Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

als je het niet erg vindt dat je hond vecht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

als je het niet erg vindt dat je hond vecht

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Ik kwam gisteren de JR tegen , die Bauke steeds uitdaagt om te gaan vechten
en Bauke , als een reu betaamt, doet dat ook, maar meer als correctie
( reactie òp het uitdagen: ..want wie er begint moet het maar voelen, niet waar?)

Maar de JR loopt altijd met een vrouw en we herkennen elkaar , dus ontwijken we elkaar.
Maar , zeker door de Paasdagen, liep haar man met deze Jr.

En omdat ik hem niet kende, gelijk dus weer vechten.
waardoor zijn hond met zijn kop tegen een boom kwam. En toen ik ze uit elkaar haalde heb ik dat ook gezegd tegen hem.

Waarop hij onverschillig en totaal niets doende , antwoordde:

"ach, zijn schedel zal wel hard zijn, en dat komt er van , van dat vele vechten"
( waardoor ik dus nu weet waaróm dit nooit gecorrigeerd is bij deze hond)

Mijn vraag aan jullie was, ( als het niet wéér geruineerd wordt)

doen jullie mannen dat ook ?

Dat .."het is toch mijn eigen hond niet, dus laat maar" - houding aan te nemen?
Als jouw hond iets doet wat niet door de beugel kan?
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: als je het niet erg vindt dat je hond vecht

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Pak-de-bal schreef:Ik kwam gisteren de JR tegen , die Bauke steeds uitdaagt om te gaan vechten
en Bauke , als een reu betaamt, doet dat ook, maar meer als correctie
( reactie òp het uitdagen: ..want wie er begint moet het maar voelen, niet waar?)

Maar de JR loopt altijd met een vrouw en we herkennen elkaar , dus ontwijken we elkaar.
Maar , zeker door de Paasdagen, liep haar man met deze Jr.

En omdat ik hem niet kende, gelijk dus weer vechten.
waardoor zijn hond met zijn kop tegen een boom kwam. En toen ik ze uit elkaar haalde heb ik dat ook gezegd tegen hem.

Waarop hij onverschillig antwoordde:

"ach, zijn schedel zal wel hard zijn, en dat komt er van , van dat vele vechten"
( waardoor ik dus nu weet waaróm dit nooit gecorrigeerd is bij deze hond)

Mijn vraag aan jullie was, ( als het niet wéér geruineerd wordt)

doen jullie mannen dat ook ?

Dat .."het is toch mijn eigen hond niet, dus laat maar" - houding aan te nemen?
Als jouw hond iets doet wat niet door de beugel kan?
even gekopieerd hoor voor je weer de boel veranderd en het weer nergens over gaat
en mensen eff tot tien tellen voor je post
Afbeelding
Addy

Re: als je het niet erg vindt dat je hond vecht

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:Ik kwam gisteren de JR tegen , die Bauke steeds uitdaagt om te gaan vechten
en Bauke , als een reu betaamt, doet dat ook, maar meer als correctie
( reactie òp het uitdagen: ..want wie er begint moet het maar voelen, niet waar?)

Maar de JR loopt altijd met een vrouw en we herkennen elkaar , dus ontwijken we elkaar.
Maar , zeker door de Paasdagen, liep haar man met deze Jr.

En omdat ik hem niet kende, gelijk dus weer vechten.
waardoor zijn hond met zijn kop tegen een boom kwam. En toen ik ze uit elkaar haalde heb ik dat ook gezegd tegen hem.

Waarop hij onverschillig en totaal niets doende , antwoordde:

"ach, zijn schedel zal wel hard zijn, en dat komt er van , van dat vele vechten"
( waardoor ik dus nu weet waaróm dit nooit gecorrigeerd is bij deze hond)

Mijn vraag aan jullie was, ( als het niet wéér geruineerd wordt)

doen jullie mannen dat ook ?

