Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

naam van de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
annets
Zeer actief
Berichten: 1463
Lid geworden op: 14 nov 2010 12:06
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1
Locatie: purmerend

naam van de hond

Ongelezen bericht door annets »

Goedenmorgen baasjes van alle lieve honden hier. :D
Hoe komen jullie aan de naam van jullie hond(en)?
Wij zochten een mooie en krachtige naam die makkelijk te roepen viel en kwamen uit op James.
James H(b)ond.
James Watt ( wat zeg je Annet, ben nu even aan het snuffelen.)
James Brown, want James is bruin.
James Dean, want James is ook een knappe vent.
Jesse James, want James kan ook een boefje zijn.
:mrgreen: :mrgreen:
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Gebruikersavatar
fes/lou
Zeer actief
Berichten: 9311
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:27
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door fes/lou »

De laatste pup heb ik Trixie genoemd, want alle oude dames hebben een hondje wat Trixie heet, ik nu dus ook :)

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Gebruikersavatar
annnie
Zeer actief
Berichten: 1904
Lid geworden op: 24 okt 2007 14:39
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door annnie »

Nelson naar een stadje in Nieuw Zeeland waar ik ooit een paar geweldige maanden doorbracht op mijn 19e.
En Annie naar Annie M. G. Schmidt.

Ik krijg bij beide trouwens wel iedere keer dezelfde licht irritante opmerkingen die ik bij die namen niet helemaal voorzien had. Zo zijn er nogal wat mensen die denken dat ik mijn hond naar Mandela heb vernoemd en wist ik niet dat Annie vooral goed is in het vasthouden van m'n tassie :roll:
80564M

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door 80564M »

Eerste was Sam, gewoon een leuke naam (in '97 dan). Die is maar 10 maanden geworden, en de tweede heette Sammie's Boy (Boy dus).

Daarna kwam Saar, eigenlijk vernoemd naar de ontzettend lieve Golden van de dierenwinkel in Scheveningen. En als we er dan eindelijk een tweede hond bij zouden hebben, zou die Dientje gaan heten. Zodat we in het bos sardientje konden roepen. Maar op het laatste moment hebben we daarvan afgezien, want puppenkind was gewoon een Miep.

En nu hebben we Sis. Geen SaarMiep meer, maar zus. Pop vond ik ook leuk, maar onder voorwaarde dat Sis niet afgekort werd naar Sissy werd dat door wederhelft goed gekeurd. En nee, Sissy past ook beslist niet. Het is meer een Siske (de Rat), of PrinSis. Naar Pop luistert ze ook trouwens.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco kreeg z'n naam al van de fokker (alle Markiesjes geboren in 2014 hebben een stamboomnaam die met een E begint), en zij wilde Nederlandse namen. Het is tenslotte een Nederlands ras. Wij besloten al snel dat we, ongeacht welke van de reutjes bij ons kwam, de stamboomnaam ook als roepnaam zouden gebruiken (Ekko, Elco of Epke).
Gaits naam hebben we zelf bedacht en de fokker was bereid daarin mee te gaan. Jaarletter was de G. M'n man vond het een leuk idee om z'n vader Gerrit uit Salland te vernoemen, dus Gerrit in de stamboomnaam, roepnaam Gait. Ik wilde wel graag nog wat voor hebben. Na flink wat brainstormen (Guitige Gerrit was mijn voorkeur, maar daar waren man en schoonvader allebei op tegen) werd het het Rotterdamse gers: Gerse Gerrit v.d. Walewoefjes, roepnaam Gait. Ook een Nederlandse naam dus
Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Habibi »

Habibi.


Toen wij haar haalden, noemde de fokker de pups bibi, plat voor baby, jong dier.

Toen we thuis kwamen riep mijn toenmalige partner de pup, waar we nog geen naam voor hadden.
Há bibi!

Het was in de tijd van de film shouf shouf Habibi.
(Kijk, kijk, Schatje)

Ik riep vrijwel direct "Dat wordt het"
"Hù wat?" Zei mijn ex.

"Habibi.
Zo gaat ze heten."


En dat is ook precies zo gebeurd.
Laatst gewijzigd door Habibi op 07 sep 2019 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Berichten: 2476
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:29
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4
Locatie: Limburg

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Odi »

Jace, onze eerste border collie reu: samen met de kinderen uitgezocht.
Daarna kwam een teefje, onze Meagan. Ik zocht een naam die echt bij haar pastte.
Zusje van Meagan kwam er bij toen ze 3 jaar was, zij heette Judy en dan is zo gebleven.
Toen de volgende pup kwam, wilde ik doorgaan ik het rijtje van de beginletters: J-M-J.
Dus de naam moets met een M beginnen.
Het werd Macey.
Sinds 3 weken hebben we er weer een pup bij en in het rijtje te blijven moest de naam beginnen met een J
Het is dus Jade geworden, kort en krachtig.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tommy is bedacht door mijn vriend, die vindt het een leuke naam.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gentle had haar naam al toen we haar kregen.
Taxi was voorwaarde van mijn man. ""Ik vind een derde hond prima maar alleen als hij Taxi heet"
Veyron om in t auto thema te blijven en de standaard namen te vermijden
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door blacky »

