Willem, wat doe je nu...?!?!?!?! - p.19

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Zamunda
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): .
Lais: RRxCCxAB
Willem: Kretaan
Ravi: windhondkruising
Aantal honden: 3

Willem, wat doe je nu...?!?!?!?! - p.19

#1 Bericht door Zamunda »

Er liggen sinds vanavond ineens weer drie honden op de bank in huize Zamunda... tijdelijk (is de bedoeling). Ik heb ingeschat dat het hier past voor alle partijen en hopelijk zal dat ook zo blijken te zijn.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 27 sep 2016 09:31, 37 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Laissah: never a dull moment :I: -||- Mistertje. Dag lieve jongen :love: -||- Willempie -||- Ravi

Zamunda
Vaste gebruiker

Re: En toen lagen er weer drie op de bank...

#2 Bericht door Zamunda »

Wills is hier om tot rust te komen en vandaaruit verder te habitueren aan het leven van een Nederlandse huishond. Van wat ik gelezen en inmiddels gezien heb heb ik er vertrouwen in dat hij hier verdere stappen kan maken en ik heb er veel zin in om hem te mogen zien ontwikkelen.

Wills vind ik niet zo lekker 'bekken', dus ik had bedacht om het om te bouwen naar Willem (Willy was ik niet zo'n voorstander van :tongue: ). Gek genoeg noemde ik hem tijdens het wandelen een paar keer Jack. Gewoon uit het niets, ik had die naam nog helemaal niet bedacht; maar ik vind hem blijkbaar een Jack. Maar dat vind ik stom, want hij zou al luisteren naar 'Wills' dus wilde ik dat ongeveer zo houden en daarnaast vraag ik me af of het niet gewoon komt door Hanneke's Jack, dat ik daarmee in mijn hoofd zit... Nouja, we zien wel wat het wordt.

Later uitgebreider, maar de introductie is alvast super gegaan, boven verwachting goed. Inmiddels ligt hij naast me op de bank en op moment dat iedereen stilzit en -ligt ligt hij lekker op een rolletje met dichtgevallen oogjes :I: .

Oh, en hij is dus tijdelijk hè. Maar die klojo heeft me wel al ingepakt :hmmm: . Zit ie daar met een gespitst koppie te luisteren naar hoe de katten gevoerd worden en ondertussen gaat dat koppie schuin de ene kant en dan weer schuin de andere kant op :I: ... grrr, ik vinnum nu al veel te leuk :boos: :mep: . Maar dat maakt niet uit, hij gaat toch echt weer weg :pffff: . Denk ik.

Foto's mogen natuurlijk niet ontbreken, dus die zal ik zo even posten (ondanks de zeer slechte kwaliteit).
Afbeelding

Laissah: never a dull moment :I: -||- Mistertje. Dag lieve jongen :love: -||- Willempie -||- Ravi

alinelaila
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Friese stabij
Aantal honden: 1

#3 Bericht door alinelaila »

Tijdelijk, ja ja :tongue: Ik geloof er geen zak van, volgens mij ben je al om.
Gaat ie goed met de katten?

Ben benieuwd naar de foto's!
Sem

nomo
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

#4 Bericht door nomo »

Welkom thuis Jack :cheer:

:engel:
Afbeelding

annemick
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boxer

#5 Bericht door annemick »

Wat leuk, ben ook benieuwd naar de foto's van je "tijdelijke" :mrgreen: aanwinst!
Afbeelding

Frolic
Vaste gebruiker

#6 Bericht door Frolic »

Ohh wat goed van jou. Dat gaat helemaal goed komen met hem. :cheer: :cheer:

Ptje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

#7 Bericht door Ptje »

Klinkt goed Jack, túúrlijk is ie tijdelijk, zolang je hem geen zelfgekozen naam geeft ga jij écht niet voor de bijl, ehm wacht even, Wills=Jack, lekker naast je op de bank ehmmmm :denken: :idea: .
Ja hoor jij blijft zeker weten standvastig :E:
gefeliciteerd met je ehm tijdelijke aanwinst en nu graag foto's alsjeblieeeeffft.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite

Zamunda
Vaste gebruiker

#8 Bericht door Zamunda »

Nadat Lais en Wills uitgebreid hadden kennisgemaakt gingen we wandelen. Wills liet gelijk al zien dat hij steun had aan Lais en daar liepen we dan:
Afbeelding

Na deze wandeling zijn we naar huis gereden en hebben we Mister opgehaald om met hem erbij weer een wandeling te maken. Na de eerste kennismaking zag dat er zo uit:
Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels ligt het vermaledijde mij om zijn kleine pink windende mannetje er zo bij :slaap2: :
Afbeelding
Hij ligt zelfs al te dromen :I: .
Afbeelding

Sanne!!
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labradeitje!

