Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
rubyred
Zeer actief
Berichten: 1610
Lid geworden op: 15 jun 2010 22:39
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door rubyred »

Wij wonen aan water en elke winter was dat veel werk om de honden van het ijs te houden.
Vooral als het net bevroren is en ze er makkelijk doorheen zakken. We hebben een electrische fence laten zetten die we alleen s' winters gebruiken en nu komen ze s' winters niet meer in de buurt van het water. De hond van vrienden is verdronken toen hij door het ijs zakte, hij had maar 3 poten en kon waarschijnlijk daardoor niet eruit klimmen. De bouvier van vrienden is afgelopen winter door het ijs gezakt op het meer waaraan ze wonen. Dochter en moeder hebben hem geprobeert te redden, uiteindelijk heeft de brandweer hond en moeder uit het water gehaald. Moeder was zwaar onderkoeld. Dus als ik wandel in een gebied met ijs waarvan ik weet dat het niet te vertrouwen is dan blijven mijn honden aan de lijn.
Gebruikersavatar
Lisantjuh
Vaste gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 aug 2010 13:26
Mijn ras(sen): jackrussel/dwergpincer
Contacteer:

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Lisantjuh »

Ik moet er niet aan denken dat James door het ijs zakt!! :eek:
gelukkig hebben we geen water in de buurt dus ongelukken kunnen niet zo snel gebeuren!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scheepie
Actief
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 aug 2010 19:05
Mijn ras(sen): Grote poedel
Aantal honden: 1

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Scheepie »

Ik heb per ongeluk afgelopen winter de bal van mijn uitlaathond op het ijs gegooid. Ik laat hem nooit op het ijs.
We waren op een groot grasveld met een klein slootje ernaast.
Ik weet dat ik links niet goed een bal kan gooien, maar deed het per ongeluk met links de bal gooien en hij kwam op het ijs van een (gelukkig ) klein/dun/ondiep slootje, wat al aan het dooien was.
Ik riep keihard: Modoc nee!!!!
Maar Modoc die altijd goed naar me luistert is verslingerd aan zijn bal en luisterde dit keer niet en sprong zo op het ijs,bam en zakte zo naar beneden. Ik er naar toe gerend. Was gelukkig klein en ondiep slootje, dus hij was er meteen uit.pffff. Gelijk eigenaar gebeld en naar huis gelopen en hem droog gemaakt.
Schrok me echt dood!!
Dizzybell's Delicate Dandylions aka DONNA!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
kiki2000
Zeer actief
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 okt 2010 15:26
Mijn ras(sen): Een mooie Jack russel
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door kiki2000 »

Kiki liep ook 1 keer op het ijs maar dan over met water onder gelopen weiland. Gelukkig was het dus niet diep :D maar wel moet ik waarschuwen dat ijs weleens erg scherpe kantjes heeft aan de oppervlakte en dat kan de hond z'n poten verwonden. Onze hond moest daarom ook snel van het ijs vanwege is scherpe oppervlakte.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
DogLove
geregistreerd lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:49
Mijn ras(sen): Labrador
Locatie: België - West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door DogLove »

Dat is inderdaad heel gevaarlijk en je ziet nog teveel hondeneigenaars die het toelaten of erger hun hond het commando geven om op het ijs te gaan want dit is zo lollig, ze weten enkel niet dat het levensgevaarlijk is.

Deze tip zou op elk forum moeten staan :E:
Afbeelding
ien
Erelid
Berichten: 3245
Lid geworden op: 23 apr 2002 02:44
Locatie: zaanstreek
Contacteer:

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door ien »

even uppppp sticky?
Afbeelding
Gebruikersavatar
SannePP
Zeer actief
Berichten: 17532
Lid geworden op: 18 mei 2008 07:54
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door SannePP »

Vanmiddag in het park was het weer raak hoor! Ik loop op met een vrouw met een yorkje en dat beessie rent zo de bevroren vijver op. Dus ik schrik, maar zij totala niet. 'deed ze gisteren ook al'. Haar gewaarschuwd voor het gevaar van er door heen zakken, maar dat was dan de eigen schuld van het hondje... 'ik laat haar gewoon liggen hoor' zei ze :eek: :eek: :eek:
Wist niet wat ik hoorde!!!

