Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik zit braaf het topic te lezen en denk wat raar allemaal mensen die ik niet "ken" :denken:
kijk ik naar de datum.... Uuuhmmm.... 2007 :blont:

Alleen de laatste 3 commentaren zijn nieuw :wink:

Triest van de Depot hond :(
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43748
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door thom »

Ach, wat verdrietig. :cry:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
80564M

IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door 80564M »

mosquito1980 schreef:Ik zit braaf het topic te lezen en denk wat raar allemaal mensen die ik niet "ken" :denken:
kijk ik naar de datum.... Uuuhmmm.... 2007 :blont:

Alleen de laatste 3 commentaren zijn nieuw Afbeelding
Sorry, maar het is een sticky topic dus ik had hem binnen vijf seconden gevonden Afbeelding

Maar gewoon nog even extra als waarschuwing. Finn was een retriever en lonkte buiten naar iedere plas. Maar nooit naar hun vijver, die was dus gewoon hoog met ook nog een rand van 20 cm.
Alleen heeft zoon van de week wel leuke spelletjes met hem gedaan op bevroren plassen. Je ziet ook z’n scheve koppie als het ijs onder zijn pootjes kraakt, heel schattig (filmpje gemaakt).
Maar vandaag is dat ineens niet grappig meer, dus gewoon ver weg blijven van ijs!
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat afschuwelijk Marion :jank:

Ik snap gewoon niet dat mensen niet snappen dat ijs gevaarlijk is voor honden.
Ze glijden er op uit, kunnen spieren, banden en pezen scheuren als ze uitglijden en ze weten niet wanneer het betrouwbaar is.
Het kan je desondanks toch gebeuren als je hond ergens achteraan gaat.
Maar je hoeft zoiets toch niet te stimuleren? :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
80564M

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door 80564M »

ranetje schreef:Wat afschuwelijk Marion :jank:

Ik snap gewoon niet dat mensen niet snappen dat ijs gevaarlijk is voor honden.
Ze glijden er op uit, kunnen spieren, banden en pezen scheuren als ze uitglijden en ze weten niet wanneer het betrouwbaar is.
Het kan je desondanks toch gebeuren als je hond ergens achteraan gaat.
Maar je hoeft zoiets toch niet te stimuleren? :(:
Nee, dat laatste beslist niet. Al betwijfel ik of zoon beseft dat zijn gespeel er een rol in heeft gespeeld. Maar doet er ook niet meer toe, Finn is er niet meer. Bah.
Neeltje

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ze hadden deze week ook nog een 'leuk' artikeltje in de krant van een hond die door het ijs was gezakt, gelukkig wel gered. Verder niets. Ik heb daarop commentaar naar de redactie gestuurd dat ze er wel een waarschuwing bij hadden kunnen zetten. Nee, wat niet nodig antwoordden ze, want dat wisten de mensen wel.....
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door ranetje »

Neeltje schreef:Ze hadden deze week ook nog een 'leuk' artikeltje in de krant van een hond die door het ijs was gezakt, gelukkig wel gered. Verder niets. Ik heb daarop commentaar naar de redactie gestuurd dat ze er wel een waarschuwing bij hadden kunnen zetten. Nee, wat niet nodig antwoordden ze, want dat wisten de mensen wel.....
Dat weten de mensen wel?
Dan moeten ze hun journalisten maar eens naar het ijs sturen om daar eens een dagje rond te kijken :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
80564M

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door 80564M »

ranetje schreef:
Neeltje schreef:Ze hadden deze week ook nog een 'leuk' artikeltje in de krant van een hond die door het ijs was gezakt, gelukkig wel gered. Verder niets. Ik heb daarop commentaar naar de redactie gestuurd dat ze er wel een waarschuwing bij hadden kunnen zetten. Nee, wat niet nodig antwoordden ze, want dat wisten de mensen wel.....
Dat weten de mensen wel?
Dan moeten ze hun journalisten maar eens naar het ijs sturen om daar eens een dagje rond te kijken :?
Precies :(
Gebruikersavatar
Leonie.
Zeer actief
Berichten: 6123
Lid geworden op: 23 feb 2012 11:15
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Texel

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Leonie. »

Tjee wat een oud topic ;) Even naar natuurlijk...

