Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

naam van de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Friesenfransman schreef:Mijn Fries heet een kaatser uit zkn geboortejaar. De Fransman heet naar zijn opa.
Interessant.
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Barkley »

Fred heet John - hij komt uit een beatlesnest. John in mijn Rotterdamse uitspraak word al snel Sjon, en dat wilde ik niet.
We hebben gebrainstormd en alle namen die ik opperde vond vriend stom en toen zei ik "dan noemen we hem wel Fred". Opgelost.
(Tony Spinoni en Spinosaurus Rex vielen af :( )
Gebruikersavatar
joyce83
Zeer actief
Berichten: 1386
Lid geworden op: 08 okt 2010 09:57
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: Vlodrop, Limburg

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door joyce83 »

Bij mijn ouders hebben we een Paddington (Paddy) en Poe gehad. De twee beren :)

Onze eerste hond heette in het nest Joes. Deze hebben wij Do genoemd. Vond Bo ook wel een leuke naam maar die kwam wel erg vaak voor op een gegeven moment. Bij de pupfoto's werd wel vaak gezegd ach kijk wat een Dotje. Dus naam was relatief snel verzonnen.

Daarna kwam Kenzo. Wij wisten pas laat welke pup we zouden krijgen uit het nest. Kenzo vind ik op zich ook een leuke naam maar we hadden Juul al een tijd in ons hoofd. Eigenlijk was Guus ook wel een leuke naam dan bleef je een beetje in de zangers.

Toen kwam Moon (maar dan engels uitgesproken), geen naam wat bij ons past. Vond Daan(tje) ook wel een leuke naam maar toch teveel raakvlakken met mensen. Op een gegeven moment kwam de naam Jitske voorbij (zo heette ook de moeder van Do). Dat vond ik ook wel bij haar passen.

Ik ben meer van de iets minder voorkomende namen (pas toen Juul Juul was geworden kwam ik erachter hoeveel die naam voorkomt). Maar zoals het steeds ging was ik diegene die met namen kwam die mijn man dan weer niet leuk vond maar zelf namen verzinnen ho maar.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum/ Golum was vernoemd naar een monster uit een spelletje (Guildwars). Ik speelde een necromancer die een Golum kon oproepen als hulpje. En ik vond Gollum uit LOTR ook ontzettend schattig. Mika heette al zo en vond ik wel een leuke naam. Rani heette Qu Oraani in haar paspoort maar dat kreeg ik mijn strot niet uit. We hebben er dus maar Rani van gemaakt.
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door thom »

Mijn eerste hond was een herplaatser, haar naam was Pucky, dat is Lucky geworden. Onze tweede hond haalden we uit het asiel, ze noemden hem daar Buddy, dat hebben we zo gehouden was ook een echte Buddy.
Onze derde hond kochten we als pup en we gaven haar de naam Yla (uitspreken als Aila) dat vonden we mooi klinken en paste ook helemaal bij haar. Onze hond nu had de tijdelijke naam Ernie, wij hebben daar Ari van gemaakt, het is ook een echte Aar.
Jaren geleden nog een tijdje een opvanger gehad, haar naam was Kyra, dat hebben we zo gelaten.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
Antonetta
Zeer actief
Berichten: 4912
Lid geworden op: 20 okt 2009 12:06
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mijn toenmalige vriend heeft de naam Bogyi bedacht voor ons eerste hond. Hij is vernoemd naar het olifantje Bo Gyi die in de greppel in de dierentuin in Emmen is gevallen en is overleden.
Gizmo en Coco, is bedacht door de kinderen en ik koos de naam Gipsy, gewoon omdat we het leuke namen voor de honden vonden.
Mowgli is bedacht door mijn dochter, ik had Balou eerst Coco genoemd maar mijn dochter vond Balou leuker omdat Mowgli en Balou beiden in jungelebook voor komen, dus werd het Balou.
Lotus heb ik zelf gekozen, gewoon omdat ik het een mooie naam voor een teefje vind.
En kat Nemo heb ik ook gekozen, ik vond het leuk om een kat naar een vis (film; Finding Nemo) te vernoemen hierbij vind ik het ook gewoon een mooie naam.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Shibby »