Dus ik snel doorgelopen en ja hoor, bij de volgende vijver duiken mijn beide honden ook het ijs op! Pfff.... verdorie!!
Even flink gemoppert op ze, Cena weet heel goed dat ze het niet mag. Henk moet het nog leren. Niet handig!
RIP Cena :roos:
    ien
    Erelid
    Berichten: 3245
    Lid geworden op: 23 apr 2002 02:44
    Locatie: zaanstreek
    Contacteer:

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door ien »

    even up
    Afbeelding
    Gebruikersavatar
    m33rtje
    Vaste gebruiker
    Berichten: 67
    Lid geworden op: 04 dec 2010 13:06
    Mijn ras(sen): Ruwharige teckel
    Locatie: Delft

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door m33rtje »

    In het AD van zaterdag, 2 hondjes verdronken, doordat ze na een ontsnapping door het ijs zijn gezakt.
    Eigenaren waren niet beriekbaar voor commentaar.

    Verschrikkelijk toch? Ik ben 2 keer mijn mijn vroegere herdershond op het ijs geweest. Toen vroor het al 3 weken lang, ijs was 20 cm dik, en Rex bleef naast me terijl ik wiebelend probeerde overeind te blijven op mijn schaatsen. Maar ik moet eerlijk toegeven, toen dacht ik er niet echt heel erg over na. Ik denk niet dat ik dat nu nog zo snel zou doen. Stel je voor zeg...
    http://www.moosdeteckel.nl

    "Als je het probleem kunt oplossen, hoef je niet te piekeren. Als je het probleem niet kunt oplossen, heeft piekeren geen zin. Pieker dus niet."
    Gebruikersavatar
    ArCee
    Zeer actief
    Berichten: 1655
    Lid geworden op: 17 nov 2010 12:27
    Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
    Aantal honden: 1
    Locatie: Heerhugowaard.

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door ArCee »

    Een paar dagen geleden was bij ons de gehele straat beijzelt. Okay, ze kunnen er niet doorheen zakken maar ik zag ze op een gegeven moment beide half in spagaat gaan en dacht, da's ook niet echt lekker :(
    Als eerste 10 kg gratis zout gehaald bij de gemeente en mijn pad tot aan het uitlaatveldje gepekelt, ik redde het net. Daarna met uitlaten, in ieder geval met het lopen op het ijs Hayleigh, die bijna 11 is, en artrose heeft, een tuig om gedaan om haar op haar poten te houden. Als ze maar iets weg gleed trok ik haar meteen omhoog om die gewrichten te sparen. Tjah, je moet iets. Gelukkig werkte het zout redelijk vlot.
    Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
    Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
    gonnie
    Zeer actief
    Berichten: 23574
    Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
    Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
    Aantal honden: 2

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door gonnie »

    Alleen van dat zout kunnen de honden ook weer doodgaan.

    Mijn honden gaan tegenwoordig nooit meer op het ijs, of ze moeten achter een haas aanzitten die over het ijs loopt, maar dat heb ik ze nog niet zien doen.
    Een paar jaar terug ging mijn man het ijs op en dan gaan een paar van de meiden hem wel achterna, dus heb hem gezegd dat ik dat niet meer wil hebben.
    Maar goed ik ga mijn honden niet de hele tijd aan de lijn houden als het vriest, het is normaal ook een risico als ze loslopen, ze kunnen ook de weg oversteken als ze een haas achterna zitten, is nog wel nooit gebeurd maar in principe zou het kunnen als ze de haas heel lang kunnen volgen.

    Ik liet trouwens ook mijn kleine kinderen niet op het ijs lopen. Vind het voor kinderen net zo gevaarlijk.

    Ik loop zelf ook niet over het ijs en ik weet niet of ik dat zou doen om het leven van mijn hond te redden. Ga liever zelf ook niet dood.
    Maar goed is voorlopig ook nog nooit nodig geweest.

