Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

IJs, levensgevaarlijk voor honden!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Sanne!!
Zeer actief
Berichten: 12583
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:55
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ja er was idd een hond door het ijs gezakt de brandweer kwam eraan en die reed toen tegen een boom een andere brandweer heeft de hond gered maar hij moest alsnog worden ingeslapen :jank:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb op 'n Franse Bulldog forum ook even 'n waarschuwing gezet, maar die vinden het allemaal maar onzin. Ze doen maar, Tirsa komt echt niet het ijs op.
Gebruikersavatar
Joyce
Zeer actief
Berichten: 1926
Lid geworden op: 22 apr 2002 13:58
Aantal honden: 4
Locatie: Drenthe baasje van Xana, Quiero, Batman en Cody

Ongelezen bericht door Joyce »

Misschien handig om ook nog even mijn ervaring met Abel te delen, om te laten zien dat het niet alleen pups zijn. Drie jaar geleden had ik Abel net een maand of 3 (hij was toen 10) en we liepen bij de Baggelhuizerplas. Ineens liep hij ook het ijs op en omdat hij toen nog niet op zijn naam reageerde kon ik hem niet terugroepen. Ik had toen het verhaal van Caro al gelezen, maar in mijn naïviteit dacht ik dat dat een volwassen hond toch niet zou overkomen en mijn andere honden waren ook nooit het ijs op gelopen. Abel is dus zover doorgelopen dat hij uiteindelijk door het ijs gezakt was, dit was om 18.00 uur 's avonds en het was donker en er was niemand in de buurt. Toen Abel weer boven water kwam was ik zo opgelucht omdat hij nu in ieder geval nog een kans maakte en niet meteen door cold water shock niet meer boven kwam. Ik ben over het ijs gekropen om hem eruit te trekken en ben er toen zelf ook in gevallen (daar worden nu nog grapjes over gemaakt...) met veel moeite Abel uit het water gekregen en toen nog een paar minuten (voelde veel langer) om mezelf uit het water te krijgen. Uiteindelijk het ijs kapot geslagen met mijn handen totdat ik de bodem voelde en me zo op het ijs getrokken. Uiteindelijk viel het allemaal mee, ik ben even verkouden geweest en Abel had zelfs niks, maar met dit weer blijven we ver uit de buurt van ijs.
Gebruikersavatar
Bika
Actief
Berichten: 216
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:41
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Ik heb het op http://www.barfplaats.nl geplaatst.
Onze whippets hebben op de gladde weg al problemen om te lopen, op ijs komen we al helemaal niet.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Vanmorgen aan de overkant van de provinciaalse weg.... een man met twee honden.
Eén hond was samen met de man op het ijs, de andere hond durfde niet.
Dat kan natuurlijk niet.... de man greep de hond en zwiepte het beest op het ijs :eek:

Ik schreeuwen NIET DOEN! gevaarlijk! (grote afstand en drukke weg tussen ons in).
De man schreeuwde terug: overal ligt ijs, is niet gevaarlijk!
Ik weer: jawel, over paar dagen te dun ijs, willen ze er ook op.
Nee hoor, dat doen ze niet, riep de man weer.


:19: :jank: :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door ranetje »

Caro. schreef:Vanmorgen aan de overkant van de provinciaalse weg.... een man met twee honden.
Eén hond was samen met de man op het ijs, de andere hond durfde niet.
Dat kan natuurlijk niet.... de man greep de hond en zwiepte het beest op het ijs :eek:

Ik schreeuwen NIET DOEN! gevaarlijk! (grote afstand en drukke weg tussen ons in).
De man schreeuwde terug: overal ligt ijs, is niet gevaarlijk!
Ik weer: jawel, over paar dagen te dun ijs, willen ze er ook op.
Nee hoor, dat doen ze niet, riep de man weer.


