Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

naam van de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Ri@nne
Zeer actief
Berichten: 2407
Lid geworden op: 20 mei 2004 17:36
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Kai heet Kai omdat ik, toen ik hem op facebook voorbij zag komen, de eerste gedachte was: Dat is mijn Kai, die hoort bij mij.

Waar dat vandaan kwam? Ik weet het niet, want ik was helemaal niet opzoek naar een hondje.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Jackira »

Laila is als zwerfhond Menora genoemd door de mensen die haar gevonden hebben. Ik heb daar snel Laila van gemaakt. Laila vind ik een passende naam voor een mooie spaanse hond.

Shira had haar naam al toen ze als pup bij mij kwam en de naam past bij haar. Jack z'n naam was Keeper bij zijn vorige eigenaar maar aangezien hij hem na 1 week al weg deed vond ik die naam wat ironisch.

Het is Jack geworden omdat het bij Buck past die kort daarvoor ingeslapen was. En een klein beetje naar Jack Nickelson om man een plezier te doen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Nevache
Zeer actief
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2019 10:18
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Aantal honden: 5
Locatie: Twente

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Nevache »

Mijn honden zijn meestal herplaatsers, en houden vaak hun naam - ze brengen toch al zo weinig van zichzelf mee.
Tènzij ik het echt hélemaal niks vind.
Brass, de Galgo-mix met lichtbruine ogen, kwam als Brass uit Spanje, en de naam leek hem te passen, dus die mocht ie houden.
Finn kwam ook uit Spanje, maar die hadden ze Superman genoemd - en dat voor een harig middenslagje...
Bij het opvangadres was dat al Finn geworden, en paste wel bij dat opdondertje.
Bienna, de langharige Duitser, heeft op haar stamboom Philippina staan. Haar vorige eigenaar vond dat een te scherpe klank voor haar, en hij maakte er Bienna van.
De beste man was terminaal en wilde het beste voor haar, en het liefst alles onveranderd zoals hij dat altijd gedaan had - dus die naam hebben we maar gelaten.
FaeLynn - een stuiterend losgeslagen Groenendaelertje - kwam uit een thuis waar niets met haar verbonden leek - en ze heette Donja. Dàt zag ik me niet jarenlang roepen.
Onderweg in de auto van daar naar hier schoot me haar nieuwe naam te binnen. FaeLynn. En dat wàs ze. De Donja van toen is ze absoluut niet meer.
Yuki, Japans voor 'sneeuw', paste als Zwitserse herder prima bij haar naam.
En toen kwam er een pup. Bij de 1e keer kijken bij het nest borrelde de naam Imme op. En het was het I-nest.
Soms moeten de dingen gewoon zo zijn :wink:

Eén van mijn vorige honden was Névache. Zijn naam bestond al nog voor hij geboren was.
Tijdens een wandeling in de Franse Alpen zag ik een Tervuerense herder een schaapskudde naar beneden het dal in drijven, nabij het plaatsje Névache.
Dat leek me een mooie naam voor wie-weet-ooit.
Een halfjaar later liep ik met mijn Belgen op de Soesterduinen een roedel Tervuerensen tegen het lijf, mèt 1 klein puppy erbij.
Een grijze, zoals ik ooit graag wilde. Uit het N-nest. Het laatste, nog niet besproken pupje.
Dat werd Névache, 15 jaar lang mijn kwikzilveren schaduw.
Gebruikersavatar
tomaat
Actief
Berichten: 202
Lid geworden op: 18 jun 2019 05:48
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel
Aantal honden: 2

naam van de hond

Ongelezen bericht door tomaat »

Lily heette al Lily en luisterde er goed naar, dus zo gelaten. Ze luistert overigens ook naar ‘Kruimel’, ‘Koekie’ en ‘Vleesje’. ;)

Sergi heeft zijn naam in het Spaans asiel gekregen en dat hebben we ook zo gelaten. Zijn bijnamen (hebben we toch nog iets zelf verzonnen): Meneer Dröge, Bruine en Pietertje.