    Het leven is vol risico`s, hier is jaren geleden een Stafford in een tijdelijk gemaal gekomen, die kwam er als gehakt weer uit. Die hond zwom daar altijd en kwam altijd daar op de kant, er zat geen rooster voor dat tijdelijke gemaal dus dat is wel gevaarlijk, was ook nog eens vlak bij een voetbalveldje wat als de bal in het water was gevallen en zo kind valt erin, moet je toch ook niet aan denken. Dus zwemmen is ook gevaarlijk.
    Afbeelding

    Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
    Groetjes Gonnie.
    Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
    khiva
    geregistreerd lid
    Berichten: 15
    Lid geworden op: 26 mar 2011 15:22
    Mijn ras(sen): vlinderhondje, chiwhawa

    http://94.100.122.107/1267750001-126780 ... _BDWg.jpeg

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door khiva »

    ik heb het ook afgelopen winter gehad met mij honden , bink wilde zo doorlopen , omdat er veel sneeuw lag zag hij het verschil niet .
    ik zag hem richting water rennen dus ik helemaal in paniek ... gillend naar hem ... nee bink ...

    te laat , hij viel er zo in :O: ik dus ook want hij kwam er niet meer uit !
    wij dus drijf nat gauw naar huis en een warme douche genomen ... bink nog wel even door de dokter na laten kijken en gelukkig had hij helemaal niks !!

    ik daar in tegen ... doodziek geweest :boos: maar ja ... liever ik als hij !!
    Gebruikersavatar
    Deesy
    nieuw lid
    Berichten: 5
    Lid geworden op: 25 mar 2011 10:39
    Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door Deesy »

    De onze gaat het ijs niet op. Hij is denk ik in zn hele leven een keer op ijs geweest, maar dat was dan een plas waar heel veel mesnen aan het schaatsen waren. Daar zou hij dus nooit en te nimmer doorheen zakken. Hij heeft korte pootjes, dus gelukkig ziet het er niet heel bambiachtig uit.
    Gebruikersavatar
    Riemsesy
    Zeer actief
    Berichten: 322
    Lid geworden op: 03 mar 2011 01:05
    Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door Riemsesy »

    wat ik ook gehoord heb, is dat ijs scherp kan zijn voor de poten
    Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
    * 04-12-2005
    † 27-12-2010
    Gebruikersavatar
    Daphnaaa
    Vaste gebruiker
    Berichten: 21
    Lid geworden op: 08 nov 2010 14:30
    Mijn ras(sen): Parson russell terriër

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door Daphnaaa »

    Och dat verhaal ken ik! Toevallig deze winter.

    1 van onze honden houdt van zwemmen en is dus absoluut niet bang. Ze stond te twijfelen bij een niet zo diep poeltje of ze op het ijs zou gaan, want ze was er al eerder doorgezakt en gelukkig zelf uitgekomen! Maar mijn vader, niet nadenkend, haalde haar over door te roepen: ga maar! En daar ging ze, recht op dat wak af. Heel rustig met der voorpoten eerst schoof ze er zo in, lekker zwemmen dacht ze. Ja niet alleen zij, later lag ook men vader erin.

    Ze kon er dus niet meer uitkomen! Mijn vader stond al bij de kant zen jas, handschoenen en horloge af te doen voor het geval dat. Na een hoog blafje ging hij er toch maar op. Buikschuivend richting het wak, midden in het poeltje. Het ging helemaal goed totdat hij haar eruit moest trekken. De hele tijd was zen evenwicht verdeeld over het ijs, maar op dat moment moet hij met al zen gewicht op het dunste stukje ijs. Hij trok haar eruit en daar ging hij zelf. Hij kon nog net zijn hoofd bovenwater houden en stond tot zen borst in het water. Ijskoud was het! Natuurlijk stond iedereen te kijken (stuk of 5 mensen) en niemand hielp. Maar okee, mijn vader brak het ijs min of meer en klauterde eruit. Ijskoud moest hij naar de auto lopen. Wat de hond deed? Die rende dus vrolijk naar ons toe om vervolgens is lekker op het gras te vegen en blij voor ons uit te rennen of er niets gebeurt was.