Barkley schreef: (Tony Spinoni en Spinosaurus Rex vielen af :( )
Geniaal :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Inge »

Kobe is een favoriete Vlaamse naam. Het is een Belg dus tja
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Tineke »

Abra is vernoemd naar een personage uit een boek en Lucie naar een Beatles nummer. Een reu zou ik Roland noemen, ook naar een personage uit een boek.
Als alles goed loopt komt die halverwege October deze kant op en hebben we dan een Roland rond lopen :cheer:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
sonj@
Zeer actief
Berichten: 8028
Lid geworden op: 24 jul 2012 20:20
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1
Locatie: Amersfoort

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door sonj@ »

Tineke schreef:Abra is vernoemd naar een personage uit een boek en Lucie naar een Beatles nummer. Een reu zou ik Roland noemen, ook naar een personage uit een boek.
Als alles goed loopt komt die halverwege October deze kant op en hebben we dan een Roland rond lopen :cheer:
Wat leuk, wat voor hond wordt het?
_Denise_
Zeer actief
Berichten: 319
Lid geworden op: 12 mei 2015 22:52
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door _Denise_ »

Lotje komt uit het Royaltynest. Alle pups hadden -buiten hun kennelnaam- namen van royalties. Lotje heette Charlotte. Easy.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Floortje »

Rakoes (rakus) betekent gulzig in het Maleis. In het nest was zij een vreetzak.
Haar "werktitel" in het nest was Wiro, dat kwam van Wiro Wok, een all-you-can-eat wokrestaurant :mrgreen: Dat is een extra grappige toevalligheid. Zo blijven we in het Aziatische vreet-thema.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Tineke »

sonj@ schreef:
Tineke schreef:Abra is vernoemd naar een personage uit een boek en Lucie naar een Beatles nummer. Een reu zou ik Roland noemen, ook naar een personage uit een boek.
Als alles goed loopt komt die halverwege October deze kant op en hebben we dan een Roland rond lopen :cheer:
Wat leuk, wat voor hond wordt het?
Een Spanjaard :D, klein wit mixje.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Sigrid & Atka
Vaste gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2019 17:18
Mijn ras(sen): Een husky
Aantal honden: 1

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Sigrid & Atka »

Ik wilde graag een Inuït naam voor Atka, dus ik heb een lijstje gemaakt met Inuït namen die ik mooi vond qua klank en betekenis. Daaruit heb ik de naam gekozen die het beste bij hem paste.
Daarnaast betekend Atka koning en had zijn fokker hem Prince genoemd, dus dat was wel grappig :D
Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Hakkene »

Ik vind het het leukst om een hond een mensennaam te geven. En dan wel eentje die lekker bekt. Dus voor mijn Stafford geen Tyson, Queenie of Danger..... maar gewoon Jet:)
De labrador heet Miep. En de kippen Babs, Dot, Trees en Houdini.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Lothian »

Zorro heette al zo in het asiel.
Dalí is vernoemd naar een kunstenaar.

Afbeelding

Lucca naar een mooi Italiaans stadje.

Afbeelding

Taro naar een nummer dat we allebei geweldig vinden.



En Lothian is trouwens een streek in Schotland :mrgreen:


Afbeelding
Afbeelding
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door natalie »

Ik had ook nog niet geantwoord zie ik. Ik had altijd al een naam in gedachte voor mijn eerste eigen huisdier: Joep. Of dat een konijn, kat of hond zou zijn maakte mij niet uit, maar hij zou Joep gaan heten. Maar toen kende ik mijn vriend nog niet en toen wist niet dat hij een Joep in zijn vriendengroep heeft. Dat was dan misschien toch een beetje vreemd. Jip vond ik het beste alternatief :F:
Mijn vriend had vervolgens bedacht dat de volgende hond David zou heten. Dat vond ik ook een leuke naam, maar ik vond het uiteindelijk niet passen bij deze hond. En dit was wel de hond die we mee naar huis namen :D

Afbeelding

Ik weet eerlijk niet eens hoe we uiteindelijk bij Abel uitgekomen zijn. Ik wilde een simpele naam en ik wilde geen spraakverwarring met Jip of de twee katten die wel al hadden. Dus het liefst een naam met een hele andere klank. En 'Aaaaaaaabel' roept wel lekker. :engel:
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door sirene »