Mijn eerste hond, en enige pup, heette Taylor. Moest een naam met een T zijn en mijn moeder kwam met Taylor (naar Taylor uit “The Bold and the Beautiful”.)

Toen kwam Wiebe, die in het asiel Calot genoemd werd, maar dat vond ik vreselijk. Wiebe zat de middenslag poedel als gegoten!

Twee geadopteerde Duitse Herders hebben hun gegeven naam behouden. Asta, een Black and Tan dame, en Rex, een wolfsgrauwe reu. Rex werd trouwens al snel Sexy Rexy.

Een geadopteerde boomerachtige kruising die met 8 jaar bij ons kwam heette Boomer. Dat vond ik te gemakkelijk en doopte hem Buzzer. Hij luisterde meteen!

Ik wil nog steeds een keer een ‘Babs’
en een:
malinois schreef:Ik ben begonnen met Xena (the warrior princess).
Prachtige naam, geweldige serie!
Al die namen met een X zijn trouwens mooi en apart.
Laatst gewijzigd door tomaat op 09 sep 2019 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door GrethavW »

Bronco had al 2 bazen gehad en ook 2 namen waar ik niet zo van gecharmeerd was. Ice en Kontje. :O: :schrik:
Dus daar moest echt een nieuwe naam bij. En omdat we gek zijn op Amerikaanse auto's werd het Bronco.

Newfoundlander Sam heette Uncle Sam op de stamboom. Moest met een "U" beginnen en ik vond het wel passend bij een grote bruine beer.
Zijn halfbroer heette Bandit, naar Smokey and the Bandit
Duitse Dog moest met een "C" beginnen, dat werd Cassius Clay (roepnaam Clay).
En Akita Zoë weet ik eigenlijk niet meer. Ik wilde haar Yazoo noemen, maar toenmalige echtgenoot vond dat niet leuk. :roll:
Toen heb ik maar wat gekozen volgens mij.

Ik vind reuen namen sowieso veel makkelijker. Daar weet ik er heel veel van. ( ik wil ooit nog een Tango & Cash :mrgreen: )
Teven vind ik lastig, dus ik was heel blij dat Tux al zo'n leuke naam had. :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Zoals ik al eerder schreef komen namen ineens in me op

Roan heette al zo en is zo gebleven

Elena had de eerste jaren geen leuke associaties met jaar naam
Die heeft t bij de vorige eigenaar niet zo fijn gehad zeg maar
Dus dat is jaren Leentje geweest

Tot ik een verhuisde en t buurmeisje ook Elena heette
Luisterde Leentje dus ineens wel naar Elena en niet meer naar Leentje
De laatste 2 jaar van haar leven was het dus weer gewoon Elena

Kenji heette Coco Chanel op stamboom
Maar dat kleine terroristje was echt niet zo Coco chanellif
Ik wilde wel een stoere naam en ineens kwam Kenji hij me op
Ook wel verbasterd naar kens of kensi

Ditch heette al zo vanuit de fokker en toen hij als herplaatser hier kwam is t Ditch gebleven

Kyto zou K-otic Kyto worden
Dat kwam zo in me op toen vriend vroeg of ik nog een leuke naam voor zijn pup wist
Helaas mocht je toen nog geen dubbele namen in België
Dus is t alleen Kyto geworden

Ziva heet Brenda op stamboom
Zag ik me zo niet roepen , dus t werd Ziva
Naar 1 van mn voormalige oppashonden waar ik een hechte band mee had

Moya Kyara was even een uitdaging en de enige naam die ik echt heb moeten zoeken in de namen lijstjes
Wat een rot letter de M
Mojo vond ik leuk , dus werd t Moja
Maar dat vond ik niet mooi staan dus heb ik de j voor een y vervangen
Kyara was de naam van mijn konijntje ooit die een Kyar bleek ( en dat is ook een deel van onze ) kennelnaam )

