Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden overal en altijd los?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door natalie »

Nanna schreef: 04 jun 2021 15:43
DeDiana schreef: 04 jun 2021 15:25 Komt dat eigenlijk vaak voor, pups die de bank opeten?
Charles heeft ooit in het halletje alle kozijnen eruit gevreten :cool2:
Abel was ook echt een houtknager, niets was veilig. Hij heeft uiteindelijk wel zes van die XL ‘coffeewood chews’ weggeknaagd. Die zijn echt volledig op gegaan.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door ranetje »

DeDiana schreef: 04 jun 2021 15:25 Komt dat eigenlijk vaak voor, pups die de bank opeten?
Claire is er aan begonnen.
Niet veel schade want ik had het snel in de gaten, maar toch wel een paar randjes die wat minder fraai zijn zal ik maar zeggen :schrik:
En ze heeft de zoom uit een gordijn gehaald.
Wel de eerste die dit deed.
De anderen hebben als pup alleen hun eigen mand opgevroten. :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Lothian »

natalie schreef: 04 jun 2021 15:46
Nanna schreef: 04 jun 2021 15:43
DeDiana schreef: 04 jun 2021 15:25 Komt dat eigenlijk vaak voor, pups die de bank opeten?
Charles heeft ooit in het halletje alle kozijnen eruit gevreten :cool2:
Abel was ook echt een houtknager, niets was veilig. Hij heeft uiteindelijk wel zes van die XL ‘coffeewood chews’ weggeknaagd. Die zijn echt volledig op gegaan.
Dit was bij Lucca ook de oplossing. Alles wat ook maar leek op hout uit de dierenwinkel gekocht. Hier! Ga daar maar op knagen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Domor
Zeer actief
Berichten: 5348
Lid geworden op: 03 mei 2009 19:48
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1
Locatie: Oudenhoorn

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Domor »

één van de honden van mijn zus heeft ondertussen meer dan 10 banken verkauwd.

Ik heb onwijs veel plezier van de benches gehad. Veel ingezet om de dames te managen, zeker 's nachts en als ik weg was. Maar Noa heeft er ook ingelegen omdat verplichte rust vaak de enige rust was die ze dan nam. Dat heeft ze echt wel een paar jaar nodig gehad. Overigens wel in veel grotere benches dan officieel aangeraden voor hun gewicht. Ze moeten minimaal plat op hun zij kunnen en dan nog 5-10cm (bij een chi is 5cm genoeg, maar bij een hond van 10kg zou ik al naar de 10cm toe gaan) overal om hen heen vrij hebben. Bij voorkeur zelfs nog groter, als schapenvacht kunnen gaan liggen zonder de wanden te raken. Veel benches zijn ook veel te klein, tot aan niet eens rechtop kunnen staan aan toe. Noa heeft al minimaal een 70x90 bench nodig en eigenlijk een maat groter, de 120x80 werkt het beste. Ze heeft tegenwoordig haar eigen bank en ze ligt zowel op het 120x60 als het 140x70 deel (L-vorm), geen duidelijke voorkeur. Maar Noa weegt maar 10.5kg en is 40cm hoog, niet echt een grote hond, wel een relatief lange. Boris is ook 10.5kg, maar slechts 35cm hoog en hoewel ze elkaars tuigen dragen op dezelfde afstelling, heeft Boris 1 tot 2 maten kleinere jassen (maatstappen van 2.5-3cm).
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik ben alleen tijdelijk telefonisch onbereikbaar geweest door Shira :mrgreen: Dat was mijn eigen schuld want ik had mijn mobiel gewoon op moeten ruimen. Jack heeft ooit 50 euro versnipperd. Man weet dat niet :8):

Verder hebben we na zoveel jaar honden een redelijk sloopvrije inboedel :mrgreen:
80564M

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door 80564M »

Jackira schreef:Ik ben alleen tijdelijk telefonisch onbereikbaar geweest door Shira :mrgreen: Dat was mijn eigen schuld want ik had mijn mobiel gewoon op moeten ruimen. Jack heeft ooit 50 euro versnipperd. Man weet dat niet :8):

Verder hebben we na zoveel jaar honden een redelijk sloopvrije inboedel :mrgreen:
Oh ja, 50 euro. Saar kreeg altijd de sleutels om te dragen als ik thuis kwam en Miep de portemonnee. Dus ook een keer toen ik heel laat (of vroeg) thuiskwam van de vierdaagse feesten. Maar uiteraard moest ze na zoveel opwinding ook even piesen., en liet de portemonnee in de bosjes vallen.
Na een jaar ofzo vond ik de portemonnee terug. De muntjes en pasjes waren nog in tact, maar de 50 euro was niet meer herkenbaar Afbeelding
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Jackira »

Marion. schreef: 04 jun 2021 17:37
Jackira schreef:Ik ben alleen tijdelijk telefonisch onbereikbaar geweest door Shira :mrgreen: Dat was mijn eigen schuld want ik had mijn mobiel gewoon op moeten ruimen. Jack heeft ooit 50 euro versnipperd. Man weet dat niet :8):

Verder hebben we na zoveel jaar honden een redelijk sloopvrije inboedel :mrgreen:
Oh ja, 50 euro. Saar kreeg altijd de sleutels om te dragen als ik thuis kwam en Miep de portemonnee. Dus ook een keer toen ik heel laat (of vroeg) thuiskwam van de vierdaagse feesten. Maar uiteraard moest ze na zoveel opwinding ook even piesen., en liet de portemonnee in de bosjes vallen.
Na een jaar ofzo vond ik de portemonnee terug. De muntjes en pasjes waren nog in tact, maar de 50 euro was niet meer herkenbaar Afbeelding
Schattige Saar en Miep :I:
truusje
Zeer actief
Berichten: 1826
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:14
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door truusje »

