de honden die afgeleerd hebben bij de baas vandaan te rennen en hun poten te strekken. Moeten strak bij hun blijven. In losloopgebied ook. Hebben vaak drilmeester eigenaren, die niet dulden dat de hond veel met andere honden spelen, want weer doorlopen.
Onze luca heeft trouwens vanhaar zelf dat ze beter oplet met loslopen, en minder snuffelt. Aan de riem snuffelt ze meer, want dan is de riem met haar in verbinding en hoeft ze denk ik minder op me te letten waar ik heenga. Zo lijkt het. Of met loslopen verwacht ze de bal kan ook nog. Alhoewel ik die niet vaak mee heb, omdat ze al wat ouder wordt, en ik die koprollen achter de bal aan soms eng vind :hmmm:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Doyaquba »

blacky schreef: 03 jun 2021 15:25
Doyaquba schreef: 03 jun 2021 15:06 Ik ben alleen dus ik voel me wel schuldig als ik moet werken, maar goed het hoort erbij. Ze zit wel die paar uurtjes (4-6 per dag) in de bench van 1x1x1 meter, maar gaat ook elke dag mee lopen en 3 keer per week naar training. Als ze wat ouder is mag ze prima los in huis lopen van me, maar nu pakt ze dan haar rust niet maar blijft ze rondlopen tot ik thuis ben. In de bench slaapt ze en als ik thuis kom gaan we leuke dingen doen. Loslopen hier gaat niet, te druk, dus moet je dan elke dag 3 keer naar een losloopgebied rijden? Paar keer per week nu en dat gaat prima, verder alleen aangelijnde rondjes... De omstandigheden zijn nu eenmaal niet altijd perfect maar dat betekent toch niet dat het dan niet een fijn hondenleven is? Als je verder genoeg kan bieden?
ik vind 4 a 6 uur per dag best veel. Licht er wel aan om hoeveel dagen per week het gaat. Ik zou er zelf dood ongelukkig van worden. Altijd bang zijn dat ik te weinig met ze doe. Ik zie het trainen op een club overigens niet als compensatie voor een hele dag in een bench moeten zitten. Ik lees dat wel veel, hij kan alleen zijn want ik ga ook met hem naar de club. Die dag trainen is de hond de volgende dag al vergeten.
3 dagen 4 uur alleen en 2 dagen 6 uur. Maar heb nooit het gevoel dat ik te weinig doe eigenlijk. Ik doe meer dan toen ik helemaal thuis werkte. En nee ik zie de club niet als compensatie maar goed het is wel anders bezig zijn met je hond dan wandelen alleen (en ik wandel uiteraard ook). Ik vind het veel intensiever. En de hond ook want die ligt de volgende ochtend te snurken, of ik thuis ben of niet. Maar goed, het is niet ideaal nee, dat ben ik met je eens.
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Je kan ook 40 uur werken zonder 8-9 uur achter elkaar van huis te zijn ;)

De fokker van mijn as pup weet hoeveel ik doe met en voor de honden
Die komen echt niks tekort
En gelukkig verkoopt hij mij wel een pup

Zat mensen die hele dagen thuis zitten en geen flikker met de hond doen
Ik zie t bij een kennis
Zit hele dagen thuis , honden komen als ze geluk hebben eens voor op t grasveldje
Maar 9 vd 10 x is dat niet zo en moeten de alles doen in een vrij kleine tuin
En t dan gek vinden dat de boel gesloopt word

Ik zie dan toch liever die persoon die 40 uur werkt en wel een hoop onderneemt met de hond
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door crutz »

** Angela ** schreef: 03 jun 2021 16:36 Je kan ook 40 uur werken zonder 8-9 uur achter elkaar van huis te zijn ;)

De fokker van mijn as pup weet hoeveel ik doe met en voor de honden
Die komen echt niks tekort
En gelukkig verkoopt hij mij wel een pup

Zat mensen die hele dagen thuis zitten en geen flikker met de hond doen
Ik zie t bij een kennis
Zit hele dagen thuis , honden komen als ze geluk hebben eens voor op t grasveldje
Maar 9 vd 10 x is dat niet zo en moeten de alles doen in een vrij kleine tuin
En t dan gek vinden dat de boel gesloopt word

