Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Catahoula Pups in aantocht...

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

kynos
Actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard dog
Aantal honden: 4
Contacteer:

Catahoula Pups in aantocht...

Ongelezen bericht door kynos »

Hallo,
Onze teef is vandaag 5 weken drachtig. Dit word ons eerste nestje pups ooit..ben zo benieuw, nerveus en het lijkt me een geweldige ervaring..
We hebben onze honden overal op getest wat bij dit ras kan/ nodig is.

Onze teef hebben we dinsdag 17 mei laten prikken op progesteron met de 8e dag van de loopsheid, was het 1 toen..de vrijdag erna was het 4 dus het steeg erg langzaam. De maandag erna op dag 13 was het gehalte 8.6, dus die dag moest ze gedekt worden. Onze reu had ook al erg veel interesse in haar en de dagen ervoor helemaal niet, dus de natuur gaf het zelf al aan.
Ze is die maandag en die woensdag gedekt. Vertoonde eigenlijk al meteen na 3 dagen ander gedrag. Baziger over onze andere honden, speciaal tegen de jongste van 7 maanden. Honger werd meer en ze sliep veel.

Ze heeft ook de herpes enting gehad die op de 45ste dag herhaald moet worden, iemand hier ervaring mee om het wel of niet te doen?

Afgelopen dinsdag met 29 dagen de echo gehad, 6 pups te zien, 3 links en 3 rechts..vrienden van ons die al jaren fokken zeggen allemaal dat ik op 4-5 pups meer kan tellen, Oei!

Ze is vandaag 35 dagen en begint echt te groeien nu, dikke tepels, volle flanken, en nog steeds veel slapen. Eetlust is wat minder, alleen de lekkere dingen wil ze..
We hebben gelukkig al verschillende mensen op de wachtlijst waardoor de kans groot is dat we merendeel van de pups kwijt kunnen..

Op 18 Juli hebben we een afspraak staan voor een rontgen foto..onze dierenarts zei dat er veel pups gered kunnen worden van de dood als je exact weet hoeveel pups er geboren moeten worden. Als we nu uitgaan van 6 en het zijn er 8 en we denken dat ze na de 6 klaar is en de bevalling vlot niet, kun je rekening houden dat er nog meer moeten komen..iemand hier ervaring mee?

Ik hoop dat er mensen zijn die me nog wat tips kunnen geven.
Ook qua voeding, wel of geen puppybrok ivm calcium te kort als ze afstappen van de puppybrok ( niet meer zelf aanmaken van calcium)

Ik zie graag reacties tegenmoet..
PS: De werpkist komt in de woonkamer en de andere honden (4) blijven in de serre en buiten zolang Ziva ze niet accepteerd..!
Fair Mate Catahoulas The Netherlands.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Catahoula Pups in aantocht...

Ongelezen bericht door Machie »

Ik kan je niet helpen maaruhm... foto's van de aanstaande ouders? :cheer:
kynos
Actief
Contacteer:

Okay..ff kijken hoe dat moet..
kynos
Actief
Contacteer:

kynos
Actief
Contacteer:

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

je moet de link van de foto tussen [img]en[/img] zetten. Zonder spatie's ;)
kynos
Actief
Contacteer:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[imghttp://catahoulaworld.com/images/troyfotos%20(1).jpg][/img]
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Leuk! Ik vind de ouders prachtig :I:
Is het moeilijk om de juiste pupkopers te vinden? Het ras is ook niet erg bekend natuurlijk.
kynos
Actief
Contacteer:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kynos op 27 jun 2011 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief

Gaaf! Ik vind de bruine/rode helemaal fantastisch!
Die zwarte is ook leuk met dat beetje tan :I:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