Pinky is eigenlijk Amaya Brenda
Wolfje is Aiyana Ziva

Beiden is de 2e naam die van mama Ziva ( stamboom dus Brenda
Amaya was eigenlijk Avaya
Maar vriend had t verkeerd doorgegeven dus Amaya
Dat werd in t nest Pinky omdat ze een roze bandje droeg
En dat past beter bij haar

Aiyana bekte eigenlijk toch niet zo lekker
We noemden haar in t nest al Wolfje omdat ze zo mooi kon huilen
Dus t is Wolfje gebleven

Kono heet BemBem Brenda ( jawel Ziva is de mama )
Degene die het enige teefje van dat nest zou nemen had BemBem gekozen
Nu doen we dat normaal nooit , maar goed dit keer wel
Uiteindelijk moest ze met 5 weken die pup niet meer , land verhaal
We hadden al besloten dat ze zou blijven toen ik op een middag met de pups buiten zat , naar dat mooie langstokharige meisje keek en dacht nu een bloemetje achter je oor en je bent zo’n Hawaï meisje
De naam Kono kwam meteen daarna opzetten
En Kono is van Hawaï five-o

Cayita Aiyana ( dochter van Wolfje ) kwam ook zo opzetten
En dat is ook gebleven toen we haar gingen houden
We noemen dr ook wel eens Pietje

Danger Drago kwam ook zo opzetten
Zoon van Wolfje , de reuen hebben als 2e naam die van hun vader Drago
Roepnaam Danger , al ziet hij er niet zo Danger uit maar gewoon super cute , en dat is hij ook echt ( en soms stierlijk vervelend haha )

De katten heetten eerst Simba , Mopke , Polly en Pluche
Dat werden ; Breezer , Jinta , Taiga en Angel
Kitten kwam Dizzy ineens in me op en dat werd dus Dizzy

Helaas leven alleen Breezer en Angel nog
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Eilfy »

Pia heette al zo bij de stichting, hebben we zo gelaten. Ze is Grieks en we vonden de verwijzing naar de Griekse letter Pi ook wel geinig. Idem voor Alfy (alfa), alhoewel hij alles behalve een alfa is

Oryn zijn stamboomnaam was Around Tjopp's Bright Orion. Ik heb dat toen wat veranderd naar het Hebreeuwse Oryn wat weinig wit betekent (en dat had hij met name op z'n kop)

Kenji is een van oorsprong Japanse naam en betekent "second son", toepasselijk omdat hij m'n 2e hond is na de dood van Oryn. Verder staat het "intelligent, strong and vigorous" en in retrospect past ook dat super goed

Djalu is een variatie op Jalu, een van oorsprong Aboriginal naam uit de stammen van Noord Australië. Ik kende uit mijn tijd daar een Jalu en dat was een ontzettend lieve, hardwerkende en wat verlegen jongen. Omdat Djalu z'n kleur mij wat deed denken aan de outback kwam ik überhaupt op Australië / aboriginal uit

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door maart »

Déesse (Ds) was haar stamboom naam

Runar en Piiri zijn door mijn ma gekozen.

Vermits dat een Noorse en Finse naam zijn, wou ik een Zweedse naam voor de volgende. Treskor tegengekomen in een boek, anders geschreven is het een (weliswaar stom :F: ) Zweeds woord.
In elk geval wil ik geen namen die je 30 keer per dag hoort of ziet.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:Engels kan, interessanterig kan maar nooit allebei tegelijk.
Als je echt niets anders dan dat afgezaagde Engels kunt bedenken dan blijft er niets anders over dan blacky of bjoetie. Funny mag ook maar dan op zijn purmerends uitgesproken.
Dan maar volledig on the nose.
De wereld heeft echt genoeg shadows, sunlights en faiths en ook genoeg James'.