:19: :jank: :roll:
Daar kan je wanhopig van worden ja.
Ik heb dezelfde waarschuwing aan iemand gegeven en het commentaar was exact hetzelfde als van die baas naar jou :(
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Bika
Actief
Berichten: 216
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:41
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Ik liep net foto's te maken hier in de buurt.
Een meisje met een labrador op het ijs.
Ik zei tegen haar leuk he, ja zei ze.
Maar straks gaat het dooien en denkt jouw hond ik ga lekker het ijs op.
Wat dan, hij zakt er doorheen en misschien kan je hem dan niet meer pakken.
Ze deed hem gelijk de riem om en gaf me gelijk.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kit
Erelid
Berichten: 16645
Lid geworden op: 20 jul 2005 19:05
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2
Locatie: Meppel

Ongelezen bericht door Kit »

ik heb vanmorgen nog twee pubers met een hond van het ijs gehaald, ik was onderweg en zag ze "spelen", hond glibberen en glijden en de jongens vonden het prachtig :N: ik heb ze gezegd eraf te gaan en ze op de gevaren gewezen, ze wisten het niet, schrokken zich rot van wat ik zei en ze zijn er gelukkig ook meteen afgegaan ( misschien maakte ik zo'n indruk omdat ik een dierenambulance jas aan had )
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door ranetje »

kitty2 schreef:ik heb vanmorgen nog twee pubers met een hond van het ijs gehaald, ik was onderweg en zag ze "spelen", hond glibberen en glijden en de jongens vonden het prachtig :N: ik heb ze gezegd eraf te gaan en ze op de gevaren gewezen, ze wisten het niet, schrokken zich rot van wat ik zei en ze zijn er gelukkig ook meteen afgegaan ( misschien maakte ik zo'n indruk omdat ik een dierenambulance jas aan had )
Dat heeft vast en zeker geholpen :ok:
Maak er maar gebruik van :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Ongelezen bericht door Mojuan »

Vanmiddag liepen er ook weer twee mensen met een zwarte hond over het ijs.
Ik heb niets kunnen zeggen, liep zelf met mijn honden dus moest wel uit de buurt blijven.
:zweep:
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn hondje is ook het ijs opgerend, zag iemand schaatsen....

Dit water is niet vlakbij, ik let extra op als het ijs slecht is hier in de buurt, maar hij zal er niet zomaar oprennen, nu zag ie een oude bekende schaatsen...... :denken: :ok:

En als het weer water is zal ie er vast niet oprennen omdat ie denkt dat dat kan :denken:

Zijn enthousiasme is heel leuk :cheer: maar ook gevaarlijk :eek:
heb ik al eerder geconstateerd.
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik kreeg vandaag een mail van een Zweedse Laekense herderfokker, dat één door haar gefokte reu ook door het ijs is gezakt en is overleden.
Dan zou je denken dat in Zweden dat ijs nog flink wat dikker is dan bij ons, een heel stuk zuidelijker, maar niet dus. :jank:
Gebruikersavatar
Emile
Vaste gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 jun 2008 15:59

Ongelezen bericht door Emile »

Bij ons zie ik het vaak, honden op het ijs. Veel mensen weten niet en willen niet aannemen dat dit gevaarlijk is. Een paar dagen geleden werden door het NOS journaal ijspret beelden vertoont met een hond op het ijs.. dus O wat is dat leuk! Zo wordt zelfs door het TV journaal de illusie gewekt dat een hond op het ijs geen kwaad kan. Onwetendheid alom.
Groetjes van Emile.
Gebruikersavatar
SannePP
Zeer actief
Berichten: 17532
Lid geworden op: 18 mei 2008 07:54
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik vind het echt verschrikkelijk, al die honden op het ijs!
Van de week bij de "oude ijsbaan" in Kaatsheuvel die nu dus weer beschaatsbaar is, liepen we eigenlijk zonder er erg in te hebben, ook over het ijs met de hondjes. Er lag zoveel sneeuw dat je niet kon zien waar het ijs begon of ophield! Het was voor het eerst dat Cena niet als een dolle op die vijver afrende om een duik te nemen: ze zag het water gewoonweg niet! :smile:

Maar overal waar we nu gaan wandelen waar water/ ijs aanwezig is, heb ik mijn lange lijn bij hoor! Cena gaat niet het ijs op!!! Levensgevaarlijk, zeker met zo'n onbezonnen hond als Cena, die alles prachtig vindt en niets liever doet dan zwemmen!

