Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een rennende kangal

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kangalfan
Zeer actief
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 apr 2007 00:44

Een rennende kangal

Ongelezen bericht door kangalfan »

Zeer indrukwekkende video. De kangal rent bijna 3 minuten lang op hoge snelheid.

Een huis met een tuin is niet goed voor deze hond.
Als je geen boer bent met een grote lap grond moet je deze hond niet nemen. Dan doe je hem tekort. Deze hond moet lekker kunnen rennen.

Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Haha ik ga ook Eye of the Tiger onder m'n rennende hond monteren!

Hij rent niet hard, daar is hij ook duidelijk niet op gebouwd. En geen drie minuten.
Voor kangalfans een heel nieuw idee; je zou ook buiten je tuin iets met je hond kunnen doen.
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door Crescent »

Och, ik dacht even dat het vakantie was
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
kangalfan
Zeer actief
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 apr 2007 00:44

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door kangalfan »

dagmar88 schreef: 17 mar 2021 23:50 Haha ik ga ook Eye of the Tiger onder m'n rennende hond monteren!

Hij rent niet hard, daar is hij ook duidelijk niet op gebouwd. En geen drie minuten.
Voor kangalfans een heel nieuw idee; je zou ook buiten je tuin iets met je hond kunnen doen.
Vind je het geen indrukwekkend paard?
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door maart »

en ondertussen gans de kudde schapen opgevreten omdat Abdul moest rennen voor internet likes.
Gebruikersavatar
Javierrrr
Zeer actief
Berichten: 323
Lid geworden op: 02 aug 2015 18:19
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin
Aantal honden: 2

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Het oogt dan wellicht niet zo snel, maar deze tikt de 42 km aan. Het is omdat hij de grens van zijn terrein heeft bereikt, maar naar mijn smaak had hij het nog wel een tijdje volgehouden.

Pino01
Zeer actief
Berichten: 2240
Lid geworden op: 17 nov 2013 14:47
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door Pino01 »

Crescent schreef: 18 mar 2021 00:58 Och, ik dacht even dat het vakantie was
:D :D Dat was ook het eerste wat ik dacht.
Gebruikersavatar
sonj@
Zeer actief
Berichten: 8028
Lid geworden op: 24 jul 2012 20:20
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1
Locatie: Amersfoort

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door sonj@ »

Het zou sportiever zijn als de baas mee zou rennen, in plaats van uit de auto schreeuwen.
kangalfan
Zeer actief
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 apr 2007 00:44

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door kangalfan »

Een youtube reactie op de video:

John Lee
Incredible dog, my favorite breed of all time, and I'm still in awe of this dog and learning about them after finally getting one last year. I've had Great Pyrs as LGDs for years, but omg when my Kangal came at 9 mos he just took over as the alpha as still a puppy. They're just faster, stronger, and tougher than GPs, hands down. And mine doesn't wander as my GPs have, and when he does follow the GP off-farm he comes on recall, and I never trained him. I DID get him from a kind K9 protection trainer who practically gave him to me because he recognized that my dog (and Kangals in general based on what I read) was maybe too sensitive for attack dog type training and turned down a bunch of other buyers before selling to me. But I think they're just natural guard dogs anyway, against livestock or humans. Mine won't even let my mom go unchallenged after seeing her almost daily for a year, because she doesn't live here. Cats and chickens can eat his food and he'll let them go first, but he'll totally flip the GP and their son on their backs in a second if they dis him somehow in the dog hierarchy thing, and even my last male GP couldn't do that to my GP female, who still outweighs the Kangal right now. And my GPs were/are no joke - in their youth they could bound up and over a 6-foot fence after taking off like this from spotting a stray dog 100 yards outside the fence, 200 yards away. But the Kangal would probably just stop at the fence, or find a spot to hide and observe. Mine does that automatically when he's outside alone with me, like he knows his job right then is to be my bodyguard. Just amazing dogs, looking for a female now to breed for other farmers near me.
kangalfan
Zeer actief
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 apr 2007 00:44

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door kangalfan »

Een andere youtube reactie


Matthew Ott
Wow, what an amazing beast...speed, stamina, strength...you can not run nor hide from him and his pack...