#9 Bericht door Sanne!! »

Don't let go jack.

Hahaha veel plezier met willem
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13

blondie
Vaste gebruiker

#10 Bericht door blondie »

Hoi Jack! Wat een leuk trio heb je nu!

Aniway

#11 Bericht door Aniway »

Leuke foto's :D
Hij voelt zich al aardig thuis zo te zien :D
Laatst gewijzigd door Aniway op 13 dec 2015 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Lemuria

#12 Bericht door Lemuria »

Oh heerlijk! Hij zijn broertje lieten mijn hart ook net een slagje harder gaan. Wat een heerlijk beest :I:

Zamunda
Vaste gebruiker

#13 Bericht door Zamunda »

Dankjulliewel :D .
alinelaila schreef:Tijdelijk, ja ja :tongue: Ik geloof er geen zak van, volgens mij ben je al om.
Gaat ie goed met de katten?
Nee hoor, hij mot echt weer weg :pffff: . Maar dan moet mijn zojuist compleet verweekte ruggengraat wel eerst flink aansterken :schrik: .

Voor zover ik kan zien gaat hij goed met de katten. Ik heb dat natuurlijk ook eerst besproken met het gastgezin, want dat was voor ons wel echt een vereiste. Hij leefde daar al samen met katten en liet hen met rust, dus dat gaf me wel vertrouwen. Toen we thuiskwamen bleef hij ook even rustig staan terwijl een van onze katten hem van achter besnuffelde (iets wat bij de andere honden nooit kon omdat die niet zo rustig bleven staan). Inmiddels is hij door allemaal besnuffeld, ik geloof dat de katten voelen dat hij rustig is, want zo dichtbij hebben ze de honden nog nooit benaderd (tenzij de honden in diepe slaap verzonken zijn) :80: . Ik heb er vertrouwen in dat het goed zal gaan. Mocht het uiteindelijk tóch niet werken met de katten en/of met Mister dan zal Wills hier enkel zijn om de vakantie van zijn vorige gastgezin te overbruggen en kan hij naar hen terug. Ik vind het heel fijn om te weten dat dat kan, maar ik ga ervanuit dat het niet nodig zal zijn en hij hier kan blijven totdat zijn nieuwe baasje zich meldt.

nomo schreef:Welkom thuis Jack :cheer:
:mep:

Ptje schreef:Klinkt goed Jack, túúrlijk is ie tijdelijk, zolang je hem geen zelfgekozen naam geeft ga jij écht niet voor de bijl, ehm wacht even, Wills=Jack, lekker naast je op de bank ehmmmm :denken: :idea: .
Ja hoor jij blijft zeker weten standvastig :E:
gefeliciteerd met je ehm tijdelijke aanwinst en nu graag foto's alsjeblieeeeffft.
Nietes, hij heet nog steeds Wills dus hij blijft niet :pffff: .

Sanne!! schreef:Don't let go jack.

Hahaha veel plezier met willem
Hij doet al flink zijn best ja :blauwoog: .

blondie schreef:Hoi Jack! Wat een leuk trio heb je nu!
Ja, ze kleuren best leuk bij elkaar hè :engel: .

Aniway schreef:Leuke foto's :D
Hij voelt zich al aardig thuis zo te zien :D
Ja, daar sta ik echt van te kijken hoor! Hij is buiten heel schrikkerig en wil ook nog niet aangeraakt worden (wat ik ook niet probeer, maar al denk ie het maar dan deinst ie al helemaal weg), en hier binnen plofte hij zo naast me neer toen ik hem op de bank tilde :80: . Ik had ook het idee dat hij toen wél aangeraakt wilde worden en heb dat heel rustig uitgeprobeerd: hij legde gelijk zijn kop op mijn arm... *smelt* :I: .