Wij zijn niet zo goed met het verzinnen van namen. Onze eerste hond was helemaal zwart dus dat was Blacky, onze 2e hond zijn stamboom naam vonden we niet mooi Your Yenti is dat, zijn opa die ook bij de fokker woonde hete Spikey dus werd hij vernoemd door zijn opa. Toen onze 3e hond kwam was de eerste al lang overleden maar deze had een vriendinnetje gehad die Laika hete. Dus werd het vriendinnetje voor Spikey ook Laika.
Ons laatste hondje had een hele mooie stamboom naam ( Ninthe Noraly) maar omdat ik graag een hondje er bij wilde en mijn man eigenlijk niet was de deal dat hij dan na naam mocht verzinnen. Hij vernoemde haar naar het hondje uit zijn jeugd Loekie maar omdat hij zo blij was dat er toch een hondje bij kwam (het is helemaal zijn hondje) werd het Lucky.
Afbeelding
gevni havanezers
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah heette al zo bij de fokker, dat heb ik zo gelaten.
Voor de nieuwe hond wilden we een naam die niet op Noah leek. 2 lettergrepen, moet makkelijk te roepen zijn. Het is Perry geworden :mrgreen:
Vernoemd naar Perry het vogelbekdier:

Afbeelding

‘Hee waar is Perry?’
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ben begonnen met Xena (the warrior princess). Zo was ze als pup die naam paste als gegoten. Toen kwam Xantos voor mijn nu ex, wederom een X omdat je dit niet vaak ziet. En daarna is bij mij alles wat nog van Xena afkomt met een X. Dus toen haar zoon geboren werd, werd dat Xito. De zoon van Xito werd Xavi (de voetballer van Barcelona). Dit omdat Xavi geboren werd op de avond dat Nederland van Brazilie won met het WK voetbal. Het zou een Braziliaanse voetbalnaam moeten worden maar die waren er niet met een X dus toen maar de Spanjaard Xavi waar ze vervolgens de halve finale tegen moesten voetballen... de zoon van Xavi werd Xygan, geboren tijdens de Tour de France naar wielrenner Sagan. Maar t moest weer met een X dus verbouwd naar Xygan. En dan kwam Xanu nog wederom een Xavi zoon. Die naam had ik al een tijdje op mijn lijstje staan maar t paste nooit. Bij hem paste deze naam perfect....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Officieel heet ik Bruno. Als rasreine Dachshund beschik ik nog over een traditioneel en uitgesproken Duits karakter en jaag alles weg wat niet tot mijn roedel behoort. Kom je als vreemde in mijn tuin dan waarschuw ik slechts een keer, daarna bijt ik onmiddellijk. Want pünktlichkeit und ordnung muss sein. Als ik mijn grote bek open trek noemt mijn baasje mij altijd Trump. En daar ben ik eigenlijk best wel heel erg trots op.

Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
Linx
Zeer actief
Berichten: 1171
Lid geworden op: 06 nov 2009 17:18
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Locatie: Elburg
Contacteer:

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Linx »

Onze eerste hond, Luca, heeft mijn vrouw de naam voor bedacht. Ik heb een herinnering aan Cho als andere optie (vergeef me, dit is 13 jaar geleden en mijn geheugen is een zeef :lol1: ). Amy* is vernoemd naar de zangeres van Evanescence. Sora is vernoemd naar een karakter uit een spel waar mijn vrouw toen al gek op was en ook nog steeds is. Linx heette al zo toen hij 6 maanden oud was en bij ons kwam wonen. Lea komt uit ons eigen nestje met Glee thema, heette in het nest Rachel en we hebben gekozen voor de naam van de actrice zelf als roepnaam, omdat we dat leuker vonden. Jayden was gewoon Jayden.... Hayley is vernoemd naar de zangeres van Paramore. Killian is vernoemd naar een karakter uit Once Upon a Time. Mason.. Was gewoon Mason... :19: :lol1:
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Gebruikersavatar
Pepie
Zeer actief
Berichten: 17196
Lid geworden op: 18 dec 2006 17:48
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0
Locatie: rotterdam

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Pepie »

Dolly heet Dolly omdat ze anders Tikker zou heten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Kayltje »

Alle dieren krijgen een fantasy naam.
Behalve de paarden, die houden de naam die ze al hadden.

