Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer bomen kapot

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Weer bomen kapot

Ongelezen bericht door Nakisha »

Zijn we hier in het noorden weer knap klaar mee, zo'n figuur. Gisteravond in mijn wijk ook al twee losse pitbulls, geen eens een halsbandje om, vlogen door het park. De eigenaren zaten ruim 100 meter verder, in hun voortuin, op klapstoeltjes en zagen dat het goed was, terwijl alle andere wandelaars met honden met spoed rechtsomkeert maakten. Aso's...
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Weer bomen kapot

Ongelezen bericht door ranetje »

Nakisha schreef: 01 jun 2021 22:26 Zijn we hier in het noorden weer knap klaar mee, zo'n figuur. Gisteravond in mijn wijk ook al twee losse pitbulls, geen eens een halsbandje om, vlogen door het park. De eigenaren zaten ruim 100 meter verder, in hun voortuin, op klapstoeltjes en zagen dat het goed was, terwijl alle andere wandelaars met honden met spoed rechtsomkeert maakten. Aso's...
:80:
Gesprekje met de politie een idee?
Of werkt dat niet
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Weer bomen kapot

Ongelezen bericht door Nakisha »

ranetje schreef: 02 jun 2021 11:18
Nakisha schreef: 01 jun 2021 22:26 Zijn we hier in het noorden weer knap klaar mee, zo'n figuur. Gisteravond in mijn wijk ook al twee losse pitbulls, geen eens een halsbandje om, vlogen door het park. De eigenaren zaten ruim 100 meter verder, in hun voortuin, op klapstoeltjes en zagen dat het goed was, terwijl alle andere wandelaars met honden met spoed rechtsomkeert maakten. Aso's...
:80:
Gesprekje met de politie een idee?
Of werkt dat niet
Technisch gezien mogen honden er los... dat maakt het heel ingewikkeld. Er was idd melding van gemaakt hoorde ik. Maar ze kunnen er dus weinig mee.
Vanavond was ik door omstandigheden wat laat, en waren ze er gelukkig niet, maar ik merk dat ik dat stukje toch ben gaan mijden 's avonds...
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Weer bomen kapot

Ongelezen bericht door ranetje »

Nakisha schreef: 03 jun 2021 00:57
ranetje schreef: 02 jun 2021 11:18
Nakisha schreef: 01 jun 2021 22:26 Zijn we hier in het noorden weer knap klaar mee, zo'n figuur. Gisteravond in mijn wijk ook al twee losse pitbulls, geen eens een halsbandje om, vlogen door het park. De eigenaren zaten ruim 100 meter verder, in hun voortuin, op klapstoeltjes en zagen dat het goed was, terwijl alle andere wandelaars met honden met spoed rechtsomkeert maakten. Aso's...
:80:
Gesprekje met de politie een idee?
Of werkt dat niet
Technisch gezien mogen honden er los... dat maakt het heel ingewikkeld. Er was idd melding van gemaakt hoorde ik. Maar ze kunnen er dus weinig mee.
Vanavond was ik door omstandigheden wat laat, en waren ze er gelukkig niet, maar ik merk dat ik dat stukje toch ben gaan mijden 's avonds...
Dat maakt het wel iets ingewikkelder.
Dat ze los mogen wil niet zeggen dat ze hun "goddelijke gang" mogen gaan.
Ze horen "onder controle" te zijn (staat doorgaans ook op de bordjes bij de ingang) en dat zijn ze niet als de baasjes verderop in hun voortuintje zitten.
Ik denk dat daar best iets van te maken is.
Niet gemakkelijk inderdaad, maar het zou moeten kunnen
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Weer bomen kapot

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef: 03 jun 2021 11:24 Ja, ga effe tegen twee pitbullbazen zeggen dat ze hun hond bij zich moeten houden. Ik denk dat een grote bek je deel is, als je al niet een mes uit je porum mag trekken.
Kan wel als je heel snel bent met je benen en kunt rennen als het nodig is :Q:
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Weer bomen kapot

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef: 03 jun 2021 11:24 Ja, ga effe tegen twee pitbullbazen zeggen dat ze hun hond bij zich moeten houden. Ik denk dat een grote bek je deel is, als je al niet een mes uit je porum mag trekken.
:ugh:
Toe nou ............
ranetje schreef: 03 jun 2021 11:14
ranetje schreef: 02 jun 2021 11:18
:80:
Gesprekje met de politie een idee?
Of werkt dat niet
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Weer bomen kapot