Lemuria schreef:Oh heerlijk! Hij zijn broertje lieten mijn hart ook net een slagje harder gaan. Wat een heerlijk beest :I:
Ja, ik had het gelezen. Ik las ook dat jij mogelijk voor Foxy wilde gaan, dus ik ging al een beetje uit van Wills en hoe meer informatie ik kreeg hoe duidelijker het werd dat hij van de twee hier het beste zou passen.
Overigens is Foxy ook vandaag opgehaald, door een ex-forummer en daar gaat hij het hartstikke goed hebben :cheer: . Het enige punt daar is de drukke omgeving dus het is even afwachten hoe hij dat trekt maar verder zal hij prima aan zijn trekken komen.
Afbeelding

Zamunda
Vaste gebruiker

#14 Bericht door Zamunda »

Dit was trouwens het oproepje voor Wills en zijn broer Foxy, hier op het forum: opvang gezocht voor 2 angstige honden

Maarreh, wat vinden jullie? Is het een Jack, of toch meer een Wills/Willem?
Afbeelding

Lemuria

#15 Bericht door Lemuria »

Zamunda schreef:
Lemuria schreef:Oh heerlijk! Hij zijn broertje lieten mijn hart ook net een slagje harder gaan. Wat een heerlijk beest :I:
Ja, ik had het gelezen. Ik las ook dat jij mogelijk voor Foxy wilde gaan, dus ik ging al een beetje uit van Wills en hoe meer informatie ik kreeg hoe duidelijker het werd dat hij van de twee hier het beste zou passen.
Overigens is Foxy ook vandaag opgehaald, door een ex-forummer en daar gaat hij het hartstikke goed hebben :cheer: . Het enige punt daar is de drukke omgeving dus het is even afwachten hoe hij dat trekt maar verder zal hij prima aan zijn trekken komen.
Oh hij is ook geplaatst ja? Had ik nog niet gehoord :) Heb met Ingrid aan de telefoon gehangen en ze zou beslissen wat de beste oplossing was. Kennelijk is de keuze dus op de andere kandidaat gevallen. Nou ja, zolang hij het goed heeft, is het goed toch :E:

Aniway

#16 Bericht door Aniway »

Zamunda schreef:Dit was trouwens het oproepje voor Wills en zijn broer Foxy, hier op het forum: opvang gezocht voor 2 angstige honden

Maarreh, wat vinden jullie? Is het een Jack, of toch meer een Wills/Willem?
Jack past wel bij hem :D

Of een combi: Jillz :D

billy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

#17 Bericht door billy »

Kan allebei :wink: veel geluk met Jack :mrgreen: :ok:
Afbeelding

Zamunda
Vaste gebruiker

#18 Bericht door Zamunda »

Lemuria schreef:
Zamunda schreef:
Oh hij is ook geplaatst ja? Had ik nog niet gehoord :) Heb met Ingrid aan de telefoon gehangen en ze zou beslissen wat de beste oplossing was. Kennelijk is de keuze dus op de andere kandidaat gevallen. Nou ja, zolang hij het goed heeft, is het goed toch :E:
Oh jeetje, je wist nog niet dat Foxy ergens anders naartoe zou gaan :oeps: ?! Dat is dan niet zo leuk als je daar op deze manier achter komt.

Aniway schreef:Of een combi: Jillz :D
:O: :schrik: Nee, dat is echt een meisjesnaam, dat doen we maar niet :Q: .
Afbeelding

Lemuria

#19 Bericht door Lemuria »

Zamunda schreef: Oh jeetje, je wist nog niet dat Foxy ergens anders naartoe zou gaan :oeps: ?! Dat is dan niet zo leuk als je daar op deze manier achter komt.
Nee, dat was nieuwe info voor me ;) Zeker omdat ik als optie nog gewoon open stond, voor zover ík wist.

