Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Paniek

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Paniek

Ongelezen bericht door maart »

Sterre schreef: 12 apr 2021 12:37
EstherK schreef: 08 mei 2017 20:53 Ik kwam net thuis en trof een chaos aan. De rookmelder piepte omdat de batterij leeg was en Benthor was totaal in paniek. Hij had de deur naar de gang opengemaakt, het kattenluik uit de achterdeur gesloopt en de achterdeur aangevreten. Benthor lag uitgeput en doodsbang in de hal. :( Iarik en Mukkie waren naar boven gegaan maar zij waren niet in paniek. Benthor kon niet meer lopen van ellende. Nu is het afwachten. Hij is niet meer in paniek en loopt al weer een beetje.

Ik heb alle rookmelders weggehaald. Ik heb nog liever brand dan dat ik dit nog een keer meemaak. Arme, arme Benthor. :(

Een oud topic maar ik herinnerde me het nog gelukkig. Hier gaf de rookmelder om de paar tellen een piepje (niet hard) omdat de
schakelaars in de meterkast even uit moesten. En ineens zie ik Luka in een hoek van de kamer zitten trillen als een rietje en smakken. Ik dacht dus dat ze misselijk was maar ineens dacht ik aan dit topic. De schakelaars weer terug gezet. Het piepen stopte en Luka was na een paar tellen weer gewoon. Ik was zo blij dat ik het nog wist want het is een geluidje van niks dus ik had het anders echt niet direct begrepen.
ik had het begin dit jaar ook. De honden zijn 's nachts altijd stil. Ineens echter bléven ze maar blaffen op een nacht. 3 x naar beneden gegaan, naar buiten gegaan, niets... uiteindelijk dan in de zetel gaan liggen. Na 10 minuten *BEEP* :LOL:
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Paniek

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Ik schiet zelf al in een stuip als die dingen afgaan. Kan me indenken hoe het voor honden moet zijn :ugh:
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Paniek

Ongelezen bericht door Sterre »

BieneMaya schreef: 12 apr 2021 13:16 Ik schiet zelf al in een stuip als die dingen afgaan. Kan me indenken hoe het voor honden moet zijn :ugh:
Ja dat is een enorm lawaai. Maar dit zijn kleine piepjes om aan te geven dat de batterij aan het opraken is oid. En dat is echt een minimaal piepje. Daarom had ik de link niet zo gauw gelegd bij het trillen van Luka als ik dit topic niet had onthouden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Paniek

Ongelezen bericht door ranetje »

Sterre schreef: 12 apr 2021 14:40 Ja dat is een enorm lawaai. Maar dit zijn kleine piepjes om aan te geven dat de batterij aan het opraken is oid. En dat is echt een minimaal piepje. Daarom had ik de link niet zo gauw gelegd bij het trillen van Luka als ik dit topic niet had onthouden.
Voor een hond is zo'n klein piepje al een enorm lawaai denk ik.
Ze horen o veel beter dan wij.
Dit verhaal was wel een reden dat ik niet van die melders in huis heb.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Paniek

Ongelezen bericht door BieneMaya »

ranetje schreef: 12 apr 2021 15:00
Sterre schreef: 12 apr 2021 14:40 Ja dat is een enorm lawaai. Maar dit zijn kleine piepjes om aan te geven dat de batterij aan het opraken is oid. En dat is echt een minimaal piepje. Daarom had ik de link niet zo gauw gelegd bij het trillen van Luka als ik dit topic niet had onthouden.
Voor een hond is zo'n klein piepje al een enorm lawaai denk ik.
Ze horen o veel beter dan wij.
Dit verhaal was wel een reden dat ik niet van die melders in huis heb.
Dit eigenlijk. Voor hun zal die piep vergelijkbaar zijn als voor ons wanneer dat ding afgaat.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Paniek

Ongelezen bericht door maart »

Tamara81 schreef: 13 apr 2021 10:44
Gelukkig gaat het wat beter met Benthor.
na bijna 4 jaar mag dat ook wel :F:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”