Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup / hond erbij in 2020

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Inge »

Hopelijk is dit topic er nog niet (tapatalk en ik zijn geen vrienden)..

Wie krijgt er uitbreiding in 2020???

Als mijn rug zich na de laatste operatie zo goed blijft houden, komt er een zusje voor Kobe bij
Een meisje waarmee ik weer kan gaan trainen.
Heb er nu al zin in, maar ik moet nog ff wachten
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Lucia »

Nee, zeer zeker niet. Zazoe is nu 13 wkn en daar gaat genoeg tijd inzitten qua training/opvoeding.

Daarbij is het de bedoeling om het bij 1 te houden.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Machie »

Ja, ergens eind 2020 denk ik.
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door natalie »

Abel heeft nu de leeftijd (anderhalf) dat ik denk: "Pfff nee, niet nóg een hond erbij." Ik vrees ook dat ik met een derde hond erbij niet meer de wandelingen en trainingen kan doen, die ik nu zo graag met ze doe. Ik baal dan ook een beetje dat ik onlangs een nestaankondiging heb gezien van een combinatie die mij echt heel erg aanspreekt. Het nest wordt in oktober 2020 verwacht. Mijn gevoel zegt dat dat te vroeg komt. Maar wie weet... tegen die tijd... :wink:
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Floortje »

Hopelijk niet, want dat zou betekenen dat er eentje doodgegaan is.
Het clubje wat ik nu heb, hoop ik nog een jaar mee te doen.
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Nee , dat was wel de bedoeling
Maar toen ging ik van ons laatste nest een reu houden en dan nog een pup erbij gaat een beetje teveel worden
T moet ook nog opgevoed en getraind
En aangezien de 3 jongsten nog volop in training zijn voor hun certificaten en Wolfje voor de wedstrijden gaat m dat niet worden
2022 blijft er wrs wel wat
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door crutz »

Man houdt een reu aan uit het komende nest (ergens winter 2019/2020)
Daarnaast komt hopelijk m’n jonge Inno dame rond dezelfde tijd (de teven lopen gelijk ondanks dat ze niet samen wonen)

en ik mag hopelijk wat meegenieten van een dame uit een eigen nest voorjaar/zomer 2020 :mann:
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door maart »

nee, ik ben weer voorzien voor een paar jaar :cheer:
Gebruikersavatar
Veronique & Kyra
Zeer actief
Berichten: 15999
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:13
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ondanks dat we altijd geroepen hebben dat we geen 3 honden willen zijn de plannen toch veranderd.
Hopelijk komt er volgend jaar een pupje, zal wel pas najaar worden als het allemaal lukt.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier komt in principe ook niets bij. Dan zouden er 2 onverwachts dood moeten gaan. En dat op hun leeftijd is niet echt te verwachten...
Gebruikersavatar
Nevache
Zeer actief
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2019 10:18
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Aantal honden: 5
Locatie: Twente

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Nevache »

Meneer hier vindt 2 honden eigenlijk wel mooi genoeg.
We hebben er, met recente pup erbij, inmiddels 6.
Ik heb maar zo het idee dat het daar voorlopig wel bij blijft.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door veertje »

Ik zeg geen nee, maar erg aannemelijk is het niet. Dan moet ik eerst verhuizen.
En ik denk nog steeds over een nestje met Tess en dan is het natuurlijk leuk daar iets van te kunnen houden. Dat nestje zal er in 2020 nog niet komen, dus die zoon/dochter van haar ook niet :wink:
Gebruikersavatar
Van
Zeer actief
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 jul 2011 17:50
Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Van »

Ik hoop dat het in 2020 eindelijk gaat lukken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Machie »

Veronique & Kyra schreef:Ondanks dat we altijd geroepen hebben dat we geen 3 honden willen zijn de plannen toch veranderd.
Hopelijk komt er volgend jaar een pupje, zal wel pas najaar worden als het allemaal lukt.
Leuk! Wat voor ras denk je aan?

Wij wilden eigenlijk niet meer dan 4. Maar als ik wil blijven sporten 'moet' ik wel iets. Fiji wordt dit jaar 3, csiva is volgende week 7. Als er eind volgend jaar een pup bij komt zijn de dames 4 en 8, csiv gaat dan hopelijk nog 1 of 2 jaar mee en voor een jonge hond opgeleid is ben ik ook zeker 2 jaar verder. Dan is Fiji 6, Csiva 10, Luca is dan 14 en Dumás 13. Als ze dat mogen halen....
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Lysette »

Nee hier komt voorlopig niks er bij. Pas als Vik een jaar of 7 is. Dus dat duurt nog even.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gebruikersavatar
Veronique & Kyra
Zeer actief
Berichten: 15999
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:13
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Machie schreef:
Veronique & Kyra schreef:Ondanks dat we altijd geroepen hebben dat we geen 3 honden willen zijn de plannen toch veranderd.
Hopelijk komt er volgend jaar een pupje, zal wel pas najaar worden als het allemaal lukt.
Leuk! Wat voor ras denk je aan?