Aniway

#20 Bericht door Aniway »

Zamunda schreef:

Aniway schreef:Of een combi: Jillz :D
:O: :schrik: Nee, dat is echt een meisjesnaam, dat doen we maar niet :Q: .
Ik twijfelde al een beetje :mrgreen:

Maar Jack is ook een leuke naam :D
Past wel bij hem vind ik.

meriam
Vaste gebruiker
Aantal honden: 4
Contacteer:

#21 Bericht door meriam »

Welkom Jack geniet van je nieuwe huis :E: :mrgreen:

Frolic
Vaste gebruiker

#22 Bericht door Frolic »

Ik moet bij Jack aan een zwarte labrador denken. Zou lekker Willem doen. Of Wilbur. Ach wat maakt het ook uit. Als je hem toch niet houdt :mrgreen:

Gollum
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense schone

#23 Bericht door Gollum »

Ik zat hardop te lachen toen ik jouw verhaal las. Mijn vriend wilde weten waarom en ik zei 'nog zo'n opvanggezin zonder ruggengraat :mrgreen: '

Hij is wel leuk :I:

Zamunda
Vaste gebruiker

#24 Bericht door Zamunda »

Frolic schreef:Ik moet bij Jack aan een zwarte labrador denken. Zou lekker Willem doen. Of Wilbur. Ach wat maakt het ook uit. Als je hem toch niet houdt :mrgreen:
:hmmm:

Gollum schreef:Ik zat hardop te lachen toen ik jouw verhaal las. Mijn vriend wilde weten waarom en ik zei 'nog zo'n opvanggezin zonder ruggengraat :mrgreen: '

Hij is wel leuk :I:
Hahaha :LOL: . Ik heb nog hoop hoor :pffff: .
Afbeelding

hakunamatata
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

#25 Bericht door hakunamatata »

Hij kleurt ook zo mooi bij de andere twee! :I:

Klinkt goed hoor. Fijn dat hij nu opvang heeft en zich aan je twee kanjers op kan trekken. En daarbij dat het zo goed gaat met de katten tot zover, dat zal een verademing voor je zijn. Als ik het zo lees weet je allang dat hij blijft als het zo goed blijft gaan :P
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding

lucie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

#26 Bericht door lucie »

wat een leukerd :I: absoluut een Jack!
Afbeelding

Ingrid48
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

#27 Bericht door Ingrid48 »

Lemuria schreef:
Zamunda schreef: Oh jeetje, je wist nog niet dat Foxy ergens anders naartoe zou gaan :oeps: ?! Dat is dan niet zo leuk als je daar op deze manier achter komt.
Nee, dat was nieuwe info voor me ;) Zeker omdat ik als optie nog gewoon open stond, voor zover ík wist.
nou, volgens mij was het al snel duidelijk dat Foxy te lang alleen zou moeten zijn en je ook maar tijdelijk tot februari kon opvangen. We zijn toen in mijn beleving allebei tot de conclusie gekomen dat dit geen optie voor Foxy was. Maar blijkbaar heb ik het verkeerd begrepen, sorry.. :roos: .
Afbeelding

Zoveel dieren zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

Lemuria

#28 Bericht door Lemuria »

Ingrid48 schreef:nou, volgens mij was het al snel duidelijk dat Foxy te lang alleen zou moeten zijn en je ook maar tijdelijk tot februari kon opvangen. We zijn toen in mijn beleving allebei tot de conclusie gekomen dat dit geen optie voor Foxy was. Maar blijkbaar heb ik het verkeerd begrepen, sorry.. :roos: .
Je zou bellen met het andere opvanggezin en daarna beslissen wat het beste was, aangezien je nog van alles met hen moest doorspreken. Toen heb ik nog aangeboden dat, als zij het niet zouden worden om 1 of andere reden en de honden op de schopstoel zaten, Foxy sowieso hierheen mocht komen, al was het maar voor de duur van de vakantie van het huidige (nu vorige) opvanggezin. Dus nee, dat het 100% géén optie was, kwam niet uit dat gesprek :)
Maar fijn dat het opgelost is toch, da's het belangrijkste :ok:

samantha!
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

#29 Bericht door samantha! »

Oh die is leuk :I: gefeliciteerd :cheer:
Enne natuurlijk heet hij Jack :pffff: weet je wel niet hoe cool die naam is :cool2:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012

Yara
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herders

#30 Bericht door Yara »

Hij ziet er lief uit. En drie is een prima aantal toch? :D
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”