Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoogte puppyren voor labradoodle?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
patriciasnijder
Vaste gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 feb 2021 15:00
Mijn ras(sen): Ik had een labrador en nu een labradoodle
Aantal honden: 1

Hoogte puppyren voor labradoodle?

Ongelezen bericht door patriciasnijder »

Hallo,

Ipv een bench wil ik graag een puppyren aanschaffen voor mijn toekomstige pup. Het is een labradoodle. Zijn ouders zijn ongeveer 43 cm hoog. Ik heb een mooie ren van 60 cm hoog gezien. Is dit hoog genoeg? Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Hoogte puppyren voor labradoodle?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gait ging als pup over een puppyren van 60 cm heen. Denk dat hij toen iets van 10 weken oud was ofzo. Dus 60 cm lijkt mij echt veel te laag
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Hoogte puppyren voor labradoodle?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

80 cm heeft Gait nooit geprobeerd om overheen te komen, behalve via de bank. En tegenwoordig blijven ze ook wel achter 60 cm. Achter nog wel lager zelfs
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Hoogte puppyren voor labradoodle?

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ligt vooral aan het karakter van de pup, denk ik, en jouw opvoeding :mrgreen:
Gebruikersavatar
patriciasnijder
Vaste gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 feb 2021 15:00
Mijn ras(sen): Ik had een labrador en nu een labradoodle
Aantal honden: 1

Re: Hoogte puppyren voor labradoodle?

Ongelezen bericht door patriciasnijder »

Oké Bedankt voor de reacties! Misschien toch maar voor 80 cm hoog kijken dan😆
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Hoogte puppyren voor labradoodle?

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Geen hek is hoog genoeg als ze er niet achter willen blijven. Dus leuk maken (en als oma hier kwam was 95 cm ook niet hoog genoeg haha)
Belangrijker is dat ze niet klem kunnen komen zitten met de kaak of poten, dat is echt een drama. Dus ik ben voor spijlen ipv die rasters, maar dat geldt ook voor benches. Het is alleen zo duur :ugh: maar je kan ze prima doorverkopen daarna.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Hoogte puppyren voor labradoodle?

Ongelezen bericht door Doyaquba »

_Tiny_ schreef: 02 mar 2021 11:25
Doyaquba schreef: 02 mar 2021 11:15 Geen hek is hoog genoeg als ze er niet achter willen blijven. Dus leuk maken (en als oma hier kwam was 95 cm ook niet hoog genoeg haha)
Belangrijker is dat ze niet klem kunnen komen zitten met de kaak of poten, dat is echt een drama. Dus ik ben voor spijlen ipv die rasters, maar dat geldt ook voor benches. Het is alleen zo duur :ugh: maar je kan ze prima doorverkopen daarna.
Had ik bij mijn laatste nest. Zat 1 pup in die zich met 4 weken al niet meer liet opsluiten en zo hup over het hek heen klom en zich dan erover heen liet vallen :80:
Gebruik die ren voornamelijk s'nachts en als ik overdag even weg moet en zag het al voor me dat ik een keer thuis kom en er hangt een pup in de tralies. Dus toen toch maar die dure puppypanelen gehaald.
Ja bij ons kwamen ze met die rasters met een week of 4/5 klem te zitten, pasten precies die onderkaakjes ertussen. Doodeng. Dus bij het tweede nest al deze gekocht:
https://m.witjesverzendhuis.com/fokker- ... 95-cm-hoog

Daar zitten ze wel veilig, kunnen dan ook gewoon even weg of de tuin in zonder paniek.
ZorroMax
Zeer actief
Berichten: 977
Lid geworden op: 27 jul 2012 11:56
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: Hoogte puppyren voor labradoodle?

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik heb mijn volwassen bull zijn kaak om twee spijlen zien zetten (ja, inderdaad met zijn kop 90 graden gedraaid). Het was direct duidelijk hoe hij een paar weken ervoor aan een kapotte hoektand was gekomen.
Gebruikersavatar
patriciasnijder
Vaste gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 feb 2021 15:00
Mijn ras(sen): Ik had een labrador en nu een labradoodle
Aantal honden: 1

Re: Hoogte puppyren voor labradoodle?

Ongelezen bericht door patriciasnijder »

Ik moet bekennen dat ik voor een ren ga en niet voor een bench, omdat ik hem zo veel mogelijk ruimte wil geven.
Mijn hond sem (labrador) is helaas vorige zomer plots overleden. Bij hem had ik een bench en sem (en ik eigenlijk ook) vond de bench helemaal niets. Hij heeft daar dus amper in gezeten. Alleen de eerste week gok ik. Ik laat de hond het liefst lekker los in de woonkamer en de ren is dus alleen bedoeld voor de nachten en voor als ik weg ben. Toch voor zijn veiligheid en de veiligheid van mijn meubels (volgende week komt de nieuwe bank🙈). Mogelijk ook als de kids (die had ik nog niet bij sem als pup) even rustig willen spelen en dit lukt niet met de pup samen. Ik weet dus ook niet hoe lang de ren zal staan. Ligt aan de pup en aan mijn ervaring straks met de ren.

Top al jullie reacties en ervaringen.
Ik heb een naar mijn idee prima ren gezien waarvan de reviews allemaal positief zijn. Wat vinden jullie hiervan?
Hij is 1.60 bij 1.60 en 0.80 hoog.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”