Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huisdierverzekeringen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door crutz »

Leuker kunnen we het niet maken. Makkelijker ook niet.

Diagnose teelbal kanker en cystes in prostaat.
Maar nee, de operatie wordt niet vergoed want
Module Ziektekosten
Wij vergoeden onder de module Ziektekosten nooit kosten van:

5. een aandoening aan de voortplantingsorganen;
Had de kanker elders gezeten was het dus wel vergoed


80564M

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door 80564M »

crutz schreef: 03 mar 2021 13:09 Leuker kunnen we het niet maken. Makkelijker ook niet.

Diagnose teelbal kanker en cystes in prostaat.
Maar nee, de operatie wordt niet vergoed want
Module Ziektekosten
Wij vergoeden onder de module Ziektekosten nooit kosten van:

5. een aandoening aan de voortplantingsorganen;
Had de kanker elders gezeten was het dus wel vergoed
Schandalig!
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door crutz »

Marion. schreef:
crutz schreef: 03 mar 2021 13:09 Leuker kunnen we het niet maken. Makkelijker ook niet.

Diagnose teelbal kanker en cystes in prostaat.
Maar nee, de operatie wordt niet vergoed want
Module Ziektekosten
Wij vergoeden onder de module Ziektekosten nooit kosten van:

5. een aandoening aan de voortplantingsorganen;
Had de kanker elders gezeten was het dus wel vergoed
Schandalig!

Dat dus. Kan het ook echt nog niet helemaal begrijpen.
Hond van iemand met een klein inkomentje die dus dacht verstandig te zijn en de hond te verzekeren.
Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door Nakisha »

crutz schreef: 03 mar 2021 13:15
Marion. schreef:
crutz schreef: 03 mar 2021 13:09 Leuker kunnen we het niet maken. Makkelijker ook niet.

Diagnose teelbal kanker en cystes in prostaat.
Maar nee, de operatie wordt niet vergoed want
Module Ziektekosten
Wij vergoeden onder de module Ziektekosten nooit kosten van:

5. een aandoening aan de voortplantingsorganen;
Had de kanker elders gezeten was het dus wel vergoed
Schandalig!

Dat dus. Kan het ook echt nog niet helemaal begrijpen.
Hond van iemand met een klein inkomentje die dus dacht verstandig te zijn en de hond te verzekeren.
Ik wilde met mijn minimuminkomentje ook eerst een verzekering voor Kyuubi. Na het goed doorlezen van alle verzekeringen en hun uitsluitingen heb ik er vanaf gezien. De kans dat hij wat zou krijgen wat WEL vergoed werd, tegenover de maandelijkse kosten, leerden mij dat het alleen uitkon als ik een hondje zou krijgen ZONDER ook maar 1 kwaal die typisch is voor een kleine hond (want die zijn allemaal uitgesloten), en een heleboel dertien-in-dozijn kleine kwaaltjes waar de gemiddelde hond in zijn leven misschien es af en toe tegenaanloopt, en die zelden de echt hoge kosten zijn.

Fijn dat het kennelhoestje word vergoed hoor, daar daar heb je dus geen flikker aan als de knieeen zijn uitgesloten. En als je dat afzet tegen de maandelijkse premie kom je gewoon uit in de min. Of je hond moet acuut orgaanfalen krijgen, dan kan het misschien uit. Misschien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door Crescent »

Wat was er nou ooit... een verzekering waar cariës werd wel gedekt? :Q:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

De laatste keer dat ik keek mocht je niet sporten met je hond, ook niet recreatief, want alles wat daarmee verband hield werd niet vergoed.
De laatste keer dat ik keek was het verplicht je hond jaarlijks volledig te laten vaccineren.

Laat maar.

Suzanne
80564M

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door 80564M »

~Suzanne~ schreef: 03 mar 2021 18:40 De laatste keer dat ik keek mocht je niet sporten met je hond, ook niet recreatief, want alles wat daarmee verband hield werd niet vergoed.
De laatste keer dat ik keek was het verplicht je hond jaarlijks volledig te laten vaccineren.

