Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief
Berichten: 12329
Lid geworden op: 18 dec 2012 12:13

Re:

Ongelezen bericht door Corneliana »

Hamilton schreef:telkens als ik dit topic bekijk, komen bij mij weer de angstige momenten naar boven, die ik met m'n Beagle heb meegemaakt.
Eigenlijk wil ik ze diep laten zitten, maar toch maar even opschrijven.

Zo'n 8 jaar geleden , tijdens de wandeling liepen de beide honden los
(Svear 2 jaar, Beagle Jänta 10 jaar)
Svear voorop, die hield ik goed in de gaten, Jänta scharrelde achter mij aan.
Er lag ijs op de vijvers en sloten, maar was erg dun.
Toen ik achterom keek waar Jänta bleef, zag ik haar niet langs de tuinen scharrelen.
ook niet op de grasvelden, tot mijn blik naar de vijver getrokken werd, daar stond ze , op het dunne ijs en liep richting eenden, die in een groot wak zaten.
Eenden=brood moet ze gedacht hebben.
Gauw Svear bij me geroepen en aangelijnd, voordat die er ook op zou gaan.
Ondertussen bedenkend wat ik moest doen, had m'n jas al uit.
Vlak bij de eenden zakte ze door het ijs en probeerde er uit alle macht op te klimmen, maar het brak telkens af.
Ik ben haar heel enthousiast gaan toe roepen, onderwijl met 'n zakje brokjes zwaaiend, en al klauwend met haar voorpoten op het broze ijs, en achterpoten zwemmend, kwam ze naar me toe.
tot ik haar bij de halsband kon grijpen en op de kant trekken.
Daarna ben ik nog nooit zo snel naar huis gerend, thuis gekomen, haar met handdoeken droog gewreven en dik ingepakt bij de verwarming neergelegd.
Daarna kwamen bij mij de emoties los en heb ik een half uur ontzettend zitten trillen ( en janken)
Jänta heeft er niets aan overgehouden :ok:

(kunnen jullie begrijpen dat ik voor enkele jaren terug, mijn zoon verschikkelijk heb uitgescholden, toen hij Svear op het ijs liet, wel aan de riem, en Svear er aan de kant ook doorheen zakte, gelukkig was het daar ondiep, maar toch)
dat laatste kan ik niet begrijpen van tevoren uitleggen werkt veel beter hoor... :roll:
Corneliana
Zeer actief
Berichten: 12329
Lid geworden op: 18 dec 2012 12:13

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Corneliana »

ik vind een hond op het ijs ook niks.
al zou sleetje trekken op het ijs best grappig zijn, sowieso is de vloer keihard, spekglad en te koud.
buiten alle gevaren om dus.
ik kom dagelijks langs vijvers meestal aangelijnd... eh de hond dus!
nou zag ik pas (ik liep zonder hond) een jonge kat het ijs opstappen en die heb ik met veel donder en geweld even laten schrikken.
Gebruikersavatar
Hamilton
Zeer actief
Berichten: 7013
Lid geworden op: 09 apr 2005 22:07
Locatie: In 'n mooie provincie

Re: Re:

Ongelezen bericht door Hamilton »

Corneliana schreef:
Hamilton schreef:telkens als ik dit topic bekijk, komen bij mij weer de angstige momenten naar boven, die ik met m'n Beagle heb meegemaakt.
Eigenlijk wil ik ze diep laten zitten, maar toch maar even opschrijven.