Maddie heette Masha, maar nu heet ze voluit Madeye Moody (Harry Potter) blauw en bruin oog :tongue:

Fitz heet op zijn stamboom Boromir, wat ook in het thema gepast had. Maar ik had Fitz al in mijn hoofd. (Robin Hobb)

Eigenlijk had ik voor de volgende hond Summer of Ghost (GoT) in gedachten, maar dat paste niet bij Imp. Moeilijk, moeilijk. Toen zijn we op Imp uitgekomen, om een beetje bij haar eerste naam te blijven (Iep)
Een Imp is een plaaggeest, een stout en ondeugend klein elfachtig wezentje.
:engel: Dat klopt meer dan perfect.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Gebruikersavatar
Fabiola17
Zeer actief
Berichten: 6344
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:55
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Joy heette al zo, vond ik een prima naam.
Sinne had een Roemeense naam, niks voor mij, en ik wilde graag een Friese naam, dus dat werd Sinne (zon, had ook ooit een cavia die zo heette).
Lente heette Ivy, niks voor mij, de naam moest wel bij Sinne passen, en Lente en zon hebben dan wel weer een binding.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu is zo genoemd door mijn ex, naar rugbyspeler Manu Tuilagi. Want hij moest net zo groot en stoer worden Afbeelding1: Ik vind het een mooie naam, het past goed bij hem :D

Uma heette Niarla. Ik kon dat gewoon niet lekker roepen of überhaupt tegen die hond zeggen.
Ik was met mijn moeder aan het bedenken wat een naam voor haar zou zijn (ze was toen enkel opvanger). Iets met rat of muis, omdat ze zo'n gekke spitse kop heeft. Maar er kwam niks leuks uit, Ratta was het enige.
Toen zei mijn zus dat ze wat weg heeft van die actrice met dat spitse gezicht en ook zo'n lang, dun lichaam: Uma Thurman.
Toen werd het Uma :D
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door blondie »

De honden hadden al (stamboom)namen toen ik ze kreeg en die bleken passend. Dus (Er)Finn bleef Finn, en Bluffie bleef ook zo (Bluf).
Voor Aki verzonnen we wel wat namen, maar Aki klopte gewoon, dus bleef het zo.
Jol bleek vroeger Lolly te heten, dat is veranderd naar Jolly :mrgreen: .

Bij Aki moet ik soms wel lachen, hadden we in een Spaanstalig/Portugees land gewoond zou het net zijn alsof we continue "hier, hier" aan het roepen zijn.
Laatst gewijzigd door blondie op 07 sep 2019 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lanavandevledders
Zeer actief
Berichten: 1985
Lid geworden op: 16 feb 2017 12:27
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ik bedenk nooit een naam van te voren,
een naam komt spontaan in mij op als ik de desbetreffende pup zie, het moet passen,
zo wie zo wel een naam die makkelijk uit te spreken is en twee lettergrepen,
zo hebben we een Tosca, Scooby, Tessa, Sieta gehad, en nu dus een Lana.
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Beide keren door mijn zoon. Bij lizzie wilden we Lilly, maar mijn zoon wilde dat echt niet. Maar Lizzie van Lizzie, Juultje en Babetje (uit de Donald Duck) vond hij wel goed.

Keetje heette bij de fokker Rosie. Mijn dochter en ik vonden dat een leuke naam maar mijn zoon vond dat te veel op Lizzie lijken. Hij wilde Kessie. Wat ik èn een lelijke naam vond èn net zoveel op Lizzie vond lijken. Uiteindelijk vond hij op een namensite Keetje. Dat vonden we alle vier leuk en dat past uieindelijk ook perfect bij haar. ( wat ik wel leuk is want Lizzie is een verkleining van Elisabeth en Keetje van Cornelia als de honden stout zijn gebruik ik hun "volwassen" namen want poedels zijn van stand ;))
Afbeelding
Gebruikersavatar
billy
Zeer actief
Berichten: 12510
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:04
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door billy »

Truus heette eigenlijk Woezel :hmmm: maar na een paar dagen was het een echte Truus, net als Truus de mier die bemoeit zich met alles :mrgreen:

Dirk heette Tyson :80: maar het was toch echt een Dirk, het past gewoon bij hem die naam. :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Machie »

Luca heet Luca omdat ik dat een mooie passende naam vond. Vind trouwens.
Dumás heette al zo en niks mis mee dus zo blijven noemen.
Csiva heet zo omdat ik Ziva zo'n mooie naam vind. Csiva komt uit Hongarije dus wat aangepast naar het Hongaars. Haar 2e naam op wedstrijd is Czari, naar Sari, mijn eerste hond.
Fiji heet Fiji omdat ze vernoemd is naar een liedje van mijn favoriete band. Die naam past haar ook prima.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dex omdat mijn vriend Dexter als Dexter Holland wilde. Ik wilde geen naam meer naar iemand. Maar ik zat in mijn hoofd met korte namen. Dat ik een korte wat stoere naam wilde dus zei is Dex iets? En dat vond vriend ook wel wat.

