Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar loopt jouw hond het liefst

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Rebble »

Char vindt bos wel ok, door het dorp vindt ze leuk, strand is geweldig maar het summum is door overzichtelijk (aangelegd) natuurgebied met bosjes, nog kleine boompjes en veel gras en water waar veel water- en weidevogels zitten.
Ik denk dat ze, net als ik, dat overzichtelijke fijn vindt naast ruimte om door plassen in het gras te rauzen. Lekker keutelen over verschillende graspaadjes.


Afbeelding


Afbeelding

Wat vinden jullie honden het leukst?




Afbeelding
Gebruikersavatar
Sekreetje
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 01 nov 2010 10:33
Mijn ras(sen): geen

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Alles. :lol1: die van mij is een echte straatslet. Maakt hem niets uit, als hij maar buiten is.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sjaak in het dorp en de andere twee is het een worst, zolang het maar 8 meter voor me is.
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Rebble »

Sekreetje schreef:Alles. Afbeelding1: die van mij is een echte straatslet. Maakt hem niets uit, als hij maar buiten is.
Haha dat kan natuurlijk ook :)
dagmar88 schreef:Sjaak in het dorp en de andere twee is het een worst, zolang het maar 8 meter voor me is.
Dat door het dorp snap ik wel maar vind ik zelf stom. Char probeert altijd op de dijk terecht te komen. Loopt op zich wel leuk, afwisselend grote, dure huizen en kleine dijkhuizen maar ik heb echt geen idee waarom zij het zo leuk vindt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door DeDiana »

Allemaal lopen ze liever in de natuur dan in de bebouwde kom of in het dorpscentrum. Mila, Amoz en Amy doe ik ook een groot plezier met plekken waar water is, Arlo heeft daar niet zo veel mee.
Amy houdt heel erg van plekken met weidse uitzichten en staat dan ook geregeld wat in de verte te staren. Arlo is nog niet helemaal op zijn gemak op drukke plekken waar hij echt tussen de mensen moet lopen. Mila en Amoz maakt het minder uit, als ze er maar lekker een beetje hun gang kunnen gaan, kunnen rennen en snuffelen. In het dorp mogen ze hier niet los, maar buiten het dorpscentrum wel, dus dat heeft daarom hun voorkeur.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gewoon daar waar ik loop en ik loop het allerliefst in het bos of op een verlaten plek zeg maar.. dus zijn ook
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Hylos »

Voor Xavi is dat de tuin.
Lekker stressloos vliegen en rauzen. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
80564M

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door 80564M »

Sis wil eigenlijk het liefst een plek waar ze een tijd lang in het water kan staan, en daarna aan de kant zitten om nog en tijdje over het water te staren :D
Maar ze mag ook wel eens zelf de route bepalen, en die gaat dan ook vaak gewoon vanuit natuurgebied door het centrum enzo. Eerste keer was ik stomverbaasd. Gewoon plekken waar ze echt helemaal nog nooit was geweest, en toch was ze heel gedecideerd en ging het ook keurig richting huis na een tijd.

(wat er dan in resulteerde dat Sis thuis was, en ik lopend naar het natuurgebied moest lopen waar we met de auto heen waren gegaan haha)
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Lucia »

Daar waar andere honden zijn om mee te spelen.
En het liefst wat plassen water om doorheen te rennen of wat te drinken tussendoor.
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Rebble »

Frootje schreef:Froo vindt de stad en het dorp heel leuk, daar wandelt ze graag mee, en het liefst voorop. Welke stad of dorp het is maakt trouwens echt geen ruk uit. Volgens mij heeft ze gewoon door dat mensen naar haar kijken en massaal aandacht voor haar hebben, de slettebak. :hmmm:

Met vreemde routes in de natuur doe je haar niet zo’n plezier. Ik heb het gevoel dat het te maken heeft met andere honden, die kom je daar natuurlijk vaker tegen dan in de stad. Ze loopt wel mee maar ze zou wel liever ergens anders lopen. Ze loopt het liefst bij huis in de buurt, daar is een losloopstukje waar ze lekker kan spelen. Er is ook een grasveld dat we vaak huren en dat kent ze inmiddels heel goed, je kunt haar geen groter plezier doen dan daarheen mogen. :F:
Dat laatste heeft Char dus ook, ik denk dat dat dat 1 van de redenen is waarom ze die overzichtelijke natuurgebieden zo leuk vindt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door thom »

Wij wonen lekker tegenover de hei en daar loopt Ari dus echt het liefst.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Lothian »

Lucca aan de Rijn, met haar roedel, bij een ondiepe waadplaats en strand om heen en weer te rennen. Of gewoon dicht bij mij, waar ik ook ben, rustig liggen terwijl ik bezig ben in de tuin of paardenwei.