Zo'n 8 jaar geleden , tijdens de wandeling liepen de beide honden los
(Svear 2 jaar, Beagle Jänta 10 jaar)
Svear voorop, die hield ik goed in de gaten, Jänta scharrelde achter mij aan.
Er lag ijs op de vijvers en sloten, maar was erg dun.
Toen ik achterom keek waar Jänta bleef, zag ik haar niet langs de tuinen scharrelen.
ook niet op de grasvelden, tot mijn blik naar de vijver getrokken werd, daar stond ze , op het dunne ijs en liep richting eenden, die in een groot wak zaten.
Eenden=brood moet ze gedacht hebben.
Gauw Svear bij me geroepen en aangelijnd, voordat die er ook op zou gaan.
Ondertussen bedenkend wat ik moest doen, had m'n jas al uit.
Vlak bij de eenden zakte ze door het ijs en probeerde er uit alle macht op te klimmen, maar het brak telkens af.
Ik ben haar heel enthousiast gaan toe roepen, onderwijl met 'n zakje brokjes zwaaiend, en al klauwend met haar voorpoten op het broze ijs, en achterpoten zwemmend, kwam ze naar me toe.
tot ik haar bij de halsband kon grijpen en op de kant trekken.
Daarna ben ik nog nooit zo snel naar huis gerend, thuis gekomen, haar met handdoeken droog gewreven en dik ingepakt bij de verwarming neergelegd.
Daarna kwamen bij mij de emoties los en heb ik een half uur ontzettend zitten trillen ( en janken)
Jänta heeft er niets aan overgehouden :ok:

(kunnen jullie begrijpen dat ik voor enkele jaren terug, mijn zoon verschikkelijk heb uitgescholden, toen hij Svear op het ijs liet, wel aan de riem, en Svear er aan de kant ook doorheen zakte, gelukkig was het daar ondiep, maar toch)
dat laatste kan ik niet begrijpen van tevoren uitleggen werkt veel beter hoor... :roll:
:neenee: en jij denkt dat ik dat niet/nooit gedaan heb?
Normaal laten mijn kinderen nooit de honden uit, alleen als ik echt niet kan of iets heb.Mijn (toen 17 jarige) zoon wilde even stoer doen en kijken of het ijs hield.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Corneliana
Zeer actief
Berichten: 12329
Lid geworden op: 18 dec 2012 12:13

Re: Re:

Ongelezen bericht door Corneliana »

Hamilton schreef:
Corneliana schreef:
Hamilton schreef:telkens als ik dit topic bekijk, komen bij mij weer de angstige momenten naar boven, die ik met m'n Beagle heb meegemaakt.
Eigenlijk wil ik ze diep laten zitten, maar toch maar even opschrijven.

Zo'n 8 jaar geleden , tijdens de wandeling liepen de beide honden los
(Svear 2 jaar, Beagle Jänta 10 jaar)
Svear voorop, die hield ik goed in de gaten, Jänta scharrelde achter mij aan.
Er lag ijs op de vijvers en sloten, maar was erg dun.
Toen ik achterom keek waar Jänta bleef, zag ik haar niet langs de tuinen scharrelen.
ook niet op de grasvelden, tot mijn blik naar de vijver getrokken werd, daar stond ze , op het dunne ijs en liep richting eenden, die in een groot wak zaten.
Eenden=brood moet ze gedacht hebben.
Gauw Svear bij me geroepen en aangelijnd, voordat die er ook op zou gaan.
Ondertussen bedenkend wat ik moest doen, had m'n jas al uit.
Vlak bij de eenden zakte ze door het ijs en probeerde er uit alle macht op te klimmen, maar het brak telkens af.
Ik ben haar heel enthousiast gaan toe roepen, onderwijl met 'n zakje brokjes zwaaiend, en al klauwend met haar voorpoten op het broze ijs, en achterpoten zwemmend, kwam ze naar me toe.
tot ik haar bij de halsband kon grijpen en op de kant trekken.
Daarna ben ik nog nooit zo snel naar huis gerend, thuis gekomen, haar met handdoeken droog gewreven en dik ingepakt bij de verwarming neergelegd.
Daarna kwamen bij mij de emoties los en heb ik een half uur ontzettend zitten trillen ( en janken)
Jänta heeft er niets aan overgehouden :ok:

(kunnen jullie begrijpen dat ik voor enkele jaren terug, mijn zoon verschikkelijk heb uitgescholden, toen hij Svear op het ijs liet, wel aan de riem, en Svear er aan de kant ook doorheen zakte, gelukkig was het daar ondiep, maar toch)
dat laatste kan ik niet begrijpen van tevoren uitleggen werkt veel beter hoor... :roll:
:neenee: en jij denkt dat ik dat niet/nooit gedaan heb?
Normaal laten mijn kinderen nooit de honden uit, alleen als ik echt niet kan of iets heb.Mijn (toen 17 jarige) zoon wilde even stoer doen en kijken of het ijs hield.
:wink: sorry hoor kan ik nooit laten :wink:
en las je 17 bent... heb je vast wel wat eelt op je ziel :wink:
Gebruikersavatar
Antonetta
Zeer actief
Berichten: 4912
Lid geworden op: 20 okt 2009 12:06
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ook mijn honden mogen niet op het ijs, ik ken het gevaar ik ben er een kat aan verloren. Nadat mijn broer overal naar mijn 15 jarige kat gezocht had, ging hij uiteindelijk bij de met ijs bedekte vijver kijken. Daar vond hij hem uiteindelijk aan de kant onder het ijs. Een tragische dood voor zo een oude kat.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Gebruikersavatar
ZaZa
Zeer actief
Berichten: 2986
Lid geworden op: 10 jan 2011 22:20
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door ZaZa »

Droomde vannacht dat ZaZa in een wak sprong en verdween. Gelukkig werd ik wakker!
Gebruikersavatar
Yvet
Zeer actief
Berichten: 979
Lid geworden op: 15 nov 2011 23:41
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Aantal honden: 1
Locatie: Lelystad

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Yvet »

Ik ken hier mensen die vinden het maar onzin om hun hond bij het ijs vandaan te halen. Ze laten hun hond gewoon over het ijs lopen. Of je krijgt de opmerking "Zijn gewicht wordt over 4 poten verdeeld". Of doe niet zo paniekerig.

Alleen moeten ze mij niet aankijken of in tranen uitbarsten als het mis gaat. Ik vind het dan zielig voor de hond als hij door het ijs gezakt maar voor de baas is het wel een vorm van eigen schuld. Het klinkt hard.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201


Afbeelding
Gebruikersavatar
BaasInOpleiding
Actief
Berichten: 168
Lid geworden op: 03 dec 2012 08:35
Mijn ras(sen): toevallig nu een Fox Terrier
3 a 4 jaar oud
reu
12-12-2012 gaan we samenwonen!
Aantal honden: 1
Locatie: Noord-Brabant

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door BaasInOpleiding »

Ik ben al met Vovo door het ijs gezakt, was een boerensloot, we stonden aan de kant en hij deed n stap vooruit... Dus ik erbij, toen ik goed en wel bij m was had ie mijn hulp al niet meer nodig, hij was eerder op de kant dan ik, en rende meteen 100 meter terug van naar waar we vandaan kwamen. Snel naar huis gegaan, zo hard mogelijk lopend, schoenen ondersteboven op de verwarming en meteen googelen wat te doen.

Hij heeft er nix aan overgehouden behalve dat als hij dichter dan een meter bij het ijs staat dat ik KOM roep en dat ie dan meteen komt.
Mijn vriend zie ik hem nog wel eens meenemen op het ijs, niet dat dat nou zo'n schaatser is, maar ik denk dat ie dat wel leuk zou vinden om eens te kijken hoe Vovo dat vindt. Wat mij betreft alleen aangelijnd en zeker niet bij los lopen en op eigen initiatief!! Ben me rot geschrokken, gelukkig hebben we er nix aan overgehouden behalve een wijze les rijker, en mn schoenen waren na drie dagen op de verwarming eindelijk droog, heb paar dagen op niet waterdichte schoenen gelopen, not cool :(

Vraag me wel af of het voor honden uberhaupt leuk is op het ijs? Als ik Vovo soms zie glibberen op van die straten waar de sneeuw door het weinige en langzaam rijdende verkeer tot een ijslaag is samengeperst, lijkt me dat ie op ijs geen houvast zou hebben en een soort Bambi scene zou naspelen...?
Onderzoek alles en behoud het goede
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als een hond eenmaal het ijs op mag, al dan niet aangelijnd, zal hij een volgende keer geen reden zien het niet te doen.
Herinner je Bambi, die tekenfilm? Nou kijk, zo kunnen honden ook onderuit gaan en dus van alles breken, spieren beschadigen... you name it.