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

ranetje schreef: 03 jun 2021 11:28
Nanna schreef: 03 jun 2021 11:24 Ja, ga effe tegen twee pitbullbazen zeggen dat ze hun hond bij zich moeten houden. Ik denk dat een grote bek je deel is, als je al niet een mes uit je porum mag trekken.
:ugh:
Toe nou ............
ranetje schreef: 03 jun 2021 11:14
ranetje schreef: 02 jun 2021 11:18
:80:
Gesprekje met de politie een idee?
Of werkt dat niet

Een gesprek met de politie kan natuurlijk altijd. Indien je redelijk assertief bent is het zelfs mogelijk om het beoogde doel voor elkaar te krijgen ondervond ik enkele dagen geleden na een aangifte wegens opzettelijke vernieling waarbij de dader bekend is. Telefonisch werd mij afgeraden om aangifte te doen omdat de zaak toch geseponeerd zou worden omdat ze het te druk hebben bij Justitie. Dat mag nooit een beletsel zijn om dan maar geen aangifte te doen was mijn antwoord. Om daar wat harder te werken is natuurlijk ook een optie kreeg ik geen antwoord op. Hierop werd gereageerd dat ik de dag erna door iemand anders gebeld zou worden zodat ik telefonisch aangifte kon doen. En aldus geschiedde. Ik werd gebeld en ook deze agente gaf aan om geen aangifte te doen omdat dit zinloos was. Nee mevrouw, ik sta erop dat u de aangifte opneemt omdat het hier gaat om een karakterloos persoon met een pathologisch recessief gen zoals duidelijk omschreven in DSM V. Een dominante egocentrische sociopaat met een kort lontje dus. En gelet op deze eigenschappen zou het me verbazen als hij niet eerder met Justitie in aanraking is geweest. En voor een recidivist verwacht ik niet dat de zaak geseponeerd wordt. Mijn aangifte is dus de deur uit. Het kan dus wel.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Weer bomen kapot

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ja. Ik kon toen ook gewoon aangiften doen. Overigens zei de agente die ik aan de telefoon had in eerste instantie voor de melding al dat het in dat geval juist slim was om wel aangiften te doen. Ik dacht dat het zinloos zou zijn. Maar zij kon al zien wat er nog meer liep.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Weer bomen kapot

Ongelezen bericht door Lothian »

Wolfsblut schreef: 03 jun 2021 12:44 omdat het hier gaat om een karakterloos persoon met een pathologisch recessief gen zoals duidelijk omschreven in DSM V.
Dat heeft denk ik wel indruk gemaakt.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Weer bomen kapot

Ongelezen bericht door Emma »

Hoe krijg je een hond zover dat ie een boom aanvalt, serieus :denken:
Is dat bij pitbulls/ staffords makkelijker, dan hij andere hondenrassen, zeg mechelse herders? Die doen aan pakwerk.

Ik zou mijn honden echt niet zover krijgen dat ze dat doen. Vind het eigenlijk heel raar gedrag :hmmm:
Een takje kauwen lukt nog, en onze dwergpoedel liep wel met een grote stok vroeger. Maar in de stam van een boom bijten ???
Pauline
Zeer actief
Berichten: 396
Lid geworden op: 26 dec 2010 00:18
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weer bomen kapot

Ongelezen bericht door Pauline »

Emma schreef: 03 jun 2021 16:13 Hoe krijg je een hond zover dat ie een boom aanvalt, serieus :denken:
Is dat bij pitbulls/ staffords makkelijker, dan hij andere hondenrassen, zeg mechelse herders? Die doen aan pakwerk.