Nog een reactie:

Neil Murray
A kangal was timed running at an average of 28 miles per hour for 4 minutes ......that is impressive!



En nog één:

arachnophilegrrl
TRULY though, this dog is amazing. :) You should be proud to own one like him/her. :D

Awesome breed
kangalfan
Zeer actief
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 apr 2007 00:44

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door kangalfan »

Nanna schreef: 18 mar 2021 10:17

Voor als je snel wilt zien😎
Deze hond is puur op snelheid gefokt.

De kangal moet snel, sterk, groot zijn en een goede conditie hebben.

Kangals in Nederland die in appartementen en rijtjeshuizen wonen zijn veel te vet. Die krijgen niet genoeg beweging. Zelfs de omheinde losloopterreinen zijn vaak veel te klein. Als je zo een hond hebt moet je minimaal 2 keer per dag naar het bos.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door malinois »

kangalfan schreef:Een andere youtube reactie


Matthew Ott
Wow, what an amazing beast...speed, stamina, strength...you can not run nor hide from him and his pack...


Nog een reactie:

Neil Murray
A kangal was timed running at an average of 28 miles per hour for 4 minutes ......that is impressive!



En nog één:

arachnophilegrrl
TRULY though, this dog is amazing. :) You should be proud to own one like him/her. :D

Awesome breed
Wat moet ik met youtube comments? Die zeggen ook dat Trump sexy is en nog veel meer onzin Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bello123
Vaste gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 mar 2019 21:23

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door Bello123 »

Zelfs mijn kreupele hond gaat meer dan 2x per dag naar het bos, daarvoor hoef ik geen kangal te hebben. Mijn bejaarde hond ook. En voor het rennen ook niet, er zijn genoeg hondenrassen die sneller zijn dan kangals. Mijn voorkeur gaat echter uit naar een hond die ook leuk meedraait in het huishouden + enigszins sociaal is naar andere mensen en honden in en buiten huis.

Je hebt gelijk dat het geen hond voor een rijtjeshuis is, maar dat geldt ook voor veel andere rassen.
Bello123
Vaste gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 mar 2019 21:23

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door Bello123 »

malinois schreef: 18 mar 2021 15:19 Wat moet ik met youtube comments? Die zeggen ook dat Trump sexy is en nog veel meer onzin Afbeelding
Vind jij Trump niet sexy dan? Met dat wapperende oranje haar en zijn tuitmond? :tongue:
Saba
Zeer actief
Berichten: 520
Lid geworden op: 03 sep 2008 16:13

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door Saba »

Het rent als het logge gevaarte dat het is. In de motoriek heel oneconomisch. Zie je trouwens niet dat hij al vrij snel inkakt?
Sandra&co

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Saba schreef: 18 mar 2021 15:31 Het rent als het logge gevaarte dat het is. In de motoriek heel oneconomisch. Zie je trouwens niet dat hij al vrij snel inkakt?
Precies, er zit geen kracht of souplesse achter. Hij moet er echt hard aan trekken om snelheid te maken. Ik zie liever die Whippets uit Nanna's filmpje, die snijden door de lucht alsof het niks is.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door malinois »

Bello123 schreef:
malinois schreef: 18 mar 2021 15:19 Wat moet ik met youtube comments? Die zeggen ook dat Trump sexy is en nog veel meer onzin Afbeelding
Vind jij Trump niet sexy dan? Met dat wapperende oranje haar en zijn tuitmond? :tongue:
Gatver, ik wordt nog liever non. Al was t de laatste vent op aarde bah bah bah ... brrrr
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Een rennende kangal

Ongelezen bericht door Doyaquba »

kangalfan schreef: 18 mar 2021 14:41 Mine won't even let my mom go unchallenged after seeing her almost daily for a year, because she doesn't live here.
Fijn zo'n hond, waarbij je moeder niet eens even zomaar langs kan komen omdat de hond haar dan wil wegjagen :hmmm:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”