Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezocht kleine hondenauto

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
tobi__
Zeer actief
Berichten: 2850
Lid geworden op: 06 jul 2016 14:15
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Re: Gezocht kleine hondenauto

Ongelezen bericht door tobi__ »

DesireeB schreef: 11 sep 2021 18:44 Ik rij ondertussen alweer ruim 3 maanden met veel plezier in Kareltje. Nog geen moment spijt van gehad! Heerlijke auto, komt lekker mee in het verkeer, ligt heel fijn op de weg voor zo'n klein ding(super handig want ik heb een zware rechter voet).

De bank is standaard plat, ik ben niet zo heel groot en als er al iemand mee rijd zijn dat of honden of een persoon voor kortere afstanden. Hoes er in, daarover weer een vetbed en gaan met die banaan. Enige kleine nadeel zijn de raamslingers achterin. De honden weten zo de ramen toch net open te krijgen. Doen ze niet bewust uiteraard maar toen ik laatst in de wasstraat stond en er ineens water naar binnen kwam moest ik bijna huilen. Gelukkig bleek de hoes achterin echt waterdicht te zijn en ben ik snel naar achteren gekropen om het raam weer dicht te doen :LOL: Dus ik moet even kijken of ik die er niet gewoon vanaf kan halen, die ramen heb ik toch nooit open tenslotte.

Overigens was ik binnen no time gewend aan het lichte schakelen, sturen en behoorlijk directe gedrag. Ik stapte na 2 weken in mijn oude auto en wat een horror! Ik moest echt sturen en schakelen, dat ging zo zwaar voor mijn gevoel. Dat is gewoon het verschil van een ouderwetse auto en een nieuwe auto die grotendeels computer aangestuurd is.

De eerste deuk zat er helaas wel al na 3 weken in. Met dank aan de buren die uiteraard ontkennen. Heel minimaal, als je het niet weet zie je het ook niet maar ik heb echt wel flink staan schelden.
Klinkt goed! Lijkt een beetje op mijn Kia picanto. Ook zo heerlijk licht schakelen, sturen en verrassend makkelijk optrekken. Echt een fijn racebakkie.
_Esmee
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Gezocht kleine hondenauto

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Fotogravinnetje schreef: 12 sep 2021 14:19
S@ndr@ schreef:
Fotogravinnetje schreef: 29 mei 2021 14:56 Toyota Yaris is inderdaad heel fijn autootje. Garages verdienen er erg weinig aan. Belasting en verzekering zijn niet duur. Rijdt zuinig. En inderdaad is de achterbank te verschuiven, waardoor je kunt kiezen tussen fijne beenruimte voor passagiers of wat extra ruimte in de kofferbak. Achterbank kan uiteraard ook plat. En er past verrassend veel in voor zo'n kleine auto
Nadeel van de yaris is het vermogen, damn op de snel weg moet je hem bijna duwen, reden om de mijne over een paar jaar toch echt in te ruilen voor een model met iets meer vermogen.. je moet af en toe wel zelf de slingers ophangen als je een beetje lol wilt in het leven :wink: verder zijn het ideale karretjes hoor, zillion pas ook wel lekker op de achterbank en als het moet kan het ook met zijn 3 en.. zo`n honden deken er op en gaan met het trio ..
Daar had ik in onze 2005-Yaris geen last van, hoor. Voldoende vermogen om gewoon vlot mee te komen. De Suzuki Ignis waar ik nu in rijd doet ook gewoon vlot mee, maar je merkt wel goed dat er geen turbo in zit. Wel is de 4-cilinder-motor aan de krachtige kant voor zo'n licht autootje waardoor het ontbreken van een turbo niet echt een probleem is. Denk dat het ook wel is wat je gewend bent. Als je turbo gewend bent en dan niet meer hebt, kun je inderdaad het gevoel hebben dat de auto niet vooruit te branden is
Ehm ja, ik was gewoon even wat meer power gewent, je kunt vaak wel naar meer, maar naar minder valt niet mee :Q:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”