Ik zie dan toch liever die persoon die 40 uur werkt en wel een hoop onderneemt met de hond

nou inderdaad, als ik dan hier kijk, mijn werkdag start om 9 of 10 uur
daarvoor heb ik dan al met de honden getraind
tussen 12-13 is ook voor de honden
om 1800 weer en in de avond (muv maandagavond, maar dan hou ik de ochtend voor ze vrij tot 1300) wordt er weer vanalles ondernomen
ik zie genoeg mensen die meer tijd hebben en minder met hun hond doen
bv waar ik nu stage loop
ze werkt 2,5 dag van de week, maar de hond waar eerst voor covid fanatiek mee aan flyball gedaan werd doet nu niks meer (en er is een baby van 16 maanden) en wordt vervelend, bijt het kind (als die hem aan een poot trekt of slaat), vraagt ze tips......ehhh wat meer doen! en je kind opvoeden!
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door blacky »

crutz schreef: 03 jun 2021 17:04
** Angela ** schreef: 03 jun 2021 16:36 Je kan ook 40 uur werken zonder 8-9 uur achter elkaar van huis te zijn ;)

De fokker van mijn as pup weet hoeveel ik doe met en voor de honden
Die komen echt niks tekort
En gelukkig verkoopt hij mij wel een pup

Zat mensen die hele dagen thuis zitten en geen flikker met de hond doen
Ik zie t bij een kennis
Zit hele dagen thuis , honden komen als ze geluk hebben eens voor op t grasveldje
Maar 9 vd 10 x is dat niet zo en moeten de alles doen in een vrij kleine tuin
En t dan gek vinden dat de boel gesloopt word

Ik zie dan toch liever die persoon die 40 uur werkt en wel een hoop onderneemt met de hond

nou inderdaad, als ik dan hier kijk, mijn werkdag start om 9 of 10 uur
daarvoor heb ik dan al met de honden getraind
tussen 12-13 is ook voor de honden
om 1800 weer en in de avond (muv maandagavond, maar dan hou ik de ochtend voor ze vrij tot 1300) wordt er weer vanalles ondernomen
ik zie genoeg mensen die meer tijd hebben en minder met hun hond doen
bv waar ik nu stage loop
ze werkt 2,5 dag van de week, maar de hond waar eerst voor covid fanatiek mee aan flyball gedaan werd doet nu niks meer (en er is een baby van 16 maanden) en wordt vervelend, bijt het kind (als die hem aan een poot trekt of slaat), vraagt ze tips......ehhh wat meer doen! en je kind opvoeden!
Als jullie dat genoeg vinden is het goed toch?
Niet elke hond wil altijd actie. Voor veel, zeer veel honden is het gewoon bij de baas zijn vaak genoeg.
Lekker samen in huis om klooien en in de tuin. Samen een blokje om en samen op de bank. Niet elke hond wil, actie, actie, actie.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door crutz »

blacky schreef:
crutz schreef: 03 jun 2021 17:04
** Angela ** schreef: 03 jun 2021 16:36 Je kan ook 40 uur werken zonder 8-9 uur achter elkaar van huis te zijn ;)

De fokker van mijn as pup weet hoeveel ik doe met en voor de honden
Die komen echt niks tekort
En gelukkig verkoopt hij mij wel een pup

Zat mensen die hele dagen thuis zitten en geen flikker met de hond doen
Ik zie t bij een kennis
Zit hele dagen thuis , honden komen als ze geluk hebben eens voor op t grasveldje
Maar 9 vd 10 x is dat niet zo en moeten de alles doen in een vrij kleine tuin
En t dan gek vinden dat de boel gesloopt word

