Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lolala
Vaste gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2020 21:46
Aantal honden: 2

Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door Lolala »

Wat vinden jullie hiervan? Wij hebben belangstelling voor een hondje uit het buitenland maar ze komen nu dus met een busje naar Nederland. We willen het hondje wel erg graag maar weten niet goed wat zo'n reis met een hondje doet. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Vanavond krijg ik te horen of de hond naar ons gaat of naar een ander gezin dus het is nog even spannend.
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Alle honden van de stichting waar ik voor opvang komen via de weg en volgens mij eigenlijk alles uit Roemenië wel.

Ik vraag me wel vaker af wat stressvoller is. Eerlijk gezegd denk ik dat vliegen dat is. Daarbij komen veel meer handelingen kijken.

Hoe het bij de stichting gaat waar ik voor opvang: rescuer brengt zelf de honden naar het busje toe en ze gaan dan direct het kenneltje in. De reis duurt zo'n anderhalve dag alles bij elkaar. De honden komen niet uit het busje maar er zijn wel stops waarbij de honden gecontroleerd worden en water krijgen etc. Bij aankomst in Nederland wordt de hond rechtsreeks in een bench in de auto gezet van het gastgezin door degene van het transport. Thuis aangekomen wordt de hond in de bench het huis in gedragen en pas bij een beetje rust in de tent (eigen honden uitgestuiterd, deuren dicht, etc) gaat de bench open. Dus geen onnodig gehannes en geen geklooi met tuigjes en lijnen en ontsnapgedoe.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door georges »

hakunamatata schreef: 29 mar 2021 17:46 Hoe het bij de stichting gaat waar ik voor opvang: rescuer brengt zelf de honden naar het busje toe en ze gaan dan direct het kenneltje in. De reis duurt zo'n anderhalve dag alles bij elkaar. De honden komen niet uit het busje maar er zijn wel stops waarbij de honden gecontroleerd worden en water krijgen etc. Bij aankomst in Nederland wordt de hond rechtsreeks in een bench in de auto gezet van het gastgezin door degene van het transport. Thuis aangekomen wordt de hond in de bench het huis in gedragen en pas bij een beetje rust in de tent (eigen honden uitgestuiterd, deuren dicht, etc) gaat de bench open. Dus geen onnodig gehannes en geen geklooi met tuigjes en lijnen en ontsnapgedoe.
Uit oprechte nieuwsgierigheid : wat dan met behoeftes ? Of is het dan aan de baas om hun nieuwe hond thuis zo snel mogelijk uit te laten ?
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn honden zijn ook met de auto gekomen. Geen centje pijn hoor. Misschien plassen ze in de transportkooi. So? Bas stonk volgens haar opvangster sowieso een uur in de wind. En ze had vlooien. Een ritje afzien is voor een hond niet zo'n drama. Je moet niet alleen aan de perfecte verzorging denken maar aan het hogere doel. In het vliegtuig is alles veel enger en dan plassen ze ook in de bench soms.

Ik wil misschien ooit een Indog. Die moet dus uit Indonesië komen. Een paar straatpups de bench in en het vliegtuig in. Daarna komen er 15 goed verzorgde jaren dus die ene dag afzien is niks.
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door lucie »

Ik heb ook een hondje uit Spanje. Ik denk zeker dat zo'n reis uiterst stressvol is, lange tijd in de bus zitten met een heleboel andere, constant blaffende honden. Maar toen Liza er uit stapte, ging ze direct heerlijk snuffelen, plassen en was alles weer goed. Even flink bijslapen :slaap2: maar erger dan dat was het niet. Wat Laeken zegt: nu volgt een lang en gelukkig leven, dus die reis moet dan maar even. Succes vanavond :ok:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door Persistence »

Waarom hoor je dat vanavond pas, of ze naar jullie gaat of naar een ander?
Lolala
Vaste gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2020 21:46
Aantal honden: 2

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door Lolala »

Persistence schreef: 29 mar 2021 18:50 Waarom hoor je dat vanavond pas, of ze naar jullie gaat of naar een ander?
Omdat ze heel veel aanvragen hadden hebben ze twee keuzes gemaakt, wij en nog een gezin. Hebben nu twee keer gebeld en straks de definitieve uitslag.
Ik ben blij dat we ons geen zorgen hoeven te maken over de reis iig😊
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door Toppie »