Laat maar.
Hè???? Wat zeg jij nou toch allemaal weer? Jij, Suzanne golfjes? Die verzekeren een eerste levensbehoefte vind??? Je bent toch niet door Corona bevangen hopelijk?
Sandra&co

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef: 03 mar 2021 18:50 Ook een huisdierverzekering heeft een winstoogmerk. En als ze alles gaan liggen vergoeden kan het nou eenmaal niet uit.
Ik péins niet eens over verzekeren.
Ik ook niet. Ik was er klaar mee op het moment dat Izzy een poot brak toen ze 3,5 maand oud was, en dat toen voor het gemak het gehéle skelet levenslang werd uitgesloten van verzekering. Doe normaal :LOL:
80564M

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door 80564M »

Sandra&co schreef:
Nanna schreef: 03 mar 2021 18:50 Ook een huisdierverzekering heeft een winstoogmerk. En als ze alles gaan liggen vergoeden kan het nou eenmaal niet uit.
Ik péins niet eens over verzekeren.
Ik ook niet. Ik was er klaar mee op het moment dat Izzy een poot brak toen ze 3,5 maand oud was, en dat toen voor het gemak het gehéle skelet levenslang werd uitgesloten van verzekering. Doe normaal Afbeelding
Ik ben genetisch besmet denk ik. Mijn ouders hebben 3x brand gehad in hun net gebouwde huis, met nieuwe spulletjes En elke keer waren ze onderverzekerd, volgens de verzekeraar. En elke keer het gemis nemen, en de verzekering verhogen (mijn ouders zijn voor de zekerheid)
Laatste keer was ik een jaar of 8 denk ik, dus 1975 ofzo.
Kerstboom in brand. Veel schade, amper iets vergoed. Volgens mij is toen bij mij het kwartje al gevallen. Verzekeringen zijn boeven. Van de bovenste plank.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik heb het net eens berekend. Als ik vanaf dag 1 al mijn honden bij Petplan had verzekerd had ik tot nu toe €12.320,- aan premies uitgegeven. Ik denk dat ik in werkelijkheid misschien 20% van dat bedrag heb uitgegeven aan dierenartskosten, en dan wordt ook nog eens lang niet alles vergoed. Dan spaar ik die overgebleven 10.000 liever zelf dan dat ik andermans mopshondenhobby financier.
Afbeelding
Sandra&co

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Lothian schreef: 03 mar 2021 21:18 Dan spaar ik die overgebleven 10.000 liever zelf dan dat ik andermans mopshondenhobby financier.
Verstandig type dat je d'r bent :lol1:
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Lothian schreef: 03 mar 2021 21:18 Ik heb het net eens berekend. Als ik vanaf dag 1 al mijn honden bij Petplan had verzekerd had ik tot nu toe €12.320,- aan premies uitgegeven. Ik denk dat ik in werkelijkheid misschien 20% van dat bedrag heb uitgegeven aan dierenartskosten, en dan wordt ook nog eens lang niet alles vergoed. Dan spaar ik die overgebleven 10.000 liever zelf dan dat ik andermans mopshondenhobby financier.
Wat goed dat je dat hebt uitgerekend! :ok:
Ik denk dat ik ook ongeveer op die 20% (of nog niet eens, gezien de vele uitsluitingen) was gekomen.
Gebruikersavatar
jenn90
Zeer actief
Berichten: 830
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:28
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door jenn90 »

Ik ben er wel blij mee rally heeft de 'juiste' tumor gekregen om veel vergoed te krijgen en vorig jaar gedoe met t stokje dus zijn premie heb ik er 3x uit ongeveer. Maar ja kleine letters wel overal..
Afbeelding
Sandra&co

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door Sandra&co »

jenn90 schreef: 03 mar 2021 21:32 Ik ben er wel blij mee rally heeft de 'juiste' tumor gekregen om veel vergoed te krijgen en vorig jaar gedoe met t stokje dus zijn premie heb ik er 3x uit ongeveer. Maar ja kleine letters wel overal..
Uitzonderingen bevestigen de regel ;) Wel fijn dat het voor jou goed uitgepakt heeft!
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door Caro. »

Jessie is de eerste hond die ik niet verzekerd heb (nou ja, echt vroegere honden niet meegerekend, want toen bestond het nog helemaal niet... christus wat word ik oud :schrik: :mrgreen: )
maar net bij haar natuurlijk vanaf het begin één grote ellende en medische kosten :ugh:
Maar een eventuele volgende hond ga ik toch weer niet verzekeren: ik had het helemaal gehad toen bij Puchu - waar ik 10 jaar lang €45,00 per maand voor had betaald - ineens van alles niet meer betaald werd, omdat tussentijds de voorwaarden gewijzigd waren. Daarna zijn de voorwaarden weer gunstiger geworden, maar ja, daar schoot ik toen niets mee op.
Nu weet ik tenminste direct waar ik aan toe ben: gewoon alles betalen :engel:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
80564M

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door 80564M »