Ik zou mijn honden echt niet zover krijgen dat ze dat doen. Vind het eigenlijk heel raar gedrag :hmmm:
Een takje kauwen lukt nog, en onze dwergpoedel liep wel met een grote stok vroeger. Maar in de stam van een boom bijten ???
Een van mijn herders had enige aanleg op dit gebied. Heeft toen ik hem pas had een van de bomen in de tuin een knauw bezorgd door de schors er in lange repen af te trekken. Was leuk spelletje.
Op een wandeling hielden we eens halt bij een bankje met een jong boompje ernaast, en tot mijn verbazing pakte hij met gedraaide kop zo dat boompje bij de stam 'zo, even omver bijten'. Heb hem daar uiteraard van weerhouden, en hij heeft nadien ook wel geleerd dat bomen alleen gesloopt mochten worden als ze al dood op de grond lagen. Daar kon hij zich, als de gemeente ergens een boom had omgehaald of ingekort, ook best mee amuseren: schors eraf, takken eraf en in stukken......
Met pakwerk had het niet zoveel te maken, 't was meer een surrogaatversie van 'op de toendra een gevangen rendier uit elkaar trekken'.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Weer bomen kapot

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Emma schreef: 03 jun 2021 16:13 Hoe krijg je een hond zover dat ie een boom aanvalt, serieus :denken:
Is dat bij pitbulls/ staffords makkelijker, dan hij andere hondenrassen, zeg mechelse herders? Die doen aan pakwerk.

Ik zou mijn honden echt niet zover krijgen dat ze dat doen. Vind het eigenlijk heel raar gedrag :hmmm:
Een takje kauwen lukt nog, en onze dwergpoedel liep wel met een grote stok vroeger. Maar in de stam van een boom bijten ???
Het zijn honden met grotesk uitvergrootte eigenschappen. Dat hoef je niet aan te leren, dat moet je afleren.
Als Charlie geen bal of tak had die ze vast moest houden, hing ze in de eerste de beste boom of struik. Van begin af aan, met 13 weken.
Bij pakwerk leren ze onder invloed van adrenaline betrouwbaar te lossen. Het is ondertussen geloof ik wel duidelijk hoeveel geleiders daar tekort schieten en bij hoeveel extreem gefokte honden het domweg niet lukt zonder pijnprikkel.
Alle pups beginnen in het nest aan dingen te sjorren. Ook schattige boomertjes staan vrolijk het pootje van broer of zus "dood" te schudden.
Daar leren ze de bijtrem aan, door pijn te ervaren, pijn aan te geven en te reageren op het aangeven van pijn.
Bij staffords en pitbulls met een beetje game zit het daar al fout. Die reageren abnormaal op pijn en maken super veel endorfinen aan bij sjorren en vasthouden. Ze worden er euforisch van.
Vanaf het moment dat je zo'n pup krijgt moet de focus dus liggen op het kanaliseren daarvan. Spelenderwijs met trekspelletjes waarbij je steeds wat meer vraagt en ze met opzet wat te ver laat gaan, naar een gezonde, gestructureerde uitlaatklep toe. Controle als onderdeel van het veilig houden van je flatkrokodil. Maar goed, hoeveel zijn er nou die weten wat ze doen en daar nog zin in hebben :19:
De het leg aan de opfoeding groep staat die uitlaatklep of hoger in de energie komen niet toe. Die zien niets aankomen en hebben als het moet geen kut te vertellen.
De andere groep zit lachend met een halve liter lauwe zeikbrau in de speeltuin terwijl Cyborg een uur gelukzalig in de schommel hangt. Die zijn ook niet leuk, maar eigenlijk nog minder eng.
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Weer bomen kapot

Ongelezen bericht door Emma »

Cleva schreef: 04 jun 2021 22:52
Emma schreef: 03 jun 2021 16:13 Hoe krijg je een hond zover dat ie een boom aanvalt, serieus :denken:
Oh heel makkelijk. Bijna passief.
Gewoon door niet te snappen wat een hond is.
Die voed je op om met je mee naar het park te gaan om te spelen. Daar aangekomen moedig je je pit bull puppy aan om met stokken te spelen en zodra hij doorheeft dat je dat leuk vind gaat hij dat meteen steeds vaker doen.
Tot hij denkt dat hij aan bomen moet staan trekken omdat je daar speciaal voor naar het park gegaan bent.

En een grote reu van 2 jaar heeft veel energie voor drie keer in de week een uurtje park. Dus dat is je brandstof.

Overigens moet ik eerlijk zeggen dat ik me niet genegen voel om parkboompjes als heilig te beschouwen. Ik zie niet anders dan gemeenten en provincies die overal bomen slopen.
Het is niet alsof "overal vanaf blijven" nog een gedeelde maatschappelijke waarde is, ofzo.
Oh, ik ben net idefix, dat hondje van obelix. Mijn hart bloed een beetje als ik een gezonde boom zie omgaan :blauwoog:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”