Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

naam van de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
[Sandra]
Zeer actief
Berichten: 20005
Lid geworden op: 23 nov 2009 23:35
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik wilde een Italiaanse naam voor mijn hond. Hij is eind augustus geboren, in de achtste maand dus, en Otto betekent 8 in het Italiaans. Als er nog een (poedel)pup bij was gekomen, dan had ik die Mezzo genoemd en had ik twee honden die waren vernoemd naar de film 8 1/2 (Otto e Mezzo) van Fellini. Maar niets van dat alles, en die film is ook al geen bal aan.

De simpele versie is dat ik het gewoon een leuke naam vond, die bovenaan mijn lijstje stond en na een paar dagen dacht ik: Ja, jij bent een echte Otto.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Maya zou eerst Lucy heten. Zodat ik Lucy i,m home! kon roepen :F:
Maar toen haalde ik haar op, zag ik haar koppie en hoe ze hier was en die naam paste er gewoon niet bij.
Dus werd het Maya. Genoemd naar de kinderserie die ik altijd met mijn ma keek. Der biene maya.
Want die sendung mit der maus was niet wat naamsgewijs :LOL:
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door kooi »

BieneMaya schreef: 08 mei 2021 13:37 Maya zou eerst Lucy heten. Zodat ik Lucy i,m home! kon roepen :F:
Maar toen haalde ik haar op, zag ik haar koppie en hoe ze hier was en die naam paste er gewoon niet bij.
Dus werd het Maya. Genoemd naar de kinderserie die ik altijd met mijn ma keek. Der biene maya.
Want die sendung mit der maus was niet wat naamsgewijs :LOL:
Maar hoezo Lucy I'm home?

Ik ken wel Here's Lucy van de Lucy Ball Show en dan is er Edith, I'm home, de kreet van Archie Bunker uit All in the Family. Alles voor jouw tijd overigens. :hmmm: :wink:

Yuna heet zo omdat het uit het Grieks komt en dan gelukkig door strijd of zoiets betekent, maar toch vooral omdat ik als kind een boekje las, dat Juno de trouwe wolfshond, heette.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door BieneMaya »

kooi schreef: 08 mei 2021 14:59
BieneMaya schreef: 08 mei 2021 13:37 Maya zou eerst Lucy heten. Zodat ik Lucy i,m home! kon roepen :F:
Maar toen haalde ik haar op, zag ik haar koppie en hoe ze hier was en die naam paste er gewoon niet bij.
Dus werd het Maya. Genoemd naar de kinderserie die ik altijd met mijn ma keek. Der biene maya.
Want die sendung mit der maus was niet wat naamsgewijs :LOL:
Maar hoezo Lucy I'm home?

Ik ken wel Here's Lucy van de Lucy Ball Show en dan is er Edith, I'm home, de kreet van Archie Bunker uit All in the Family. Alles voor jouw tijd overigens. :hmmm: :wink:
Die kreet komt dus ook uit hun show..

"A catchphrase from the classic 1950s sitcom I Love Lucy, starring real-life husband and wife Lucille Ball and Desi Arnez as Lucy and Ricky Ricardo. In the show, Ricky would call this out to his wife on returning home".

En All in the family keek ik ook trouwens dus niets voor mijn tijd :F:
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Hier bemoeit het hele gezin zich altijd met de naam van iedere nieuwe hond / paard / kat. Dierennamen zijn dus altijd concessies. Toen we jaren geleden op zoek waren naar een paardennaam kwam ik de naam Manipi tegen. Afkomstig van de native Amerikanen en het betekende 'walking wonder'. Nooit mocht ik een dier deze naam geven van de familie. Tot ik bijna een jaar geleden zonder overleg met wie dan ook besloot om opvangertje Spot te houden. Omdat ik toch al zo lekker bezig was kreeg hij gelijk de naam die het nooit haalde.. Manipi!
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Lothian »

Nanna schreef: 08 mei 2021 19:54
Crescent schreef: 03 mei 2021 00:14 Want je naam neem je mee, als herplaatser.
Nou.
Glenn heette in het asiel Max. De link met de zak van Max was meteen gelegd dus dat gingen we echt niet doen. Op het scorebord van afgezaagd scoorde hij me ook te hoog. Op de terugweg met hem in de auto heb ik de naam Glenn verzonnen. Schotse naam voor een Schotse Collie.
Dalí heette Roddy. Nee. Het opvanggezin had er al Rody van gemaakt maar dan denk ik aan een Rodiworst. Ook nee.

Lucca heette op haar paspoort Rachel en bij het gezin waar we haar vandaan haalden Zoey. Dat zijn allebei geen namen die bij mij passen dus kreeg ze een nieuwe.

Taro "heette" Smalle :LOL:

Nieuw leven, nieuwe naam. Ze wennen er in 2 dagen aan en kijken nooit meer terug.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Elvira
Zeer actief
Berichten: 711
Lid geworden op: 04 mei 2002 19:33
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Rucphen
Contacteer:

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Elvira »

Mijn eerste golden moest een naam hebben beginnend met een I. We kregen een lijstje met voorbeelden van de fokster. Geschrapt wat we niets vonden en we kwamen uit op Itosca. Haar dochter, heette Suzie, op stamboom Little Suzie. Als ik met het eten kwam, lag ze altijd te slapen, dus wake up little Suzie. Daarna kregen we een reu uit België, waar de stamboom met een Z moest beginnen in dat jaar. Ik zag reclame voor een paarden show genaamd Zingaro, dus werd het Zingaro. Eerst nog van plan een andere roepnaam te verzinnen, maar het is Zingaro gebleven (Zigeuner in het Italiaans). Vervolgens 2 Engelse reuen. De eerste moest met een Q beginnen, dat werd Quest for gold, dus moesten we nog een roepnaam. Fokker woont op de grens Norfolk/Suffolk en als je Norfolk in rijdt, staat er Norfolk, county of Nelson. Dus hij werd Nelson genoemd. Aangezien Nelson naar een Engelse Zeeheld was genoemd, moest de volgende ook iets in die trant hebben. De stamboom naam moest met "or" erin, omdat de vader Truth or Dare heet, we kozen voor Yin or Yang. Roepnaam werd Monty. Na het lezen van de boeken van outlander, heb ik altijd gezegd, de volgende wordt Jamie, dus loopt hier nu een Jamie rond
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik moet toch eens naar dit topic kijken als ik ooit weer een nieuw huisdier krijg. Ik ben zo niet origineel. Had 3 vrouwtjeshamsters: Maarten, Freek en Bram.
Gebruikersavatar
billy
Zeer actief
Berichten: 12510
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:04
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door billy »

Truus heette Woezel :Q: maar het was gewoon een Truus en Dirk heette Tyson :mrgreen: Nou ja dat was gewoon een Dirk type. :smile2:
Ik heb nooit een heel plan waarom ze zo moeten heten of wat het betekent, het past gewoon bij ze. :pffff:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lin-C
Zeer actief
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 nov 2009 13:09
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Re: naam van de hond

Ongelezen bericht door Lin-C »

Rolo is vernoemd naar het kleine chocolaatje: Hij is klein en chocolade kleur (met caramel :mrgreen: ). Ohja ivm de serie Vikings was het nog wel stoer ook. Novi heeft niet echt een achterliggende gedachte, ik wil altijd iets wat je niet heel veel hoort en het moest ook 'lief' klinken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”