Dat .."het is toch mijn eigen hond niet, dus laat maar" - houding aan te nemen?
Als jouw hond iets doet wat niet door de beugel kan?
Hadden jullie dan alletwee de honden niet aan de riem ?
En nee, daar waar we verantwoordelijkheid moeten nemen nemen we dat, ook als het onze hond niet zou zijn :wink:
Addy

Re: als je het niet erg vindt dat je hond vecht

Ongelezen bericht door Addy »

basil schreef:wat een nare reaktie. de eerste reakties op pak de bal waren toch ook flauw? oke, er kwam dan later toch nog een normale reaktie, maar blijkbaar was het toch even nodig om eerst een sneer te geven. kinderachtig. de vraag was namelijk wel duidelijk. of de ene partner anders reageert als de andere.
Heb ik dan de vraag verkeerd begrepen, ik dacht dat het erom ging als je dus niet met je eigen hond liep :denken:
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: als je het niet erg vindt dat je hond vecht

Ongelezen bericht door twinkeltje »

basil schreef:
twinkeltje schreef:
Pak-de-bal schreef:Ik kwam gisteren de JR tegen , die Bauke steeds uitdaagt om te gaan vechten
en Bauke , als een reu betaamt, doet dat ook, maar meer als correctie
( reactie òp het uitdagen: ..want wie er begint moet het maar voelen, niet waar?)

Maar de JR loopt altijd met een vrouw en we herkennen elkaar , dus ontwijken we elkaar.
Maar , zeker door de Paasdagen, liep haar man met deze Jr.

En omdat ik hem niet kende, gelijk dus weer vechten.
waardoor zijn hond met zijn kop tegen een boom kwam. En toen ik ze uit elkaar haalde heb ik dat ook gezegd tegen hem.

Waarop hij onverschillig antwoordde:

"ach, zijn schedel zal wel hard zijn, en dat komt er van , van dat vele vechten"
( waardoor ik dus nu weet waaróm dit nooit gecorrigeerd is bij deze hond)

Mijn vraag aan jullie was, ( als het niet wéér geruineerd wordt)

doen jullie mannen dat ook ?

Dat .."het is toch mijn eigen hond niet, dus laat maar" - houding aan te nemen?
Als jouw hond iets doet wat niet door de beugel kan?
even gekopieerd hoor voor je weer de boel veranderd en het weer nergens over gaat
en mensen eff tot tien tellen voor je post
wat een nare reaktie. de eerste reakties op pak de bal waren toch ook flauw? oke, er kwam dan later toch nog een normale reaktie, maar blijkbaar was het toch even nodig om eerst een sneer te geven. kinderachtig. de vraag was namelijk wel duidelijk. of de ene partner anders reageert als de andere.
het is anders niet naar bedoeld hoor maar gewoon voor mensen weer gaan hakken eerst na denken je kan ook alles zwart opnemen
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@ri@nne
Zeer actief
Berichten: 7219
Lid geworden op: 23 apr 2002 05:48
Locatie: Nijmegen

Re: als je het niet erg vindt dat je hond vecht

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Pak-de-bal schreef:Ik kwam gisteren de JR tegen , die Bauke steeds uitdaagt om te gaan vechten
en Bauke , als een reu betaamt, doet dat ook, maar meer als correctie
( reactie òp het uitdagen: ..want wie er begint moet het maar voelen, niet waar?)

Maar de JR loopt altijd met een vrouw en we herkennen elkaar , dus ontwijken we elkaar.
Maar , zeker door de Paasdagen, liep haar man met deze Jr.

En omdat ik hem niet kende, gelijk dus weer vechten.
waardoor zijn hond met zijn kop tegen een boom kwam. En toen ik ze uit elkaar haalde heb ik dat ook gezegd tegen hem.

Waarop hij onverschillig en totaal niets doende , antwoordde:

"ach, zijn schedel zal wel hard zijn, en dat komt er van , van dat vele vechten"( waardoor ik dus nu weet waaróm dit nooit gecorrigeerd is bij deze hond)

Mijn vraag aan jullie was, ( als het niet wéér geruineerd wordt)

doen jullie mannen dat ook ?

Dat .."het is toch mijn eigen hond niet, dus laat maar" - houding aan te nemen?
Als jouw hond iets doet wat niet door de beugel kan?
Opmerkig 1 is een opmerking die ik zelf nog wel zou kunnen maken.
Het is aan jou hoe serieus je dat neemt.
Je 2de vraag begrijp ik niet in deze context.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn man en ik doen er alles aan om te voorkomen dat er gevochten wordt. dus zeker niet van die rare opmerkingen zoals die man.

ik vind dat als mensen weten dat hun honden heftig kunnen reageren (in dit verhaal gaat dat dus om bauke én de JR) in de gaten moeten houden dat er niks gebeurt.