Hier was het een vos:

Afbeelding
http://www.at5.nl/artikelen/179051/vos- ... r-vrieskou
80564M

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door 80564M »

Leonie. schreef:Tjee wat een oud topic ;)
Is het erg dat het een oud topic is? Je kunt toch nooit teveel waarschuwen?
Gebruikersavatar
Leonie.
Zeer actief
Berichten: 6123
Lid geworden op: 23 feb 2012 11:15
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Texel

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Leonie. »

Nee, dan zei ik wel ‘wat erg dat dit zo’n oud topic is’.
Gebruikersavatar
Leonie.
Zeer actief
Berichten: 6123
Lid geworden op: 23 feb 2012 11:15
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Texel

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Leonie. »

Van de week was iemand brood op het ijs aan het gooien, voor de vogels. Kon Millie gelukkig terugroepen, maar ze kwam pas nadat ze een halve snee van het ijs af had gevist.
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mijn pup net een week in NL vanuit Spanje dook pas de plomp in en geen centje last . Ze gingen vroeger ook gewoon mee schaatsen en zijn er ook wel eens door gezakt net als ik.
Je kunt ook een beete te paniekerig worden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door ranetje »

bouvierpoedel schreef:Mijn pup net een week in NL vanuit Spanje dook pas de plomp in en geen centje last . Ze gingen vroeger ook gewoon mee schaatsen en zijn er ook wel eens door gezakt net als ik.
Je kunt ook een beete te paniekerig worden.
Dat "vroeger" de honden mee het ijs op gingen en "fijn" mee gingen als er werd geschaatst wil nog niet zeggen dat dat zo goed was.
Mijn pup is ook de plomp ingedoken (geen ijs, want stromend water) en heeft daar ook niets van.
Is dat een argument om een hond op onbetrouwbaar ijs te laten?
Van dat korte moment raken ze niet zo snel onderkoeld.

Te paniekerig?
Zoals die jager die zelf het water in moest en ijs brekend naar een wak toe waadde omdat zijn hond er niet uit kon komen en hij hem onder water zag verdwijnen......
Nog een geluk dat hij zijn hond zocht op dat moment anders was die beslist dood geweest.

Hij heeft hem er levend uit gekregen en de hond is redelijk goed hersteld.
Ze hebben er wel beiden een tik van opgelopen (gewrichten zijn pijnlijk).
Hij vond voorheen ook dat iedereen er te paniekerig over deed.
Hij is van gedachten veranderd. :19:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ranetje schreef:
bouvierpoedel schreef:Mijn pup net een week in NL vanuit Spanje dook pas de plomp in en geen centje last . Ze gingen vroeger ook gewoon mee schaatsen en zijn er ook wel eens door gezakt net als ik.
Je kunt ook een beete te paniekerig worden.
Dat "vroeger" de honden mee het ijs op gingen en "fijn" mee gingen als er werd geschaatst wil nog niet zeggen dat dat zo goed was.
Mijn pup is ook de plomp ingedoken (geen ijs, want stromend water) en heeft daar ook niets van.
Is dat een argument om een hond op onbetrouwbaar ijs te laten?
Van dat korte moment raken ze niet zo snel onderkoeld.

Te paniekerig?
Zoals die jager die zelf het water in moest en ijs brekend naar een wak toe waadde omdat zijn hond er niet uit kon komen en hij hem onder water zag verdwijnen......
Nog een geluk dat hij zijn hond zocht op dat moment anders was die beslist dood geweest.

Hij heeft hem er levend uit gekregen en de hond is redelijk goed hersteld.
Ze hebben er wel beiden een tik van opgelopen (gewrichten zijn pijnlijk).
Hij vond voorheen ook dat iedereen er te paniekerig over deed.
Hij is van gedachten veranderd. :19:
Gewoon normaal denken en handelen kan tegenwoordig niet meer ,er is ook nog gewoon een normale middenweg .
Tegenwoordig lijk iedereen meer met rampen ,ongelukken en oh jee er zal maar wat gebeuren bezig te zijn. En elkaar ook vooral waarschuwen , het toverwoordje voor de doorgeslagen liefhebben .
Kom zeg denk een beetje normaal na , je gaat ook niet met je stomme harses op de snelweg je hond uitlaten . Daar hoef je ook niet voor gewaarschuwd te worden. Net als op zwak ijs mensen wel weten dat het niet verstandig is en diegeen die het niet snappen bereik je toch niet.
En trouwens het hier op het hondenforum verkondigen is net zoiets als in de kerk roepen dat vloeken niet gepast is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door ranetje »

