Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

S'nachts wel of niet in de bench

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Patricia.
moderator
Berichten: 2947
Lid geworden op: 28 okt 2015 17:37
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4
Locatie: Borssele

S'nachts wel of niet in de bench

Ongelezen bericht door Patricia. »

Pepper slaapt s'nachts in de bench die staat op de slaapkamer, Fire slaapt in zijn cave naast het bed en Bella op bed of gaat uit der eigen beneden slapen.

Pepper vind de bench oke, maar in het weekend mag hij s'morgens nog een uurtje op bed en dat vind hij ook lekker.

Ergens heb ik zoiets alles is voor alle 3 duidelijk dus we houden het zo en is er geen gedonder .

Maar aan de andere kant heb ik zoiets gewoon lekker los erbij.

Of wacht ik daar gewoon nog even mee tot Pepper wat meer volwassenen is.

Wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door Patricia. op 12 apr 2021 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sandra&co

Re: S'nachts wel of niet in de bench

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik ga voor duidelijkheid. Zolang niemand (op beschaafde wijze!) kenbaar maakt dat het toch wel moeilijkmoeilijk is, zou ik niks veranderen.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: S'nachts wel of niet in de bench

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou op m'n gevoel afgaan: denk ik dat ze het fijn vinden zonder bench? En als ik besloten heb dat de bench niet meer nodig is: hoe bevalt het, zowel voor de honden als voor mij?
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: S'nachts wel of niet in de bench

Ongelezen bericht door ranetje »

Als het zo soepeltjes loopt zou ik er niets aan veranderen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
80564M

Re: S'nachts wel of niet in de bench

Ongelezen bericht door 80564M »

Ik wil gewoon zelf geen dieren in kooien, en babies gaan los mee op bed. Dat dat betekent dat de oudere hond dan (tijdelijk) de rust opzoekt en beneden slaapt, is dan maar zo.

Van de andere kant, als iedereen zo tevreden is, is het goed toch?
Gebruikersavatar
Patricia.
moderator
Berichten: 2947
Lid geworden op: 28 okt 2015 17:37
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4
Locatie: Borssele

Re: S'nachts wel of niet in de bench

Ongelezen bericht door Patricia. »

Cleva schreef: 12 apr 2021 21:31 Echo (9 maanden) slaapt snachts nog in haar kenneltje naast mijn bed.
Als ik na de vroege ronde tuin nog even terug ga mag ze dan in bed en héél soms de hele nacht.

Ik wil er vooral geen moeilijk gedoe over horen. Dat je een keer iets mocht betekent niet dat je er recht op hebt. Ik haat verwende honden met jankmuilen.

Als je het eenmaal uit je hoofd hebt geleerd dat op bed liggen betekent dat je op geen enkele manier lastig bent dan mag het. Aangezien ze nu nog zoekende is en gaat lopen klooien is dat moment niet gekomen.
Daarnaast is Mira blij met haar knuffeltijd en rustige slaapplek.

Denk dat ik het ook zo maar ga doen.
Kan ik ook gelijk peilen hoe de andere 2 het vinden.
Fire zal het opzich best vinden als Pepper hem maar met rust laat in zijn cave.
Bella had daar in het begin ook een handje van om Fire uit zijn cave te pesten.
Prima dan schudde ik de cave halverwege de nacht uit zodat Fire er weer in kon.
Ze heeft het 4x gedaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patricia.
moderator
Berichten: 2947
Lid geworden op: 28 okt 2015 17:37
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4
Locatie: Borssele

Re: S'nachts wel of niet in de bench

Ongelezen bericht door Patricia. »

Fotogravinnetje schreef: 12 apr 2021 21:20 Ik zou op m'n gevoel afgaan: denk ik dat ze het fijn vinden zonder bench? En als ik besloten heb dat de bench niet meer nodig is: hoe bevalt het, zowel voor de honden als voor mij?

