Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine hondjes-topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Kleine hondjes-topic

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Als iedereen nu gewoon zijn eigendom bij zich houden tot er overleg heeft plaatsgevonden over f er überhaupt kennis gemaakt gaat of mag worden is het hele probleem opgelost, tja het is nogal lastig blijkbaar soms
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Kleine hondjes-topic

Ongelezen bericht door laeken »

S@ndr@ schreef: 12 mei 2021 18:50 Als iedereen nu gewoon zijn eigendom bij zich houden tot er overleg heeft plaatsgevonden over f er überhaupt kennis gemaakt gaat of mag worden is het hele probleem opgelost, tja het is nogal lastig blijkbaar soms
Heel veel mensen hebben ook gewoon geen benul. Eergisteren een meisje met een Jack teefje. Zie haar tegemoet komen en hondje was los. Hartstikke lief beestje, daar ging het niet om. Maar het hondje kreeg dus zonder enig commentaar de mogelijkheid mijn honden te benaderen en ongeveer 100 meter te rennen zonder enige reactie van dat meisje. Ze keek er nauwelijks naar. Dus ik zag dat het een teefje was. Bas op de arm en Guus maar los gehouden. Ging allemaal prima. Meisje was er twee minuten later en zei hoi en liep verder. Weer twee minuten later besloot de JR met haar baasje mee te gaan. Guus had super leuk gespeeld dus niks aan het handje. Maar de ruimte die die hond had en het risico dat je dan neemt verbaast me wel echt. Dat meisje vond het echt doodnormaal dat haar hond een heel pad afgaat, gaat spelen en dan na 5 minuten weer eens achter haar aan komt als ze een stipje is aan de horizon 🧐
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Kleine hondjes-topic

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ja ik weet het , zo gaat dat.
Gebruikersavatar
Saschesfloor
Zeer actief
Berichten: 1378
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:21
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Re: Kleine hondjes-topic

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

laeken schreef: 13 mei 2021 12:40
S@ndr@ schreef: 12 mei 2021 18:50 Als iedereen nu gewoon zijn eigendom bij zich houden tot er overleg heeft plaatsgevonden over f er überhaupt kennis gemaakt gaat of mag worden is het hele probleem opgelost, tja het is nogal lastig blijkbaar soms
Heel veel mensen hebben ook gewoon geen benul. Eergisteren een meisje met een Jack teefje. Zie haar tegemoet komen en hondje was los. Hartstikke lief beestje, daar ging het niet om. Maar het hondje kreeg dus zonder enig commentaar de mogelijkheid mijn honden te benaderen en ongeveer 100 meter te rennen zonder enige reactie van dat meisje. Ze keek er nauwelijks naar. Dus ik zag dat het een teefje was. Bas op de arm en Guus maar los gehouden. Ging allemaal prima. Meisje was er twee minuten later en zei hoi en liep verder. Weer twee minuten later besloot de JR met haar baasje mee te gaan. Guus had super leuk gespeeld dus niks aan het handje. Maar de ruimte die die hond had en het risico dat je dan neemt verbaast me wel echt. Dat meisje vond het echt doodnormaal dat haar hond een heel pad afgaat, gaat spelen en dan na 5 minuten weer eens achter haar aan komt als ze een stipje is aan de horizon 🧐
Ik denk ook echt dat de meeste mensen gewoon geen benul hebben van hondengedrag. En heel eerlijk, ik was vroeger ook dat meisje. Ook ik heb me nooit gerealiseerd dat er honden bestonden die niet van andere honden houden. Daar kwam ik achter toen ik er zelf een kreeg.

Pas daarna ben ik me meer gaan verdiepen in hondengedrag. Nu ligt mijn interesse daar, ook op professioneel gebied. En op dit forum heb ik heel veel geleerd. Alleen zitten de meesten niet hier op het forum en is de hond leuk voor erbij.

Maakt het overigens niet minder irritant. Maar ik begrijp het wel.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”