bouvierpoedel schreef:Gewoon normaal denken en handelen kan tegenwoordig niet meer ,er is ook nog gewoon een normale middenweg .
Tegenwoordig lijk iedereen meer met rampen ,ongelukken en oh jee er zal maar wat gebeuren bezig te zijn. En elkaar ook vooral waarschuwen , het toverwoordje voor de doorgeslagen liefhebben .
Kom zeg denk een beetje normaal na , je gaat ook niet met je stomme harses op de snelweg je hond uitlaten . Daar hoef je ook niet voor gewaarschuwd te worden. Net als op zwak ijs mensen wel weten dat het niet verstandig is en diegeen die het niet snappen bereik je toch niet.
En trouwens het hier op het hondenforum verkondigen is net zoiets als in de kerk roepen dat vloeken niet gepast is.
................................ :19:
Of iedereen het hier op het forum weet is maar zeer de vraag

Mensen weten het verschil hopelijk wel tussen zwak en sterk ijs, maar honden niet.
Als hond gisteren mee mocht met schaatsen, waarom zou hij er dan vandaag niet op kunnen?
En honden kunnen nou eenmaal veel gemakkelijker op zwak ijs terechtkomen dan op de snelweg.
In vrij veel losloopgebieden is n.l. wel zwak ijs, maar geen snelweg.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Simone-H
Zeer actief
Berichten: 405
Lid geworden op: 08 jul 2016 21:33
Aantal honden: 1

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Simone-H »

Ik weet niet wat Pepper wel en niet begrijpt van water en ijs.
We lopen regelmatig ergens waar sloten e.d. zijn. Daar is ze een keer ingevallen omdat ze dacht op kroos te kunnen lopen. Daarna heeft ze het niet meer geprobeerd.
Nu ligt daar ijs. En de eendjes lopen erop. Waarom zij dan niet?
We lopen daar op dit moment alleen nog langs met Pepper aan de (lange) lijn. Ze heeft het nog niet geprobeerd maar ik loop het risico ook niet.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door malinois »

Ijs is hier ten alle tijde verboden gebied en elke hond wordt dat geleerd; poot op t ijs is een erg boos vrouwtje... dat is 2x en dan snappen ze vast niet dat t gevaarlijk is maar wel dat vrouwtje erg boos wordt als ze daarop komen dus laten ze t wel. En ze weten dus prima wat ik bedoel want ze rennen de overige dagen van t jaar op dezelfde plekken zonder enige terughoudendheid t water in. Alleen als t water hard is is t verboden gebied
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Omega
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 22 jul 2005 11:48
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Terborg

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Omega »

Ik ontwijk nu de sloten zoveel mogelijk, heb tenslotte ook honden van andere mensen mee. Ze mogen niet op het ijs, maar een fractie van een seconde niet opletten en ze staan er wel..
Vorig jaar is Balu door het ijs gezakt, gelukkig kon hij staan op zijn achterpoten en wachtte hij tot ik hem kwam helpen. Moet er niet aan denken dat hij in paniek was geraakt of dat het een van de uitlaathonden zou zijn geweest.
Het staat ook nog op m'n netvlies gebrand dat er een (vreemde) hond het ijs op ging bij de grote waterplas in de buurt en er door zakte. Het ijs was niet sterk genoeg voor mensen, je komt er niet bij, die hond verdween dan ook onder water om niet meer boven te komen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Rebble »

Hier is vandaag een kat uit het ijs gezaagd, doodgevroren.
Afbeelding
Sandra&co

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik zie het hier bij het ven ook gebeuren, mensen die de bal express het ijs op laten rollen en lachen als de hond vervolgens 5 meter doorglijdt vanwege de gladheid. Ik loop er met een ruime boog omheen.
Gebruikersavatar
billy
Zeer actief
Berichten: 12510
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:04
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door billy »

