Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hopeloze wens

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Leonie.
Zeer actief
Berichten: 6123
Lid geworden op: 23 feb 2012 11:15
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Texel

Hopeloze wens

Ongelezen bericht door Leonie. »

Mijn neef wil een pup. Dat wil hij altijd al, maar nu is de situatie geschikt. Twee goede banen waarbij deels vanuit huis kan worden gewerkt, een mooi huis met tuin, vlakbij de bossen, enz. Vroeger thuis hadden ze altijd boxers en dit is nog steeds zijn favoriete ras, al kan een kruising ook een optie zijn. Hij en zijn vrouw zijn heel actieve mensen met enige kennis van honden, heel gemotiveerd, enzovoorts. Echt van die mensen die je een hond gunt ;)

Maar goed, zoals jullie weten is er op dit moment geen beginnen aan. Ze komen nergens op de wachtlijst, de prijzen zijn absurd (dat maakt ze niet zoveel uit, maar ik vertrouw het dan al snel niet meer). Hebben jullie misschien nog tips? Betrouwbare fokkers die voor geschikte mensen nog een wachtlijstplekje hebben? Een andere weg? Of zit er niets anders op dan een aantal jaar te wachten?
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Hopeloze wens

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Buitenlandse pup?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Hopeloze wens

Ongelezen bericht door Lysette »

Een vriendin van mij wil graag weer een hond. Was aan het rondkijken met het idee “over een jaartje ofzo”. Ging afgelopen vrijdag bij een fokker op bezoek en staat nu op de lijst voor een teef die net gedekt is. Want de fokker zou heel graag daar een pup plaatsen. Ook al zijn er 40 andere mensen op de lijst.

Wat Cleve zegt: zorg dat je die beste plek bent voor de pup. Want daar zijn de meeste fokkers naar op zoek. Juist nu.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Hopeloze wens

Ongelezen bericht door Yeufke »

Wat is hopeloos? :scratch: Ja oké, dan houdt het op.

Net als bij zoveel fokkers worden we overspoeld met de vraag wanneer we weer pups mogen verwachten en of men op de wachtlijst mag.

Wij werken niet met een wachtlijst maar gaan pas op zoek naar de juiste mensen zodra er pups zijn geboren. Pas dan weten we hoeveel pups, geslacht en kleur want zoveel mensen, zoveel wensen en de natuur laat zich niet sturen.


Dit lees ik op de website van een boxer fokker hier in de buurt (Evertsoord). Dus het kan ook heel anders.
Ze hebben trouwens pups in mei. :wink:
Let op: ik ken deze fokker niet, zijn fokmethodes niet.
Ze zullen toch echt zelf heel gedreven op zoek moeten gaan.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
Leonie.
Zeer actief
Berichten: 6123
Lid geworden op: 23 feb 2012 11:15
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Texel

Re: Hopeloze wens

Ongelezen bericht door Leonie. »

Dank voor de reacties :)
_Tiny_ schreef: 17 apr 2021 23:49 Je schrijft dat ze heel gemotiveert zijn. Komt dat wel over in de mail die ze schrijven? Ik fok geen boxers. maar als mensen mij een leuke mail schrijven waarin ze iets over hunzelf vertellen, hun motivatie om voor mijn honden te kiezen en wat ze de hond kunnen bieden kunnen ze soms zomaar voorrang krijgen. Bij mij is het niet wie eerst komt die eerst maalt, maar wie de beste baas is maalt eerst.
Ik heb zelf de mails die ze gestuurd hebben niet gelezen. Hen kennende maken ze daar wel werk van. Maar ik ga je tips zeker doorgeven!
Lysette schreef: 18 apr 2021 07:06 Een vriendin van mij wil graag weer een hond. Was aan het rondkijken met het idee “over een jaartje ofzo”. Ging afgelopen vrijdag bij een fokker op bezoek en staat nu op de lijst voor een teef die net gedekt is. Want de fokker zou heel graag daar een pup plaatsen. Ook al zijn er 40 andere mensen op de lijst.

Wat Cleve zegt: zorg dat je die beste plek bent voor de pup. Want daar zijn de meeste fokkers naar op zoek. Juist nu.
Ok, dat biedt hoop ;) Om welk ras ging het?
Alfilillo schreef: 17 apr 2021 22:25 Buitenlandse pup?
Denk niet dat ze dat willen, maar tot voor kort waren ze echt alleen op zoek naar boxers, dus wie weet.
Yeufke schreef: 18 apr 2021 12:21 Wat is hopeloos? :scratch: Ja oké, dan houdt het op.

Net als bij zoveel fokkers worden we overspoeld met de vraag wanneer we weer pups mogen verwachten en of men op de wachtlijst mag.

Wij werken niet met een wachtlijst maar gaan pas op zoek naar de juiste mensen zodra er pups zijn geboren. Pas dan weten we hoeveel pups, geslacht en kleur want zoveel mensen, zoveel wensen en de natuur laat zich niet sturen.


Dit lees ik op de website van een boxer fokker hier in de buurt (Evertsoord). Dus het kan ook heel anders.
Ze hebben trouwens pups in mei. :wink:
Let op: ik ken deze fokker niet, zijn fokmethodes niet.
Ze zullen toch echt zelf heel gedreven op zoek moeten gaan.
Natuurlijk niet écht hopeloos, anders zou ik hier niet om tips vragen ;) Maar je hebt gelijk hoor, er zijn natuurlijk fokkers die het anders doen. Ik ga ze in elk geval de tip geven uitgebreide mails te schrijven waarin ze aangeven waarom ze van die fokker of van die teef pups willen en waarom zij zelf zo geschikt zijn.
Gebruikersavatar
Hakuna Matata
Zeer actief
Berichten: 1340
Lid geworden op: 15 nov 2014 15:45
Aantal honden: 0

Re: Hopeloze wens

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Ik zit nog in poedel/doodle/kleine hondjesgroepen toen m'n moeder nog een hond zocht, daar zie ik nog wel dekkingen met geteste ouderdieren.
Facebookgroepen joinen kan een oplossing voor ze zijn dat daar fokkers zijn van de Boxer.
Gebruikersavatar
annemick
Zeer actief
Berichten: 4897
Lid geworden op: 02 jan 2011 13:51
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Noord-Holland

Re: Hopeloze wens

Ongelezen bericht door annemick »

Er zijn wel een aantal boxer fb groepen die ik ken waar ook wat fokkers op zitten maar het is inderdaad zo dat er wel behoorlijke wachtlijsten zijn.
Toch zijn er regelmatig boxer eigenaren in de groep die eerder dan verwacht een pup in huis krijgen om allerlei verschillende redenen.
Je hebt b.v. Boxer Lovers From The Netherlands, een grote fb groep.
En mochten ze interesse hebben in een herplaatser dan heb je Boxergeluk, maar daar is de vraag ook groter dan het aanbod.
Afbeelding
_________________________
Boxer Jane 25-07-2014
Boxer Mickey 15-10-2001 *18-05-2015
Pauline
Zeer actief
Berichten: 396
Lid geworden op: 26 dec 2010 00:18
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hopeloze wens

Ongelezen bericht door Pauline »

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”