Ik vind het zelf veel fijner om ze gewoon een echte naam te geven. Tot de verbeelding spreken doen ze zelf wel. Daar hebben ze geen flitsende aankondiging bij nodig.
Het werkt niet.
:wink: Kan best leuk zijn, ik nodig alleen zelf niet uit tot enige flitsendheid.
Mensen vinden het onbedoeld juist heel bijzonder, vooral een husky die Jaap heet. Daar krijg ik zo veel opmerkingen over. Had hem wat dat betreft beter Sjeddauw kunnen noemen.
In ons nest was het terror Jaap. Toen hij bleef luisterde hij er al naar. Eerst nog Jaap of Jacob, staat ook in z'n boekje. Door zijn naam en die van moeders door elkaar te halen werd het Naap.
Sjaak is van Sjakie en de chocoladefabriek. Weer een afkorting van Jacob en een vernoeming naar mijn overleden hondje Charlie.
Tibbe is van het kinderboek Minoes.
Zus is de zus van Jaap en als kind heb ik ot en Sien stuk gelezen. Dat vinden anderen maar een rare naam :hmmm:
Het nestbroertje van Zus heet Guus.
Vernoemd naar de dierenarts, Guusje, die bij de moeilijke geboorte heeft geassisteerd. Door haar advies niet in te grijpen is hij heel laat, maar blakend van gezondheid geboren :D
Staat wel een beetje gek bij Django en Nikita/Kita.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door lucie »

Lizzy was gevonden en door het asiel Zummer gedoopt, maar dat vond ik niks. Het asiel dacht op dat moment dat ze uit Engeland kwam omdat ze een buitenlandse chip had (bleek Hongaars te zijn maar goed) dus kozen we voor een Engelse naam, tanpis voor Cleva . Lizzy is de, ietwat rebelse, hoofdpersoon uit mijn favoriete boek van Jane Austen. Bekt lekker en past goed bij haar.

Amber was door het asiel Amber gedoopt en past perfect. Het betekent iets als 'geschenk uit de hemel' of 'kostbaar geschenk' en dat was ze ook na de dood van Douscha.

Kailen heette Cajun maar daar kon ik niks mee. Ik zocht iets wat er op leek en kwam uit bij Kailen, dat 'krijger' betekent. Zeer toepasselijk gezien zijn, laat ik zeggen, strijdlustige :mrgreen: karakter.

Maverick is initieel door de fokker zo genoemd en hebben we zo gelaten. Ik kort het wel af naar Maf of Mavi als ik hem roep. Lapzwans snapt ie ook :engel:

Mara heet van huis uit Margot, maar is door haar vorige eigenaar Mala genoemd, wat ik geen leuke naam vind (mal is iets slechts in het Frans). Dus de twee namen samengetrokken tot Mara of Maartje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Crescent »

Doc heette in de opvang Nanny McFee. Ik wilde haar daarom ook twee namen geven en dat werd een uit de hand gelopen grap; Dr. Avery. Loulou heette al Loulou in de opvang en Oscar ook, dus dat is gewoon zo gebleven. Ik heb een hele lijst met mooie namen verzameld over de jaren maar ik gebruik ze eigenlijk niet.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
chaos
Zeer actief
Berichten: 2194
Lid geworden op: 11 apr 2004 10:42
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3
Locatie: Groningen

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door chaos »

Farouche op stamboom, noemen wij Fien ( farouche bekte te niet, dus werd het Fien)
Farouche op stamboom, noemen wij Noortje ( zelf bedacht al jaren in mijn hoofd)
Hunter of troyan pride, noemen wij Hunter, hij had deze naam al.