Druiloor Dirk heeft de hele week niet naar het ijs gekeken of kwam zelfs maar in de buurt, ik was vanmiddag even met Truus bezig en zie allemaal vogels opvliegen met daartussen een zwart stipje :boos: :gvd: over het ijs gegaan, nou ja hij kwam wel weer terug, grijze haren krijg ik van hem :wink:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu vindt ijs ook machtig interessant maar die mag alleen als ik er ook op ben en hem erbij roep. Ik durf alleen op ondiep water (2 cm diep ofzo) en rennen is echt verboden. Hij heeft een bal uit het ijs getrokken en dat is nu zijn lievelingsbal.
Samen stukmaken is een leuk spel :cheer: Als het ijs dun is natuurlijk. En dan alsnog mag hij er alleen op als ik het toezeg. Hem verbieden lukt gewoon niet en nu werkt het. Hij vindt het ijs zo geweldig. Dan maar samen. Als we dan zakken hebben we alleen natte voeten.
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ranetje schreef:
bouvierpoedel schreef:Gewoon normaal denken en handelen kan tegenwoordig niet meer ,er is ook nog gewoon een normale middenweg .
Tegenwoordig lijk iedereen meer met rampen ,ongelukken en oh jee er zal maar wat gebeuren bezig te zijn. En elkaar ook vooral waarschuwen , het toverwoordje voor de doorgeslagen liefhebben .
Kom zeg denk een beetje normaal na , je gaat ook niet met je stomme harses op de snelweg je hond uitlaten . Daar hoef je ook niet voor gewaarschuwd te worden. Net als op zwak ijs mensen wel weten dat het niet verstandig is en diegeen die het niet snappen bereik je toch niet.
En trouwens het hier op het hondenforum verkondigen is net zoiets als in de kerk roepen dat vloeken niet gepast is.
................................ :19:
Of iedereen het hier op het forum weet is maar zeer de vraag

Mensen weten het verschil hopelijk wel tussen zwak en sterk ijs, maar honden niet.
Als hond gisteren mee mocht met schaatsen, waarom zou hij er dan vandaag niet op kunnen?
En honden kunnen nou eenmaal veel gemakkelijker op zwak ijs terechtkomen dan op de snelweg.
In vrij veel losloopgebieden is n.l. wel zwak ijs, maar geen snelweg.
Tuurlijk weet iedereen dat met een beetje nadenken . Dat ze toch zo onnozel zijn om hun hond het ijs op te laten gaan die bereik je echt niet of gewoon en ongeluk door een risico wat je neemt. Zoals je meer risico's neemt in het leven.
Mensen gooien overal hun hond los ook naast een drukke weg met een uitlaat strook.
Gaan ook mensen zelf door het ijs heen en verdrinken ook nog jaarlijks kindjes in hun zwembadje of vijver .
En honden en kinderen die omkomen in de auto die in de zon staat.
Ze weten het allemaal maar het gebeurt toch hoeveel je ook waarschuwt .
Denk heus niet dat ik een hond of mens gered heb door ergens een waarschuwing neer te zetten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kells schreef:
ranetje schreef:
bouvierpoedel schreef:Gewoon normaal denken en handelen kan tegenwoordig niet meer ,er is ook nog gewoon een normale middenweg .
Tegenwoordig lijk iedereen meer met rampen ,ongelukken en oh jee er zal maar wat gebeuren bezig te zijn. En elkaar ook vooral waarschuwen , het toverwoordje voor de doorgeslagen liefhebben .
Kom zeg denk een beetje normaal na , je gaat ook niet met je stomme harses op de snelweg je hond uitlaten . Daar hoef je ook niet voor gewaarschuwd te worden. Net als op zwak ijs mensen wel weten dat het niet verstandig is en diegeen die het niet snappen bereik je toch niet.
En trouwens het hier op het hondenforum verkondigen is net zoiets als in de kerk roepen dat vloeken niet gepast is.
................................ :19:
Of iedereen het hier op het forum weet is maar zeer de vraag