Ik zie dan toch liever die persoon die 40 uur werkt en wel een hoop onderneemt met de hond

nou inderdaad, als ik dan hier kijk, mijn werkdag start om 9 of 10 uur
daarvoor heb ik dan al met de honden getraind
tussen 12-13 is ook voor de honden
om 1800 weer en in de avond (muv maandagavond, maar dan hou ik de ochtend voor ze vrij tot 1300) wordt er weer vanalles ondernomen
ik zie genoeg mensen die meer tijd hebben en minder met hun hond doen
bv waar ik nu stage loop
ze werkt 2,5 dag van de week, maar de hond waar eerst voor covid fanatiek mee aan flyball gedaan werd doet nu niks meer (en er is een baby van 16 maanden) en wordt vervelend, bijt het kind (als die hem aan een poot trekt of slaat), vraagt ze tips......ehhh wat meer doen! en je kind opvoeden!
Als jullie dat genoeg vinden is het goed toch?
Niet elke hond wil altijd actie. Voor veel, zeer veel honden is het gewoon bij de baas zijn vaak genoeg.
Lekker samen in huis om klooien en in de tuin. Samen een blokje om en samen op de bank. Niet elke hond wil, actie, actie, actie.

Als een hond vervelend doet omdat je er wel bent maar minder onderneemt dan wil hij actie ja.

Hier is het ook echt niet altijd trainen, ook lekker spelen, ravotten, gewoon even zitten. Maar idd afhankelijk vd hond wel 1x per dag echt wat doen.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik vind het soms echt bijzonder hoe jij over mensen roddelt op dit forum Crutz, nu nota bene iemand waar je stage bij loopt :Q: als je mijn stagair was en ik werd zo besproken op het internet zouden we wel even een pittig gesprek hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door crutz »

Lothian schreef:Ik vind het soms echt bijzonder hoe jij over mensen roddelt op dit forum Crutz, nu nota bene iemand waar je stage bij loopt :Q: als je mijn stagair was en ik werd zo besproken op het internet zouden we wel even een pittig gesprek hebben.
Volgens mij weet niemand waar ik stage loop en noem ik geen namen.
Het is gewoon een voorbeeld van hoe een hond die gewoon vrij loopt toch te kort kan komen
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door kooi »

Mellow schreef: 03 jun 2021 15:37
kooi schreef: 03 jun 2021 12:20
Mellow schreef: 02 jun 2021 22:18 En ik heb nu al last van de kat van de buren, die pist mij alles al onder en heeft in de eerdere jaren al genoeg baby vogels uit mijn volière vermoord.
Ik heb nu spikes op de schutting geplaatst om dat shitmormel weg te houden.
Moet ik die dan weghalen omdat katten vrij mogen/moeten kunnen lopen?
Vraagje uit onwetendheid, hoe kan die buurkat dan in jouw volière komen? Die houd je toch gesloten, zodat de vogels er niet uit kunnen vliegen?

Wat je andere voorbeelden betreft, niemand zou willen dat die oude pietjes nog hun kooitje uit moeten, dan gaan ze volgens mij dood. Maar je kunt wel beslissen om geen dieren meer in kleine kooitjes te houden en volgens mij heb je dat gedaan.

Honden buiten los om aangereden te worden, te verdwalen of of weidedieren te slopen, dat zal niet de bedoeling van die wet zijn. Die is voorgedragen door mensen die dierenwelzijn willen verbeteren voor álle dieren. Beetje vertrouwen hebben is op zijn plaats.

Spikes op de schutting zijn denk ik nu al verboden?
De volière is inderdaad.volledig gesloten maar met enkel gaas.
De baby kanaries zaten soms er vlak voor en s'avonds trok de kat ze door het gaas heen kapot.
Dan vond ik ze met een vleugel/poot of kop eraf.
Oh bah, wat naar. :ugh:
Gebruikersavatar
billy
Zeer actief
Berichten: 12510
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:04
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door billy »

crutz schreef: 03 jun 2021 18:18
Lothian schreef:Ik vind het soms echt bijzonder hoe jij over mensen roddelt op dit forum Crutz, nu nota bene iemand waar je stage bij loopt :Q: als je mijn stagair was en ik werd zo besproken op het internet zouden we wel even een pittig gesprek hebben.
Volgens mij weet niemand waar ik stage loop en noem ik geen namen.
Het is gewoon een voorbeeld van hoe een hond die gewoon vrij loopt toch te kort kan komen
Misschien is ze hier ook wel lid :Q: ik zou het pittige gesprek niet eens voeren, doei :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door crutz »

billy schreef:
crutz schreef: 03 jun 2021 18:18
Lothian schreef:Ik vind het soms echt bijzonder hoe jij over mensen roddelt op dit forum Crutz, nu nota bene iemand waar je stage bij loopt :Q: als je mijn stagair was en ik werd zo besproken op het internet zouden we wel even een pittig gesprek hebben.
Volgens mij weet niemand waar ik stage loop en noem ik geen namen.
Het is gewoon een voorbeeld van hoe een hond die gewoon vrij loopt toch te kort kan komen
Misschien is ze hier ook wel lid :Q: ik zou het pittige gesprek niet eens voeren, doei :cheer:

Nou er staat niks wat ik in het echt ook niet gezegd heb hoor.
Kind opvoeden en meer met de hond gaan doen of voor het kind gebeten wordt herplaatsen overwegen.
Gebruikersavatar
billy
Zeer actief
Berichten: 12510
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:04
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door billy »

crutz schreef: 03 jun 2021 21:55
billy schreef:
crutz schreef: 03 jun 2021 18:18
Lothian schreef:Ik vind het soms echt bijzonder hoe jij over mensen roddelt op dit forum Crutz, nu nota bene iemand waar je stage bij loopt :Q: als je mijn stagair was en ik werd zo besproken op het internet zouden we wel even een pittig gesprek hebben.
Volgens mij weet niemand waar ik stage loop en noem ik geen namen.
Het is gewoon een voorbeeld van hoe een hond die gewoon vrij loopt toch te kort kan komen
Misschien is ze hier ook wel lid :Q: ik zou het pittige gesprek niet eens voeren, doei :cheer:

Nou er staat niks wat ik in het echt ook niet gezegd heb hoor.
Kind opvoeden en meer met de hond gaan doen of voor het kind gebeten wordt herplaatsen overwegen.
Dat zegt al genoeg dat je het niet snapt, wat ik in het echt zeg tegen iemand, wil ik liever niet op internet terugvinden. :mann:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Tineke »

crutz schreef: 03 jun 2021 21:55
billy schreef:
crutz schreef: 03 jun 2021 18:18
Lothian schreef:Ik vind het soms echt bijzonder hoe jij over mensen roddelt op dit forum Crutz, nu nota bene iemand waar je stage bij loopt :Q: als je mijn stagair was en ik werd zo besproken op het internet zouden we wel even een pittig gesprek hebben.
Volgens mij weet niemand waar ik stage loop en noem ik geen namen.
Het is gewoon een voorbeeld van hoe een hond die gewoon vrij loopt toch te kort kan komen
Misschien is ze hier ook wel lid :Q: ik zou het pittige gesprek niet eens voeren, doei :cheer:

Nou er staat niks wat ik in het echt ook niet gezegd heb hoor.
Kind opvoeden en meer met de hond gaan doen of voor het kind gebeten wordt herplaatsen overwegen.
Dat kind is 16 maanden , nog niet echt een leeftijd dat ze besef hebben van de gevolgen van hun gedrag.
Die kun je enkel maar in bescherming nemen indien de hond in huis daar zijn tanden in zou zetten.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

3 van mijn 5 honden zitten in een bench, ik heb niet het idee dat ze het erg vinden. als ik werk en ik kom thuis gaan we gelijk een uur lopen in het bos, mits er geen hond loops is. verder zorg ik ervoor dat ik in de middagen niet meer weg hoef zodat ze dan rond kunnen lopen. komen ze wat te kort? ik denk van niet. kan het beter? ja, het kan altijd beter.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Hond uren in een bench zou ik niet fijn vinden. En liever geen hond alleen, tenzij je er zelf bijna altijd bent.
Het zal absoluut aan het karakter van de hond liggen, maar mijn honden vinden vooral aanwezig fijn. Ook wandelen natuurlijk en dat doen we, maar het gewoon samen zijn is voor hen heel belangrijk.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier gaan ze tegenwoordig elke dag wel even een half uur tot een uur in de bench. Doe ik dat niet, gaan ze ruzie maken terwijl ik aan het sporten ben. En aan het eind zeg ik: kom er maar uit, jongens. En dan duwen ze hun deurtje open en komen er zelf uit. Een enkele keer komt Gait er tussendoor uit, maar dan hoef ik alleen maar even streng Terug te zeggen en dan draait hij zich zuchtend om en gaat terug in z'n bench. Bench vinden ze gemakkelijker dan op een kussen op hun plaats moeten blijven. En over het algemeen zijn ze alleen een paar uur samen alleen als wij naar m'n schoonouders zijn, en in een enkel geval als we weg zijn voor een afspraak (zoals laatst voor de vaccinatie van m'n man)
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij hebben geen benches dus dat is simpel.
Als we weggaan zijn ze gewoon in huis en liggen waar ze willen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Jackira »