Ik laat ze zelfs niet op bevroren plassen lopen op een wandelpad. Ijs is bij mij ijs en daar krijgen ze een boze brul bij. Ze mogen absoluut niet het idee krijgen dat ze erop mogen, zelfs niet als het ijs ze makkelijk zou kunen houden... de honden weten een volgende keer echt het verschil niet met alle risico's van dien.

Daar zou veel meer voor moeten worden gewaarschuwd in de buurt van ijs....

De meeste hondenliefhebbers die dit bericht bereikt weten dit al (bijvoorbeeld via forums of FB-groepen) maar het gaat juist om de mensen die dit soort "informatiebronnen" niet hebben.. hoe bereik je die? Dat frustreert mij wel met meer zaken.... Ik heb wel 's overwogen om een soort brochure te maken met een top10- wat niet te doen en te kijken of je die via dierenartsen kunt verspreiden, maar ja...

Suzanne
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door ranetje »

~Suzanne~ schreef:Als een hond eenmaal het ijs op mag, al dan niet aangelijnd, zal hij een volgende keer geen reden zien het niet te doen.
Herinner je Bambi, die tekenfilm? Nou kijk, zo kunnen honden ook onderuit gaan en dus van alles breken, spieren beschadigen... you name it.

Ik laat ze zelfs niet op bevroren plassen lopen op een wandelpad. Ijs is bij mij ijs en daar krijgen ze een boze brul bij. Ze mogen absoluut niet het idee krijgen dat ze erop mogen, zelfs niet als het ijs ze makkelijk zou kunen houden... de honden weten een volgende keer echt het verschil niet met alle risico's van dien.

Daar zou veel meer voor moeten worden gewaarschuwd in de buurt van ijs....

De meeste hondenliefhebbers die dit bericht bereikt weten dit al (bijvoorbeeld via forums of FB-groepen) maar het gaat juist om de mensen die dit soort "informatiebronnen" niet hebben.. hoe bereik je die? Dat frustreert mij wel met meer zaken.... Ik heb wel 's overwogen om een soort brochure te maken met een top10- wat niet te doen en te kijken of je die via dierenartsen kunt verspreiden, maar ja...

Suzanne
Hier is ijs ook een grote NEE.
@Suzanne, probeer die folder eens?
Misschien kunnen we je helpen om die te vervolmaken :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

ranetje schreef: Hier is ijs ook een grote NEE.
@Suzanne, probeer die folder eens?
Misschien kunnen we je helpen om die te vervolmaken :wink:
Ik wil best een opzetje maken maar heb niet de (financiele) middelen om zo'n folder daadwerkelijk te laten drukken. Zal er 's over nadenken.

Suzanne
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Gollum »

~Suzanne~ schreef:
ranetje schreef: Hier is ijs ook een grote NEE.
@Suzanne, probeer die folder eens?
Misschien kunnen we je helpen om die te vervolmaken :wink:
Ik wil best een opzetje maken maar heb niet de (financiele) middelen om zo'n folder daadwerkelijk te laten drukken. Zal er 's over nadenken.

Suzanne
Daar kan ik misschien weer mee helpen, mijn vrienden flyeren veel voor hun bands, ik kan eens vragen wat dat kost en of ze nog goedkope adresjes weten.
Gebruikersavatar
BaasInOpleiding
Actief
Berichten: 168
Lid geworden op: 03 dec 2012 08:35
Mijn ras(sen): toevallig nu een Fox Terrier
3 a 4 jaar oud
reu
12-12-2012 gaan we samenwonen!
Aantal honden: 1
Locatie: Noord-Brabant

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door BaasInOpleiding »

@Suzanne: Met steun van de Sophiavereniging en/of Dierenbescherming en rondgaan met de pet op het forum...?
Desnoods krijgen dierenklinieken 1 origineel en gooien ze die zelf nog tig keer door de kopieer.