kynos schreef:Hallo,
Onze teef is vandaag 5 weken drachtig. Dit word ons eerste nestje pups ooit..ben zo benieuw, nerveus en het lijkt me een geweldige ervaring..
succes & fijn dat ze eerst goed getest is...
Onze teef hebben we dinsdag 17 mei laten prikken op progesteron met de 8e dag van de loopsheid, was het 1 toen..de vrijdag erna was het 4 dus het steeg erg langzaam. De maandag erna op dag 13 was het gehalte 8.6, dus die dag moest ze gedekt worden. Onze reu had ook al erg veel interesse in haar en de dagen ervoor helemaal niet, dus de natuur gaf het zelf al aan.
je had de reu zelf, dus waarom eigenlijk geprikt, of heb je zelf een reu, maar ben je voor de dekking naar een andere reu gegaan?
Ze is die maandag en die woensdag gedekt. Vertoonde eigenlijk al meteen na 3 dagen ander gedrag. Baziger over onze andere honden, speciaal tegen de jongste van 7 maanden. Honger werd meer en ze sliep veel.
hier ook al vaak snel veel verandering in gedrag gezien...
Ze heeft ook de herpes enting gehad die op de 45ste dag herhaald moet worden, iemand hier ervaring mee om het wel of niet te doen?
zoek hier maar eens op het verhaal van Pien van Jessica (Hutsje), daar is de herpes enting (en mn de 2de) niet erg positief afgelopen
Afgelopen dinsdag met 29 dagen de echo gehad, 6 pups te zien, 3 links en 3 rechts..vrienden van ons die al jaren fokken zeggen allemaal dat ik op 4-5 pups meer kan tellen, Oei!
tel nooit met echo's, dus kan je daar niet mee helpen
Ze is vandaag 35 dagen en begint echt te groeien nu, dikke tepels, volle flanken, en nog steeds veel slapen. Eetlust is wat minder, alleen de lekkere dingen wil ze..
We hebben gelukkig al verschillende mensen op de wachtlijst waardoor de kans groot is dat we merendeel van de pups kwijt kunnen..
das wel fijn ja, het is natuurlijk een apart ras en ook niet voor iedereen geschikt qua karakter
Op 18 Juli hebben we een afspraak staan voor een rontgen foto..onze dierenarts zei dat er veel pups gered kunnen worden van de dood als je exact weet hoeveel pups er geboren moeten worden. Als we nu uitgaan van 6 en het zijn er 8 en we denken dat ze na de 6 klaar is en de bevalling vlot niet, kun je rekening houden dat er nog meer moeten komen..iemand hier ervaring mee?
als ik alles hierboven lees heb je weinig vertrouwen in de natuur, waarom de stress van een rontgen foto? geloof dat er hier op het forum ook al voorbeelden rond lopen dat ook een rontgen niet alles zegt over de aantallen
hier altijd de natuur zijn gang laten gaan en ja, er zit soms wel wat tijd tussen, maar dat hoeft echt niet nadelig te zijn, denk dat zoals jij en je DA nu rederneren je mss te snel klaar staat om in te grijpen
Ook qua voeding, wel of geen puppybrok ivm calcium te kort als ze afstappen van de puppybrok ( niet meer zelf aanmaken van calcium)
voer hier enkel vers (KVV & zelf samengesteld) en drachtige en zogende teven krijgen enkel meer, niet anders, ja op het end enkel KVV omdat dat makkelijker weg te krijgen is voor ze
PS: De werpkist komt in de woonkamer en de andere honden (4) blijven in de serre en buiten zolang Ziva ze niet accepteerd..!
en natuurlijk idd foto'ssssssssssss die moet je tussen [img]en[/img] zetten en dan zonder spaties, succes
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik weet niet wat je normaal voert maar puppenbrok is onzin en extra kalk is zelfs af te raden.
Daar kunnen de pups namelijk groeipijnen door ontwikkelen (alles wat de teef eet, "eten" de pups ook natuurlijk).

Gewoon goed eten geven, daar zijn topics genoeg over te vinden hier.

Ik heb hier nu een nest van bijna een week en ik geef normaal wel drie maal daags pupmelk aan de teef de eerste drie weken na de bevalling, dat is goed voor het zog ;)
Maar nooit extra kalk dus.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
kynos
Actief
Contacteer:

Het is best moeilijk om juiste mensen te vinden, ik heb ook wel een vrij hoge eis..mensen moeten echt iets gaan ondernemen en al meerdere werkhonden rassen gehad hebben..

De mensen zijn ook al allemaal hier geweest om kennis te maken met ons en de honden, vanaf een email of telefoongesprek weet je niet hoe de mensen zijn, ze moeten er wel iest voor over hebben!

Onze reu hebben we destijds in Tsjechië gehaald en Ziva de teef ben ik in Nevada California USA gaan ophalen. We zijn ook helemaal verknocht aan dit ras..wil nooit meer iets anders, misschien een keer een ruwhaar teckel erbij, voor mijn man :I: maar pas als onze jack Russel van bijna 14 jaar er niet meer is.

De kleur van onze reu is Red leopard/ Red Merle, hij is dna getest op het merle gen en is single merle, de teef Ziva heeft de kleur Black & Brindle trim. Zij is ook getest op het merle gen en is Cryptic merle gen drager. Het is niet goed om bij dit ras merle x merle fokken als ze beide als die kleur eruit zien, net als bij de schotse herdershond, Aussie, Border Collie, Welsh Corgi enz.. je kunt dan dubbel Merle krijgen en zo pups met slechte ogen en doofheid krijgen. In USA doen ze bijna niet anders omdat ze alleen kijken naar werklijnen en mooie kleuren en de pups met meer dan 30-40% wit maken ze dood. In Nederland heeft eens een andere fokker gezeten die alleen maar merle x merle gefokt heeft, en hij had van de 30-40 pups geboren in zijn kennel minstens 40% dove pups, uit één nest van 5 pups waren er 4 halfdoof! Dit willen wij niet..