Hier ook geen bench. En ik heb toch een tijdje drie pups tegelijk in huis gehad waarbij ik 's middags weg moest naar het ziekenhuis. Elke dag. Het heeft alleen een hele grote plant gekost die ze hadden omgegooid en uitgegraven. :mrgreen:

Die plant is herplaatst naar de buren.

Maar ik ben erg anti bench. En daar hoeft niet iedereen voor in de verdediging te schieten. Ik vind het gewoon ondingen en dat mag.

Ik vind het ook altijd vreemd dat spullen waar je niet eens zo aan gehecht bent als aan je hond beschermd moeten worden. Bijvoorbeeld ze gooien de vuilnisbak om. Dan moet de hond in de bench. Wat mij betreft kan de vuilnisbak dan beter in de bench.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Lothian »

Jackira schreef: 04 jun 2021 10:12 Ik vind het ook altijd vreemd dat spullen waar je niet eens zo aan gehecht bent als aan je hond beschermd moeten worden. Bijvoorbeeld ze gooien de vuilnisbak om. Dan moet de hond in de bench. Wat mij betreft kan de vuilnisbak dan beter in de bench.
:E: ik heb met Taro gewerkt met puppypanelen. Om de dingen waar hij niet bij mocht heen gezet, welteverstaan.

Met Lucca heb ik destijds wel met een bench gewerkt maar dat zou ik niet weer zo doen eigenlijk. Maar zij vrat aan hout en dat was eigenlijk niet te omheinen in ons huis. Deurkozijn, vensterbank, radiatorpanelen, tafel, kastjes, bijzettafeltjes waren allemaal van hout :blauwoog:

De nylon bench die er nu altijd staat kan niet eens dicht maar ze liggen er alledrie heel graag in en voor Dalí is het echt zijn veilige plek als het onweert.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Ik heb nu geen bench of ren meer. Ik gebruikte die omdat Maya zenuwachtig werd als ze het hele huis tot haar beschikking had. Met 2 renpanelen heb ik later mijn woonkamer nog afgesloten maar dat hoeft ook niet meer dus nu kan ze gaan en staan waar ze wil.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb nog wel een bench staan voor Zillion, rupsje nooit genoeg dus hij vreet erin, met het deurtje dicht, anders is zijn eten op en gaat ie naar dat van de andere 2 en hij wil er zelf nog wel eens in gaan liggen als hij rust wil
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door kooi »

Hier wordt niet gebencht.

Alleen als ik eens een puppy had en dan alleen 's nachts naast mijn bed, met een doek erover. Yuna heb ik er eentje aangeboden omdat ze behoefte leek te hebben aan een veilige plek, maar ze is er nooit in geweest. Ding heeft nog een poos in de tuin gestaan onder de tafel, dan lagen de poesen er wel in.

Uiteindelijk koos ze voor het nisje naast de houtkachel en buiten maakt ze een eigen plek in of onder een struik.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Komt dat eigenlijk vaak voor, pups die de bank opeten? Ik weet dat het wel eens gebeurt hoor, maar ik heb zelf nog nooit een hond gehad die aan meubels beet.
Mila heeft als pup nooit iets gesloopt en mijn opvangpups hebben wel eens iets kleins gepakt dat ik dus niet goed had opgeruimd, zoals een zonnebril of een kam, maar daar stonden dan een paar puppytandjes in. Ik heb geen dure meubels, ik ruim gewoon goed op als er pups of nieuwe opvanghonden zijn en er liggen hier altijd nylabones en speelgoed, dus ik probeer altijd eerst of het los in huis gewoon goed gaat en tot nu toe was dat altijd zo, dus nooit een bench nodig gehad daarvoor.
Ik heb overigens wel een bench staan, daarin krijgt Arlo zijn eten en de honden liggen er allemaal geregeld in. Dus die laat ik maar staan.
80564M