Ik ben een tussenschakel, vang honden op en maar ze reisklaar. Ik zet ze hier grotendeels ook op een transportbus. Honden worden ivm veiligheid onderweg niet uitgelaten, de hokken worden wel zo goed mogelijk onderweg schoongemaakt en nieuwe handdoeken en vers water. Vele zijn de hele reis na een dag alweer vergeten. Het is zeker stressvol, helemaal als de hond hier al angstig is. Maar het is maar voor 1/2 dagen en daarna een perfect leven, omstandigheden waar ze uit vandaan komen is ook niet bepaald stressvrij.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb sinds augustus een hondje uit roemenië en die is in een dierentransportbus naar nederland gekomen. ik heb de bench naar de bus gebracht, deur ging dicht, hond uit de transportkennel gehaald en in de bench gezet. de bench ging gelijk in mijn auto. bij thuiskomst de hond in de tuin uit de bench gehaald en ging gelijk plassen. natuurlijk had hij stress maar dat was wel alles bij elkaar, in de bus, vreemde auto, vreemd huis en dan ineens 5 honden en 5 katten om hem heen. maar nu is hij de rust zelve.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door Lothian »

hakunamatata schreef: 29 mar 2021 17:46 Alle honden van de stichting waar ik voor opvang komen via de weg en volgens mij eigenlijk alles uit Roemenië wel.
Niet heel interessant verder maar Dalí kwam met het vliegtuig uit Roemenië :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ingrid48
Zeer actief
Berichten: 7846
Lid geworden op: 07 feb 2007 11:48
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3
Locatie: Echten (Drenthe)

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Nu er bijna geen vakantievluchten naar Griekenland zijn, komen de honden ook via een wegtransport. Dieren zijn wel langer onderweg, maar ik denk niet dat het stressvoller is dan vliegen.
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Lolala
Vaste gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2020 21:46
Aantal honden: 2

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door Lolala »

Bedankt voor jullie reacties, helaas zijn wij niet de gelukkigen geworden. Nu maar zien wanneer er weer een leuk hondje op ons pad komt.
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dan ben ik nu wel benieuwd naar het hondje. Misschien zit er ergens wel wat vergelijkbaars dat bij jullie past. Niet alle honden halen de website nu er zoveel vraag is naar honden.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lolala schreef: 29 mar 2021 21:31 Bedankt voor jullie reacties, helaas zijn wij niet de gelukkigen geworden. Nu maar zien wanneer er weer een leuk hondje op ons pad komt.
Wat jammer!

Bij Fire75 moet je zijn. Die heeft een vriendin met een opvang met erg fijne honden. En ook nog eens mooi.
Daarom heeft ze er drie :mrgreen:

viewtopic.php?f=26&t=335675&p=8503004#p8503004

Hakunamatata heeft ook altijd super leuke opvangers.
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wij hebben al heel wat opvangers gehad en ik heb aankomsten op het vliegveld en met de bus begeleid. Heb inmiddels wel honderden honden aan zien komen. Het transport kan zowel over de weg als met het vliegtuig heel erg stressvol zijn voor de honden. Het scheelt erg per hond. Plassen, poepen, eten en drinken doen sommigen de hele weg niet, staan ze twee minuten te plassen als ze hier voldoende rust ervaren. Meestal zijn ze na een nacht slapen redelijk hersteld.
Het alternatief is dat ze in meestal slechte omstandigheden in een shelter in het thuisland blijven..
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door Tineke »

Jammer dat het niet doorgaat maar wellicht vinden jullie een ander geschikt hondje.

Denk dat de manier van vervoeren niet enorm veel verschilt qua stress voor de hond zelf.
Ik ken honden die per vliegtuig kwamen alswel die per auto/bus zijn gekomen.
Het staat of valt toch allemaal met hoe de hond zelf is ,een relaxed of stressvol type.

Mijn eigen hondje Jimi is december 2019 per bus uit Spanje gekomen.
Hij had de reis niet leuk gevonden maar ik denk dat het geen verschil had gemaakt per vliegtuig.
Hij kroop bij aankomst dezelfde avond overigens gezellig bij ons op bed en ging liggen pitten.