Onze poezen:
Fee
Bindi
En Freddie ( Mercury)
Namen bedenken, blink ik niet in uit.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna heette al zo en ik vond het wel best. Ik ben ook geen kei in namen verzinnen en hoewel de halve wereld zijn hond Luna noemt vind ik het echt een leuke naam.
Vito heette eerst Diesel, maar een van onze katten heet ook zo, dus dat ging hem niet worden. Ik had de naam Vito al eens voorbij zien komen bij een bullterriërreu en vond het direct passen bij hem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Omega
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 22 jul 2005 11:48
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Terborg

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Omega »

Ik vind namen verzinnen moeilijk, mijn eerste hond als pup gekregen, de toenmalige vriend van mijn moeder kwam met Arko, was wel leuke naam dus die gegeven.
Max en Luna & Balu waren een herplaatsers, ze hadden hun naam al en die heb ik ze laten houden, hoe afgezaagd ze ook zijn.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-Saskia-
Zeer actief
Berichten: 2891
Lid geworden op: 25 aug 2012 20:36
Aantal honden: 0

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanuq betekent ijsbeer en zo zag ie er uit als pupje, simpel.
Omdat geen ziel op aarde meteen snapt wat ik uitspreek gebruik ik nu gewoon steeds zijn bijnaam. Dus nu is het standaard Noedel.
Tippex heette Max in het asiel. Tsja.
Ik had voor hem eerst Picasso in mijn hoofd maar omdat ik van mezelf weet dat ik alles afkort en het me geen geweldig idee leek 'Pik' door het bos te roepen werd het Tippex :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barnsley
Zeer actief
Berichten: 3267
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:29
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Barnsley »

Als pennymeisjes was er op het haflingerforum een haflinger met de naam Ninthe, dat was naast een prachtige naam ook een prachtig dier om te zien! Toen heb ik al gezegd, mijn eerste echte golden meisje gaat Ninthe heten. Haar dochter Silby is ook vernoemd naar een Haflinger, en ook Unique paste in dat rijtje thuis.
Voor Macy was ik weer opzoek naar een leuke, korte, stoere Engelse naam. Vroeger heb ik jaren met cavia's gefokt en had elk nest een eigen letter, zo had ik in het L-nest een Lacey. Ik vind het niet leuk om een dier een naam te geven die er al eens eerder is geweest, dus zo werd het Macy. Ook wel Mees of Kees genoemd ;)
Jailynn heette eerst Jiggy toen we haar kregen, maar dat leek te veel op Niekkie (het koosnaampje voor Unique) mijn moeder wilde de naam Noortje maar dat vond ik niet bij de rest passen. Uiteindelijk kwamen bij Lynn, maar ik kende al iemand met een golden die zo heet, dus na even brainstormen op de Lynn klank kwamen we uit bij Jailynn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Shibby »

Leia kwam van prinses Leia uit star wars.
Shibby heette al zo en komt uit de film 'dude where's my car'. In het Engels is het ook een veel gebruikte uitdrukking voor een enthousiast, cool, feestend type. Dat paste hem perfect.
Malou heette in Roemenië Mimmy. Dat vond ik een vreselijke naam. Eigenlijk heel spontaan kwam Malou in mijn hoofd en die past haar prima. Malou, Lou, Loutje met haar schattige snoetje.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau heette al Beau.

En in mijn volgende hond zocht ik eindeloze energie, altijd vrolijk en een heel erg lief karakter. Dat moest dus een Elmo zijn :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ramiek
Zeer actief
Berichten: 4603
Lid geworden op: 24 jan 2009 16:41
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Ramiek »

Drammer, zo heette onze eerste hond. Op het asiel hadden ze hem zo genoemd en dat paste wel bij hem.
We kregen er een pup bij, geboren bij mijn ouders. De kinderen een naam laten kiezen en dat werd Sven. Paste wel bij hem, onverstoorbaar dat hij was.
Drammer overleed en er kwam een Parson meisje. Na veel puzzelen werd het Rana, kikker in het latijn.
Na Rana kwam Caspar, Caspar het spookje, zo genoemd door de fokker en zo gelaten. Caspar werd van onze zoon Kevin.
Van het eerste nestje van Rana bleef na 6 weken Puck over, zo genoemd omdat ze klein was, onze zoon Mike vroeg of hij dan Puck mocht hebben. We hebben nog even gepuzzeld over haar naam maar Puck bleef Puck.
Toen Rana overleed kwam er een bordermeisje. Toen we zoekende waren voor haar naam kwam het eerste hondje van mijn ouders ter sprake..Spetter. Ons bordermeisje werd dus Spetter. Toen Spetter beviel van een pup, een teefje, besloot ik haar te houden en nu nog een naam. Dat werd Bonnie, Bonnie staat voor mooi én de moeder van de Spetter van mijn ouders heette ook zo. De cirkel is rond.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door HillieS »