Taro in het losloopbos, met Lucca, en dan nieuwe honden ontmoeten en veel kunnen ontdekken.

Dalí in de tuin, graven en racen en markeren en geen andere honden tegenkomen. Maar hij vindt het ook heerlijk om grote afstanden te lopen in rustig gebied.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Alfil is dol op het strand ( niet dat hij het water ingaat) en frisse groene grasvlakten. Die laatste zijn hier niet, maar we waren eens in de pyreneeën en die bergweitjes met gras vond hij helemaal het einde. Het is hem vooral te doen om open, weids gebied denk ik.
Lily houdt vooral van gebied waar veel te snuffelen valt en als er dan nog iets te snaaien is, is het helemaal feest. Eigenlijk gewoon waar ik normaal wandel: pijnboombos afgewisseld met stenig onregelmatig terrein met lage begroeiing. Op hagedisjes jagen is altijd leuk.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
irmaLeo
Zeer actief
Berichten: 465
Lid geworden op: 07 nov 2002 11:43
Mijn ras(sen): asielhond

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Klein, altijd hetzelfde rondje dorp, doet hij heel lang over, bij elke pol gras -echt- 10 minuten ruiken. Dus ben lang onderweg over een klein stukje .Je doet hem absoluut geen plezier ergens anders naar toe te gaan, autorijden is niet leuk.
Moest er erg aan wennen, de meiden, (leonbergers en een oud kruisinkje) kon je niet blijer maken. Elke dag struinen door bos en over de hei.
Hij heeft aan een paar pollen genoeg, wel gaat hij los ( enige hond in het dorp die los gaat, hij kijkt niet op of om van medehonden, die vindt hij ook 3 x niks en doet alsof ze niet bestaan). Zodra we op het stukje mogen waar hij los mag, doet hij ook geen stap verder: eerst los. Houdt me ook niet in de gaten zou hem een zorg zijn of ik uit zicht ben of niet.... de luchtjes zijn z'n alles.
Volgende week wordt hij 16, geniet erg van hem
Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door GrethavW »

Bronco het liefst een gebied wat bekend voor hem is. Maakt niet zoveel wat, als het maar natuur is en rustig.
Tux maakt het geen bal uit. Alles is leuk leuk leuk :jump1:
Wel het liefst een plek waar ze heeeeeeeeeeel hard kan rennen (en springen :LOL: )
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rebble schreef: 25 mar 2021 12:38Dat door het dorp snap ik wel maar vind ik zelf stom. Char probeert altijd op de dijk terecht te komen. Loopt op zich wel leuk, afwisselend grote, dure huizen en kleine dijkhuizen maar ik heb echt geen idee waarom zij het zo leuk vindt.
:mrgreen: Ik ook, maar ik heb me maar te voegen. Hij is vreselijk aandachtsgeil en is het gelukkigst met iedere meter wat te pissen.
Naar volslagen vreemden staat ie te pomeranian beggen om zich tussen hun voeten te storten als hij eindelijk aandacht krijgt.
Gebruikersavatar
Wilma
Zeer actief
Berichten: 4006
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:00
Mijn ras(sen): Gos d'Àtura Catalá
Aantal honden: 1
Locatie: Zweden
Contacteer:

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Wilma »

Pepe loopt het liefst door de bebouwde kom. We wonen aan de rand van het bos en het pad begint 60 meter vanaf ons huis maar hij gaat altijd op die splitsing richting het dorp.
Ik vind het ook wel prima, zeker op de winterdag want daar is dan de sneeuw weggeschoven en er is verlichting dus dat loopt fijner.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hier overal waar ze los kunnen. Bij overal wel een kanttekening voor Saartje die kan niet tegen drukte. Dus in rustige natuur gebieden. Gister waren we bijvoorbeeld in Hilversum hebben we lekker door bossen, heide en over zandvlaktes gelopen, nou dat vinden ze heerlijk 😉 en klimmen en klauteren vinden ze ook fijn 😉