Dit Cryptic merle gen is een gen tussen het single en non merle in. Dus een heel gezond merle gen om mee te fokken zonder dat je een hoog risico loopt op TE witte en zo ook dove pups!
Op onze website staat een heel stuk geschreven over het Merle gen.

Misschien vinden we nog wel nieuwe pup eigenaren op dit forum? :lol1:
kynos
Actief
Contacteer:

crutz schreef:
kynos schreef:Hallo,
succes & fijn dat ze eerst goed getest is...
je had de reu zelf, dus waarom eigenlijk geprikt, of heb je zelf een reu, maar ben je voor de dekking naar een andere reu gegaan?
Nee, onze eigen reu, maar soms willen Catahoulas en andere rassen niet gedekt worden door de reu waar ze al jaren mee samen leven..en het was echt pas s'avond laat toen ze hem accepteerde..
hier ook al vaak snel veel verandering in gedrag gezien...
zoek hier maar eens op het verhaal van Pien van Jessica (Hutsje), daar is de herpes enting (en mn de 2de) niet erg positief afgelopen
tel nooit met echo's, dus kan je daar niet mee helpen
das wel fijn ja, het is natuurlijk een apart ras en ook niet voor iedereen geschikt qua karakter
als ik alles hierboven lees heb je weinig vertrouwen in de natuur, waarom de stress van een rontgen foto? geloof dat er hier op het forum ook al voorbeelden rond lopen dat ook een rontgen niet alles zegt over de aantallen
hier altijd de natuur zijn gang laten gaan en ja, er zit soms wel wat tijd tussen, maar dat hoeft echt niet nadelig te zijn, denk dat zoals jij en je DA nu rederneren je mss te snel klaar staat om in te grijpen
Okay, nou erg veel stress is het niet want ze is redelijk relaxed bij de DA. Ik kan het nog altijd afzeggen.
voer hier enkel vers (KVV & zelf samengesteld) en drachtige en zogende teven krijgen enkel meer, niet anders, ja op het end enkel KVV omdat dat makkelijker weg te krijgen is voor ze
Onze honden krijgen DogloversGold en Carnibest, nu alleen meer ja, ik dacht dat als ik er een handje puppy brok tussen doen, wat ze vaak wel lekker vinden, ze beter eet.
en natuurlijk idd foto'ssssssssssss die moet je tussen [img]en[/img] zetten en dan zonder spaties, succes
kynos
Actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Ik weet niet wat je normaal voert maar puppenbrok is onzin en extra kalk is zelfs af te raden.
Daar kunnen de pups namelijk groeipijnen door ontwikkelen (alles wat de teef eet, "eten" de pups ook natuurlijk).

Gewoon goed eten geven, daar zijn topics genoeg over te vinden hier.

Ik heb hier nu een nest van bijna een week en ik geef normaal wel drie maal daags pupmelk aan de teef de eerste drie weken na de bevalling, dat is goed voor het zog ;)
Maar nooit extra kalk dus.
Pup melk heb ik al in huis..
Ik bedoelde dat er vaak extra calcium in puppybrok zit waardoor het lichaam van de teef zelf "lui" word in de eigen aanmaak en erna een terugval kan krijgen?? Dit heb ik ook maar gehoord..alle info is welkom.. :ok:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Jeej, Troy & Ziva krijgen pups! :cheer: Prachtig koppel hoor. :D Ik weet dat je je heel lang en uitgebreid hebt voorbereid op je eerste nest! Het is je dan ook ontzettend gegund dat het allemaal goed verloopt. Ik vind het heel erg spannend en super gaaf dat ze misschien mee kunnen komen naar de Catahouladag. :ok: Ben echt ontzettend benieuwd naar de puppies en wat je zegt, lijkt me leuk als er wat puppies blijven hangen bij mensen van het forum. Ik vind het ook heel fijn dat je zo streng bent met selecteren op goede eigenaren. Succes!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik vind de Catahoula een prachtig ras, ooit een artikel over gestaan in Onze Hond, maar nog nooit de 'privilege' gehad er 1 in het echt te zien.
Heel veel voorpret gewenst, en straks inderdaad puppenfoto's en dikke buiken foto's!!
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Staan er forummers op de wachtlijst dan? Dat zou inderdaad wel heel erg leuk zijn :ok:
Ik vind het in ieder geval prachtige honden en hoop dat alles soepel verloopt.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Echt prachtige honden! Ik vind de reu echt schitterend! :D