Lothian schreef:Ik heb het net eens berekend. Als ik vanaf dag 1 al mijn honden bij Petplan had verzekerd had ik tot nu toe €12.320,- aan premies uitgegeven. Ik denk dat ik in werkelijkheid misschien 20% van dat bedrag heb uitgegeven aan dierenartskosten, en dan wordt ook nog eens lang niet alles vergoed. Dan spaar ik die overgebleven 10.000 liever zelf dan dat ik andermans mopshondenhobby financier.
Heb het niet berekend, maar weet dat ik bij alleen Saar en Miep al de verzekering uit heb voor 4 toekomstige honden.
Dus Sis mag wat kosten.
Gebruikersavatar
Lieske_1977
Zeer actief
Berichten: 3772
Lid geworden op: 28 mar 2016 21:14
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Hier eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de huisdierenverzekering. Ben blij dat ik ‘m voor beide honden heb afgesloten. Joy is met haar Apoquel en schouderblessure een dure gast, en ook voor Bliss heb ik al onkosten moeten maken vanwege een blaasontsteking die na twee kuren nog niet over was. Echo, punctie, labonderzoek... dat tikt wel aan. Toen ook nog even sprake was van een eventuele operatie, was ik blij dat ik me over het financiële gedeelte in elk geval geen zorgen hoefde te maken.

Van Bliss is trouwens wel de patiëntenkaart opgevraagd om te kijken of de blaasproblemen niet al langer speelden dan ik aangegeven had. Toevallig was ik net een dag na het verlopen van de maand wachttijd voor het eerst naar de dierenarts geweest voor een urineonderzoek. Was ik twee dagen eerder geweest, was niet alleen dat onderzoek niet vergoed, maar zouden blaasproblemen permanent zijn uitgesloten van vergoeding :schrik: Daar kwam ik later pas achter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Allemaal onverzekerd. Ik geloof dat zowel alles is uitgesloten als je een rashond van deze categorie bezit en dan ook nog eens ermee sport.
En als je wel wilt verzekeren betaal je je blauw aan premie, een snelle zoektocht brengt me op 50-60 euro per maand. Dan ben je in 10 jaar tijd ruim 6000 euro kwijt. Dat zijn wel 4 boxerpuppies.
Donner is tot nu toe de duurste hond geweest met zo'n 500 euro aan dierenartskosten door twee keer een domme actie (en Utrecht is duur :eek: ).
De rest komt alleen maar bij de dierenarts voor de jaarlijkse enting tot nu toe. (Tel ik preventieve röntgenfoto's voor de heupen en rug en de hartecho niet mee hè).

Ik denk zo dat ik goedkoper uit ben zonder verzekering :D nu helpt het ook wel dat onze dierenarts bijna nooit consult rekent bijvoorbeeld en heel goedkoop is. Maar toch.
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

~Suzanne~ schreef: 03 mar 2021 18:40 De laatste keer dat ik keek mocht je niet sporten met je hond, ook niet recreatief, want alles wat daarmee verband hield werd niet vergoed.
De laatste keer dat ik keek was het verplicht je hond jaarlijks volledig te laten vaccineren.

Laat maar.

Suzanne
Juist jij zou toch moeten weten dat dat maar net afhangt van de polisvoorwaarden, die van verzekering tot verzekering kunnen verschillen.

Ik heb altijd recreatief gesport met mijn border collies. Bayko en Cyntha waren beide verzekerd bij (destijds Proteq) Dier en Zorg. Nooit moeilijk gedaan over het sporten. Vaccineren was ook niet verplicht. Sterker nog, ik kreeg netjes de kosten van het titeren vergoed.

Het enige wat Proteq ooit niet heeft vergoed waren de kosten rondom Bayko's castratie en dat was op voorhand bekend. Destijds was dat bij Proteq een aparte module die ik heel bewust voor Bayko niet had gekozen omdat ik die kosten makkelijk zelf kon dragen.

Cyntha had allerlei chronische problemen. De medische kosten die daarbij kwamen kijken had ik waarschijnlijk lastig of niet zelf kunnen dragen. Proteq zal vast niet heel erg blij zijn geweest met ons als klant.
Voor Bayko heb ik over zijn hele leven gerekend ongeveer quitte gespeeld. Alsnog heel erg fijn dat de paar keer dat er een serieus hoge rekening tussen zat 80 % van het bedrag heel vlotjes werd uitgekeerd.