Wij wilden eigenlijk niet meer dan 4. Maar als ik wil blijven sporten 'moet' ik wel iets. Fiji wordt dit jaar 3, csiva is volgende week 7. Als er eind volgend jaar een pup bij komt zijn de dames 4 en 8, csiv gaat dan hopelijk nog 1 of 2 jaar mee en voor een jonge hond opgeleid is ben ik ook zeker 2 jaar verder. Dan is Fiji 6, Csiva 10, Luca is dan 14 en Dumás 13. Als ze dat mogen halen....

Dat is ook meteen de reden waarom wij toch voor een 3e gaan.

Kyra is natuurlijk al 11 en Sari ook alweer 7. En het is momenteel even de vraag of Sari straks weer kan beginnen. Anders val ik alsnog tijdelijk stil.

Maar het wordt dan weer een weim.
Gebruikersavatar
Veronique & Kyra
Zeer actief
Berichten: 15999
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:13
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Nanna schreef:
Veronique & Kyra schreef:Ondanks dat we altijd geroepen hebben dat we geen 3 honden willen zijn de plannen toch veranderd.
Hopelijk komt er volgend jaar een pupje, zal wel pas najaar worden als het allemaal lukt.
Wat leuk! Welk ras zit je naar te kijken?

Hier komt er helemaal niets bij, trouwens. Met drie honden en vaak logeetjes zit ik vol.

Weer een weim erbij.
sjm
Zeer actief
Berichten: 8742
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:19

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door sjm »

Veronique & Kyra schreef:
Nanna schreef:
Veronique & Kyra schreef:Ondanks dat we altijd geroepen hebben dat we geen 3 honden willen zijn de plannen toch veranderd.
Hopelijk komt er volgend jaar een pupje, zal wel pas najaar worden als het allemaal lukt.
Wat leuk! Welk ras zit je naar te kijken?

Hier komt er helemaal niets bij, trouwens. Met drie honden en vaak logeetjes zit ik vol.

Weer een weim erbij.
Wat leuk. Ik volg op Insta een Duits account met een praaaachtige Weim & Aussie. Ik wil ze allebei. Maar dat past totaal niet bij ons, stom. :mrgreen:
Laura84
Zeer actief
Berichten: 6252
Lid geworden op: 14 jul 2011 15:51
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Locatie: noord holland
Contacteer:

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Laura84 »

nee, ik hoop de komende 5 jaar nog geen nieuwe pup in huis te nemen.
Wel ben ik rustig aan begonnen met de voorbereidingen, er is vooral in het buitenland een interessante verschuiving bezig waarbij ik hoop dat er stabielere langharen gefokt gaan worden met meer belastbaarheid/stabiliteit. Voor nu zijn de honden verre van rastypisch en aangezien ik uiteindelijk wel weer wil gaan showen, is het wel belangrijk dat ze wel op een HH lijken. Beauty&brains dus.
Voor nu, lekker genieten met mijn meiden die ik hoop nog veel gezonde jaren bij me te hebben.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tenmashi
Zeer actief
Berichten: 1359
Lid geworden op: 15 jun 2013 19:39
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0
Locatie: gem. Terneuzen (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Jaaa hopelijk in 2020 eindelijk weer een hond. Sinds Mitzi begin dit jaar is overleden mis ik enorm een hond in mijn leven, maar ik trek het qua gezondheid momenteel niet. Er even vanuit gaande dat dat volgend jaar beter is komt er eindelijk een pup, sta op de wachtlijst bij een Zweedse vallhund fokker. :cheer:
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door HillieS »

Hopelijk niet, want dan zou een van de 2 er plotseling niet meer zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik zou graag nog een witte herder pup willen. Dat wil ik al heel lang maar steeds komen er honden die toevallig op ons pad komen eerder dan dat er plaats is en daardoor schuift die pup steeds op. :mrgreen:

En nu ben ik 58 en ik zou nog wel een jaar of tien een grote, sterke en jonge hond kunnen hebben maar daarna zie ik dat niet meer zitten. Dus als er nog een grote hond bij zou komen dan zou het binnen een jaar of twee wel moeten gebeuren. Maar dan zit ik tegelijkertijd ook heel verliefd te kijken naar die leuke Mastin pupjes uit Spanje die daar heel vaak in een asiel te vinden zijn.