De afweging is, zoals genoemd, een reis die wellicht niet leuk is maar wel weg daar.
Ik zou het wel weten als ik een hond was.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Patricia.
moderator
Berichten: 2947
Lid geworden op: 28 okt 2015 17:37
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4
Locatie: Borssele

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door Patricia. »

dagmar88 schreef: 29 mar 2021 21:49
Lolala schreef: 29 mar 2021 21:31 Bedankt voor jullie reacties, helaas zijn wij niet de gelukkigen geworden. Nu maar zien wanneer er weer een leuk hondje op ons pad komt.
Wat jammer!

Bij Fire75 moet je zijn. Die heeft een vriendin met een opvang met erg fijne honden. En ook nog eens mooi.
Daarom heeft ze er drie :mrgreen:

viewtopic.php?f=26&t=335675&p=8503004#p8503004

Hakunamatata heeft ook altijd super leuke opvangers.
Ja Monique weet ze altijd wel uit te zoeken 😂
"We" hebben nog een aantal leukerds zitten die een gouden mandje zoeken.
https://hondenopvang-allround.nl/onze-honden.html

En via Facebook Hondenopvang allround
Afbeelding
Lolala
Vaste gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2020 21:46
Aantal honden: 2

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door Lolala »

https://www.mirtos.nu/adopteren/maya/

Dit is haar😊
Maar het moest gewoon niet zo zij denk ik dan maar.
We kijken rustig verder, hebben ook geen haast ofzo. Ik reageer niet zomaar op een hondje, moet er wel een gevoel bij hebben.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb eigenlijk alleen nog maar honden via de weg geadopteerd en ook Zillion kwam met een transport bij de Fokker vandaan over de weg vanuit Podgoria , zolang ze op gezette tijden stoppen en even met ze lopen en voeren en water controleren gaat dat best o.k
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door laeken »

Lopen doen ze echt niet met buitenlandse honden verwacht ik. Met Bas had het best gekund mits goed gezekerd. Want die was best angstig in het begin.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patricia.
moderator
Berichten: 2947
Lid geworden op: 28 okt 2015 17:37
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4
Locatie: Borssele

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door Patricia. »

Transport wat voor mijn vriendin rijdt die wisseld puppy pads en geeft eten en water.
En rijd stevig door.

Laatste rit waar Pepper op zat vertrok hij donderdagmiddag vanuit Burgas rond 16.00 en was zaterdagochtend om 7 uur hier op het dorp om half 8 zaten 15 pups veilig in de kennels en toen moest hjj nog naar Rotterdam voor nog wat honden en katten daar af fe zetten.

Het enige is dat ze moe zijn maar passen zich verder heel snel aan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Buitenlandse hond via wegtransport naar Nederland?

Ongelezen bericht door Crescent »

Tineke schreef: 30 mar 2021 05:41 Jammer dat het niet doorgaat maar wellicht vinden jullie een ander geschikt hondje.

Denk dat de manier van vervoeren niet enorm veel verschilt qua stress voor de hond zelf.
Ik ken honden die per vliegtuig kwamen alswel die per auto/bus zijn gekomen.
Het staat of valt toch allemaal met hoe de hond zelf is ,een relaxed of stressvol type.

Mijn eigen hondje Jimi is december 2019 per bus uit Spanje gekomen.
Hij had de reis niet leuk gevonden maar ik denk dat het geen verschil had gemaakt per vliegtuig.
Hij kroop bij aankomst dezelfde avond overigens gezellig bij ons op bed en ging liggen pitten.

De afweging is, zoals genoemd, een reis die wellicht niet leuk is maar wel weg daar.
Ik zou het wel weten als ik een hond was.
Ik had een kort vluchtje met Oscar in het benedenruim. Rhodos - Amsterdam, via Kos. No spang toch?

Ongepland natuurlijk om een hond mee te nemen, en eerste keer. Dan hoor je je hond janken en gillen beneden je, als er turbulentie is.
Op de tussenstop sta je licht paniekerig aan de stewards te vragen "zit mijn hond nog in het ruim?!"
"Ik heb net bij hem gekeken en hij zit er goed bij hoor."

En dan vergeten ze hem op Schiphol weer uit te laden ;-)
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”