Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fokker langharige chihuahua en katten
Moderator: moderatorteam
-
vlichi
- Vaste gebruiker
Fokker langharige chihuahua en katten
Beste hondenliefhebbers,
weet iemand een fokker die zowel chihuahua´s (langhaar) fokt als katten?
bedankt!
weet iemand een fokker die zowel chihuahua´s (langhaar) fokt als katten?
bedankt!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Fokker langharige chihuahua en katten
wil je samen een hondje en een katje nemen wel leuk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- mon65
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Nanna schreef:Wou je ze gaan kruisen?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ze wil een hondje ,maar een kat in de zak kopen leek haar ook een keer leuk. 
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
sjm
- Zeer actief
Hahahaha, flauuww
Waarom wil je persé een fokker van langhaar chi's die ook katten fokt?
Waarom wil je persé een fokker van langhaar chi's die ook katten fokt?
-
lets have fun
ik kan m'n nieuwsgierigheid niet langer bedwingen
dus ik vraag het ook: waarom chi's én katten?
- Noahtje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
- Aantal honden: 4
Misschien wil ze een hondje dat aan katten is gewend?
Waarom ze dan zowel chi's als katten moeten fokken weet ik niet, maar misschien is ze op zoek naar een fokker die ook katten heeft?
Noah komt trouwens van een fokker zonder katten en thuis gaat het echt super goed tussen Noah en mijn twee katten.
Waarom ze dan zowel chi's als katten moeten fokken weet ik niet, maar misschien is ze op zoek naar een fokker die ook katten heeft?
Noah komt trouwens van een fokker zonder katten en thuis gaat het echt super goed tussen Noah en mijn twee katten.

-
sjm
- Zeer actief
Isa komt ook gewoon uit een hondenroedel en kwam hier bij 4 katten. Gaat perfect hoor.
- krullie
- Zeer actief
Nanna schreef:Wou je ze gaan kruisen?
een chimauwa.
-
Cindy1
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
- Contacteer:
Hier een fokker van langharige katten (Noorse boskatten - toevallig nu ook een nestje!) en we hebben ook een Chi, gaat heel leuk samen! De Chihuahua is er later bij gekomen, maar ze waren zomaar aan elkaar gewend. Ze zijn echt dol op elkaar en spelen ook veel samen!
-
vlichi
- Vaste gebruiker
haha, ja ik wilde een nieuw ras op gaan zetten...
nee, mijn broer kocht een kat die al was opgegroeit met honden. Dat vond ik wel zo makkelijk, want toen hij thuis kwam lag de kat direct bij de hond.
Dus het leek mij ook wel handig om een fokker te vinden die ook met katten fokt, zodat de hond al snel gewend is aan katten. Maar een fokker die katten heeft kan opzich ook goed.
nee, mijn broer kocht een kat die al was opgegroeit met honden. Dat vond ik wel zo makkelijk, want toen hij thuis kwam lag de kat direct bij de hond.
Dus het leek mij ook wel handig om een fokker te vinden die ook met katten fokt, zodat de hond al snel gewend is aan katten. Maar een fokker die katten heeft kan opzich ook goed.
-
Tring
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik kan zo maar op één fokker komen die (langharige) Chihuahua's en katten fokt(e). Vanwaar je vraag?
Edit: we antwoorden tegelijk
. Maar zowel bij SJM als bij Noahtje ging het prima. De hondjes gaan supergoed met de katten!
Edit: we antwoorden tegelijk
xx Marr en Keeff

-
vlichi
- Vaste gebruiker
Ik weet dat het goed kan gaan, maar het is wel makkelijker en fijner als de chi al vanaf begin af aan met katten in contact komt. Als ik dan zo zie hoe veel moeite het sommige mensen kost om de hond aan de kat te laten wennen en ik het dan bij mijn broer zie?
Het kan nooit geen kwaad he, stel dat er een goede fokker is die ook katten heeft dan is dat mooi meegenomen.
Het kan nooit geen kwaad he, stel dat er een goede fokker is die ook katten heeft dan is dat mooi meegenomen.
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn Chihuahua ziet doorgaans nooit katten. Hij kwam voor het eerst neus aan neus met eentje toen hij pakweg 7 maanden was, ging echt perfect. Ook als we bij mensen zijn die katten hebben, gaat het goed. Ik ben bij SJM en bij Noahtje geweest en hij vindt katten totaal niet raar en jaagt ze niet achterna. Hij snuffelt een beetje en dan is het prima. Zolang de katten vriendelijk zijn, is het geen probleem hoor
.
xx Marr en Keeff