Ook Cody heb ik direct als pup weer vergoed bij (inmiddels Reaal) Dier en Zorg. Ik heb de afgelopen 2,5 jaar helaas al best wat moeten declareren en dat werd altijd netjes afgehandeld. Heel erg tevreden over en blij mee. Helaas wordt in september de verzekering overgenomen door OHRA en daar baal ik dus wel enorm van aangezien hun dekking veel ongunstiger is. Ik ben alvast aan het oefenen op mijn onderhandelingsvaardigheden :roll: :ugh: .
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cleva schreef: 03 mar 2021 23:53
Tamara/Bayko schreef: 03 mar 2021 23:46 Juist jij zou toch moeten weten dat dat maar net afhangt van de polisvoorwaarden, die van verzekering tot verzekering kunnen verschillen.
Hoeveel heb je bespaard?
Voor Cyntha zeker 3000 euro (daarna ben ik gestopt met rekenen :wink:), wat voor mij veel geld is.
Voor Bayko dus ongeveer quitte gespeeld als ik de uitgekeerde bedragen afzet tegen premies + eigen bijdragen.
Voor Cody tot nu toe al zo'n duizend euro minder kosten gehad dankzij de verzekering.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door malinois »


Tamara/Bayko schreef:
~Suzanne~ schreef: 03 mar 2021 18:40 De laatste keer dat ik keek mocht je niet sporten met je hond, ook niet recreatief, want alles wat daarmee verband hield werd niet vergoed.
De laatste keer dat ik keek was het verplicht je hond jaarlijks volledig te laten vaccineren.

Laat maar.

Suzanne
Juist jij zou toch moeten weten dat dat maar net afhangt van de polisvoorwaarden, die van verzekering tot verzekering kunnen verschillen.

Ik heb altijd recreatief gesport met mijn border collies. Bayko en Cyntha waren beide verzekerd bij (destijds Proteq) Dier en Zorg. Nooit moeilijk gedaan over het sporten. Vaccineren was ook niet verplicht. Sterker nog, ik kreeg netjes de kosten van het titeren vergoed.

.
Ik heb iets van 2 jaar geleden alle bekende verzekeringsmaatschappijen aangeschreven en bij geen enkele zou ik mijn honden kunnen verzekeren vanwege de sport. Africhting wordt ten alle tijde uitgesloten ook recreatief. Idem geldt dit voor jacht. Naar ik weet hebben deze daarom zelf een verzekering hiervoor als ik me niet vergis.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

malinois schreef: 04 mar 2021 00:18
Tamara/Bayko schreef:
~Suzanne~ schreef: 03 mar 2021 18:40 De laatste keer dat ik keek mocht je niet sporten met je hond, ook niet recreatief, want alles wat daarmee verband hield werd niet vergoed.
De laatste keer dat ik keek was het verplicht je hond jaarlijks volledig te laten vaccineren.

Laat maar.

Suzanne
Juist jij zou toch moeten weten dat dat maar net afhangt van de polisvoorwaarden, die van verzekering tot verzekering kunnen verschillen.

Ik heb altijd recreatief gesport met mijn border collies. Bayko en Cyntha waren beide verzekerd bij (destijds Proteq) Dier en Zorg. Nooit moeilijk gedaan over het sporten. Vaccineren was ook niet verplicht. Sterker nog, ik kreeg netjes de kosten van het titeren vergoed.

.
Ik heb iets van 2 jaar geleden alle bekende verzekeringsmaatschappijen aangeschreven en bij geen enkele zou ik mijn honden kunnen verzekeren vanwege de sport. Africhting wordt ten alle tijde uitgesloten ook recreatief. Idem geldt dit voor jacht. Naar ik weet hebben deze daarom zelf een verzekering hiervoor als ik me niet vergis.
Dat zou best zo kunnen zijn. Bij Dier en Zorg stonden er inderdaad ook bepaalde vormen van sport specifiek vermeld geloof ik, maar hetgeen Suzanne beweert klopt niet (helemaal) en daar reageerde ik op. Met Cody sport ik trouwens ook weer recreatief. Geen enkel probleem.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door crutz »

Tamara/Bayko schreef:
Het enige wat Proteq ooit niet heeft vergoed waren de kosten rondom Bayko's castratie en dat was op voorhand bekend. Destijds was dat bij Proteq een aparte module die ik heel bewust voor Bayko niet had gekozen omdat ik die kosten makkelijk zelf kon dragen.