En daarbij is Shira echt wel volwassen nu en goed opgevoed en eigenlijk loopt alles op rolletjes met haar. Maar ik denk dat Jack toch wel een eeuwigdurend project blijft wat opvoeding betreft :F: dus of het verstandig is weet ik niet. Ik denk dat ik al blij mag zijn als ik met dat stel en Nola er bij rustig een losloopwandeling kan maken :mrgreen: Maar misschien wordt hij nog wat bedaarder als hij ouder wordt. Ik heb laatst een hele lieve rustige husky gezien van 12 jaar dus er is nog hoop :lol1:

Dus het liefst wil ik er wel een hond bij, maar er zijn eerst nog wat beren op de weg.
Sandra&co

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik denk dat het wel weer 'tijd' wordt, hoewel ik ook wat twijfels heb. Ik weet dat er een heel knappe teef ergens in het voorjaar gedekt wordt. die pups zouden dan tegen juni/juli uitvliegen. Dan is Sofi 4 en Izzy 6, dus ik neig naar toch die derde erbij.
Gebruikersavatar
Antonetta
Zeer actief
Berichten: 4912
Lid geworden op: 20 okt 2009 12:06
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Antonetta »

Het ligt niet in de planning. Als Balou wegvalt, wat hopelijk nog wat jaartjes gaat duren wil ik er eigenlijk geen hond meer bij. Dit was ook niet de bedoeling toen Mowgli overleed en toch is Lotus gekomen maar in principe wil ik in de toekomst terug naar 1 hond.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door veertje »

Catho schreef:Hopelijk niet, want het gebeurt alleen als Saba wegvalt. Nou is 't best een oude bes dus ik vlak het niet uit. We gaan dan even stoppen met 'heropvoedingskamp' te zijn en willen een gezelligerd. Wel een herplaatser weer. Hebben gedacht aan een Tervuerenpup maar we zijn toch echt geen puppenmensen.
Wat voor gezelligerd het dan wordt ligt aan wat er in 't asiel zit/welke herplaatsers er zijn. Kijken een beetje naar de windhondenhoek maar is er een beetje leuke Tervuerense dan wordt het dat. Of ik vraag Nanna als het zo ver is :mrgreen:

Ik zie nog met enige regelmaat (langhaar) Belgen voorbij komen ter herplaatsing. Meeste nog vrij jong ook, net pup af zeg maar. Al halen die een herplaatsingssite vaak niet eens. Dat is voor hier ook een optie voor erbij. Leuke jonge reu voor Tess :D
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door veertje »

Catho schreef:
veertje schreef:
Catho schreef:Hopelijk niet, want het gebeurt alleen als Saba wegvalt. Nou is 't best een oude bes dus ik vlak het niet uit. We gaan dan even stoppen met 'heropvoedingskamp' te zijn en willen een gezelligerd. Wel een herplaatser weer. Hebben gedacht aan een Tervuerenpup maar we zijn toch echt geen puppenmensen.
Wat voor gezelligerd het dan wordt ligt aan wat er in 't asiel zit/welke herplaatsers er zijn. Kijken een beetje naar de windhondenhoek maar is er een beetje leuke Tervuerense dan wordt het dat. Of ik vraag Nanna als het zo ver is :mrgreen:

Ik zie nog met enige regelmaat (langhaar) Belgen voorbij komen ter herplaatsing. Meeste nog vrij jong ook, net pup af zeg maar. Al halen die een herplaatsingssite vaak niet eens. Dat is voor hier ook een optie voor erbij. Leuke jonge reu voor Tess :D
Ohh, dat geeft hoop! Thorran was een toevalstreffertje dus ik had me er niet zo in verdiept. We willen 't wel erg graag, een leuk Tervueren teefje (Groenendael ook prima). En dan voor mij een klein niksie er bij zodat ik wat extra's te trutten heb :D

Goede combi! Zal ik Finn en Tess brengen? :LOL:
Gebruikersavatar
meriam
Zeer actief
Berichten: 2097
Lid geworden op: 25 dec 2011 23:44
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door meriam »

Als ik de juiste combi tegenkom sluit ik het niet uit
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door Maryanne »

Nee, want dit jaar blijft Xara dus in 2021 pas weer
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nee. Als Taartje er niet meer is, wil ik het bij drie houden en de plek nummer vier voor een opvanger reserveren.
Gebruikersavatar
kipo
Zeer actief
Berichten: 8556
Lid geworden op: 09 jul 2011 23:08

Re: Pup / hond erbij in 2020

Ongelezen bericht door kipo »

DeDiana schreef:Nee. Als Taartje er niet meer is, wil ik het bij drie houden en de plek nummer vier voor een opvanger reserveren.
Maar Taartje moet nog héél lang mee... die zou ik echt missen in jouw posts ....

Hier komt niks bij (denk ik, met meneer kipo weet je het maar nooit). De planning is over een jaar of 2-3, dan zal Linda er wel niet meer zijn, Aura is dan 10-11 en Piko 4-5. Dan mag er een nieuw speelmaatje voor Piko bij. Wat hoe waarvandaan en welke leeftijd zien we dan wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”