Ja kan het gewoon eens uit testen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patricia.
moderator
Berichten: 2947
Lid geworden op: 28 okt 2015 17:37
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4
Locatie: Borssele

Re: S'nachts wel of niet in de bench

Ongelezen bericht door Patricia. »

Marion. schreef: 12 apr 2021 21:47 Ik wil gewoon zelf geen dieren in kooien, en babies gaan los mee op bed. Dat dat betekent dat de oudere hond dan (tijdelijk) de rust opzoekt en beneden slaapt, is dan maar zo.

Van de andere kant, als iedereen zo tevreden is, is het goed toch?

Ik opzich ook niet maar Pepper zou ik alleen opvangen en opvangers gaan de bench in s'nachts
Dan is het daarna aan de nieuwe eigenaars wat ze doen.

En ja ik hoor geen van 3en.
Het is meer mijn gevoel haha
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patricia.
moderator
Berichten: 2947
Lid geworden op: 28 okt 2015 17:37
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4
Locatie: Borssele

Re: S'nachts wel of niet in de bench

Ongelezen bericht door Patricia. »

Zinodo schreef: 12 apr 2021 21:52 Ik dacht eens Dora uit de bench te laten. Ging ze er zelf alsnog in, dan maar deurtje open gelaten. Ging mijn man s’nachts naar de wc en toen kroop ze toch in bed bij mij. Hij kwam terug en ze dacht hem weg te grommen :LOL: die kreeg vliegles terug de bench in! :LOL:
O ja en we hebben al eens de verkeerde hond in de bench opgesloten. Nomi dus, terwijl Dora in haar bedje kroop. Kwam “Nomi” s’nachts op bed knuffelen, wat ze niet zo vaak doet en ik dacht nog wat is Nomi lekker zacht geworden :F: tot er weer een hele zachte, maar diepe grom kwam. Wakker binnen 0,6 seconden, maar echt mijn brein was kapot, HOE DAN. :LOL: zit Nomi beteuterd uit de bench te kijken. Oeps.
Ohhhh nee grommen dat mag hier ook absolut niet dan krijg je vliegles, en ja dat zal dan half in slaap een rare gewaarwording zijn dat je ineens denkt dat het Nomi is op bed en het is Dora 😂.
En dat Nomi dan ook niks aan geeft van joehoeeeeeeeee ik dom ik zit in de bench.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: S'nachts wel of niet in de bench

Ongelezen bericht door Hylos »

Als er geen reden of aanleiding is dan heb ik ze liever niet in een bench. Wat als je het deurtje open zet?

Vos keft ons elke nacht wakker als ze niet in haar tent zit.. dus die blijft er mooi in zitten.
Na maanden lang elke nacht tot 4 keer toe er uit om het haar in dr oren te knopen en daarna een vluchtende Xavi weer in slaapmodus te krijgen was ik er helemaal klaar mee.. ze blijft er maar mooi in slapen. :mep: :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: S'nachts wel of niet in de bench

Ongelezen bericht door ranetje »

Hylos schreef: 13 apr 2021 09:21 Als er geen reden of aanleiding is dan heb ik ze liever niet in een bench. Wat als je het deurtje open zet?

Vos keft ons elke nacht wakker als ze niet in haar tent zit.. dus die blijft er mooi in zitten.
Na maanden lang elke nacht tot 4 keer toe er uit om het haar in dr oren te knopen en daarna een vluchtende Xavi weer in slaapmodus te krijgen was ik er helemaal klaar mee.. ze blijft er maar mooi in slapen. :mep: :mrgreen:
Ik weet nog dat Rana me dan wakker kwam maken.
Deurtje moest dicht :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Patricia.
moderator
Berichten: 2947
Lid geworden op: 28 okt 2015 17:37
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4
Locatie: Borssele

Re: S'nachts wel of niet in de bench

Ongelezen bericht door Patricia. »

Nou gisteravond deurtje open gelaten, maar na een klein uurtje heb ik meneer maar weer in de bench gezet en deurtje dicht.
Waarna Pepper met een zucht ging slapen.
Want hij ging op bed, van bed overal proberen wat uit te spoken. Weer op bed wassen, mij wassen Bella wassen, over het bed heen rennen🙈😂😂😂.
Ik probeer het wel weer een keercover een paar weken als het vakantie is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”