-
sjm
- Zeer actief
Sterker nog, hij heeft samen met mijn kat gelegen en met de kittens gespeeld.Tring schreef:Mijn Chihuahua ziet doorgaans nooit katten. Hij kwam voor het eerst neus aan neus met eentje toen hij pakweg 7 maanden was, ging echt perfect. Ook als we bij mensen zijn die katten hebben, gaat het goed. Ik ben bij SJM en bij Noahtje geweest en hij vindt katten totaal niet raar en jaagt ze niet achterna. Hij snuffelt een beetje en dan is het prima. Zolang de katten vriendelijk zijn, is het geen probleem hoor.
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Ik heb danwel sheltie's,maar qua ras maakt het denk ik niet uit 
Ik had al 2 volwassen poezen,
toen onze 1ste sheltie hier kwam wonen.
De poezen waren geen honden gewent,en de sheltie ook niet(de fokster had geen poezen/katten)
Er zijn toen geen problemen geweest.
Intussen lopen er 3 sheltie's rond,en diezelfde poezen.
En natuurlijk is de poes weleens boos naar de honden en andersom,
maar dat hoort erbij,volgens mij.
De poezen slaan weleens naar de hond maar echt alleen met de poot,de nagels houdt ze in
Maar ze slapen 5 minuten later weer lekker tegen mekaar aan.
Ik had al 2 volwassen poezen,
toen onze 1ste sheltie hier kwam wonen.
De poezen waren geen honden gewent,en de sheltie ook niet(de fokster had geen poezen/katten)
Er zijn toen geen problemen geweest.
Intussen lopen er 3 sheltie's rond,en diezelfde poezen.
En natuurlijk is de poes weleens boos naar de honden en andersom,
maar dat hoort erbij,volgens mij.
De poezen slaan weleens naar de hond maar echt alleen met de poot,de nagels houdt ze in
Maar ze slapen 5 minuten later weer lekker tegen mekaar aan.

-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
ik heb solo in huis gekregen terwijl hij totaal niet was opgegroeid met katten, maar binnen een dag was dat helemaal in orde...
groetjes Tamara
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb een chihuahua deze heb ik volwassen geadopteerd , en waar hij woonde zaten geen katten , ik heb wel katten gaat al vanaf begin goed.
Chihuahuas en katten gaan meestal wel goed , Maar het is wel belangrijk dat de katten honden zijn gewend , want niet elke kat vind chihuas leuk daar zit meestal het probleem
Chihuahuas en katten gaan meestal wel goed , Maar het is wel belangrijk dat de katten honden zijn gewend , want niet elke kat vind chihuas leuk daar zit meestal het probleem
-
sjm
- Zeer actief
Ook dat gaat vaak goed hoor. Ik heb één van mijn Birmanen gekregen toen ze 9maanden oud was ongeveer, ze was geen honden gewend. Diezelfde dag lag ze nog samen met Isa en Sally te slapen.
-
vlichi
- Vaste gebruiker
maar ik ken ook veel honden die wel een hekel aan katten hebben dus daarom zoek ik liever een fokker die tegelijkertijd katten heeft, maar wie weet weten ze bij de rasvereniging nog wel iemand 
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
zijn die honden chihuahuas ? Want ik ken er geen die een hekel aan katten heeft 
Daarbij als je een pup neemt en je hebt gezonden katten dan zouden ze de pup niets aan doen hoor
en de pup went dan aan de katten 
Daarbij als je een pup neemt en je hebt gezonden katten dan zouden ze de pup niets aan doen hoor
-
Inc
Opvoeden en begeleiding helpt ook een boel.
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals ik al zei, ik ken maar één fokker die Chihuahua's en katten heeft. Deze is niet aangesloten bij de NCC en fokt ook niet altijd met stamboom!vlichi schreef:maar ik ken ook veel honden die wel een hekel aan katten hebben dus daarom zoek ik liever een fokker die tegelijkertijd katten heeft, maar wie weet weten ze bij de rasvereniging nog wel iemand
Ik ken ook geen Chihuahua die een hekel aan katten heeft. Daarbij zijn ze altijd kleiner dan katten, dus zoveel kwaad kunnen ze niet aanrichten. Puppen wennen idd heel snel aan vanalles, zelfs oudere Chihuahua's wennen makkelijk aan katten.toots schreef:zijn die honden chihuahuas ? Want ik ken er geen die een hekel aan katten heeft
Daarbij als je een pup neemt en je hebt gezonden katten dan zouden ze de pup niets aan doen hooren de pup went dan aan de katten
xx Marr en Keeff