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 25 mar 2021 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Maya door het bos en als er een groot omgeploegd aardappelveld is die door regen is veranderd in 1 grote modderpoel dan heeft ze de tijd van haar leven!
Gebruikersavatar
Veronique & Kyra
Zeer actief
Berichten: 15999
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:13
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Bos, velden (vooral als er net gemest is 🙄) of heide.
We lopen echt nooit in het dorp, geen idee of ze dat leuk vinden maar vermoed het niet aangezien ze dan wat aangelijnd moeten lopen.
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Rebble »

Hylos schreef:Voor Xavi is dat de tuin.
Lekker stressloos vliegen en rauzen. :D
Afbeelding
Aah kijk 'm gaan :I:
Dat zou Char ook wel kunnen waarderen, zo'n tuin :mrgreen:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door sbientje »

Nog nooit gemerkt dat het ze heel erg uitmaakt waar precies. Ze hebben wel voorkeur voro plekken met water, maar mag ook grote modderplassen zijn :D
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Jackira »

Het strand vinden ze geweldig. Maar ook wanneer we naar het loslooppark gaan zijn ze heel blij. Shira vindt hier los in de buurt om met de bal te gooien ook super. Laila vindt losloopwandelingen in het park geweldig maar helaas gaat dat met haar niet zo goed. Ze loopt dan een geheel eigen route :mrgreen: en geen enkele eend of watervogel is z'n leven zeker. Ze is ook nog eens razendsnel. Nola vindt elke losloopwandeling een feest, het maakt haar niet uit waar.

Laila is m'n enige hond ooit die niet los kan. Ik heb jarenlang werkelijk alles geprobeerd maar nadat ik zelf tot aan mijn knieen een sloot in moest om haar tegen te houden om naar de schapen te gaan vond ik het welletjes. Aangelijnd vindt ze ook wel leuk en ze mag als goedmaker altijd zelf aangeven wanneer ze naar buiten wil en zelf de route bepalen. Dat betekent dat ze soms een uur wil lopen en soms na 5 minuten weer binnen is. Soms maar twee keer per dag naar buiten wil en soms iedere haverklap voor je neus staat te springen :mrgreen: We lopen met haar dus meestal hier in de buurt waar het druk is. Ze loopt het liefst om de vijver hiervoor te struinen. Ze denkt dat wij niet in de gaten hebben waarom :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Tineke »

Hier zijn de duinen favoriet en de Vlietlanden.
Maar eigenlijk vinden ze alles wel leuk aan buitengebied.
De wijk vinden ze stom.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Persistence »

Alles wat onverhard is, gras, bos, heide, strand. Victor doet het liefst de smalle paadjes. Die is echt van het doorlopen, stilstaan of ergens zitten is aan hem niet besteed. Over straat of een weg lopen vind ie heel stom, winkelgebieden allerstomst.

Bella is een echte snuffelaar, of dat nu de stoep van de bakker is of een park, maakt haar niet zoveel uit. Ze vind mensen erg spannend, honden daarentegen vind ze geweldig. Als je bij een watertje gaat zitten dan vermaakt zij zich allerbest, beetje snuffelen, graven, zwemmen, met honden spelen. Als een zwijntje komt ze dan weer terug.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Eigen bos om helemaal onbekommerd te kunnen racen, en verder alle rustige en afwisselende natuur. Sancho houdt van mul zand dus een gebied met stuifzand is altijd feest. Over een trottoir sjokken heeft nog nooit een van onze honden kunnen bekoren maar ik ga ook al 30 jaar elke dag met de auto ergens heen waar het rustig is en waar ze grotendeels los kunnen. Dus het is misschien ook wat je ze gewend maakt.
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door natalie »

Daar waar niet veel mensen zijn. Maar dat kan werkelijk overal zijn, mits dus op rustige tijdstippen. Abel is vorig weekend voor het eerst sinds 2019 weer eens een dagje mee geweest naar het strand. We waren in Rockanje en daar is héél veel ruimte. We waren bovendien erg vroeg, dus vrijwel uitgestorven nog. Eenmaal los van de lijn heeft hij een paar ererondjes geracet, hij vond het fantastisch. Hij houdt niet van water, maar hij nam de natte poten voor lief.