Voor Jamie hadden we eerst James bedacht, maar dat vonden we zo volwassenen klinken en al snel vonden we Jamie leuker. Soms noemen we hem wel. James, maar meer als bijnaam.
Bij Yara mochten we haar stamboomnaam bedenken. Moest met een E beginnen. Dat werd Elena. Haar roepnaam werd dus Yara, na even zoeken op een naam die we leuk vonden. De Perzische betekenis is kleine vlinder. Haar moeder heet Vlinder met haar 2de naam.
Dus dat vonden we wel leuk om te vernoemen.
Dus zij heet Elena Yara
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door crutz »

Ronald heeft besloten voor naam nieuwe reu uit Lyka “UKKIE”, het wordt vast een kalf :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ptje
Zeer actief
Berichten: 15796
Lid geworden op: 13 okt 2011 20:42
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2
Locatie: Groenlo

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta hebben mijn zoon en ik samen bedacht, hij was toen gek op.reggeamuziek dus ook.vanwege .de.krullen werd het Rasta.
Ziggy werd via dit.forum bedacht en naar alle namen wilde meneer niet luisteren alleen de naam Ziggy kreeg de volledige enthousiaste goedkeuring en aangezien het ook in het reggeatema paste werd het Ziggy
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Gebruikersavatar
Lunatic
Zeer actief
Berichten: 8931
Lid geworden op: 17 jan 2011 18:53
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Lunatic »

Doran is een naam uit de Griekse Mythologie en betekend gift, cadeau en dat was hij :I: En ik wilde graag een naam die je nooit hoort.

Zinzi is zelf verzonnen en is nu een juwelen naam, ze is een juweeltje dus dat past precies :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gebruikersavatar
ceciel
Zeer actief
Berichten: 2097
Lid geworden op: 13 apr 2006 19:48

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door ceciel »

Voor Styx moesten we het voor het eerst zelf een naam verzinnen. We dachten toen aan Sticks van Rico en Sticks ( van Opgezwolle). Grappig ook om een toekomstige Brindle Rico te noemen, of Kubus.
Maar ja, het mannetje was nogal gereserveerd dus : De Styx (Grieks: Στύξ, letterlijk "Haat of afschuw, vooral tegenover mensen") is de rivier die de bovenwereld of aarde scheidt van de onderwereld of Hades :mrgreen: Heel toepasselijk.
Nu we in het stokjes thema beland zijn overwegen we Taki en/of Palito voor de toekomstige roedeluitbreiding.

Onze vorige honden hadden allemaal al namen, Shira, Bobby, Rocco, Ribera (Riba), Bonita, Sander en Blacky en dat hebben we zo gelaten.
Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Nakisha »

Rhodi was min of meer vernoemd. Op de manege waar ik vroeger paardreed hadden ze een Rodesian Ridgeback genaamd Rodi.
Toen we pupje Rhodi zouden ophalen was er twijfel hoe we hem zouden noemen, er waren allerlei namen gepasseerd, zoals Hector (herder van vroegere buren), maar uiteindelijk was de keus tussen Atos en Rhodi.
Omdat ik Atos een erg zware naam vond voor het schattige bolletje wol dat babyRhodi was, werd het Rhodi. Dat klonk wat ''liever'' vond ik. Maar het grappige is... zijn hele leven hoefde je maar ''Atos'' te fluisteren en hij was onmiddelijk alert! We hebben wel eens gegrapt dat hij zelf liever Atos had geheten... ;)

Branco had zijn naam al toen hij als herplaatser bij ons kwam. Ik vond die naam wel HEEL erg zwaar voor zo'n klein hondje; Branco? Dan dacht ik aan een grote rottweiler of een mastiff ofzo! Ik dacht erover hem Frankie te noemen, maar eerlijkgezegd was het binnen twee dagen VOLLEDIG duidelijk waarom Branco zo heette. Die naam paste bij hem; het was een enorme persoonlijkheid in een klein hondje. Dus hij bleef Branco!