    En mijn vader? Die mocht achterin de auto naar huis terwijl mijn moeder reed. Kotsmisselijk kwam hij thuis aan, meteen warme douche genomen en wat warme soep. Gelukkig kwam alles goed! Maar toch ik was me dood geschrokken! Ik wist niet wat ik moest doen! Had snel met men sjaal de andere hond vastgemaakt (aangezien men vader de riemen had). En ben staan kijken.

    Tsja wat moest ik doen? Ik mocht het ijs niet op omdat dat te gevaarlijk was! Maar mijn vader vindt ik toch echt een held!
    Parson Russell Terriër: Kleine slimme hondjes, met een mega lief en zachtaardig karakter!
    Gebruikersavatar
    Riemsesy
    Zeer actief
    Berichten: 322
    Lid geworden op: 03 mar 2011 01:05
    Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door Riemsesy »

    dat is ie ook. het is ijs en ijskoud.. voelt alsof miljoenen naalden tegelijk in je huid gestoken wordt. en dan gaat de kou dieper doordringen
    en dat terug komen op 't ijs is ook heel moeilijk want het blijft maar afbreken
    Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
    * 04-12-2005
    † 27-12-2010
    Gebruikersavatar
    SannePP
    Zeer actief
    Berichten: 17532
    Lid geworden op: 18 mei 2008 07:54
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Aantal honden: 1
    Locatie: Tilburg
    Contacteer:

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door SannePP »

    En het vriest weer...

    "ARNHEM - De brandweer heeft zaterdag bij de Drielsedijk in Arnhem een hond uit het water weten te redden.

    Het dier was zo'n 15 meter uit de kant door het ijs gezakt en wist niet meer op eigen kracht op het ijs te komen.

    Brandweerlieden zijn met een zogenoemde red- of ijsplank het ijs op gegaan naar het wak met de hond. Zo konden zij het dier redden."



    En deze is wel akelig:
    "Honden op ijs, baasje misschien erdoor gezakt - 5 februari, 19.17 uur

    SINT HUBERT Duikers van de brandweer zoeken in Sint Hubert onder het ijs.
    Er is vermoedelijk iemand door het ijs gezakt, maar dat is niet zeker. Het gaat om het Zilvermeer aan de Peter Ebbenweg, in de bossen tussen Wilbertoord en Sint Hubert. Brandweer en politie zijn middenop het ijs aan het zoeken.

    Volgens de politie is het niet zeker dat er iemand door het ijs is gezakt. Passanten zagen op het ijs twee honden. Toen ze dichterbij kwamen, bleken die bij een wak te zitten. Daarom bestaat het vermoeden dat er iemand door het ijs is gezakt, maar er is geen zekerheid, aldus de politiewoordvoerster.

    Volgens onbevestigde bronnen zou er ook een auto in het bosgebied staan en zou er wel iemand worden vermist."
    Bron
    RIP Cena :roos:
      Gebruikersavatar
      kayleigh*
      Zeer actief
      Berichten: 8647
      Lid geworden op: 29 apr 2008 12:28
      Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
      Oudduitse herder
      Aantal honden: 2

      Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

      Ongelezen bericht door kayleigh* »

      Hoeveel mensen ik vandaag wel niet op het ijs heb gezien met hun hond.
      Ik ging Kira uitlaten en toen zei iemand ook van ga gezellig het ijs op met je hond, wij zijn er net vanaf.
      Toen ik zei dat dat geen goed idee was, keken ze me zo vreemd aan. :ugh:
      Afbeelding
      RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
      ~Suzanne~
      Zeer actief
      Berichten: 14006
      Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

      Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

      Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

      Goed om dit topic weer even naar boven te halen!!

      Maar net als met "honden in de zomer in de snikhete auto" zal het "honden horen niet op het ijs" ook wel nooit tot mensen doordringen! ;-((

      Suzanne
      Gebruikersavatar
      SannePP
      Zeer actief
      Berichten: 17532
      Lid geworden op: 18 mei 2008 07:54
      Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
      Aantal honden: 1
      Locatie: Tilburg
      Contacteer:

      Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

      Ongelezen bericht door SannePP »

      Kells schreef:
      SannePP schreef:En het vriest weer...