Afbeelding

Maar ik heb niet de indruk dat hij één bepaalde plek het allerleukst vindt. Hij gaat net zo graag mee naar de hei en het bos. Hij houdt er bovendien van om nieuwe plekjes te ontdekken. Als hij aan de lange lijn de route mag bepalen, kiest hij precies de paadjes die ik meestal oversla. Hij kijkt dan ook met een blije kop achterom: "Leuk hè, hier zijn we nooit eerder geweest!"

Bij Jip is dat anders. Jip kiest juist vaak voor routes die hij al kent en hij kan ook echt verbaasd naar je kijken als je een andere kant op wil gaan: "Nee hoor, je vergist je, we gaan hier nooit naar links." Jip is daarentegen wel te porren voor lange afstandswandelingen in onbekend gebied. Ik drop mijn vriend en Jip één keer in de week ergens op de Veluwe, en dan wandelen ze weer naar huis toe. Dat kunnen wandelingen van 15 km zijn en de hele wandeling loopt Jip trots voorop. Je maakt Jip éxtra gelukkig als je onderweg nog langs een beek of een plas loopt waar hij doorheen kan rennen.

Ik wandel nooit door het dorp. Met Abel niet, omdat toch de kans redelijk groot is dat je dan ergens spelende kinderen moet passeren en dat is altijd even opletten geblazen. Met Jip niet, omdat ik bij Jip altijd probeer andere honden te mijden.
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door kooi »

Het liefst jakkert ze illegaal door een weilandje waar ik niet bij haar kan komen en ze mij lekker kan laten roepen.
Om zich weer even heel rebels helemaal vrij te voelen.

Op een lang pad een stukje achter een mountainbiker aan sprinten, alleen om hem even te laten zien dat zij sneller is, is ook heel fijn. :80:
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door Floortje »

Bos en park. Het liefst juist geen open vlaktes, maar leuke hoekjes, gaatjes, omgevallen bomen en bossages met vogeltjes.
Spelen met andere honden is leuk, maar het is wel fijn als ze even de bosjes in kan duiken als er grote lompe honden zijn. Of onder/op een bank in het park.
Een grasveld is dan weer handig om te racen.

Verder is ze helemaal in haar element als ze over het erf kan scharrelen. Beetje graven, kak eten, rollen, kat van de buren opjagen enz.
Ik denk dat ze niet eens erg ongelukkig zou worden als ze de rest van haar leven het erf niet meer af zou mogen.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Waar loopt jouw hond het liefst

Ongelezen bericht door lucie »

Mijn honden vinden ook alles leuk, vooral nieuwe gebieden of waar ze niet vaak komen. Kailen heeft een enorme focus op andere honden, dus als we ergens zijn waar relatief vaak honden komen, is hij helemaal in zijn nopjes. Zo zijn we van het weekend naar een schitterend bos geweest, waar we een uitgezette route volgden, dus hondengeurtjes. De volledige 2 1/2 uur lang heeft hij lopen rennen en racen, van geurtje naar geurtje. 13 jaar :80: :LOL:
Maverick maakt het allemaal niet zoveel uit. Ik denk dat hij het strand wel leuk zou vinden om voluit te gaan. Tijdens wandelingen moet hij dicht bij ons in de buurt blijven, dus waar hij loopt boeit hem dan niet zo. Rennen kan hij op eigen land wel.
Mara wil vooral lopen; hoe en waar lijkt niet veel uit te maken. Ze houdt wel iets meer van open vlaktes om even rond te scheuren. Aan snuffen doet ze niet zo, ze loopt liever door. Of nog liever rennen naast de fiets :lol1:
Liza weet zich overal prima te vermaken. Haar neusje is constant in de weer met allerlei geurtjes. Als we in bosgebied zijn, moet ze vaak aan de lijn omdat ze er anders echt vandoor gaat. Maar daarbuiten vindt ze alle geurtjes in de berm net zo interessant. Racen doet ze met Maverick in de wei. En verder is ze de godganse dag op het erf aan het klauteren, speuren en jagen. Wat een heerlijkheid :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”