Kyuubi vond ik op Marktplaats in de herplaatsing als 11 weken oud hondje. Zijn eigenaresse had hem Humpfey genoemd, maar daar luisterde hij niet naar, zei ze. Ik had al van te voren besloten dat ik een nieuw hondje Kyuubi wilde noemen, naar de vos met negen staarten uit de serie Naruto. Ik vond dat heel fijn klinken.
Toen we Kyuubi mee naar huis namen bleek die naam hem te passen als een handschoen, hij luisterde er bijna onmiddelijk naar! Soms verstaan mensen het verkeerd en denken ze dat hij 'Cutie' heet, waarop ze meestal meteen roepen ''Ohhh en het IS ook een cutie!'' :P
Mensen die het wel goed verstaan roepen vaak ''Ohhhh, Cuby en de Blizzards!'' Dat laat ik standaard maar zo, je spreekt het hetzelfde uit immers. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Terry
Zeer actief
Berichten: 3799
Lid geworden op: 08 okt 2009 22:14
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1
Locatie: Torrevieja

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Terry »

Onze eerste stabij moest een Friese naam krijgen, wat beter dan hem te vernoemen naar de CvK, in die tijd Wiegel.
De tweede stabij, Lexie, is vernoemd naar the monarch of the glen Lexie.
T-boy en Kira hadden hun naam al toen ze bij ons kwamen en dat is gebleven.
En nu stabij Loesje. Die is van Brinta naar Berber en vervolgens Bert gegaan en bij ons Loesje geworden.
Loesje, het snoesje en ze past zo goed bij haar naam.
Groetjes, Terry
Gebruikersavatar
ceciel
Zeer actief
Berichten: 2097
Lid geworden op: 13 apr 2006 19:48

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door ceciel »

Grappig toch dat mensen zelf iets verstaan of iets van de naam maken, Styx word vaak Stitch of Stig genoemd. Ik vind het allemaal prima en hij doet zijn naam eer aan en doet vooral zijn eigen ding :tongue:
Friesenfransman

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Mijn Fries heet een kaatser uit zkn geboortejaar. De Fransman heet naar zijn opa.
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Budkes »

Marco heette al zo en ach vond het wel een prima naam.
Voor de rest zijn alle namen hier bedacht door mijn jongste zoon.
Perry is inderdaad ook vernoemd naar het vogelbekdier uit Phineas en Ferb.
Rupert is vernoemd naar de beer van Stewie uit Family Guy.
Louitje wilde ik Loetje noemen maar dat vond hij een stomme naam, noem hem dan Louitje, dus dat is het geworden.
En Frank is Frank omdat hij een rood witte Corgi reu wilde en die moest Frank gaan heten. Het werd een rood witte Corgi teef, maar Frank is het gebleven. :mrgreen:
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Kaylee was een hond uit de serie flying doctors en dat vond en vind ik een mooie naam
twinkel haar stamboomnaam zou eigenlijk twinkle star zijn maar die naam is een kennel dus werd dat charming star roepnaam twinkel
smudge heeft in engeland haar naam gekregen omdat ze een veeg wit op de neus heeft
woesjka heeft een russische vader en ik vond een russische klinkende naam wel leuk en deze naam kwam ik tegen op hf
teun heette als pup van 10 weken rexie toen hij in het asiel werd gedumpt. het was liefde op het eerste gezicht en ik vond hem echt een teun, dus rexie werd teun
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”