BIO
Onderzoek alles en behoud het goede
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind het lief dat jullie zo'n vertrouwen in mij hebben maar ik weet niet of ik de aangewezen of juiste persoon ben om zo'n folder in elkaar te draaien.

Toch.... ik weet dat er nog wat anders op mijn pad komt; dus ik zal dit toch 's nogmaals op gemak overwegen; wellicht kan ik het een met het ander combineren....?

Suzanne
Gebruikersavatar
Laurence
geregistreerd lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2013 10:05
Mijn ras(sen): welsh springer spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: Schiedam

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door Laurence »

heb er nooit echt over nagedacht, mijn honden lopen best vaak op het ijs. Maar kreeg wel een beetje de kriebels toen ik het las. Zorg er komende winter zeker voor dat mijn honden niet het ijs op gaan voordat ik zeker weet dat het veilig is!
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Laurence schreef:heb er nooit echt over nagedacht, mijn honden lopen best vaak op het ijs. Maar kreeg wel een beetje de kriebels toen ik het las. Zorg er komende winter zeker voor dat mijn honden niet het ijs op gaan voordat ik zeker weet dat het veilig is!
Beter nog; sta het helemaal niet toe!
Honden zien het verschil niet. Als jij ze toestaat om over 20 cm ijs te lopen en ze zien 3 cm ijs... dat gaat ze niet opvallen.. lopen erop en gaan alsnog kopje onder ;-(

Gewoon... honden van het ijs af bulderen. Dat is 1 van de dingen die ik gewoon echt niet wil. Dan schrikken ze maar een keer als ik bulder (als ze nog klein zijn)... weten ze meteen dat ik dat echt niet wil hebben! ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
SannePP
Zeer actief
Berichten: 17532
Lid geworden op: 18 mei 2008 07:54
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Ongelezen bericht door SannePP »

Inderdaad gewoon niet op het ijs laten! Als ze het één keer mogen, snappen ze niet dat het een andere keer niet mag.
En ze kunnen ook lelijk uitglijden en zich blesseren.
RIP Cena :roos:
    Gebruikersavatar
    SannePP
    Zeer actief
    Berichten: 17532
    Lid geworden op: 18 mei 2008 07:54
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Aantal honden: 1
    Locatie: Tilburg
    Contacteer:

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door SannePP »

    Nou krijgen we deze winter helemaal geen ijs hoor! Heb ik met moeder natuur afgesproken!
    RIP Cena :roos:
      Gebruikersavatar
      Paisley
      Zeer actief
      Berichten: 11455
      Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
      Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
      Aantal honden: 2
      Locatie: Fryslân

      Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

      Ongelezen bericht door Paisley »

      Ik had begrepen dat dit jaar de 11 steden tocht eindelijk eens gereden wordt
      Afbeelding
      Gebruikersavatar
      Dee
      Zeer actief
      Berichten: 19861
      Lid geworden op: 17 nov 2011 18:20
      Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
      Aantal honden: 2

      Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

      Ongelezen bericht door Dee »

      Laurence schreef:heb er nooit echt over nagedacht, mijn honden lopen best vaak op het ijs. Maar kreeg wel een beetje de kriebels toen ik het las. Zorg er komende winter zeker voor dat mijn honden niet het ijs op gaan voordat ik zeker weet dat het veilig is!
      Mede door dit bericht zou het toch een sticky moeten hebben. Of laatste deel van het jaar een waarschuwing.
      Niet ten nadele van Laurence. Maar reactie zegt genoeg toch
      Gebruikersavatar
      SannePP
      Zeer actief
      Berichten: 17532
      Lid geworden op: 18 mei 2008 07:54
      Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
      Aantal honden: 1
      Locatie: Tilburg
      Contacteer:

      Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

      Ongelezen bericht door SannePP »

      Paisley schreef:Ik had begrepen dat dit jaar de 11 steden tocht eindelijk eens gereden wordt
      O nou dan mag het in Fryslân vriezen dat t kraakt. In Brabant blijft t gewoon 15 graden tot maart ;)