Succes! Ik hoop dat alles goed verloopt en ben benieuwd nar pupfoto's straks :cheer: :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
-Gaby-
Zeer actief

Denise. schreef:Staan er forummers op de wachtlijst dan?
Geen idee, ik reageerde op:
kynos schreef: Misschien vinden we nog wel nieuwe pup eigenaren op dit forum? :lol1:
;) Het lijkt me wel heel erg leuk als dat zo zou zijn!
EschaenStefanie schreef:ik vind de Catahoula een prachtig ras, ooit een artikel over gestaan in Onze Hond, maar nog nooit de 'privilege' gehad er 1 in het echt te zien.
Heel veel voorpret gewenst, en straks inderdaad puppenfoto's en dikke buiken foto's!!
10 September is er weer een Catahouladag gepland in Apeldoorn, dus mocht je zin hebben... :ok:
Edit: Linkje naar het topic over de Catahouladag http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 8&t=217887
Afbeelding
kynos
Actief
Contacteer:

Dank je..

Natuurlijk komen er dikke buiken foto's en pup foto's..
Hier alvast twee "dikkebuik" foto's van ZIva met 31 dagen dracht.

Afbeelding

Afbeelding
Supernova
Zeer actief

-Gaby- schreef:
kynos schreef: Misschien vinden we nog wel nieuwe pup eigenaren op dit forum? :lol1:
Ja daar reageerde ik ook op :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Hey wat leuk, gefeliciteerd alvast :ok: Ik heb mijn nest afgespeend op rauw vlees :wink: zijn nu grote gezonde en sterke honden geworden :D
kynos
Actief
Contacteer:

Denise. schreef:
-Gaby- schreef:
Ja daar reageerde ik ook op :mrgreen:
Nee, volgens mij geen forumers op de lijst.. :(:
Hier op het forum kunnen natuurlijk wel zeer geschikte pup eigenaren zitten.. :E:
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

Ik zal eens kijken of ik kan komen met die clubdag, weet je of het met het ov te bereiken valt Gaby? Ben helaas niet in het bezit van eigen vervoer

edit: en wat een schattig buikje nog! :I:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

kynos schreef: Nee, volgens mij geen forumers op de lijst.. :(:
Hier op het forum kunnen natuurlijk wel zeer geschikte pup eigenaren zitten.. :E:
Oh dat is jammer, maar misschien komt dat nog :D
Ik denk dat je hier best wat leuke bazen kan vinden inderdaad, maar men moet ook maar net een Catahoula willen. Als je een leuk teefje overhebt dan stuur je die maar naar mij :cool2: :mrgreen:
-Gaby-
Zeer actief

kynos schreef: Nee, volgens mij geen forumers op de lijst.. :(:
Oh jammer! Nou ja, dan moeten we ze gewoon wat extra promoten. Veel foto's plaatsen dus. ;)
EschaenStefanie schreef:Ik zal eens kijken of ik kan komen met die clubdag, weet je of het met het ov te bereiken valt Gaby? Ben helaas niet in het bezit van eigen vervoer
Openbaar vervoer tot aan het Leesten is wat lastig, je moet best een stuk lopen. Maar mocht je een oproepje plaatsen dan is er misschien best iemand die je ergens op kan pikken. ;)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

kynos schreef: Pup melk heb ik al in huis..
Ik bedoelde dat er vaak extra calcium in puppybrok zit waardoor het lichaam van de teef zelf "lui" word in de eigen aanmaak en erna een terugval kan krijgen?? Dit heb ik ook maar gehoord..alle info is welkom.. :ok:
Ja, fabels genoeg ;)

Probleem is dat de pups binnenkrijgen wat de teef binnenkrijgt en teveel kalk kan later groeipijn veroorzaken.
Onderzoek van Hazewinkel, niet de minste op dat gebied.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
kynos
Actief
Contacteer:

Om jullie een idee te geven welke kleuren er allemaal voorkomen..

Ma en Pa van onze reu

Afbeelding

Pa van onze teef

Afbeelding

Ziva, Nisse en nog een zusje, splitface noemen ze dat

Afbeelding

Moeder van Ziva

Afbeelding

Tante van Ziva

Afbeelding

Half broer van Troy

Afbeelding

Zus van Troy

Afbeelding

De mooiste zus van Troy

Afbeelding

Opa van Troy moeders kant

Afbeelding

Overovergroot opa van Troy en opa van Ziva

Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

oh jeetje ik had niet moeten kijken, het zijn allemaal plaatjes maar... Troy, ouders Troy, die mooiste zus van Troy, pa van teef en Tante met die knalblauwe ogen vind ik wel erg bijzonder!
Wat een toverballen zijn die Catahoula nesten
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”