Churandy heet zo omdat ik een altijd blije sportieve hond wilde. Dat is gelukt. Zijn (korte) roepnaam is Ren omdat dat zo mooi bij zijn moeder Spring past en omdat hij van rennen houdt :wink:
Spring heet spring omdat ik dat een vrolijke naam vond. Ze is ook nog eens in de lente geboren dus in het engels klopt het ook.
Qhilla heet zo omdat ik voor dat nest als thema peruaanse geneeskrachtige kruiden en grassen had. Omdat haar moeder Icha ook naar een gras was genoemd (Ichu noemen ze het dorre gras) vanwege haar hele opvallende gelukspluk in de kleur van de ichu.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door blondie »

Nieuwe hond erbij en weer geen naam verzonnen of veranderd.
Voor ze "thuis" kwam had ik al gelezen dat de naam o.a. vreugde en blijdschap betekende.
Toen ze er was merkte je dat ze geen negatieve ervaring had met haar naam.

En Chara past bij haar, al noemen we haar nu al regelmatig (Ts)char(in)a. :wink:
80564M

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door 80564M »

Marion. schreef: 07 sep 2019 09:31 Eerste was Sam, gewoon een leuke naam (in '97 dan). Die is maar 10 maanden geworden, en de tweede heette Sammie's Boy (Boy dus).

Daarna kwam Saar, eigenlijk vernoemd naar de ontzettend lieve Golden van de dierenwinkel in Scheveningen. En als we er dan eindelijk een tweede hond bij zouden hebben, zou die Dientje gaan heten. Zodat we in het bos sardientje konden roepen. Maar op het laatste moment hebben we daarvan afgezien, want puppenkind was gewoon een Miep.

En nu hebben we Sis. Geen SaarMiep meer, maar zus. Pop vond ik ook leuk, maar onder voorwaarde dat Sis niet afgekort werd naar Sissy werd dat door wederhelft goed gekeurd. En nee, Sissy past ook beslist niet. Het is meer een Siske (de Rat), of PrinSis. Naar Pop luistert ze ook trouwens.
En inmiddels dus een Teun erbij :mrgreen:
Die naam zit al sinds 95 ofzo in mijn gedachten. Naast ons met de eerste keer kamperen voor Pieter, stond een gezin met heel veel kinderen. De jongste was een meisje, en een ontzettend leuk ding. Echt zo'n jongens-meisje. Toen al gezegd dat als ik ooit een dochter zou krijgen dat ze Teun zou gaan heten (grapje, want ook toen wist ik al dat ik geen kinderen wilde).
Gebruikersavatar
Patricia.
moderator
Berichten: 2947
Lid geworden op: 28 okt 2015 17:37
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4
Locatie: Borssele

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Patricia. »

Ze hadden alle 3 hun naam al, en de vorige ook.

Ooit komt er een hond die ik zelf een naam geef, En natuurlijk kon ik hun naam veranderen maar ze passen wel bij hun
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Persistence »

Victor en Bella heetten al zo. Vind Bella niet zo origineel en ook niet erg passend bij haar, maar vooruit.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Al onze dames heb ik bedacht, met de letters waarmee ze moesten beginnen dan.
Allemaal in een natuurthema.
Quira is een rode Amerikaanse boom, roodbruin hout voor een roodbruin puppekind.
Bayleigh van bloemenweide in oud-engels.
Cataleya is een orchidee
Daisy spreekt voor zich.

Donner had z'n naam al en luisterde er goed naar, al is het in Nederland wel eens grappig omdat mensen er associaties mee maken naar zo'n vleesrol...

De andere puppies kregen soms maken van de nieuwe baasjes al en soms van ons en dan gewoon wat wij leuk vonden klinken
Gebruikersavatar
Domor
Zeer actief
Berichten: 5348
Lid geworden op: 03 mei 2009 19:48
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1
Locatie: Oudenhoorn

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Domor »

Noa zou in eerste instantie Sophos gaan heten. Mijn moeder vond dat helemaal niets en uiteindelijk ben ik overstag gegaan en heb ik mijn tweede keus gedaan. Sophos had geweldig bij haar gepast, maar nu werd ze al meestal voor reu aangezien, dat had dan nog veel erger geweest. Sophie vind ik qua hondennaam helemaal niets en Sophia heeft te veel lettergrepen. Ik wil er 2.

