Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spieren en conditie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief
Berichten: 8742
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:19

Spieren en conditie

Ongelezen bericht door sjm »

Sinds september zijn we eindelijk op de goede weg met Zahra. Ze eet! Na 4,5 jaar! :cheer:

Ze begint er ook echt beter uit te zien, we zijn er nog niet, maar we gaan echt de goede kant op! Heeeeeeel fijn.
Maar haar rugspieren laten wat te wensen over. Je ziet nog steeds enorm haar ruggengraat zeg maar, daar zou ik graag meer spier zien.

Hoe doen we dat? :) Ze is op zich in prima conditie. We wandelen, spelen, fietsen en rennen. Ze heeft ook wel spieren, alleen op haar rug dus niet echt..

Iemand tips hoe je meer spieren kunt kweken? Vooral rugspieren dus? Maar überhaupt een mooie conditie en spieren, hoe doen jullie dat?
sjm
Zeer actief
Berichten: 8742
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:19

Re: Spieren en conditie

Ongelezen bericht door sjm »

Ik wil idd nog eens proberen of Zahra dat doet!
Maar ik & hardlopen? HAHA. Ik lig na een halve meter dood op de grond.
Misschien eens met een fiets of een step, dat zou ik wel willen proberen. Maar voor nu even lastig. Ik ben allang blij dat we nu een bakfiets hebben zodat ik met Zahra kan fietsen. Anders kan dat niet ivm de kinderen. Nu kan iedereen mee en Saartje rennen! :D

Zahra vindt naast de bakfiets wel heel leuk, omdat ze weet dat ze ook een stuk los mag racen. Maar het stuk weer naar huis gaat altijd als een geslagen hond x koppige ezel. Dan denk je ineens dat die hond hélemaal kapot is en je veel te ver bent gegaan en ze geen stáp meer verder kan. Tot ze weer los zou mogen. Niks aan 't handje. :piew:
Dus het is wel een portret die wel laat merken als ze iets niet wil.

Maar ik dénk dat Zahra trekken wel heel leuk zou vinden. Sowieso samen dingen doen. Als ze maar niet teveel moet luisteren :engel:
Ze kan eeeeeindeloos samen spelen. Trekspelletjes, apporteren, knuffels brengen zodat we die eindeloos weg kunnen gooien, met ballen spelen enz. Dus daarin is ze ook al niet heel erg typisch Saluki. :D
sjm
Zeer actief
Berichten: 8742
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:19

Re: Spieren en conditie

Ongelezen bericht door sjm »

Nanna schreef: 26 apr 2021 20:07
Zinodo schreef: 26 apr 2021 20:05
Nanna schreef: 26 apr 2021 20:01 Ja. Een Saluki en een fiets voorttrekken. Hahahahha!
Als een podencootje van 16,5kg het doet, waarom dan geen saluki? :U:
Voor Nomi is het “gewoon rennen” maar dan met wat meer regels en goed luisteren. Maar het is wel rennen dus dat zit wel snor. Haar lust en haar leven :lol1:
Omdat een podencootje een boerenwerkertje is, no offence :tongue: En een Saluki een oosterse prinses met diamanten ringetjes aan haar voetjes.
Maar stel dat het lukt, dan kom ik kijken :lol1:
Nu wil ik het helemaal proberen. :cool2:
Kaylee#
Actief
Berichten: 180
Lid geworden op: 29 jul 2017 19:59
Aantal honden: 6

Re: Spieren en conditie

Ongelezen bericht door Kaylee# »

Op een facbook pagina mbt steppen met je hond, zit iemand met een grayhound teef die wekelijks kilometer afleggen.

verder inderdaad fietsen en trekken werk heel goed maar er zijn ook oefeningen die de rugspieren verstreken. Denk dat crutz daar veel meer over kan vertellen
Gebruikersavatar
billy
Zeer actief
Berichten: 12510
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:04
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Spieren en conditie

Ongelezen bericht door billy »

Zwemmen :ok:
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Spieren en conditie

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

sjm schreef: 26 apr 2021 20:09 Maar ik & hardlopen? HAHA. Ik lig na een halve meter dood op de grond.
Zoek een schemaatje op, begin samen heel rustig aan en bouw het langzaam op! Vorig jaar ben ik ook speciaal voor de honden met hardlopen begonnen. Nooit eerder gedaan, kon ook geen paar meter rennen. Nu lopen Manipi en ik een paar keer in de week een rondje van 5 km door het bos, heerlijk! Hij trekt niet de hele tijd, hoeft voor mij ook niet, maar bij vertrek en als hij in de verte iets interessants ziet zet hij goed aan. Manipi is een spierballetje geworden en ik ben een stuk fitter dan voorheen. Loop nu zonder gehijg een paar trappen op.
Jij bent heel wat jaartjes jonger dan ik, dus jij kan dat ook. :pffff:
sjm
Zeer actief
Berichten: 8742
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:19

Re: Spieren en conditie

Ongelezen bericht door sjm »

Johnny Jones schreef: 27 apr 2021 18:09
sjm schreef: 26 apr 2021 20:09 Maar ik & hardlopen? HAHA. Ik lig na een halve meter dood op de grond.
Zoek een schemaatje op, begin samen heel rustig aan en bouw het langzaam op! Vorig jaar ben ik ook speciaal voor de honden met hardlopen begonnen. Nooit eerder gedaan, kon ook geen paar meter rennen. Nu lopen Manipi en ik een paar keer in de week een rondje van 5 km door het bos, heerlijk! Hij trekt niet de hele tijd, hoeft voor mij ook niet, maar bij vertrek en als hij in de verte iets interessants ziet zet hij goed aan. Manipi is een spierballetje geworden en ik ben een stuk fitter dan voorheen. Loop nu zonder gehijg een paar trappen op.
Jij bent heel wat jaartjes jonger dan ik, dus jij kan dat ook. :pffff:
Haha, vlak mijn "conditie" niet uit hoor. :mrgreen: Maar dat klinkt wel hoopgevend!
Misschien toch eens gaan proberen idd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”