Van de week liep er een meisje met haar malteser over de piushaven te wandelen. Wist niet wat ik zag?!
RIP Cena :roos:
    Gebruikersavatar
    Marie-Josée
    Erelid
    Berichten: 25797
    Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
    Mijn ras(sen): Havanezer
    Aantal honden: 1

    Ongelezen bericht door Marie-Josée »

    Vandaag stond mijn hart ook even stil toen Tomas achter een konijn aanging.Ik vermijd de vennen nu maar ineens realiseerde ik me dat er daar ergens nog een klein verborgen bosvennetje lag.Ik heb tegen hem gegild en hij kwam gelukkig meteen terug.
    Gebruikersavatar
    Wolvin
    Vaste gebruiker
    Berichten: 92
    Lid geworden op: 11 jan 2009 16:34

    Ongelezen bericht door Wolvin »

    mijn ouders hadden ook voorgesteld om een wandeling te maken bij de groene weelde,een plek waar een groot meer is omdat er ijs zou liggen. Ik wilde het absoluut niet hebben want ik zag al een heel ramp scenario waarbij Kiba door het ijs zou zakken en er onderdoor zou schuiven. Hebben we dus ook maar niet gedaan :pffff:
    Gebruikersavatar
    Hamilton
    Zeer actief
    Berichten: 7013
    Lid geworden op: 09 apr 2005 22:07
    Locatie: In 'n mooie provincie

    Ongelezen bericht door Hamilton »

    Helaas blijf je stomme/domme bazen houden :boos:
    vandaag kwam ik een man tegen op racefiets, die z'n hond aanmoedigde, maar ik zag geen hond op het pad of gras, toen ik beter keek, rende de hond ( middenslag) over het ijs, waar hier en daar het water alweer stroomde en de dichte windwakken ook inmiddels erg dun zijn geworden,
    Oetlul ( de baas dan hè)
    Afbeelding
    Nel en Nisvan
    *Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
    Gebruikersavatar
    triggg
    nieuw lid
    Berichten: 4
    Lid geworden op: 03 aug 2009 23:21
    Mijn ras(sen): Boxer & Bordeaux Dog
    Locatie: Zonhoven

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door triggg »

    Die van mij lopen altijd aan de leiband, ze kunnen makkelijk los lopen maar omdat de meeste mensen schrik hebben van beide honden of als we andere honden tegenkomen...

    In de winter zijn er op onze wandelroute veel vijvers die bevroren zijn, NOOIT gaan ze erop. Spijtig genoeg zie je altijd mensen die zelfs samen met hun hond het ijs opgaan, echt onbegrijpelijk :80:
    Afbeelding
    Gebruikersavatar
    *Evie*
    Zeer actief
    Berichten: 2182
    Lid geworden op: 12 feb 2008 12:29
    Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
    Aantal honden: 3
    Locatie: Drachten
    Contacteer:

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door *Evie* »

    Dat trutje van mij had ook ineens door dat ze op het water kon lopen,
    vol gas rende ze erop, gleed alle kanten op, vond het blijkbaar erg leuk want
    ze bleef maar rondjes rennen. Ik roepen en roepen, mevrouw had geen zin om tekomen!
    Kane bleef gelukkig in mn buurt. Ze was helemaal gek, ze mag het absoluut niet en had
    ook niet verwacht dat ze het zou doen. Dus maar snel aan de lijn. Geen idee of het ijs
    wel goed genoeg is, maar dan nog mogen ze er niet op.
    Gelukkig was de DA op 2 min afstand van het water want zat al te denken hoe ik
    het moest doen als ze erdoor zakte. Ik ging er direct achteraan!
    Afbeelding

    http://www.Adebowale.nl
    Gebruikersavatar
    Anneee
    Vaste gebruiker
    Berichten: 31
    Lid geworden op: 06 jul 2009 17:24
    Mijn ras(sen): Labradoodle

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door Anneee »

