Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

As overleden hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Al mijn overleden honden zijn begraven op een ereplaatsje in hun tuin. Het plekje waar ze een heerlijk leven gehad hebben.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb dit voorjaar DuCain over de tuin uitgestrooid, kon het eindelijk over mijn hart verkrijgen, dus nu staat er niets meer
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik heb het nog niet meegemaakt, maar ik denk dat ik de as zou uitstrooien op een speciale plek. Terug naar de bron. In een urn in de kamer zetten lijkt me geen fijn idee.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb voor allemaal een urn uitgezocht die voor mijn gevoel passend was voor de betreffende hond.
Soms wat zoekwerk, maar die strooibussen waren zeker niet wat.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb van 3 honden een beetje as in een glazen hartje laten doen. van de overige honden heb ik de as uitgestrooid.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door maart »

Ds zit in een knuffelbeer. Ten tijde dat ik nog een rottweiler wou, heb ik ooit eens een rottweiler knuffelbeer gekregen :mrgreen:
Die beer heeft ze toevallig paar weken voor ze dood ging, gekregen omdat ik hem boven tegen kwam.
Ze had er al de vulling uitgehaald maar verder niets aan gedaan. Ze heeft haar eigen urn gemaakt dus.
Het valt ook niet op in huis, er ligt gewoon een knuffelbeer voor bezoek. :wink:
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb as van drie honden in urnen in mijn vitrinekast staan, als Gerard eerder dan ik kom te overlijden zet ik ze wel bij hem in de kist.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
Fabiola17
Zeer actief
Berichten: 6344
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:55
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

De as van Joy en Sinne staan hier in een simpel busje op de boekenkast.
Ik wil wel iets anders, maar elke keer dat ik ga zoeken vind ik niets wat ik mooi vind.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Floortje »

Fribbel ligt in de tuin begraven, met een struik op z'n hoofd.
Tiba, Noise en Lena de poes waren van mijn vriend. Die zijn gecremeerd en de urnen liggen onder zijn kant van het bed.
Gebruikersavatar
Branka
moderator
Berichten: 20695
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:25
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Branka »

De as van al onze honden is uitgestrooid. Het idee van een urn op de kast paste niet bij ons, voelde niet goed. Tagor en Jari in een stuk duinen bij zee in de buurt van waar ze vaak kwamen. Hetzelfde stuk zodat ze gevoelsmatig weer samen waren. Finn zijn as is in de buurt van een hunebed uitgestrooid waar mijn moeder veel wandelde met hem.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah staat in een lelijke koekblik in de gedenkkast tussen haar gewonnen prijzen. Blik zelf is niet mooi maar ze is voor mijn gevoel weer thuis.
Afbeelding
Perry en Noah

Afbeelding
Wildflower
Zeer actief
Berichten: 1461
Lid geworden op: 19 feb 2008 15:32
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Wildflower »

Ben zit in een blik en staat op de kast. Soms brand ik een paar kaarsjes die erbij staan. Voor de symboliek zeg maar.
Net als jij is dit het niet voor mij. Het voelt niet als Ben, het is slechts as. :U:
Ik heb besloten om het blik binnenkort in de auto te zetten en bij alle leuke wandelplekken een paar lepels van de as uit te strooien en het laatste restje op de hei op de Veluwe waar hij heel graag was. Samen met zijn en mijn liefste mensen.
Ik mis hem soms ontzettend maar de as zegt me niets.
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door kooi »

Niks.
Ik heb die bus 4 jaar in huis gehad. Stond een zonnetje met een mooie straal op, en daar paste precies een foto van haar onder. Het heeft zo lang geduurd omdat Zoon een deeltje van haar as wilde in een kokertje en dat zag ik niet zitten.

Ik heb de as bij de begrafenis van Barley in mijn tuin in zijn grafje uitgestort. Ik heb ze daar achtergelaten bij mijn verhuizing. Onder een door mij geplante prunus.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik houd alleen de herinneringen aan mijn honden.
Dus helemaal geen as.
Ook niet in een urn, uitgestrooid of wat as in een sieraad.

Ik heb niks met as :oeps:

Mijn tuin is niet groot genoeg om te begraven en ik zou de grond niet eens inkomen vanwege alle wortels van bomen en struiken, dus dan liever zo.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
80564M

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door 80564M »

Met as heb ik minder dan niks. Boy, onze 2e hond, wilde Pieter in een bus mee naar huis. Dqt staat nog steeds in zijn busje verstopt achter boeken in de boekenkast.
Saar en Miep hebben we begraven in de tuin, daar staan mooie bloempjes op te groeien.

Ik heb ook niets met gedenkplekjes en kaarsjes ofzo. Ik vind zelfs die "gedenkfoto's" op een rijtje naar. Zussen hebben dat, mijn moeder ook. Ik niet. Mijn vader en mijn honden zitten in mijn hart, maar ze zijn nergens meer.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik ben ook niet zo van de gedenktekens, Zorro is duurzame energie geworden.
Niet echt een antwoord op je vraag maar ik kan me in ieder geval goed voorstellen dat het even zoeken is naar iets dat bij je past, en daarbij is niks fout.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Zeer actief
Berichten: 498
Lid geworden op: 16 dec 2013 14:21
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Nicoline »