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
In principe kan het geen kwaad hoor als er wel katten bij de fokker aanwezig zijn . alleen ik denk niet dat het noodzaak is , dat je gewoon beter een goede fokker kunt zoeken
en dat je dan zelf aan de slag gaat met het wennen aan de katten , tenzij ze daar toevallig katten hebben 
- Noahtje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
- Aantal honden: 4
Met dat dikgedrukte ben ik het niet helemaal eens.toots schreef:Ik heb een chihuahua deze heb ik volwassen geadopteerd , en waar hij woonde zaten geen katten , ik heb wel katten gaat al vanaf begin goed.
Ik heb vrienden met een kat die geen honden zijn gewend. Toen ik daar voor het eerst kwam met Noah ging dat vrijwel meteen goed.
Het ligt denk ik vooral aan het karakter van de kat/hond en niet aan of ze katten/honden zijn gewend. Natuurlijk, niet elke kat zal honden leuk vinden en niet elke hond zal katten leuk vinden, maar dat kan zelfs zo zijn als ze er aan zijn gewend.
Spike is opgegroeid met honden (ik kreeg hem met 13 weken), Oliver niet. En Spike heeft hééél lang moeten wennen aan de honden van mijn ouders. Toen Noah bij mij kwam wonen was Spike degene die naar hem ging blazen, dat ging echt niet goed. Ik moest ze eecht even apart houden, terwijl hij daarvoor 2 jaar lang met de honden van mijn ouders in één huis had gewoond.
Nu gaat het goed, nu kent hij Noah, maar ik denk dat hij bij elk nieuw hondje opnieuw zal moeten wennen.
Oliver daarentegen was meteen vriendjes met Noah. Terwijl Oliver dus niet met katten was opgegroeid.
Ik denk dat je vooral naar het karakter van de kat / het hondje moet kijken.
Tring zei het al, maar ze is hier geweest met Keeffer en dat ging goed. Hij keek eigenlijk nog niet eens naar de katten om haha, even snuffelen en klaar.
En wat SJM nu zegt, ook bij haar katje dat geen honden was gewend ging het goed en dat mooie meisje was zelfs al 9 maanden.
Katten en honden kunnen zó leuk zijn samen.. zeker als ze dan samen liggen te slapen. Dat doen Spike en Noah en Oliver en Noah ook regelmatig, zó lief!
**
Wat is iedereen snel met reageren zeg!
Misschien zijn er wel fokkers, die naast chi's ook één of meerdere katten hebben.. het is misschien handig, maar ik zou er geen 'must' van maken.
Laatst gewijzigd door Noahtje op 29 jul 2011 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

-
vlichi
- Vaste gebruiker
ik kan ook gewoon een fokker zoeken die wel katten heeft en dan kijken of die fokker goed is? Dan kan ik altijd nog kijken naar een fokker zonder katten als het niets wordt...
Ik heb ooit trouwens wel een fokker van chihuahua's gesproken die ook siberische katten fokte, weet alleen niet meer wie het was.
en een chihuahua zou een kat wel niet zoveel kunnen doen nee, maar sommige honden zijn ook gewoon irritant door de hele tijd achter de kat aan te gaan net zolang tot dat de kat een klap uitdeelt. Een hond die dan al gewend is aan katten is dan wel zo handig...
Ik heb ooit trouwens wel een fokker van chihuahua's gesproken die ook siberische katten fokte, weet alleen niet meer wie het was.
en een chihuahua zou een kat wel niet zoveel kunnen doen nee, maar sommige honden zijn ook gewoon irritant door de hele tijd achter de kat aan te gaan net zolang tot dat de kat een klap uitdeelt. Een hond die dan al gewend is aan katten is dan wel zo handig...
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
vooral een pup zal dat doen uit speelsigheid , ook 1tje die katten gewend is 
en van die klap leerd die dan
en van die klap leerd die dan
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Dat heb je allemaal zelf in de hand hoor... Of de hond nu gewend is aan katten of niet. En de kat moet ook maar net matchenvlichi schreef:en een chihuahua zou een kat wel niet zoveel kunnen doen nee, maar sommige honden zijn ook gewoon irritant door de hele tijd achter de kat aan te gaan net zolang tot dat de kat een klap uitdeelt. Een hond die dan al gewend is aan katten is dan wel zo handig...
Laatst gewijzigd door Diaantje op 29 jul 2011 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
-
sjm
- Zeer actief
Zo dik gezaaid is het nou ook weer niet met goede chihuahuafokkers.. 
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Nouja, ik ken een flink aantal fokkers die dus geen katten hebben, maar wel goede fokkers zijn. Elke fokker zal zich van zijn beste kant laten zien om jou een hond te verkopen. Bedenk wel dat de Chihuahua momenteel erg populair is en er veel fokkers bij komen die alleen voor hun portemonnee fokken. Als je niet zo bekend bent met Chihuahua's en de fokkers, is het lastig te bepalen welke fokker wel of niet goed is.
xx Marr en Keeff