En Saartje die zagen wij voor het eerst bij de fokker en vond ik gewoon dat daar een lieve naam bij hoorde en wij vonden en vinden Gucci, chichi enzo helemaal niks. Eerste naam die in mij op kwam was Saartje en ik zei tegen mijn vriend Saartje wordt het zonder hem te vragen wat hij ervan vond, ik vind het gewoon echt een Saartje.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
DesireeB
Zeer actief
Berichten: 4312
Lid geworden op: 13 feb 2015 09:58
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door DesireeB »

Izzy heette al zo toen ze hier kwam met bijna 2 jaar en het past haar prima.
Droef heet eigenlijk Draak, maar het is geen draak en het paste ook echt niet bij hem. Maar goed, wat dan wel? Toen ik hem een keer Droeftoeter noemde reageerde hij direct en zo werd het dus Droef met die sullige kop van hem.

Dan hebben we de katten Sjaakie, Sjonnie en Sjimmie. Sjaakie is eerst Shizzle genoemd :hmmm: Vriend wilde 2 katten en we hadden dus Shizzle en Dizzle, ik noemde ze steevast Poes en Kat :lol1: Maar Shizzle was geregeld met alles de Sjaak en liep in 7 sloten tegelijkertijd dus na een paar weken werd het maar Sjaakie.
Sjonnie en Sjimmie kwamen later en dat paste wel lekker bij elkaar zo. :mann:

Zoals te lezen, wij zijn erg goed in namen verzinnen. :cool2:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Gebruikersavatar
Galga's
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 10 mar 2018 11:12
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6
Locatie: WFO

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Galga's »

Kenia, Kiki, Ginka en Aglaia heetten al zo. We hebben echt geprobeerd om Aglaia een andere naam te geven, maar dat lukte gewoon niet. Dus heet ze nog steeds zo. Het betekent Prachtig in het Grieks en dat is ze best wel.

Loba heet zo vanwege haar lichte wolvenogen. Loba is de vrouwelijke vorm van Lobo, wat wolf betekent. Toen we haar paspoort hadden, bleek dat ze al een naam had gekregen in Spanje, maar dat vonden we helemaal niets. Iets van Guitana ofzo.

Lily heette officieel Fregata. Maar de vriendin waar ze in de opvang ging, vond haar een echte Lily en daar was ik het helemaal mee eens. Ranke, angstige, breekbare Lily is echt geen stoer oorlogsschip...
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb de namen vooral gekozen omdat ik de klanken mooi vind en zodat ze niet te veel op elkaar lijken.
Ik hou van tweelettergrepige namen met open lettergrepen ;-)
Amy en Tara hebben hun naam al in Spanje in het asiel gekregen en dat heb ik zo gelaten, al is Tara wel Taartje geworden.
Verder Mila, Amoz en de katten Lola en Bono, gewoon omdat ik dat wel mooi vond klinken en bij ze vond passen.
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik kijk naar de hond en dan komt er spontaan een naam bij me op
Die word t dan

Ook zo met de katten trouwens

De pups die hier geboren worden heb ik wel een hele lijst van
Maar pak wel de naam die t beste bij de pup past
En soms word het dan een naam die eigenlijk niet op het lijstje stond
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door sbientje »

Toen Pom bijna geboren werd deed er een Pomme mee in xfactor oid. Dat vond ik een leuke naam, en hij past haar perfect. Kort maar krachtig :)
Karel heet eigenlijk Charlie. Ik twijfelde tussen Charlie en Harvey. Maar Harvey vond ik meer een stoere naam en zelfs met 6 weken zag ik al dat ie niet zo stoer ging worden. Charlie dus. Maar das vernederlanst naar Karel toen ie echt een enorme lul bleek hahaha
Gebruikersavatar
naomi12
Zeer actief
Berichten: 770
Lid geworden op: 31 dec 2013 16:28
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door naomi12 »

Jaimy heette James bij de fokker, daar hebben we jaimy van gemaakt omdat we James niet mooi vonden.
We hadden eerst andere namen bedacht, maar werden het niet eens. Toen maar Jaimy bedacht :tongue:

Puck heette al zo in het asiel. Wou het nog veranderen omdat ik ook al een konijn had die zo heette en ik het een onoriginele naam vind, maar noemde haar alzo in het asiel en het past ook wel. :D


Mijn konijn Niya heette ook Puk bij de vorige eigenaar. Maar 3 pukken vond ik een beetje te veel. :lol1: Kende een kat die Niya heet en vond het wel leuke naam.

Konijn Mayo heette al zo in de opvang. Bij vorige baasjes heette hij Maya, maar bleek een ram. :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”