    Floyd is laatst door het ijs gezakt... We waren met hem aan het lopen in zo'n groot park waar hij lekker los kan rennen. Maar er zijn daar natuurlijk ook sloten enzovoort.. Via het hondenforum wist ik dat ijs heel gevaarlijk is voor honden (wat natuurlijk ook logisch is) dus ik hield Floyd goed in de gaten. We draaiden ons maar even om en.. ploep! Hij was weg! Wij natuurlijk snel naar hem toe, gelukkig was hij er aan de kant doorgezakt waar het niet diep was en waar we hem er zo uit konden halen. Ik ben me dood geschrokken, gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden en ik ga hem nu zeker aangelijnd houden wanneer er ijs ligt! :N:
    groetjes van Anne & een pootje van Floyd
    Afbeelding
    Floyd zijn blog site! (Labradoodle) ---> http://www.floydsdagboek.webs.com
    Ik vind het trouwens ook heel leuk om van die onderschrift plaatjes te maken. Stuur me maar een berichtje met een foto!
    Fin
    Zeer actief
    Berichten: 8182
    Lid geworden op: 31 jul 2008 19:13
    Locatie: zuid-holland

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door Fin »

    Durga bezorgt me met dit soort weer kopzorgen. Ze mag alleen nog in het losloopgebied los, maar daar zijn de slootjes ook bevroren met wat nu best dun en onbetrouwbaar ijs is. Vorige week toen het ijs betrouwbaarder was zag ze ineens een fazant aan de andere kant van de sloot en ze was met twee sprongen het ijs over.

    Gisteren heeft ze maar met Aidan zijn lange lijn omgelopen, onder het motto, dan heb ik iets om haar eruit te trekken zonodig. Maar ja, ik wist niet van cold water shock (dank je Caro) en zal nu nog eens extra voorzichtig zijn. :(
    Gebruikersavatar
    kellyd
    Vaste gebruiker
    Berichten: 20
    Lid geworden op: 29 dec 2009 17:18
    Mijn ras(sen): kruising border coliie
    Locatie: Lunteren

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door kellyd »

    mijn broertje had pasgeleden op kelly gepast. Had haar in het park uitgelaten en..
    "ze durfde niet op het ijs," vertelde mijn broertje... "maar eindelijk durfde ze het toch. We hebben werpbal gespeeld op het ijs, kelly vond het heel leuk, ze gleed steeds een heel eind!" :O:

    ik kon mezelf wel voor het hoofd slaan dat ik er niet aan gedacht had om voor het ijs te waarschuwen. Kelly weet heel goed dat ze er niet op mag en ze durft ook niet goed.... zo zou het nog net even mis gaan....


    ik zag op nu.nl een video van een vrouw die haar hond uit het ijskoude water redt door er zelf in de springen
    heel erg moedig!
    het was een grote hond, forse labrador geloof ik. viel niet mee, ze bleef net zo lang in het water tot de hond er uit was, dat duurde best lang..... hopelijk is dat goed afgelopen voor beiden.
    geboren als hondenliefhebber
    Gebruikersavatar
    Bika
    Actief
    Berichten: 216
    Lid geworden op: 05 jan 2009 21:41
    Mijn ras(sen): 3 Whippets
    Locatie: Alphen aan den Rijn
    Contacteer:

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door Bika »

    Bij ons in de buurt is een Yorkshire terriër verdronken, door het ijs gezakt.
    Bij het uitlaten door een uitlaatservicedienst.
    http://www.alphen.cc/nieuws/regionaal/a ... 715482.ece
    Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
    Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
    Afbeelding
    Gebruikersavatar
    Omega
    Zeer actief
    Berichten: 1251
    Lid geworden op: 22 jul 2005 11:48
    Mijn ras(sen): Toller
    Aantal honden: 2
    Locatie: Terborg

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door Omega »

    Zondag is bij een watergat in de buurt een hond verdronken.
    In de weken daarvoor zijn er al 1 of 2 honden door het ijs gezakt die nog wel konden worden gered.