Ninthe heeft vanaf de dag dat ik haar had Ninthe geheten. Ik blijf het ook een prachitge naam vinden.

Beide dames reageerden op "Dame", ik sluit ook niet uit dat ik ooit nog een teef ga hebben die werkelijk zo heet.

Boris zou in eerste instantie Binky gaan heten, maar daar heb ik mijn veto over uitgesproken (en de rest van de kinderen vond het ook niets). Dus werd het Boris, en later Kleine Boris.
Want Grote Boris kwam met de boerderij mee en was een Rottweiler van 6 jaar. Zijn naam veranderen vonden we niet eerlijk, zeker niet omdat we de naam zelf dus nog wel zouden gebruiken. Op den duur wisten ze zelfs wie Grote en wie Kleine Boris was, zelfs al gebruikten we die benaming nooit om ze aan te spreken. Uiteindelijk is Grote Boris met 9 jaar ingeslapen vanwege een niet-genezend wond onder zijn poot die een tumor bleek te zijn. Hij liep al jaren met maximaal pijnstilling vanwege de artrose (en HD), die daarmee goed onder controle was. Maar de pijn aan zijn wond kwam er doorheen. We gingen de winter in, het was een buiten hond, en het was mooi geweest. De enige andere optie was opereren, al dan niet amputeren en dan 6-8 weken binnen onder 24/7 toezicht met kap. Dat was voor niemand haalbaar, zelfs voor hem niet.
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Crescent »

Nanny werd Berber, Loulou werd Bles en Chianti werd Solas maar ik heb de namen uiteindelijk nooit veranderd. Want je naam neem je mee, als herplaatser.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Crescent »

Lothian schreef: 02 mei 2021 15:37
Taro naar een nummer dat we allebei geweldig vinden.



Ohhh, Alt-J :I: :I: :I:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Floortje »

Hier ook een nieuwe hond erbij en dus een nieuwe naam.
Ysta is de hond van mijn vriend en hij heeft de naam verzonnen.
Het komt van ystävä(ni), dat is Fins voor vriend(in).
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Lothian »

Crescent schreef: 03 mei 2021 00:39 Ohhh, Alt-J :I: :I: :I:
:D Eén van mijn favorieten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Hylos »

Voske is wel te raden :tongue:
Haar kleuren lijken op die van een Vos, zo kwam mijn moeder met Voske (=Fries voor Vosje) en daar kon natuurlijk niemand omheen.. dat moest em worden!
Xavi is van de voetballer Xavi Hernandez.
Een hond van een vriendin heet Messi dus we besloten om samen de lijst van bekende voetballers te bekijken naar nog een leuke naam.
Xavi dus. :D
Lothian schreef: 03 mei 2021 08:34
Crescent schreef: 03 mei 2021 00:39 Ohhh, Alt-J :I: :I: :I:
:D Eén van mijn favorieten.
Dat nummer duizend keer gehoord, maar snap nu pas de naam van Taro. :LOL:
Dat maakt het wel extra leuk! :I:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door kloesje »

Macho is vernoemd naar zijn vader (ook Macho). Mijn ex en ik konden het niet eens worden over de naam, dus is het maar Macho geworden, zo noemde de fokker hem ook :tongue:

Timber is vernoemd naar het nummer Timber van Ge$ha en Pitbull, ik vind het gewoon een erg mooie naam en het past ook bij hem. Hij heeft als pup mijn houten tafel verbouwd, dus hij heeft zijn naam eer aan gedaan :mrgreen:

Bindi is vernoemd naar de dochter van Steve Irwin, een australische naam voor een australisch meisje. Ze word vaker Toetie genoemd, dat is er een beetje in geslopen.

Mijn deeltijd herder heet Benthe, zij is van het B nest, de naam moest met een B beginnen. Ik vond het gewoon een mooie naam :ok: verder geen betekenis. Het moet fijn roepen en dat doet het :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”