de meneer moet zorgen dat zijn JR geen overlast veroorzaakt en jij die weet dat de JR en bauke elkaar niet moeten moet meteen alarmbellen krijgen als de JR niet met degene loopt waarmee je de ontwijkafspraak hebt en rechtsomkeert maken of een waarschuwing geven en uitleggen waarom je dat vraagt.

in deze naar mijn mening zijn zowel jij als de JR baas schuld al vind ik de opmerking van de JR baas een beetje raar daar bovenop.
Afbeelding
Addy

Re: als je het niet erg vindt dat je hond vecht

Ongelezen bericht door Addy »

twinkeltje schreef:het is anders niet naar bedoeld hoor maar gewoon voor mensen weer gaan hakken eerst na denken je kan ook alles zwart opnemen
Maar je moet toch eerlijk toegeven Twink dat het wel een beetje komisch is dat Baukje een andere hond met zijn kop tegen een boom dendert, een beetje humor mag toch nog wel :19:
brandy

Ongelezen bericht door brandy »

juist als ik met een hond van een ander zou lopen zou ik nog meer opletten en nog meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben...
Gebruikersavatar
Kit
Erelid
Berichten: 16645
Lid geworden op: 20 jul 2005 19:05
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2
Locatie: Meppel

Ongelezen bericht door Kit »

nu maar ff een serieuze reactie dan


mijn vriend is misschien nog vorzichtiger als ik, omdat hij minder met ze loopt, weet ie vaak niet zo goed een situatie in te schatten en neemt dan liever het zekere voor het onzekere want wat heb je aan gelazer? helemaal niets dus onze honden krijgen de kans gewoon niet om ruzie te maken
Gebruikersavatar
M@ri@nne
Zeer actief
Berichten: 7219
Lid geworden op: 23 apr 2002 05:48
Locatie: Nijmegen

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Voor de duidelijkheid ik keur hier geen vechtpartijen goed ofzo. :neenee:
Maar die opmerking over die schedel schaar ik onder dezelfde noemer als dat ik altijd zei dat Tosca haar kop zwaar was van dommigheid, etc.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rataplan
Zeer actief
Berichten: 7652
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:49
Mijn ras(sen): asielhonden!
Locatie: roze wolk

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nee, wij hebben dezelfde regels wat betreft de honden. Vechten mogen ze van ons allebei niet.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
flamme
Zeer actief
Berichten: 15273
Lid geworden op: 06 jul 2007 19:45
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

ik weet niet of ik 'm helemaal goed begrijp :denken:

Je vraag is dus dat als Wilfred (in mijn geval dan) met onze honden wandelen hij dit goed keurt? nee natuurlijk niet. mijn honden zijn namelijk ook zijn honden dus houden we er dezelfde regels op na. omdat m.n. Escan nog wel een de eteer uit wil hangen gaat hij standaard vast als we andere honden tegenkomen.

Gebeurd het dat we het te laat hebben gezien en het dus door de andere hond escaleert dan vinden we dit beide vervelend maar minder erg dan wanneer Escan begint. is dat ongeveer wat je bedoed marjolein??
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: als je het niet erg vindt dat je hond vecht

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Addy schreef:
twinkeltje schreef:het is anders niet naar bedoeld hoor maar gewoon voor mensen weer gaan hakken eerst na denken je kan ook alles zwart opnemen
Maar je moet toch eerlijk toegeven Twink dat het wel een beetje komisch is dat Baukje een andere hond met zijn kop tegen een boom dendert, een beetje humor mag toch nog wel :19:
van mij wel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pepie
Zeer actief
Berichten: 17196
Lid geworden op: 18 dec 2006 17:48
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0
Locatie: rotterdam

Ongelezen bericht door Pepie »

Die opmerking van die schedel,zoiets zou ik ook eruit kunnen flappen :wink: Ik probeer ten alle tijden dit soort conflicten te ontlopen,domweg omdat ik bevries als dat gebeurd :N:
Afbeelding
Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Als er gevochten zou worden zou mijn vriend zijn verantwoordelijkheid wel nemen maar zover komt het eigenlijk nooit. Mijn reu laat op een andere manier wel merken dat hij niet van dat uitdagen gediend is. Ik heb daar een mooi voorbeeldje van. JR-kruising met praatjes die Reina opdringerig aan het lastigvallen was. Door Rock zijn houding droop de praatjesmaker af, niks geknok :19:

Afbeelding

Als Bauke ingaat op het uitdagen, klopt er ook iets niet helemaal of heb ik het verkeerd begrepen :denken:
Laatst gewijzigd door alm@ op 25 mar 2008 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind het heel normaal dat bauke op de uitdaging ingaat. bauke is namelijk ook gewoon een hond.

maar als baas moet je zorgen dat het niet kan gebeuren. dus wie er ook begint marjolein moet ook zorgen dat bauke er niet op in kan gaan door hem terug te roepen als ze ziet dat de JR uit aan het dagen is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pepie
Zeer actief
Berichten: 17196
Lid geworden op: 18 dec 2006 17:48
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0
Locatie: rotterdam

Ongelezen bericht door Pepie »

brandy schreef:juist als ik met een hond van een ander zou lopen zou ik nog meer opletten en nog meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben...
Ik dacht dat de hond van die man was? :19:
Afbeelding
brandy

Ongelezen bericht door brandy »

Pepie schreef:
brandy schreef:juist als ik met een hond van een ander zou lopen zou ik nog meer opletten en nog meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben...
Ik dacht dat de hond van die man was? :19:
ik bedoelde het ook anders..
dat als ik samen zou wonen met iemand die al honden had en dus niet van mij waren en ik zou ermee wandelen, ik dus nog meer op zou letten..
snap je? :wink:
Gebruikersavatar
Pepie
Zeer actief
Berichten: 17196
Lid geworden op: 18 dec 2006 17:48
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0
Locatie: rotterdam

Ongelezen bericht door Pepie »

brandy schreef:
Pepie schreef:
brandy schreef:juist als ik met een hond van een ander zou lopen zou ik nog meer opletten en nog meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben...
Ik dacht dat de hond van die man was? :19:
ik bedoelde het ook anders..
dat als ik samen zou wonen met iemand die al honden had en dus niet van mij waren en ik zou ermee wandelen, ik dus nog meer op zou letten..
snap je? :wink:
Ikke wel. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
pooh
Zeer actief
Berichten: 10528
Lid geworden op: 25 jun 2004 16:11
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Locatie: Maastricht

Ongelezen bericht door pooh »

Ja mijn man en ik reageren verschillend. Ik probeer knokpartijen altijd te voorkomen, mijn man ook, maar die ziet het gewoon niet altijd even goed aankomen. Hij doet zijn best hoor, maar hij heeft gewoon wat meer moeite om vreemde honden te 'lezen'.

Gelukkig is Ameno geen vechterstypje, dus het is in onze situatie eigenlijk geen probleem dat wij zelf in verschillende mate oplettend zijn.
:pop:
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik snap de vraag niet helemaal geloof ik. :denken:

Hier is de enige man die met mijn honden loopt mijn vader. Als ik langer moet werken dan normaal laat hij de honden voor me uit. Maar wel onder de voorwaarde dat ze aangelijnd blijven, want mijn vader ziet minder snel "gevaar" als ikzelf. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gos
Zeer actief
Berichten: 8486
Lid geworden op: 18 aug 2006 14:56

Ongelezen bericht door Gos »

Mijn man zorgt er wel voor dat geen enkele van onze honden zou kunnen vechten met een vreemde hond. Laika is altijd vast bij vreemde honden en bij Max en Noeska kun je duidelijk van te voren zien hoe ze reageren op de andere hond, dus mochten ze onvriendelijk reageren, dan geeft hij ze geen kans (en de vreemde hond eigenlijk ook niet). Bij Noeska gebeurt het hoogst zelden dat ze een andere hond niet moet, trouwens.

Als er wel een gevecht zou zijn en de andere hond stoot zich dan ergens hard aan, dan is dat pech, wat kun je daar dan aan doen? :19: Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je met dat deel van je vraag bedoelt.
gotcha
Zeer actief
Berichten: 1165
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:06
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1
Locatie: belgie

Ongelezen bericht door gotcha »

Als je weet dat je de jr moet mijden,waarom hebben ze dan uiteindelijk contact gekregen. :roll:

Nu komt het over dat de andere partner zijn reactie nogal grof was.
Het gegeven zal wel bekend geweest zijn bij de partners onderling.
Partners praten echt wel met mekaar over andere honden :mrgreen:

Je vraag:bij ons denken we op gelijke lijn.Gevechten vermijden. :ok:

Mijn man heeft zelfs voorgehad dat hij een andere van ons Gotcha heeft getrokken en de agressieve hond terug aan het baasje wou geven.Dat het baasje vechtensklaar stond.En zijn partner zelfs zei dat zij de hond wel vast zou houden en ja vecht gij maar. :N:

Dus deze waren ook gelijkgestemd,de manier waarop is dan wel verontrustend :mrgreen:

@twinkeltje

Ook al is het niet zo bedoeld,waarom wordt er zo'n reactie weer gegeven op een topicstarter.Ik zie ook dat je sitemoderator bent,dan hoef je toch niet te beginnen.
Gebruikersavatar
Silmariën
Zeer actief
Berichten: 501
Lid geworden op: 16 feb 2008 12:24
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
Aantal honden: 1
Locatie: SWF

Ongelezen bericht door Silmariën »

YoYo is van ons allebei, dus daar gaan we ook beide hetzelfde mee om. Paljas is eigenlijk van mijn vriend, en toen we gingen samenwonen, deed ik juist extra voorzichtig met Paljas. Ik durfde haar niet eens los te laten lopen, uit angst dat ze wegliep of dat er problemen zouden komen met een andere hond. Want op het moment dat ik met Paljas loop, is het ook mijn verantwoordelijkheid.

Ik moet zeggen dat ik de vraag ook niet helemaal begrijp, maar die opmerking van die schedel, zeg ik ook wel eens. Wanneer onze honden aan het spelen zijn, stoot YoYo ook wel eens zijn hoofdje aan de tafel. Tsja, dat kan gebeuren.

Alleen dit snap ik niet helemaal:
En omdat ik hem niet kende, gelijk dus weer vechten.
Je kende de JR toch wel? :denken: Dat deze meneer niet jouw hond probeerde te ontwijken, hoeft toch niet te betekenen dat jij dat ook niet hoeft te doen? Je had ook gewoon een andere kant op kunnen lopen. Daar heeft het feit dat er iemand anders met de hond liep toch niets mee te maken. Tenzij de honden los liepen natuurlijk, maar dan had je Bauke ook bij je kunnen roepen en alsnog aanlijnen.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik begrijp uit het verhaal dat je die JR niet herkende omdat er nu iemand anders mee liep die er anders nooit mee loopt?

Kennelijk vindt de mijnheer/baas dat die JR maar eens moet voelen of zo, terwijl mevrouw liever de confrontatie vermijdt. :denken:

Het lijkt me lastig als je niet op een lijn zit als gezamelijke bazen van een hond.
Hier gaan de ideeën over hondengedrag redelijk gelijk op gelukkig.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: als je het niet erg vindt dat je hond vecht

Ongelezen bericht door crutz »

Pak-de-bal schreef:Ik kwam gisteren de JR tegen , die Bauke steeds uitdaagt om te gaan vechten
en Bauke , als een reu betaamt, doet dat ook, maar meer als correctie
( reactie òp het uitdagen: ..want wie er begint moet het maar voelen, niet waar?)
waarom krijgt Bauke überhaupt de kans om te vechten... :denken:
Maar de JR loopt altijd met een vrouw en we herkennen elkaar , dus ontwijken we elkaar.
Maar , zeker door de Paasdagen, liep haar man met deze Jr.
iemand die niet goed oplet kan jij door wel goed op te letten ontwijken...dus de confrontatie was niet nodig geweest...
wat ik doe als ik mensen niet kan ontwijken of laat zie is mn hond bij me roepen en laten zitten zodat ze rustig kunnen passeren, als ze zien dat jij dat doet lopen de meeste wel ruim langs je, die die dat niet doen, jammer, maar dan moet ik mn hond maar nog ff toespreken zodat die in elkgeval blijft zitten en de uitdagende hond gewoon kan passeren zonder dat er wat voor valt (neem dan ff aan dat de uitdagende hond niet uitvalt...en als hij wel zou uitvallen dat hij in dat geval dan aan de lijn zit)
En omdat ik hem niet kende, gelijk dus weer vechten.
waardoor zijn hond met zijn kop tegen een boom kwam. En toen ik ze uit elkaar haalde heb ik dat ook gezegd tegen hem.
denk dat het hondje meer schade van Bauke had kunnen hebben dan van een boom, idd zijn de koppies hard zat....een beuk tegen een boom geeft hooguit koppijn, gaatjes van hondentanden kan vervelender zijn...
Waarop hij onverschillig en totaal niets doende , antwoordde:

"ach, zijn schedel zal wel hard zijn, en dat komt er van , van dat vele vechten"
( waardoor ik dus nu weet waaróm dit nooit gecorrigeerd is bij deze hond)
waarom maak je hier uit op dat hij nog nooit daarvoor gecorrigeerd is...
en dit nooit gecorrigeerd, de JR begon niet met vechten, die had gewoon een grote bek....en idd wordt dat helaas niet vaak gecorrigeerd...maar dat is geen reden voor een andere hond om er op te klappen...
Mijn vraag aan jullie was, ( als het niet wéér geruineerd wordt)

doen jullie mannen dat ook ?

Dat .."het is toch mijn eigen hond niet, dus laat maar" - houding aan te nemen?
Als jouw hond iets doet wat niet door de beugel kan?
vriendlief laat ze hier niet uit, dus geen idee wat die doet...het zijn nl mijn honden, ze waren er al voor hem en het is mijn hobby, ja hij vindt het leuk om met ze te knuffelen en loopt best wel eens een rondje mee (of neemt een van de honden mee naast de fiets), maar uitlaten alleen, nee dat doet hij niet...
zou hij dat wel doen dan neemt hij gewoon zijn verantwoordelijkheid...alleen omdat hij die verantwoordelijkheid liever niet heeft (hij heeft er tenslotte niet voor gekozen) laat hij ze niet uit...
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: als je het niet erg vindt dat je hond vecht

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:Ik kwam gisteren de JR tegen , die Bauke steeds uitdaagt om te gaan vechten
en Bauke , als een reu betaamt, doet dat ook, maar meer als correctie
( reactie òp het uitdagen: ..want wie er begint moet het maar voelen, niet waar?)

Maar de JR loopt altijd met een vrouw en we herkennen elkaar , dus ontwijken we elkaar.
Maar , zeker door de Paasdagen, liep haar man met deze Jr.

En omdat ik hem niet kende, gelijk dus weer vechten.
waardoor zijn hond met zijn kop tegen een boom kwam. En toen ik ze uit elkaar haalde heb ik dat ook gezegd tegen hem.

Waarop hij onverschillig en totaal niets doende , antwoordde:

"ach, zijn schedel zal wel hard zijn, en dat komt er van , van dat vele vechten"
( waardoor ik dus nu weet waaróm dit nooit gecorrigeerd is bij deze hond)

Mijn vraag aan jullie was, ( als het niet wéér geruineerd wordt)

doen jullie mannen dat ook ?

Dat .."het is toch mijn eigen hond niet, dus laat maar" - houding aan te nemen?
Als jouw hond iets doet wat niet door de beugel kan?
't verhaal is toch inene heel anders dan vanochtend :denken: maar ontopic; nee natuurlijk niet... hij loopt met mijn honden als hij er niet is en andersom... en hanteren allebei dezelfde regels...

Overigens hier zijn ze ook weleens met de kop tegen een boom gelopen.... da's dom van ze... kan er niet wakker van liggen :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tiny
Zeer actief
Berichten: 21084
Lid geworden op: 26 jun 2005 19:03
Aantal honden: 0
Locatie: Den Haag

Ongelezen bericht door Tiny »

Nog een keer dan :wink: Wij hebben lopen beide met de honden, en omdat ik iets vaker loop (her)ken ik er veel uit de buurt. Hans laat onze honden nooit contact maken met vreemde honden omdat Beau gewoonweg niet met andere honden kan, en toen dat nog nog wel ging deed hij dat ook niet omdat hij niet wist hoe de andere hond reageerde. Hier is Beau ook wel eens tegen een boom of lantarenpaal aangelopen als hij aan de overkant een hond zag die hij wel eens te grazen wilde nemen, moet hij maar opletten waar hij loopt :19:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Flip
Zeer actief
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 feb 2006 09:55

Ongelezen bericht door Flip »

Rick en ik hebben samen gekozen voor Flip dus we nemen ook allebei verantwoordelijkheid voor hem.

Er zijn in de buurt een aantal honden die ik ken en hun baasjes ook waar Flip goed mee overweg kan.
Daar mag hij dus naar toe om wat te spelen.

Andere honden zijn "verboden terrein" in die zin dat Flip ze afsnauwt en daar wordt dus ook aangelijnd rustig langs gelopen.
Groetjes Marjolijn en Flip
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”