      En deze is wel akelig:
      "Honden op ijs, baasje misschien erdoor gezakt - 5 februari, 19.17 uur

      SINT HUBERT Duikers van de brandweer zoeken in Sint Hubert onder het ijs.
      Er is vermoedelijk iemand door het ijs gezakt, maar dat is niet zeker. Het gaat om het Zilvermeer aan de Peter Ebbenweg, in de bossen tussen Wilbertoord en Sint Hubert. Brandweer en politie zijn middenop het ijs aan het zoeken.

      Volgens de politie is het niet zeker dat er iemand door het ijs is gezakt. Passanten zagen op het ijs twee honden. Toen ze dichterbij kwamen, bleken die bij een wak te zitten. Daarom bestaat het vermoeden dat er iemand door het ijs is gezakt, maar er is geen zekerheid, aldus de politiewoordvoerster.

      Volgens onbevestigde bronnen zou er ook een auto in het bosgebied staan en zou er wel iemand worden vermist."
      Bron
      Bericht is bijgewerkt. Honden en baas zitten gewoon weer thuis! :wink:
      O gelukkig maar!! Thanks voor de update!! :ok:
      RIP Cena :roos:
        fietsbel
        geregistreerd lid
        Berichten: 12
        Lid geworden op: 05 feb 2012 17:01
        Mijn ras(sen): Husky
        Greyhound
        Aantal honden: 2

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door fietsbel »

        Ik lees hier veel negatieve opmerking omtrent honden op het ijs.
        Deels ben ik het eens met eerdere gegeven opmerkingen.
        Echter een vermelding.. Dat ik juist mijn husky op het ijs train... Dit komt omdat zij mijn werkhond ook is en moet weten hoe zij met ijs over weg moet gaan. Ik lees hier geen hondengeleider die dit ook doet. Dus vraag ik mij af of deze hier wel op het forum aanwezig zijn?
        Gezien Xela veel word ingezet is het voor ons noodzaak veel te trainen met haar op ijs, zodat als zij word ingezet weet wat ijs is, en hoe ze hier om mee moet gaan. Wat kan wel en wat kan niet maakt Xela een mooie uitzondering in.
        Gebruikersavatar
        Dee
        Zeer actief
        Berichten: 19861
        Lid geworden op: 17 nov 2011 18:20
        Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
        Aantal honden: 2

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door Dee »

        Ik zeg het afgelopen dagen ( mede door je waarschuwingen, maar vond het zelf ook al niet slim ) tegen mensen die ik tegenkom bij het ijs. Maar omdat ik met een pup loop die ik nog niet helemaal opgevoed heb kijken ze me aan van 'hoor haar dan'. Beetje jammer. Bljif het toch zeggen.
        Gebruikersavatar
        Browny
        Zeer actief
        Berichten: 5844
        Lid geworden op: 14 okt 2010 22:26
        Aantal honden: 5

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door Browny »

        ja dat blijft een issue hoeveel honden je nu op het ijs ziet achter de kids aan rennen :piew: al is het ijs nu dik, een poot is zo gebroken en de hond kan er niets aan/tegen doen..
        hier wouden ze ook het ijs inspecteren, logische reactie op het onbekende. maar bij de eerste poot op het ijs was het al een harde *FOEI* en ze halen het echt niet in de koppies om nog één poot op het ijs te zetten :wink:
        Afbeelding
        fietsbel
        geregistreerd lid
        Berichten: 12
        Lid geworden op: 05 feb 2012 17:01
        Mijn ras(sen): Husky
        Greyhound
        Aantal honden: 2

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door fietsbel »