Ook Cody heb ik direct als pup weer vergoed bij (inmiddels Reaal) Dier en Zorg. Ik heb de afgelopen 2,5 jaar helaas al best wat moeten declareren en dat werd altijd netjes afgehandeld. Heel erg tevreden over en blij mee. Helaas wordt in september de verzekering overgenomen door OHRA en daar baal ik dus wel enorm van aangezien hun dekking veel ongunstiger is. Ik ben alvast aan het oefenen op mijn onderhandelingsvaardigheden :roll: :ugh: .
De hond waardoor ik dit topic geopend heb heeft dus (bij OHRA) de aanvullende module castratie. Maar omdat het nu om een aandoening aan de geslachtsorganen gaat (kanker in de teelbal en cystes in de prostaat) wordt het niet vergoed.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

geen van mijn honden zijn verzekerd. als er iets is ga ik naar de dierenarts en betaal. kan ik het niet betalen dan is mijn dierenarts ook niet moeilijk bij mij, dan betaal ik het in termijnen.
mocht het bij een specialist zijn dan is er altijd wel ergens geld. ik heb wel een aparte rekening voor de dieren waar ik de meeste kosten van kan betalen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door crutz »

ellen en de birmanen schreef:geen van mijn honden zijn verzekerd. als er iets is ga ik naar de dierenarts en betaal. kan ik het niet betalen dan is mijn dierenarts ook niet moeilijk bij mij, dan betaal ik het in termijnen.
mocht het bij een specialist zijn dan is er altijd wel ergens geld. ik heb wel een aparte rekening voor de dieren waar ik de meeste kosten van kan betalen.

Hier is ook niks verzekerd hoor.
Bij mijn eerste honden heb in het overwogen (20 jaar terug ), toen studeerde ik nog. Alleen omdat africhting uitgesloten werd niet gedaan en nooit meer naar gekeken.

Kom er nu meer mee in contact door klanten die hun honden wel verzekerd hebben.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Je leest je voorwaarden toch voor je hem afsluit?

Hier voor alle drie een ongevallenverzekering.
jome
Zeer actief
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 feb 2014 10:51
Mijn ras(sen): Labrador

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door jome »

Sandra&co schreef: 03 mar 2021 19:42 Ik was er klaar mee op het moment dat Izzy een poot brak toen ze 3,5 maand oud was, en dat toen voor het gemak het gehéle skelet levenslang werd uitgesloten van verzekering. Doe normaal :LOL:
Was dit bij Ohra?
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:Je leest je voorwaarden toch voor je hem afsluit?

Hier voor alle drie een ongevallenverzekering.

Ik sluit sowieso niks af
In dit geval gaat het om een hond van 8 jaar oud en loopt de verzekering vanaf dat de hond in eigendom is (herplaatser met 1 jaar) of de verzekering tussentijds geëvalueerd is weet ik niet
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door Persistence »

dagmar88 schreef: 04 mar 2021 10:09 Hier voor alle drie een ongevallenverzekering.
Welke heb je?
Ik heb ook naar ongevallenverzekering gekeken maar op de site leek het heel wat, maar toen ik de voorwaarden ging lezen was er nog bij heel veel een eigen risico en laag percentage wat vergoed wordt.
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Huisdierverzekeringen

Ongelezen bericht door Barkley »

Lieske_1977 schreef: 03 mar 2021 22:30 Hier eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de huisdierenverzekering. Ben blij dat ik ‘m voor beide honden heb afgesloten. Joy is met haar Apoquel en schouderblessure een dure gast, en ook voor Bliss heb ik al onkosten moeten maken vanwege een blaasontsteking die na twee kuren nog niet over was. Echo, punctie, labonderzoek... dat tikt wel aan. Toen ook nog even sprake was van een eventuele operatie, was ik blij dat ik me over het financiële gedeelte in elk geval geen zorgen hoefde te maken.

Van Bliss is trouwens wel de patiëntenkaart opgevraagd om te kijken of de blaasproblemen niet al langer speelden dan ik aangegeven had. Toevallig was ik net een dag na het verlopen van de maand wachttijd voor het eerst naar de dierenarts geweest voor een urineonderzoek. Was ik twee dagen eerder geweest, was niet alleen dat onderzoek niet vergoed, maar zouden blaasproblemen permanent zijn uitgesloten van vergoeding :schrik: Daar kwam ik later pas achter.
ja, ik ben ook blij omdat ik aardig wat pech heb gehad met mijn herplaats-katten en nu met Fred die een eversie had van zijn derde ooglid en daar meermaals aan geopereerd is. Maar dat zijn de uitzonderingen. Ik heb meer gedeclareerd dan dat ik betaald heb. Alle andere Spinone eigenaren hebben het andersom of zijn niet verzekerd en hebben geen problemen. En ik vind het voorbeeld van Crutz echt om te huilen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”