Ik heb Trees haar as niet gehouden, wel haar favoriete kong speeltje. Een soort symbool voor de tweede jeugd die ze hier heeft gehad. En haar halsband, maar die draagt Colin nu want dat staat hem goed, beter dan de halsband die ik eigenlijk voor hem had. Die Kong is voor altijd van Trees, dat wel.
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door thom »

Eigenlijk heb ik niks met de as. Mijn eerste hond het ik meer vanuit onwetendheid in een bus opgehaald bij het crematorium, heeft vele jaren in de kast gestaan en later uitgestrooid op de hei waar ze graag was.
Bij de andere honden heb ik het uit laten strooien door het crematorium, dat kan over water of op het strooiveld en daar kregen we dan later bericht van.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door malinois »

Ze staan op mijn slaapkamer. Als ik dood ga moeten ze met me mee. Een klein beetje as heb ik van Xito en Xena om mijn nek hangen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Ingrid48
Zeer actief
Berichten: 7846
Lid geworden op: 07 feb 2007 11:48
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3
Locatie: Echten (Drenthe)

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik heb niet zoveel met gedenkplaatsjes enzo..Silky is op onze achterste weiland uitgestrooid rond de walnotenboom. Ik heb er een paar narcissen rondom geplant en het staat vrolijk en gezellig. Zo was zij ook :lol1:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik laat de honden wel cremeren maar strooi ze wel uit , niet direct maar zodra we er aan toe zijn.
En dan op een voor hun en ons dierbare plek.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb de honden individueel laten cremeren en heb ze ook ieder in een eigen urn op de kast
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
Barnsley
Zeer actief
Berichten: 3267
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:29
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Barnsley »

Dit is een onderwerp wat ons de laatste tijd ook bezig houdt. In Wilhelminaoord is een dierenbegraafplaats, maar dat voelt dan toch ook weer niet goed ofzo.
We laten ze nu altijd individueel cremeren en halen ze dan weer op. Sommige zitten in een plasticzakje om later uit te strooien maar hebben we zelf in een mooie pot gedaan, de ander zit in een luxe strooikoker die ik van Majesta echt zo lelijk niet vind.. De laatste hond die overleden is, Unique, zit in een officiële luxe, dure, hondenurn. Ik heb het er wel eens over om de honden uit te strooien of de volgende niet meer individueel te laten cremeren, of wel individueel maar dan bij het crematorium uitstrooien. Ik wil de honden graag uitstrooien daar waar we vaak hebben gelopen en nog steeds komen. Maar dat vindt mijn moeder geen fijn idee omdat het officieel natuurlijk niet mag. Dus vooralsnog staan ze op de kast.
3 staan er inmiddels boven in de boekenkast en Unique staat nog op een mooi plekje in de woonkamer. Daar ben ik ook nog niet aan toe om die uit te strooien.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Persistence »

:J:
Boutje schreef: 27 mei 2021 17:03 Ik heb voor Jinn een passende roos uitgezocht. Een wilde gele met hele erge doorns, past bij haar, wild, amberkleurige oren, stekelig kantje en heel mooi. Als ik uit het keukenraam kijk zie ik een nu nog vrij kale plek tussen de rest van de begroeiing met 3 rozenstruikjes en daaronder ligt haar as. Vorig jaar op mijn verjaardag bloeide de eerste gele bloem, voor de rest deed hij nog niet veel maar nu zijn ze goed aan het groeien.

In ons vorige huis ligt een hondje onder een ondertussen gigantische klimroos en een Shetland pony onder een appelboom.

Bij de volgende honden wil ik het ook zo doen... een voor mijn gevoel passende boom of struik zoeken en die planten op hun grafje (kleine hondjes) of assen.
Ik vind dit eigenlijk het mooiste idee.
Gebruikersavatar
Feather__
Zeer actief
Berichten: 3645
Lid geworden op: 18 dec 2013 21:37
Aantal honden: 1

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Feather__ »

Snoop was gek op tennisballen dus hij zit in een handgemaakte tennisbal urn. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Barkley »

Ik heb helemaal niets met de lichamen van overleden dieren en mijn vorige katten zijn allemaal in de vriezer van de dierenarts. Maar het idee dat Fred daar opgepropt in een vriezer ligt zit me echt niet lekker. Maar wat er dan wel moet gebeuren weet ik nog niet dus Fred mag nog 10 jaar mee zodat ik nog even de tijd heb om er over na te denken.
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik heb Rimpel en Muis beiden individueel laten cremeren en daarna zijn ze in 3 delen opgedeeld.

De helft van beide honden staat bij mijn ex vriend en mede baasje van de honden In de kast.
Mijn helft heb ik nog eens in 2 delen op laten delen. Een klein beetje in een strooi koker en het andere deel in een spekstenen potje.

Rimpel is voor een deel uitgestrooid op zijn favoriete plekje in het bos in Drenthe en Muis is voor een deel uitgestrooid in de gletsjerkuil in een stuk bos in Drenthe.

De spekstenen potjes staan hier op de kast en zijn geen typische urnen...dat heb ik bewust zo gekozen.
Als ik sneef gaan die potjes mee met mij het graf in.
Gebruikersavatar
Laura&Mitch
Vaste gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2021 19:25
Mijn ras(sen): Samojeed x Husky x Herder
Aantal honden: 1

Re: As overleden hond

Ongelezen bericht door Laura&Mitch »

Mijn ouders en ik hebben voor een mooie urn gekozen waar een kaarsje bovenin kan staan, die branden wij op hun verjaardag.
Baasje van Mitch :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”