        Kells schreef:
        fietsbel schreef:Ik lees hier veel negatieve opmerking omtrent honden op het ijs.
        Deels ben ik het eens met eerdere gegeven opmerkingen.
        Echter een vermelding.. Dat ik juist mijn husky op het ijs train... Dit komt omdat zij mijn werkhond ook is en moet weten hoe zij met ijs over weg moet gaan. Ik lees hier geen hondengeleider die dit ook doet. Dus vraag ik mij af of deze hier wel op het forum aanwezig zijn?
        Gezien Xela veel word ingezet is het voor ons noodzaak veel te trainen met haar op ijs, zodat als zij word ingezet weet wat ijs is, en hoe ze hier om mee moet gaan. Wat kan wel en wat kan niet maakt Xela een mooie uitzondering in.
        Net even gekeken, Google is your best friend!
        Denk dat je mijn bericht niet goed hebt gelezen ;-)!
        Wij trainen Xela hier al op, Wij zijn NIET op zoek hier naar ;-)!
        Ik vraag juist naar andere forumleden van hier die ook hondengeleider zijn.
        Waarbij ik vraag of zij ook de ijs training doen met hun hond(en).
        Misschien dat je het bericht nu beter begrijpt ;-)!
        Gebruikersavatar
        Dee
        Zeer actief
        Berichten: 19861
        Lid geworden op: 17 nov 2011 18:20
        Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
        Aantal honden: 2

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door Dee »

        Ik denk het niet.
        Gebruikersavatar
        dagmar88
        Zeer actief
        Berichten: 47376
        Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door dagmar88 »

        fietsbel schreef:
        Kells schreef:
        fietsbel schreef:Ik lees hier veel negatieve opmerking omtrent honden op het ijs.
        Deels ben ik het eens met eerdere gegeven opmerkingen.
        Echter een vermelding.. Dat ik juist mijn husky op het ijs train... Dit komt omdat zij mijn werkhond ook is en moet weten hoe zij met ijs over weg moet gaan. Ik lees hier geen hondengeleider die dit ook doet. Dus vraag ik mij af of deze hier wel op het forum aanwezig zijn?
        Gezien Xela veel word ingezet is het voor ons noodzaak veel te trainen met haar op ijs, zodat als zij word ingezet weet wat ijs is, en hoe ze hier om mee moet gaan. Wat kan wel en wat kan niet maakt Xela een mooie uitzondering in.
        Net even gekeken, Google is your best friend!
        Denk dat je mijn bericht niet goed hebt gelezen ;-)!
        Wij trainen Xela hier al op, Wij zijn NIET op zoek hier naar ;-)!
        Ik vraag juist naar andere forumleden van hier die ook hondengeleider zijn.
        Waarbij ik vraag of zij ook de ijs training doen met hun hond(en).
        Misschien dat je het bericht nu beter begrijpt ;-)!
        Open er een eigen topic over zou ik zeggen, op deze manier vind je ze vast niet snel.
        fietsbel
        geregistreerd lid
        Berichten: 12
        Lid geworden op: 05 feb 2012 17:01
        Mijn ras(sen): Husky
        Greyhound
        Aantal honden: 2

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door fietsbel »

        Bedankt voor je tip, maar ben zelf niet van de 10 topics over 1 onderwerp openen.
        Zal me ogen openhouden
        Neeltje

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door Neeltje »

        Ik begrijp het bericht geloof ik wel, maar ik zou in Nederland dus never nooit met een hond op het ijs gaan. Dat is hier nooit te vertrouwen. Ja, in Canada, Siberia en daarboven in, daar gaan zelfs vrachtwagens over het ijs, maar dat is niet te vergelijken met de situatie hier.
        senna-may

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door senna-may »

        Ik zet mijn hond ook nooit op het ijs want ik ben er ook super bang voor dat hij door het ijs zakt. Maar voor anderen hondebezitter die dit wel doen en dit lezen is dit super goed :E:
        Gebruikersavatar
        Saar2012
        Zeer actief
        Berichten: 1126
        Lid geworden op: 25 apr 2012 08:50
        Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
        Aantal honden: 1

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door Saar2012 »

        Ik vind het nu wel eng met Saar, bij het losloopgebied zit een groot stuk water, dus ben bang dat ze het ijs op gaat, omdat overal sneeuw ligt en ze wellicht dus weinig verschil ziet. Maar ze is er nog niet op gegaan gelukkig! Roep haar ook wel terug als ze er dicht in de buurt komt, maarja, mevrouw puber luistert niet altijd meteen...
        Afbeelding
        Plaats reactie

        Terug naar “Algemeen”