      Ontopic: eensch met 'sticky'
      RIP Cena :roos:
        Gebruikersavatar
        Dee
        Zeer actief
        Berichten: 19861
        Lid geworden op: 17 nov 2011 18:20
        Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
        Aantal honden: 2

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door Dee »

        Ehh..ja. Heeft ie al :blont:
        Gebruikersavatar
        Fuzzi
        Vaste gebruiker
        Berichten: 34
        Lid geworden op: 09 feb 2013 12:19
        Aantal honden: 2
        Locatie: Luxemburg

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door Fuzzi »

        Helemaal off topic (sorry), maar kon de verleiding niet weestaan. Een fimpje over de gevaren op het ijs (een oudje, maar ik lach me nog steeds slap):

        http://www.waldnet.nl/wn/videonieuws/20 ... 22007.html

        Fuzzi
        angelseye2000
        Actief
        Berichten: 290
        Lid geworden op: 21 dec 2006 17:37

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door angelseye2000 »

        Fuzzi schreef:Helemaal off topic (sorry), maar kon de verleiding niet weestaan. Een fimpje over de gevaren op het ijs (een oudje, maar ik lach me nog steeds slap):

        http://www.waldnet.nl/wn/videonieuws/20 ... 22007.html

        Fuzzi
        Dit is wel een classic en werkt erg op de lachspieren.
        Het filmpje heeft alles in zich. Vooral dat quasi-zogenaamd-niets-aan-de-hand-houding ondanks dat ie
        er steeds weer doorheen zakt.
        Dit ijs ligt bij Rijperkerk en is een natuurgebied waar erg snel ijs ligt met name omdat het zo ondiep is.....
        Top.
        Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
        Gebruikersavatar
        Arubandog
        Vaste gebruiker
        Berichten: 51
        Lid geworden op: 13 nov 2013 13:22
        Mijn ras(sen): Bandog
        Aantal honden: 1
        Locatie: Aruba

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door Arubandog »

        Ijs en honden inderdaad een gevaarlijke combinatie:

        https://www.youtube.com/watch?v=tHvExOg4NI0
        80564M

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door 80564M »

        Vanochtend hebben ze onze "depot" hond uit de vijver achter het huis gehaald, verdronken :jank:
        Hij had een hondenluik en kon vrij naar buiten. Kwam nooit bij de vijver, alleen maar om uit te drinken (de hoogte van de vijver is iets van 70 cm, en hij is een middelmaat Flatcoat). Vanochtend was er geen hond om zijn eten te komen halen, en even klapperen met het luik hielp ook niet. Met zaklamp naar buiten om half 7, en daar zagen ze hem in de vijver. Mijn baas heeft ook zijn zoon nog moeten roepen omdat hij hem er in zijn eentje niet uit kreeg :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

        Dag lieve Finn, dag blij ei, dag schuddekont. Je mocht maar 3 jaar worden :jank:
        gonnie
        Zeer actief
        Berichten: 23574
        Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
        Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
        Aantal honden: 2

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door gonnie »

        Ach, wat sneu.
        Afbeelding

        Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
        Groetjes Gonnie.
        Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
        Gebruikersavatar
        Lothian
        Zeer actief
        Berichten: 10190
        Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
        Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
        Aantal honden: 3

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door Lothian »

        Heel, heel verdrietig :(
        Afbeelding
        Gebruikersavatar
        Pemba
        Zeer actief
        Berichten: 14575
        Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
        Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
        Aantal honden: 2

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door Pemba »

        Bah wat naar :(:
        Afbeelding
        Gebruikersavatar
        Yeufke
        Zeer actief
        Berichten: 4877
        Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
        Mijn ras(sen): Havanezer
        Aantal honden: 1

        Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

        Ongelezen bericht door Yeufke »

        Ach, wat afschuwelijk. :(:
        Afbeelding
        Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
        Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
        slaap zacht lieve meid
        Plaats reactie

        Terug naar “Algemeen”