    Was ik afgelopen woensdag daar weer wandelen, is er een muts die zelf met haar twee honden het ijs op ging, 1 hond wilde eerst niet, die vrouw maar roepen. Dom volk.
    Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
    Gebruikersavatar
    SannePP
    Zeer actief
    Berichten: 17532
    Lid geworden op: 18 mei 2008 07:54
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Aantal honden: 1
    Locatie: Tilburg
    Contacteer:

    Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

    Ongelezen bericht door SannePP »

    Vanmiddag hier in het park een moeder met een klein kindje en een golden. De golden liep over het ijs. Dus ik zeg tegen die vrouw dat het niet handig is. Ze snapte het niet zo goed, kon toch geen kwaad, hij kan zwemmen...
    Ze schrok van mijn uitleg en heeft de hond meteen van het ijs gehaald. Sommige mensen denken er gewoon niet over na welke gevolgen het kan hebben...
    RIP Cena :roos:
      Gebruikersavatar
      chan
      Vaste gebruiker
      Berichten: 96
      Lid geworden op: 12 feb 2010 19:52
      Mijn ras(sen): Leonberger
      Locatie: Ridderkerk
      Contacteer:

      Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

      Ongelezen bericht door chan »

      Fedor loopt ook zo het ijs op. Hij ziet wat aan de overkant en gaat. Bij water zit hij dus standaard aan de lange lijn, alleen in het bos mag hij los. Wanneer gaat dat ijs nou eens weg!!! :19:
      Max2
      Vaste gebruiker
      Berichten: 66
      Lid geworden op: 27 mei 2009 18:50
      Mijn ras(sen): Bernersennen
      Locatie: Oosterbierum

      Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

      Ongelezen bericht door Max2 »

      Ik krijg bij dit onderwerp haast het idee dat ik een uitzondering ben met Max.
      Max mag op het ijs maar alleen op mijn commando. Hierin heb ik hem wonderbaarlijk perfect onder appel. Als hij er op mag (meestal op het meer voor ons huis) is hij helemaal door het dollen. Maar zonder commando gaat hij er niet op ondanks dat meneer altijd losloopt en er (als het ff kan) dagelijks in zwemt.
      carolien
      Actief
      Berichten: 211
      Lid geworden op: 04 jan 2005 03:29
      Mijn ras(sen): kr chihuahua, kr jack russ, mix van....??
      Aantal honden: 3

      Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

      Ongelezen bericht door carolien »

      mijn honden mogen absoluut niet op het ijs, hun zien het verschil niet of het veilig is of niet
      en afgelopen dinsdag ben ik het ijskoude water met ijs ingegaan om iemands anders hond te redden, die kon dus niet zelf meer aan de kant komen, dit hoop ik nooit meer mee te maken
      hondje was al aardig bezig vermoeid te raken, koppie zakte in het water enz enz
      Chera, Quincy R.I.P. Blaize 22-8-11- (6 jaar)
      Afbeelding
      Hans de hondenvriend
      Vaste gebruiker
      Berichten: 89
      Lid geworden op: 27 feb 2010 04:52
      Locatie: Harderwijk
      Contacteer:

      Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

      Ongelezen bericht door Hans de hondenvriend »

      zo lang het ijs smelt hou ik de hond langs het water vast.

      Als er geen sneeuw ligt op het ijs waar mensen op lopen komt de hond ook niet op het ijs veel te glad voor hem.

      carolien schreef:mijn honden mogen absoluut niet op het ijs, hun zien het verschil niet of het veilig is of niet
      en afgelopen dinsdag ben ik het ijskoude water met ijs ingegaan om iemands anders hond te redden, die kon dus niet zelf meer aan de kant komen, dit hoop ik nooit meer mee te maken
      hondje was al aardig bezig vermoeid te raken, koppie zakte in het water enz enz

      Dan wil ik u bij deze een grote compliment geven voor reden van hond.

      Ik zou het ook gedaan hebben.

      met vriendelijke groeten
      carolien
      Actief
      Berichten: 211
      Lid geworden op: 04 jan 2005 03:29
      Mijn ras(sen): kr chihuahua, kr jack russ, mix van....??
      Aantal honden: 3

      Re: IJs, levensgevaarlijk voor honden!

      Ongelezen bericht door carolien »

      thanx en zeg maar jij hoor haha :lol1:
      Chera, Quincy R.I.P. Blaize 22-8-11- (6 jaar)
      Afbeelding
      Plaats reactie

      Terug naar “Algemeen”