Hopelijk heeft ze wel aan haar hondje gevraagd wat hij ervan vond om met zn kop in Nieuwspaal te komen. Mogelijk is hij er nu nog emo van....
Afbeelding

So Sweet :I:
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door HillieS »

Jamie heeft kussens en kleden van de mand gesloopt, en kussentjes van onze bank. De hele kamer lag vol witte kussenvulling.
Yara heeft een hoek van de salontafel geknaagd, kussentjes ook gesloopt, mijn brillenkoker verminkt, en het snoer van m'n laptop. :schrik: Moest ik een nieuw snoer kopen, die heeft nooit goed gepast.
Oh en het 'deurtje' van de stoffen bench heeft ze ook een keer verbouwd toen ze er de eerste nacht in ging proefslapen (hij was gekocht voor op vakantie), lag ze ineens bij ons op bed toen we wakker werden :LOL: . Zij heeft ongeveer 8 jaar 's nachts in een ruime bench geslapen. Vond ze heerlijk. Tot Jamie vorig jaar verlatingsangst kreeg toen we net verhuisd waren, toen lieten we Yara beneden slapen, ging vanaf nacht 1 goed. We hadden gedacht dat ze liever boven in d'r bench zou slapen. Maar dit werkt prima zo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Nakisha »

Mellow schreef: 03 jun 2021 15:37 De volière is inderdaad.volledig gesloten maar met enkel gaas.
De baby kanaries zaten soms er vlak voor en s'avonds trok de kat ze door het gaas heen kapot.
Dan vond ik ze met een vleugel/poot of kop eraf.
Niets zit bij mij in kleine kooien/benches etc.
Alles heeft de ruimte.
Betreft de spikes, ze zijn te koop bij de action dus verboden zal wel meevallen.
En dat is het enige wat die kat een beetje uit mijn tuin houd.
Ik heb wel een oplossing hiervoor, wij hadden dit met katten die op die manier dwergkwarteltjes pakten. Morsranden! Of gewoon simpele houten planken aan het gaas maken bij de bodem, vier gaatjes erin en tiewraps en klaar. Het was meteen over met de moordpartijen, de vogels werden beschermd door de plank (en later de ingebouwde morsrand). Ook heb ik alle zittakken van mijn vogels trouwens in het midden van de kooi, niet te dicht op het gaas of het dak, en dus ook niet vast aan het gaas. Nooit meer slachtoffers gehad... afkloppen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik heb ook geen bench meer, maar omdat ik beneden geen binnendeuren heb, heb ik wel een houten hekje van Trixie dat ik kan gebruiken om de honden af te zonderen. Met bange kinderen, kruipende visitebaby's of als ik een trucje wil oefenen met één van de twee honden is het wel handig.
Ik gebruikte het in het begin om Tosca alleen in de gang/keuken te laten zitten, want zij sloopte wel. Ze had daar genoeg ruimte en ik hoefde dan niet alles van het hele gezin op te ruimen. Daarna gebruikte ik het om Charlie en Tosca apart te houden als ik weg ging, vooral omdat ik bang was dat Charlie ging slopen, maar die heeft dat uiteindelijk nooit gedaan, dus nu lopen ze gewoon samen los door de benedenverdieping. Alles blijft heel, alleen zie ik bij thuiskomst soms dat er gestoeid is op de bank. :engel:
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wij hebben wel een bench. Die staat altijd open. Behalve als er visite is. Dan gaan ze er even in. Als de visite blijft en rustig zit dan mogen ze er wel weer bij. Dex sliep erin met deurtje dicht toen hij 8 tot 12 weken was gewoon omdat hij toen zo klein was vond ik dat echt prettig. En nu is het zijn rustplek want hij slaapt er met het deurtje open nog steeds in dus die bench gaat nooit meer weg.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Nicoline
Zeer actief
Berichten: 498
Lid geworden op: 16 dec 2013 14:21
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Re: Honden overal en altijd los?

Ongelezen bericht door Nicoline »

Als die wet ervoor gaat zorgen dat de intensieve veehouderij vermindert en dat kinderboerderijen geen konijnen in veel te kleine hokjes hebben vind ik dat heel mooi. En dan hopen dat ook dierenwinkels worden aangepakt. Controle op hoe een dier bij mensen thuis gehuisvest is dat is denk ik niet uit te voeren, maar wegkwijnende dieren in een achtertuin of op een balkon mag van mij ook helemaal afgelopen zijn.
En ik heb hier ook een bench staan, dat was begonnen omdat ik konijntjes had (in een groot hok/ren) en als die dan los in huis mochten ging de hond in de bench, daar kreeg hij dan ook z’n eten. De konijntjes heb ik niet meer, maar rond etenstijd de bench in heb ik erin gehouden want het is een grote hond met een diepe borstkas, zo wil ik de kans op een maagtorsie minimaliseren. En als er vreemden over de vloer komen (denk aan klusjesmannen etc) gaat hij daar ook even in. Die bench staat verder de hele dag open, z’n voer en drinkbakken staan erin, en soms gaat hij er ook zelf in liggen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”