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door 80564M »

DeDiana schreef: 04 jun 2021 15:25 Komt dat eigenlijk vaak voor, pups die de bank opeten? Ik weet dat het wel eens gebeurt hoor, maar ik heb zelf nog nooit een hond gehad die aan meubels beet.
Mila heeft als pup nooit iets gesloopt en mijn opvangpups hebben wel eens iets kleins gepakt dat ik dus niet goed had opgeruimd, zoals een zonnebril of een kam, maar daar stonden dan een paar puppytandjes in. Ik heb geen dure meubels, ik ruim gewoon goed op als er pups of nieuwe opvanghonden zijn en er liggen hier altijd nylabones en speelgoed, dus ik probeer altijd eerst of het los in huis gewoon goed gaat en tot nu toe was dat altijd zo, dus nooit een bench nodig gehad daarvoor.
Ik heb overigens wel een bench staan, daarin krijgt Arlo zijn eten en de honden liggen er allemaal geregeld in. Dus die laat ik maar staan.
Ik heb het in elk geval nog nooit gehad. Teun is aan de platencollectie begonnen (onderste schap van de boekenkast), maar omdat we toch geen platenspeler meer hebben vonden we dat goed. Er is nog een half schap over, de rest is in etappes al geschredderd de kliko in verdwenen :mrgreen:
WC rollen moeten we trouwens in de garage wel hoog zetten, die zijn veel te leuk. En het is niet eens een Labje :ugh:
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Marion. schreef: 04 jun 2021 15:31
DeDiana schreef: 04 jun 2021 15:25 Komt dat eigenlijk vaak voor, pups die de bank opeten? Ik weet dat het wel eens gebeurt hoor, maar ik heb zelf nog nooit een hond gehad die aan meubels beet.
Mila heeft als pup nooit iets gesloopt en mijn opvangpups hebben wel eens iets kleins gepakt dat ik dus niet goed had opgeruimd, zoals een zonnebril of een kam, maar daar stonden dan een paar puppytandjes in. Ik heb geen dure meubels, ik ruim gewoon goed op als er pups of nieuwe opvanghonden zijn en er liggen hier altijd nylabones en speelgoed, dus ik probeer altijd eerst of het los in huis gewoon goed gaat en tot nu toe was dat altijd zo, dus nooit een bench nodig gehad daarvoor.
Ik heb overigens wel een bench staan, daarin krijgt Arlo zijn eten en de honden liggen er allemaal geregeld in. Dus die laat ik maar staan.
Ik heb het in elk geval nog nooit gehad. Teun is aan de platencollectie begonnen (onderste schap van de boekenkast), maar omdat we toch geen platenspeler meer hebben vonden we dat goed. Er is nog een half schap over, de rest is in etappes al geschredderd de kliko in verdwenen :mrgreen:
WC rollen moeten we trouwens in de garage wel hoog zetten, die zijn veel te leuk. En het is niet eens een Labje :ugh:
O ja, haha, ik moest de deur van de badkamer met toilet ook dichtdoen, niet vanwege een pup maar vanwege Taartje die het grappig vond om het hele huis te versieren met wc-papier :mrgreen:
80564M

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door 80564M »

DeDiana schreef: 04 jun 2021 15:36 O ja, haha, ik moest de deur van de badkamer met toilet ook dichtdoen, niet vanwege een pup maar vanwege Taartje die het grappig vond om het hele huis te versieren met wc-papier :mrgreen:
Hihi, aan de rol in het toilet komt ze eigenlijk niet (misschien omdat dat Sis haar slaapplek is, en de reserverollen staan hoog). Maar van de week had Pieter blijkbaar met weggaan de deur naar de garage open laten staan en toen ik beneden kwam lag de hele onderverdieping bezaaid met aangevreten rollen. Ze had wel lol gehad, zeg maar :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”