Mensen weten het verschil hopelijk wel tussen zwak en sterk ijs, maar honden niet.
Als hond gisteren mee mocht met schaatsen, waarom zou hij er dan vandaag niet op kunnen?
En honden kunnen nou eenmaal veel gemakkelijker op zwak ijs terechtkomen dan op de snelweg.
In vrij veel losloopgebieden is n.l. wel zwak ijs, maar geen snelweg.
Eens. Die van mij zagen dat er mensen op het ijs waren dus het kwartje viel vrij snel en ze vonden dat zij dat ook wel konden. Van mij mogen ze dat dus echt niet! Een poot op het ijs is een boos vrouwtje. 1x Kells uit een wak vissen was 1x te veel. Je zal trouwens maar net even de andere kant op kijken... Bij Kells zag ik het aankomen. Ze was aan het spelen met een andere hond en toen moest ze kakken. Al kakkend zag ze de watervogels in dat wak....
Dat is dan de schuld van het ijs , de vogels en de mensen op het ijs.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Net een bericht gelezen, in Assen een retriever springt op zwak ijs en verdwijnt eronder.... brandweer probeert de hond nog te redden maar tevergeefs :ugh:
Als ik een watergekke hond had zou ik die angstvallig aan de riem houden tot het voorjaar :(
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Mensen weten het verschil hopelijk wel tussen zwak en sterk ijs, maar honden niet.
Als hond gisteren mee mocht met schaatsen, waarom zou hij er dan vandaag niet op kunnen?
En honden kunnen nou eenmaal veel gemakkelijker op zwak ijs terechtkomen dan op de snelweg.
In vrij veel losloopgebieden is n.l. wel zwak ijs, maar geen snelweg.[/quote]
Eens. Die van mij zagen dat er mensen op het ijs waren dus het kwartje viel vrij snel en ze vonden dat zij dat ook wel konden. Van mij mogen ze dat dus echt niet! Een poot op het ijs is een boos vrouwtje. 1x Kells uit een wak vissen was 1x te veel. Je zal trouwens maar net even de andere kant op kijken... Bij Kells zag ik het aankomen. Ze was aan het spelen met een andere hond en toen moest ze kakken. Al kakkend zag ze de watervogels in dat wak....[/quote]
Dat is dan de schuld van het ijs , de vogels en de mensen op het ijs.?[/quote]

Er is maar 1 schuldige en dat is het baasje, je kent je hond toch en weet hoe hij/zij reageert bij water, eenden etc, :(
80564M

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door 80564M »

Kells schreef:
mosquito1980 schreef:
Er is maar 1 schuldige en dat is het baasje, je kent je hond toch en weet hoe hij/zij reageert bij water, eenden etc, :(
Beweer ik iets anders? :denken: Ik zag het aankomen dat ze in dat wak terecht zou komen, dus ik trok alvast een sprintje. En ja, ik kan mijn honden heel goed lezen.
Mijn baas kon Finn ook heel goed lezen. Dat hielp alleen niet. Baas lag nog op bed, en Finn bedacht voor het eerst in zijn 3-jarige leven de vijver te gaan verkennen.
Er is geen schuldige. Er zijn alleen maar slachtoffers.
80564M

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door 80564M »

Cleva schreef:
mosquito1980 schreef:Net een bericht gelezen, in Assen een retriever springt op zwak ijs en verdwijnt eronder.... brandweer probeert de hond nog te redden maar tevergeefs :ugh:
Als ik een watergekke hond had zou ik die angstvallig aan de riem houden tot het voorjaar :(
Hein is een enorme waterrat. Die gaat altijd meteen eerst kijken waar hij een nat pak kan halen. Het is precies een bever.
Ik hou hem niet aan de riem maar wel uit de buurt van halfbakken ijs.
Je bent enorm goed. Jou zal nooit een ongeluk gebeuren.
Gebruikersavatar
Willemhond
Vaste gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jul 2018 10:35
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 1
Locatie: Rotterdam

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Willemhond »

Bedankt Caro ik had niet eerder van cold shock gehoord.
Verschrikkelijk wat er gebeurd is krijg er de rillingen van en het is hartje zomer.
Hastur, The Unspeakable One, Assatur, Xastur, H'aaztre, Him Who Is Not to be Named and Kaiwan.
Hastur the king in yellow, have you seen the sign?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”